Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:34

Eigenlijk raar, maar ik zeg dat ook wel makkelijk tegen dunne mensen zonder erbij na te denken dat dun zijn misschien ook vervelend kan zijn. Had vorig jaar een dunne jongen in de klas en ik had blijkbaar een keer een opmerking in de trant van: 'Goh, je moet wel nog een boterham eten, je kan het wel hebben. Wassie helemaal beledigd. Toen dacht ik bij mezelf: Zou ik bij een dikke jongen ook zeggen: 'Goh, je zou eens wat minder moeten eten, je bent al zo dik'. Maar dat zou ik echt noooit zeggen. Dus gaf de jongen achteraf groot gelijk.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:34

Ik ben 1.75 en weeg zo rond de 58 kilo. Ook tegen mij zeggen ze ach já jij kunt alles hebben of ze zeggen van ach je moet gaan sporten dan krijg je spieren.
Nou ik rij paard en heb vroeger aan vechtsporten gedaan maar ik kom niks aan. Ook heb ik een maand lang een banaan dieet geprobeert iedere dag een banaan en een ontbijtkoek , plus het gewone eten.Dit hielp niks .Maar goed de meeste mensen uit mijn omgeving weten nu ook wel na al die jaren dat ik kan eten wat ik wil en maken deze opmerkingen bijna niet meer. Ik denk dat we ons er gewoon bij neer moeten leggen.. Het is niet anders !

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:35

Dat is echt heel gek, want niemand is perfect. ook die mensen die die opmerkingen maken, en dan willen ze dat anderen wel perfect zijn?

Deri

Re: Dunne mensen ook beledigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:59

Ik heb het ook tijd gehad van mn broer dat ik continu opmerkingen kreeg van dat ik te dun was.
Ik ben 1.60 en woog toen 54 a 55 met maat 36.

Ik had mijn broer toen een lange tijd niet gezien en hij zag me toen. hij keek me aan, keek naar beneden en weer omhoog, kijkt me vervolgens pissed aan en vraagt: "zit je aan de drugs? :( "
Voelde me toen wel rot, laatst een verjaardag van hem, had hem weer een tijd niet gezien. weeg nu 60 met maat 38 krijg ik naar mn hoofd gezlingerd van: "volgensmij mag je wel naar de sportschool"
Het is echt nooit goed -.-"

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:16

Saskiaatje schreef:
Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien. :Y)

je wil niet weten hoe vaak ik dat naar mijn hooft gegooid krijg he :+ "ik had je toch langer verwacht" of iets in die trand :+ vooral met meetings ben ik weer het slachtoffertje met mijn 1.62 :+ Ik was liever rond de 1.70 geweest maarjah, ik zal maar doen alsof het glas halfvol is en zeggen "klein maar fijn" :+ lol haha :P
Ik had overigens vroeger een maatje 36 :) sinds mijn 16e is het gegroeid en nu op mijn bijna-21 jarige leeftijd naar 42...

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:21

Ja ik heb hier ook last van..
Ben nu 1.64 en 45 kg.

Al die opmerkingen die ik in dit topic al gelezen heb, heb ik ookal om mn oren gekregen.
Ben ookal naar de huisarts geweest (omdat ik eerst ontzettend vaak moe was, het heel erg koud had, vaak ziek etc.) maar daar is nooit echt wat uitgekomen. (tsjah laag glucose en ietwat lage suiker, dus moet nu minstens elke 2 uur wat eten, ookal deed ik dat al, maarja)
De huisarts vond mij ook te mager (ja, zo noemde ze dat :\ ) en vond dat ik moest aankomen..
Nou mijn moeder vertelde dat natuurlijk in geuren en kleuren aan de hele familie dat ik moet aankomen..

En het is nu niet meer leuk om ergens op vistite te gaan :l
Vorige week ook, ging ik rond 2 uur naar mijn oma toe en ik had nét stevig gelunched.
Toen ik net binnenkwam kreeg ik een kopje thee met een gevulde koek, nouja hartstikke lekker dus ik at 'm op. Wel werd ik even raar aangekeken dat ik geen suiker wilde.. (ja het was bosbessen thee, daar hoef ik ook niet nog eens suiker in)
Nou 5 min. later kwam ze met 2 chocoladebroodjes aan, maar deze wees ik beleefd af.. nou toen kreeg ik het te horen hoor :\
Dat ik dit makkelijk kon hebben, dat het goed voor me was, dat ik moet aankomen etc.
Nou sorry hoor, ik zat propvol van de lunch en die mega gevulde koek! Uiteindelijk toch maar opgegeten en met een rotgevoel/propvol gevoel weer chagrijnig weggegaan :l

Nou dit was mijn verhaal, ik lees nu gezellig mee met het topic :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:30

