Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:49

Vienna2007 schreef:
Zo ervaar jij dat... maar masseer je hoofdhuid eens 1 minuutje, en ruik dan eens aan je vingers?

Jij ruikt dan natuurlijk niks ;) (Voorspelbaar antwoord), maar het is echt zo. Zeker gezien er bacterien in je haar zitten, die je overbrengt op je kussen, en dus ook steeds nieuwe aanbrengt en in ligt te woelen. Je ruikt, en zweet in je slaap... iedereen. En dat laat zijn sporen ook achter op je hoofdhuid en haar (en kussen!!).

Of je verschoont je bed dagelijks...

En met dat hele verhaal kan je ook net zo goed je 2x wassen per dag. 's Avonds voor je slapen gaat en 's ochtends weer, aangezien je in dat ruikende, volgezweten bed ligt volgens jou en der bekant viezer uitkomt dan dat je er in ging.

Ik zal je vertellen:
Ik waste vroeger mijn haar iedere dag, soms om de dag. En inderdaad, het rook echt ontzettend snel naar die typische geur zoals haar ruikt. Persoonlijk en behoorlijke onprettige geur. Sinds ik het minder ben gaan wassen ruikt het echt bijna niet meer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:54

maar heb je dan ook cremespoeling van neutral? Want zonder cremespoeling kom ik echt mijn haar niet door met borstelen. Als ik de tijd heb borstel ik mijn haar helemaal niet na het douchen en laat ik het gewoon ongekamd aan de lucht drogen, maar dat is dan alleen als ik de deur niet meer uit ga :+

Voor onder de douche gebruik ik altijd al neutral ook de bodylotion, van al die andere troep krijg ik uitslag :n

*edit* even op gezocht en ze hebben ook conditioner, dan ga ik dat even een keer proberen :j

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:04

Focussed schreef:
En met dat hele verhaal kan je ook net zo goed je 2x wassen per dag. 's Avonds voor je slapen gaat en 's ochtends weer, aangezien je in dat ruikende, volgezweten bed ligt volgens jou en der bekant viezer uitkomt dan dat je er in ging.

Als je voor het slapen gaan douched, is dat al een stuk minder aanzienlijk. Dan dat je "vuil" gaat slapen.

Odysseus

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:07

Misschien kun je ook even ingaan op de rest van mijn post en niet alleen maar de zin pakken waar je dan weer lekker commentaar op kan leveren :') .

Discussies op Bokt gaan blijkbaar tegenwoordig niet meer om het eens worden over een onderwerp en elkaar proberen te overtuigen, maar vooral om de ander constant te kunnen becriticeren en het liefst ook nog even flink de grond in te kunnen trappen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:10

Ik heb heel snel vet haar en MOET het echt elke dag wassen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, andere (dure) shampoo van de kapper, zo lang mogelijk niet wassen zodat je hoofdhuid er aan went etc. Maar ik ben er mee opgehouden, het heeft geen zin. Ik hoop dat ik er ooit een keer overheen groei of zo.

Jammer dan maar als het slecht is voor mijn haar, maar ik voel mij er veel prettiger bij en het ziet er veel verzorgder uit. Ik had gisteravond geen zin om het te wassen en nu zit ik de hele dag al te krabben aan mijn hoofd. Dus dat is mijn straf, echt smerig, bah. :r

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:17

Ik heb het ook hoor Nadir :)
Alleen moet ik het echt in de ochtend wassen.
Als ik het 's-avonds was word ik alsnog wakker met vettig haar wat in de loop van de dag uitloopt op een vette kop..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:18

Ik was het wel bijna iedere dag.. Soms een keertje in het weekend niet. Maar ik wissel af met shampoo, ene dag met L'oreal royal jelly (die masseer ik niet op m'n hoofdhuid in), volgende dag met antiroos.. Anders krijg ik plakkaten met roos, die krab ik eraf en dan valt er heel wat haar mee :\ Dat wil ik niet nog een keer :n Zo gaat het perfect, geen roos en geen haaruitval meer.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:18

hestejente schreef:
MamboBeach schreef:
_O- Haren stinken naar de paarden?
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard! :')

Ik begreep het ook al niet... hoe kan mijn haar nou naar paard stinken. Ik snap het echt niet. Het enige luchtje in mijn haar waardoor ik het echt ACUUT móét wassen is sigarettenrook. Gatver wat meurt dat in je haar :r

