hoe vaak verschonen jullie je bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:46

1 keer per week

heerlijk weer een schoon bed

en de slaapkamer pak ik gelijk mee met de schoonmaak ronde

dekbedhoes en kussenhoes gelijk in de was machine

en heerlijk laten drogen buiten aan droog rek lekker in de wind waaien

logees liggen altijd in fris schoon bed en als ze weg gaan wordt gelijk schoon gemaakt

LecyTinker

Re: hoe vaak verschonen jullie je bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:06

Ik douche altijd voordat ik naar bed ga en ik slaap er per 24 uur maar twee keer maximaal 3 uur in... Dus eigenlijk vind ik dat ik er dan wel langer mee kan doen, maar mijn hond slaapt er zo een beetje een hele dag in, dus 1X per week vind ik wel minimaal.
Maar het ligt eraan... komt er visite langs die eventueel het bed met mij gaat gebruiken dan word hij (bed) uiteraard ook verschoond voor de visite langs komt en vaak direct daarna ook...

Persoonlijk denk ik dat het er een beetje aan ligt hoe goor je bed is... Sommige mensen moeten m echt twee keer per week verschonen, is gewoon TE ranzig om zelfs maar op te zitten... Andere mensen hebben na 2 weken nog steeds zo een recht-uit-de-was-droger-langs-het-strijkmachine-lente-frisse look!!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:10

Sleeper schreef:
Even een intieme vraag. Voor al de mensen die minder dan 1x in de week het bed verschonen omdat een bed niet vies is. Hebben jullie partners? Want twee in een bed maken meer vies dan 1 in een bed (over het algemeen dan) :+

Ik verschoon daarom mijn bed 2x pw.
Mijn vriend is alleen het weekend thuis, dus ik verschoon mijn bed op vrijdag(dan heb ik er een week ingeslapen) en op zondag...
Omdat het idd wel eens smerig word....
Eerder legde ik er altijd een handdoek onder, maar dat vind ik niet teveel werk :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:11

Meestal eens in de week, alleen soms heb ik het druk en schiet het erbij in...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:14

Konstantine... maar jij ligt straks met 3 in 1 bed!!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:16

LecyTinker schreef:
Konstantine... maar jij ligt straks met 3 in 1 bed!!!

Dan moet het wel wat vaker ja :P

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:17

Om de week het hele bed en elke week schone kussenslopen. Wij douchen wel altijd voor dat we naar bed gaan.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:17

Ik (met partner) ook 1 keer per week, of als ik het niet fris meer vind, dat is soms wel eens eerder ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:20

Ik moet eerlijk zeggen dat ik huisdieren sowieso vies vind in bed. Je hebt toch veel haren, vaak zand en die dieren lopen ook gewoon door de modder ed heen en ze douchen zich niet even voor die tijd :D . Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik allergisch ben voor stof en haar en dat alleen daarom al de huisdieren niet boven komen.

Ik werk nu in een groot hotel in de huishouding en op sommige kamers zie ik ook wel eens mensen die de honden op bed laten en ik vind de bedden dan echt te ranzig voor woorden hoor. Dus het is niet alleen een paar haartjes meer of minder.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:44

Mijn molton gaat elke maand de was in, ik heb twee kussenslopen om mijn kussens, die gaan ook 1x per maand, dekbed heb ik niet dus dat is makkelijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:57

Ik was mijn molton wekelijks, samen met de rest van het beddengoed. Dekbedden was ik nooit, die passen echt niet in mijn machine. Ik hang ze wekelijks uit en daar moet ik het maar mee doen.

Ik vind dieren in bed niet vies, zoals ik al eerder schreef komt er ook wel zweet/haar/huidschilfers en meer menselijke 'afval' terecht in bed. :+ Als het regelmatig verschoond wordt is dat toch niet erg? Gedoe met handdoeken en tissues is ook niet aan mij besteed, je bent toch niet vies van elkaar?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:05

dekbed gaat naar de stomerij eens per half jaar en elke maand lekker aan de waslijn
kussens gaan gaan ook eens per 3 maanden in de was en buiten lekker lugten elke week
ovegens ik heb poedels die verharen niet dus ik heb geen honden haren op mijn bed

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:33

Ijssnuiver... je moet natuurlijk ook niet je hond gelijk vanuit de modder je bed in laten stappen he! hahahahha.
Ik heb een heel erg grote en dikke deken over mijn bed liggen overdag. Deze deken vangt het meeste troep op. Die rol ik er in de avond van af en op die manier houd ik mn bed redelijk schoon.
In de nacht slaapt mn hond vaak aan het voeten eind, alleen bij koude nachten kruipt hij eronder OF wanneer ik eindelijk lekker lig, dan komt hij de dekens in de lucht gooien (mafkees).
Maar ik ben het wel eens met je dat het een stuk schoner is zonder huisdieren. Maar aan de andere kant, zolang ik alleen ben vind ik het niet erg. Wanneer ik een partner heb dan vind ik het anders... Overdag dan zit ik ook onder de paarden en hondenharen, dus die paar uur in bed kan ik het ook verdragen. Hij mag alleen NIET op mijn kussen liggen. Dat weet hij, die is off-limite!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:44

Hier 1x per week en zonodig vaker bij verdwaalde klodders of extreem zweten ;)
En dan was ik mijn molton, hoeslaken, beddengoed...alles en hang ik mijn dekbed over het balkon om te lekker te luchten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:51

LecyTinker: Nee dat snap ik ;) , maar toch brengt zo'n hond zand met zich mee en als er iets is waar ik niet tegen kan is het zand in bed. Ook niet wanneer ik het erzelf in gegooit heb hoor, ik haal gerust midden in de nacht me hele bed overhoop omdat er zand inligt.
Verder moet iedereen zelf weten of ze hun huisdieren in bed hebben of niet, dat zal mij allemaal een zorg zijn. Bij mij komen ze in elk geval niet op de slaapkamer. En inderdaad ook ik zit overdag onder het paardenhaar, maar ik douche wel altijd voor het slapen gaan, dan vind ik het wel prettig dat mijn bedje haarvrij is(of althans dierenhaarvrij :D , wij mensen verharen natuurlijk ook).
De hond komt hier overigens wel op de bank ed, maar alleen als wij het zeggen, een kat hebben we niet meer maar die kwam nooit boven en op de bank ging die toch wel liggen ;) .

