Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
malih schreef:Bedoel je dat je op je werk er totaal geen last van hebt dat je vriendin autisme heeft?M'n vriendin heeft autisme, en hoewel we beide hard ons best doen, vind ik het soms verdomde lastigSoms bedoelen we t zelfde, maar begrijpen we elkaar verkeerd... Vind hem soms lastig hem dingen duidelijk te maken.
En dat terwijl ik er op m'n werk totaal geen last van heb, daar gaat het me allemaal gemakkelijk af.....
malih schreef:M'n vriendin heeft autisme, en hoewel we beide hard ons best doen, vind ik het soms verdomde lastigSoms bedoelen we t zelfde, maar begrijpen we elkaar verkeerd... Vind hem soms lastig hem dingen duidelijk te maken.
En dat terwijl ik er op m'n werk totaal geen last van heb, daar gaat het me allemaal gemakkelijk af.....
ijssnuiver schreef:En is dan het niveau te veel of alles eromheen? Dus een nieuwe school, nieuwe leerlingen, andere dingen, overal aan wennen? Want ook dat vergt veel energie en daar worden je schoolprestaties natuurlijk ook niet beter van.
MarChak schreef:@trekpaardluf welkom in het topic.
Hoe reageerde school op je vraag of zij het aan je stage-adres willen vertellen? En krijg je op school extra begeleiding vanwege je autisme? Want daar zijn potjes voor hoor! Laat je alsjeblieft niet afschepen door je naar een lager schoolniveau te laten zakken, die strategie gebruiken veel scholen om ervoor te zorgen dat ze niet teveel zittenblijvers hebben. Als je tl kan doen, zou je qua leerstof niveau 3 moeten kunnen, maar dan wel met begeleiding en begrip.
Enne: je hoeft niet hetzelfde te worden als anderen. Dan leg je jezelf zo'n moeilijke taak op dat daar al je energie in gaat zitten, in plaats van dat je leert lekker in je eigen vel te zitten. Wordt je verder nog begeleid door een autisme-poli of psycholoog?
quera schreef:zoals ik net al zei . ik loop stage met mensen met autisme. maar hoe ga je daar het beste mee om. ik heb een client die gek is op muziek luisteren dus hij mocht een cd uitkiezen.maar wat bleek nou... de cd deed het niet. en dat past dan niet in zn systeem en raakt dan volledig in de war en wordt boos.
hoe kan ik hier het beste mee omgaan als zoiets gebeurt? want in sommige situaties is het gewoon niet te voorkomen helaas
moonfish13 schreef:Verder voel ik me gek.![]()
Enerzijds ben ik heel erg blij, anderzijds verdrietig.![]()
En voor beiden heb ik niet echt een reden eigenlijk....![]()
![]()
quera schreef:@mf: ik heb hem uiteindelijk nog een andere cd uit laten kiezen en toen was het panniekerige er wel een beetje af.
maar ik bedoel ook met dingen die niet te voorkomen zijn.
vorige keer was hij zn portomonee vergeten. en zelfs nadat hij die wel weer had was hij nog aan het stressen.
hij begint dan te "kikkeren" zoals ze dit bij ons noemen.
heel frustrerend voor ons natuurlijk maar ook voor hem
ijssnuiver schreef:malih schreef:M'n vriendin heeft autisme, en hoewel we beide hard ons best doen, vind ik het soms verdomde lastigSoms bedoelen we t zelfde, maar begrijpen we elkaar verkeerd... Vind hem soms lastig hem dingen duidelijk te maken.
Misschien omdat je met je werk op een andere manier emotioneel betrokken bent bij de mensen?
Roep maar wat hoor.
paarden652 schreef:Ah, ik heb zo een blijvende darmontstekking, en na 2 jaar weten ze nog altijd niet wat ze eraan moeten doen
Citaat:Waarneming en zintuiglijke ervaringen bij mensen met Autisme en Aspergersyndroom.
Verschillende ervaringen, verschillende werelden.
Auteur: Olga Bogdashina. Paperback,
211 pagina's, Fontys-OSO & Garant, 2004.
Olga Boghadashina beschrijft in dit boek een andere zintuiglijke wereld. Ze schrijft over mensen met autisme voor wie zien, horen, proeven, ruiken, aanraken, het gevoel voor evenwicht en het gevoel in de gewrichten een heel andere betekenis kunnen hebben dan voor de meeste mensen. Zij werpt hiermee een ander licht op mogelijke verklaringen voor moeilijk- en voor de meeste mensen onvoorspelbaar gedrag en geeft handreikingen om dit gedrag in kaart te brengen en beter te begrijpen.
Geschikt voor ouders en iedereen die met mensen met autisme te maken hebben.
siskeh schreef:tamary schreef:Ik heb naast asperger ook fibromyalgie. Suggestie is dat de stress die de asperger oplevert de (mede)oorzaak van de fibromyalgie is.
Of dat er iets "mis" is met het doorgeven van de pijnprikkels.
Of eigenlijk van prikkels die misschien in je hersenen pijnprikkels worden.
Daarnaast zijn ze ook onderzoeken aan het doen om autisme in de urine aan te tonen(omdat er een bepaald stofje mist oid), en er zijn ook aanwijzingen voor darmproblemen bij mensen met autisme.
Die darmproblemen kunnen natuurlijk de oorzaak zijn van vele verschillende klachten.
Chronische vermoeidheid en autisme is geen wonder, waren de woorden van mijn Psychiater, en ik kan me daar ook erg goed in vinden.
Alles wat ik doe kost met nét iets meer moeite, dus tja, dan wordt je moe, en als je dan ook nog eens slaapproblemen hebt...
ijssnuiver schreef:Ik gister helaas gezakt voor mijn afrijden. Niet besluitvaardig genoeg...
Maar dat is voor mij sowieso heel erg moeilijk, ik kan bijna geen keuzes maken en als er dan een vreemde examinator naast me zit, ga ik helemaal twijfelen of ik wel de goede beslissingen neem.
Er word zo snel mogelijk nieuwe aangevraagd, maar ik ben nu al gedemotiveerd...
@buster4ever: Ik heb dat ook heel sterk, helemaal overprikkeld door alles wat ik zie. Daardoor reageer ik ook op dingen waar ik niet op hoor te reageren(gaan remmen voor een kruispunt waar ik niks mee te maken heb). Daardoor wordt instructeur boos en ik onzeker en is de cirkel weer rond...
locorette schreef:Ja ik ben dan voor die hyperventilatie ook naar de dokter geweest en die stuurde mij door naar de fysio. Heb daar een paar maanden gelopen maar ben er nog steeds niet vanaf.
Ik weet trouwens ook niet of het erbij hoort maar mijn menstruatie is ook niet altijd goedNa ruim 6 jaar nogsteeds heel onregelmatig en soms zoveel pijn dat ik de hele dag op bed moet liggen en dat ik gewoon geen stap kan verzetten.
Als ik er zo over nadenk schommelt mijn gewicht ook enorm. Wel veel dingen als ik het zo nalees eigenlijk