1.64 en 45 kilo is idd niet veel maar ook niet extreem,
ik was 1.75 met 45 kilo :=
inmiddels zo'n 1.82 en jarenlang rond de 55/60 kilo gezeten en nu 69 kilo :):)

Ik moet mijn lengte in cm -110 wegen om écht gezond te zijn volgens de huisarts(en als het meer dan 10 kilo daaronder komt begint het gevaarlij te worden, zoals ik dus altijd was)

Dus 182-110= 72 kilo nouja dat gaat hem net niet worden
maar zoals nu is wel fijn, niet meer aaaaaaltijd verkouden & koud & bleek enzo, gewoon een normale werstand(oke vandaag ff goed beroerd maar dat was al lang geleden!) en een normaal figuur :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:34

Ik vind het idd ook niet extreem hoor.. vind het prima hoe ik ben en hoe ik eruit zie :)
Wiehoo 1.75 met 45 kilo! Fijn dat je nu wat aangekomen bent en je beter voelt!

Oh das wel een handige richtingslijn!
*rekent zelf uit*
164-110 = 54 kilo

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:39

Weet niet hoe oud je bent, maar na je 23/24 begin je vaak nog wel iets aan te komen(bij mij zelfs pas na mn 25e en in combi met pfeiffer haha maar merk nu dat ik ook niet zomaar meer afval wat eerder wel steeds gebeurde)

lengte -110 is voor gezond gewicht, -115 is ook nog gezond slank zonder dat het richting te dun gaat, is idd een fijne richtlijn :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:40

Das zeker een handig sommetje.
158 - 110 = 48
Dan ben ik te zwaar?ik weeg steeds tussen de 50 en 52 kilo.
Ik wil zó graag wat zwaarder/dikker worden maar het lukt niet.
Ik voel me ook erg dun en ben ook dun.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:40

Renske_ schreef:
Weet niet hoe oud je bent, maar na je 23/24 begin je vaak nog wel iets aan te komen(bij mij zelfs pas na mn 25e en in combi met pfeiffer haha maar merk nu dat ik ook niet zomaar meer afval wat eerder wel steeds gebeurde)

lengte -110 is voor gezond gewicht, -115 is ook nog gezond slank zonder dat het richting te dun gaat, is idd een fijne richtlijn :)

Bij -115 ben je behoorlijk dun hoor. :j Dan zit je bijna tegen ondergewicht aan. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:42

Heb hier ook last van! Ben maar klein 1.57 en weeg 48 kilo. En er werd vaak aan mij gevraagd of ik anorexia had. Terwijl die mensen mij niet kende. Als ik ze vertel wat ik wel niet allemaal eet dan geloven ze me niet. Kan zoveel en zo ongezond en noem maar op eten als ik wil, maar kom niet aan. Op dit moment rijd ik geen paard, dus heb weer iets meer body gekregen. Maar zogauw ik weer een paard gevonden heb dan zit ik zo weer op mijn oude figuur. Ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik lekker in mijn vel zit. Heb een tijd 55 kilo gewogen, volgens de dokter was dit perfect, maar ik zat totaal niet goed in mijn vel zo. Vond mezelf absoluut niet te dik hoor, was ik ook zeker niet want heb voldoende beweging en heb ook zo goed als een sixpack op mijn buik staan, ook toen ik wat meer woog. Maar hoe ik nu ben voel ik me fijner, lekker in mijn vel. Heb voortaan zoiets, laat mensen maar praten. Want ik heb absoluut geen anorexia. Daarvoor ben ik te gek op eten..

Ben 20 jaar trouwens.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:44

Ik hoor dit elke dag, met paar meisjes uit mijn klas, ik zeg ooh hier hebben ze leuke kleren. Ja JIJ past daar wel in he... :roll:
echt vervelend vind ik dat.

xSiep

Zeker weten dat dat regeltje klopt? Dan zou ik behoorlijk ondergewicht hebben geloof ik..
175-110 = 65 kilo := Nou trek daar maar 12 kilo van af hoor :o

Chernique

Nouja ik denk dat dat sommetje niet bij iedereen een even goede richtlijn is :)
Want bij Gohya klopt ie dus niet..