Maar verder vind ik dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt :D !

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:23

ohh, zand vind ik ook ver-schik-ke-lijk.... Kan ik ook totaal niet tegen, dan moet ik ook mijn bed veschonen, zelfs midden in de nacht ( wat niet erg is, want dan moet ik toch werken.
Moet zeggen dat mijn beagle eigenlijk onwijs proper is wat dat betreft, alleen de haren niet, maar ik heb lang haar en vind daar ook veel van terug in bed.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:28

zand en kruimels, daar word je helemaal gek van :=
de honden komen niet boven, maar de poes wel.
die slaapt niet iN mijn bed, dat vind ik ook niet zo smakelijk, maar wel bovenop mijn dekbed.
ik plooi mijn dekbed overdag ook altijd zo open dat de buitenkant bovenaan ligt (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :+ ).
zo op de matras gaat ze toch niet liggen, dat vind mevrouw niet zacht genoeg 8-)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:32

bed elke 14 dagen, behalve als het heel warm is, dan elke week.
Dekbed zelf is dons en was ik dus liever niet, maar hangt wel elke week buiten. Kussens was ik 1x per jaar (zitten altijd 2 hoezen om mn kussens)

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:24

In principe elke zondag, zelf douchen en dan heerlijk schoon het bedje in. Soms worden het 10 dagen maar dat komt niet vaak voor. Dekbed word gewassen bij het wisselen van zomer naar herfst, maar toen het begin juli zo heet was heb ik hem een keer tussen door gewassen dus dat is op de ruik zeg maar, als ik vind dat het niet zo heel fris meer ruikt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:15

Nu ga ik iedereen over me heen krijgen, maar..
Ik doe dat eens in de zoveel maanden :D Ik denk er niet aan, het is niet vies, het ruikt niet vies.. Dan ga ik dat echt niet elke week doen hoor. Zoveel tijd heb ik ook weer niet.
Wel maak ik een aantal keer per jaar mijn matras schoon en laat 'm dan luchten (op z'n kant zetten). En met fatsoenlijk weer hang ik m'n kussen en deken buiten op. Eens per jaar gaat dat ook de wasmachine in :)

Vind het wel erg schijnheilig van iedereen dat jullie zeggen het elke week te doen. Durf te wedden dat lang niet iedereen die dat beweert ook daadwerkelijk doet. Wat je wel niet doet om bokt tevreden te houden :roll:

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:29

1x per anderhalf a 2 weken.. Slaap niet altijd thuis..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:33

Rebel_Jits schreef:
Ik doe dat eens in de zoveel maanden :D Ik denk er niet aan, het is niet vies, het ruikt niet vies.. Dan ga ik dat echt niet elke week doen hoor. Zoveel tijd heb ik ook weer niet.
Wel maak ik een aantal keer per jaar mijn matras schoon en laat 'm dan luchten (op z'n kant zetten). En met fatsoenlijk weer hang ik m'n kussen en deken buiten op. Eens per jaar gaat dat ook de wasmachine in :)

Vind het wel erg schijnheilig van iedereen dat jullie zeggen het elke week te doen. Durf te wedden dat lang niet iedereen die dat beweert ook daadwerkelijk doet. Wat je wel niet doet om bokt tevreden te houden :roll:

Schijnheilig :? Waarom zou je gaan liegen over het aantal keren dat je je bed verschoont?
Bij mij gebeurt het toch écht elke week hoor. Wat de andere bokkers doen kan ik natuurlijk
niet ruiken, maar om het dan meteen schijnheilig te noemen vind ik nogal ver gaan...

Ik vind het eerder gewoon goor dat jij je bed een paar maanden laat liggen, als we dan
toch bezig zijn...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:47

Rebel_Jits schreef:

Dat jij maandenlang tussen smerige lakens ligt moet jij weten maar om andere schijnheilig en leugenaars te noemen gaat wel ver. Wat een rare opmerking.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:05

Toen ik 19 was en ging samen wonen, was ik blij als mijn ondergoed gewassen en droog weer in de kast lag, dus tja beddengoed schoot er wel eens bij in.
1x in de maand was toen heel normaal.
Langzaam ging ik het idd vies vinden, maar dat viel opzicht wel mee, ik hing het wel heel vaak te luchten.
Maar nu doe ik het netjes 1x in de 1 a 2 weken, als ik het eraf haal ruik het nog steeds naar waspoeder.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:52

Rebel_Jits schreef:

Waarom moet je hier om liegen? Ik denk dat je je dit inbeeld om je eigen, blijkbaar niet zo frisse, gevoel goed te praten?

Ook al LIJKT je bed schoon. Wat dacht je van huidschilfers en huisstofmijt wat daarvan leeft? Met het blote oog niet te zien maar erg slecht voor de gezondheid. Maar dat moet je zelf weten maar om andere, die gewoon wat schoner zijn, schijnhelig te noemen.. :z