Je haren gaan echt wel naar paard ruiken. Als ik bij de paarden ben geweest was ik dus ook mijn haar, dat wordt net zo goed vies als je handen.
Ik was dus ook bijna elke dag mijn haren. Ik kan het ook echt ruiken als iemand bij de paarden is geweest en niet zijn haren heeft gewassen, dat je dat zelf niet ruikt?
Paarden hebben echt een sterke geur om zich heen hangen, dit heeft niks (nouja, niet alles in ieder geval :Y) ) met mest te maken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:19

Ik douche elke dag, maar ik was mijn haar niet meer elke dag. Ik was mijn haar nu zo'n 4 á 5 keer per week. Mijn haar moet gewoon nat zijn, anders kan ik er gewoon weg niets mee.
Oh en ik heb geen last van dat mijn haren echt stinken of ik ruik het zelf niet, maar goed. :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:20

Je haar elke dag wassen is zo ontzettend slecht.. := Je haar gaat dan alleen maar droger worden en vetter.

Zelf heb ik heel erg dik haar, dus als ik het elke dag was dan wordt het of stro of heel erg vet.. Dus ik hou het bij 3 á 4 keer per week. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:21

Nadir schreef:
Ik heb heel snel vet haar en MOET het echt elke dag wassen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, andere (dure) shampoo van de kapper, zo lang mogelijk niet wassen zodat je hoofdhuid er aan went etc. Maar ik ben er mee opgehouden, het heeft geen zin. Ik hoop dat ik er ooit een keer overheen groei of zo.

Jammer dan maar als het slecht is voor mijn haar, maar ik voel mij er veel prettiger bij en het ziet er veel verzorgder uit. Ik had gisteravond geen zin om het te wassen en nu zit ik de hele dag al te krabben aan mijn hoofd. Dus dat is mijn straf, echt smerig, bah. :r

in zo'n situatie is het natuurlijk te begrijpen. Anders is het natuurlijk ook geen lekker gevoel voor jezelf.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:22

PartoutZ schreef:
Als ik het 's-avonds was word ik alsnog wakker met vettig haar wat in de loop van de dag uitloopt op een vette kop..

Dat heb ik ook wel ja, maar ik was het liever 's avonds na het paardrijden...
Heb je dat ook als je je haar na het douchen echt goed droog laat worden voor dat je gaat slapen?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:27

Ik probeer het ook om de dag te wassen. Merk wel dat het 's avonds aan langzamer vet wordt..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:29

Mijn haar ruikt ook nooit naar Paard, daarvoor zou ik het ook niet hoeven te wassen.
Maargoed mijn paard ruikt ook niet naar strond, maar naar bloemetjes/polder.

Scheelt sowieso!

En of je nou wel of niet wast, die bacteriën komen er toch wel. Dan was ik ze liever elke dag weg met het vuil, dan dat ze er een halve week zitten!
Vind ik een veel prettiger gevoel. Of het nou wel of niet goed is interesseerd me dus ook niets hihi :D. Mijn haar is iig gezond en zo ziet er er ook uit!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:30

Nadir schreef:
PartoutZ schreef:

Dat heb ik ook wel ja, maar ik was het liever 's avonds na het paardrijden...
Heb je dat ook als je je haar na het douchen echt goed droog laat worden voor dat je gaat slapen?

Ik was mijn haar nooit voor het slapen gaan :)
Heeft voor mij echt geen nut, dan kan ik het nl sochtends gewoon weer wassen.

Soms op zondag als ik dan verder niets hoef te doen, behalve mijn paard, dan kan ik het een dagje overslaan.
Dan is het toch niet belangrijk hoe ik eruit zie :') maar verder echt elke dag!

Ik heb het een tijdje terug nog geprobeerd.
Ik werd wakker & vond mijn haar er nog goed uitzien, dus niet gewassen.
Mijn haar werd met de minuut viezer & ging ook steeds meer jeuken..
Het zag er ook niet uit toen ik eenmaal op kantoor was :n
Terwijl het er thuis nog wel oké uitzag..

Maar Focussed, jij hebt het erover dat je van elke dag wassen naar 2x in de week wassen bent gegaan??
Hoe heb je dat gedaan dan?? (zonder voor aap te lopen :') )

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:32

suus_ schreef:
Mijn haar ruikt ook nooit naar Paard, daarvoor zou ik het ook niet hoeven te wassen.

Scheelt sowieso!