Ik ben 16 jaar oud

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:45

xSiep: Nee idd.. ik zag het net ook :)
Denk dat het voor Renske wel een hele goede richtlijn is, maar lang niet voor iedereen

Fenrir

Dat soort dingen zijn ook heel afhankelijk van je bouw en je leeftijd (werkt vaak voor boven de 18) :) je kunt ook je BMI uitrekenen, moet je wel boven de 18 voor zijn anders moet je een extra tabel erbij houden. Maar dan nog hoeft je BMI niet de perfecte richtlijn te zijn - het totaalplaatje is een betere weegschaal.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-10-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rapido_

Liedje schreef:
Renske_ schreef:

Bij -115 ben je behoorlijk dun hoor. :j Dan zit je bijna tegen ondergewicht aan. :)

Als ik 60 weeg, dan zit er aardig wat vet op mijn lijf om het zo maar even te zeggen.
Nu weeg ik 51 kilo en ik ben 1.75. Dit is te licht, dat weet ik. Ik ben 10 kilo afgevallen door een ziekte (geen anorexia oid)
en inmiddels ben ik weer 5 kilo aangekomen. Voordat ik ziek werd, woog ik 56 kilo. Dat was gewoon goed, maar als ik toen 60
had gewogen, was ik te zwaar geweest. Ik ben ontzettend licht gebouwd, dan val je niet onder de 'gewone maatstaven' als
met al die rekensommetjes.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:46

Volgens dat sommetje zou ik dan 47 moeten wegen. En volgens de dokter hoor ik tussen de 50 en de 55 te wegen. :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:46

melizz13 schreef:
Ik kan er ook niet tegen hoor! En ze blijven het ook maar zeggen maar dat komt gewoon omdat ik zo veel sport en beweeg.
Mijn sleutel benen zie je echt heel erg goed net als mijn heupen. Ik ben ook lang dus dan valt he tnog meer op. Maar ik trek me er maar niks van aan en trek aan wat ik aan wil doen dus ook gewoon strakke hempjes enz.

jongens schijnen uitstekende sleutelbenen sexy te vinden hoor :P :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:47

meeikk schreef:
melizz13 schreef:
Ik kan er ook niet tegen hoor! En ze blijven het ook maar zeggen maar dat komt gewoon omdat ik zo veel sport en beweeg.
Mijn sleutel benen zie je echt heel erg goed net als mijn heupen. Ik ben ook lang dus dan valt he tnog meer op. Maar ik trek me er maar niks van aan en trek aan wat ik aan wil doen dus ook gewoon strakke hempjes enz.

jongens schijnen uitstekende sleutelbenen sexy te vinden hoor :P :+

En wat meer vetjes op je lijf ;) veel meiden denken dat mannen op dun vallen, maar dat is vaak het tegendeel. Ik heb bijna alleen mannelijke vrienden en die willen toch echt wel wat vast te pakken hebben. :P

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:48

Je hebt gelijk, maar het als ik mijn jongensvrienden moet geloven wel met uitstekende sleutelbenen :') (ja ik vind het ook een beetje apart)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:49

Hm ik vind het niet zo heel raar, vind sleutelbeenderen ook hele mooie botten (het moet niet te overdreven zijn natuurlijk ;) ) maar ik zie ook liever een wat vollere vrouw dan echt een heel dun persoon. Ook qua vormen. Maar dat is smaak... zat mannen die wel op dun vallen natuurlijk. :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:50

Liedje schreef:
Renske_ schreef:

Licht aan je bouw, maar volwassenen met -115 is over t algemeen gewoon (heel)slank maar zonder risico's voor je gezondheid.

Sommetje werkt trouwens niet echt voor 16 jarigen enzo, dan ben je vaak nog wat lichter.
En veel huisartsen zien je graag wat zwaarder, ik zou 75 moeten wegen(182-110=72 maar de nieuwe HA wilde zelfs nog meer haha) maar dan heb ik zwembandjes hoor.
Maar denk dat je ook voor jezelf wel kan inschatten was gezond is en wat te dun is, alle ribben zien en heupbotten die uitsteken is wel erg dun ;)
Maar no worry's als je begin/half 20 bent trekt ook dat vaak nog wel weg ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:51

Ach, ik hoor ook regelmatig opmerkingen over mijn slanke figuur, maar gelukkig ook in complimentenvorm. ;)
Ik maak me niet druk over eventueel commentaar als ik een gebakje afsla of als ik geen patat wil eten (ik ben niet zo'n snackbartypje).
Het is mijn lijf, moet ik weten!! :D

Overigens kan ik aardig bunkeren, hoor, maar daarbij beweeg ik ook veel, ik sport wat en ben eigenlijk altijd wel bezig. Mijn verbranding is blijkbaar ook wel ok, tja.... ik kan er niets aan doen. Toen ik begin 20 was, was ik zwaarder trouwens dan nu. Ik ben een tijdje echt heel dun geweest, maar nu zie ik er wat 'gezonder' uit. Past beter bij me, maar ik heb nog steeds maatje 34/36.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit erg beledigd voel. Ik zit goed in mijn vel, dus dan kun je wel wat hebben, denk ik. ;)

(Ben bijna 40 en mannen vallen nog prima op me, hoor :D . Ik denk dat het aan de verhoudingen ook ligt. Ik heb bv wel een kont, maar ook relatief langere benen in verhouding met mijn bovenlichaam). :)