En of je nou wel of niet wast, die bacteriën komen er toch wel. Dan was ik ze liever elke dag weg met het vuil, dan dat ze er een halve week zitten!
Vind ik een veel prettiger gevoel. Of het nou wel of niet goed is interesseerd me dus ook niets hihi :D. Mijn haar is iig gezond en zo ziet er er ook uit!

Mooie spellingsfout ;).
En een domme opmerking, paarden ruiken gewoon naar paarden, niet naar stront en al helemaal niet naar bloemetjes.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:33

Focussed schreef:
Misschien kun je ook even ingaan op de rest van mijn post en niet alleen maar de zin pakken waar je dan weer lekker commentaar op kan leveren :') .

Discussies op Bokt gaan blijkbaar tegenwoordig niet meer om het eens worden over een onderwerp en elkaar proberen te overtuigen, maar vooral om de ander constant te kunnen becriticeren en het liefst ook nog even flink de grond in te kunnen trappen.

Zit je tampon dwars? De enige die hier niet normaal reageerd ben jij...

Hoe wil je dat ik op je tweede deel reageer? "Goed zo, goed gedaan, fijn dat je haar nu niet meer dagelijks gewassen hoeft te worden".?

Sommige dingen zijn niet de moeite waard om op in te gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:34

suus_ schreef:

Oh, gebruikt jouw paard dan bloemetjes shampoo? :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:37

Waarom loopt iedereen hier met vingertjes te wijzen......?!
Echt hoor, neem elkaar toch niet zo serieus & voel je niet zo snel aangevallen :z

Beetje door blijven ademen hoor meiden ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

PartoutZ schreef:
Waarom loopt iedereen hier met vingertjes te wijzen......?!
Echt hoor, neem elkaar toch niet zo serieus & voel je niet zo snel aangevallen :z

Beetje door blijven ademen hoor meiden ;)

Je hebt helemaal gelijk, ben ook niet zo van het fel reageren maar sommige dingen kan ik niet voorbij laten gaan O:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

Barroco schreef:
Mooie spellingsfout ;).
En een domme opmerking, paarden ruiken gewoon naar paarden, niet naar stront en al helemaal niet naar bloemetjes.

Scherp van je, had m niet door :D
Ik kan ruiken aan mijn paard wat ik wil maar ruik gewoon niets, echt niets! Een beetje vet wat op haar vacht zit misschien. Maar geen vieze rare luchtjes.
Laat andere mensen ook voor de grap altijd aan mn paard ruiken als ze beginnen dat ze stinken. Levert verbaaste reacties op.

Paarden die op stal staan lopen heel de dag door hun eigen toilet te draaien en te rollen en ruiken dus 9/10x naar mest, niet naar paard. Als je heel de dag zo door de stal loopt is het logisch dat die lucht in je haar gaat zitten.
Hier geen stallen in de polder dus is poeplucht in mijn haar/kleding niet aan de orde.

Wij hebben nogal veel bloemetjes in de wei en mn paard loopt en rolt 24/7 buiten door de bloemetjes. Vandaar de die 'mijn paard ruikt naar bloemen/buitenlucht' opmerking. Ik hoop niet dat dát serieus overkwam.

Goed lekker offtopic weer. :') :+

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:45

Ok :Y)
Die van mij loopt zomers ook 24/7 buiten, en vind hem dan niet minder "ruiken" dan wanneer hij in stal staat en overdag in de paddock, het ruikt simpelweg naar paard. En dat vind ik niet vies hoor, sterker nog, afentoe snuffel ik lekker aan mijn paard haha..
Maar ik nam die opmerking dus wel serieus ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:50

Hahahah Nadir.
Goeie grap 8-) :D

Nouja goed dat kan toch!
Vind het handig, kan ik douchen voor ik naar paard ga, en hoef ik het niet te wassen als ik daarna nog weg ga!
(En ja, anders zou ik mn haar gewoon 2x op een dag wassen om even op het onderwerp te blijven).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:54

Dus mensen beweren hier dat als ze bij hun paard vandaan komen, gereden/verzorgd hebben dat ze dan nog naar bloemetjes ruiken. Je kan me veel vertellen, maar als ik bij m'n paard geweest ben, dan ruik ik ook een beetje naar paard. Ik vind dat niet vies, maar mijn omgeving hoeft daar niet van mee te genieten.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:56

Dat vind ik ook hoor Anoeska :)
Maar sommige mensen vinden dat weer niet.
Iedereen zijn mening ;)

En nu weer overgaan op haren wassen & niet of je paard stinkt ja of te nee :+