Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Alles veranderd.

al helemaal voor elkaar lijken te zijn, ligt laag!
BraveSpots schreef:Maar waarom is kinderen percé de nieuwe stap?
Als alles goed gaat ben ik nog 20 als ik ga afgestudeerd zijn (Bachelor dus HBO denk ik in Nederland?) en ga samenwonen.
Ik ben geen rasecht fuifbeest, hoewel ik graag eens een concert meepak.
Maar ik wil nog zoveel doen voor ik kinderen krijg. Spontaan kunnen zijn, nieuwe mensen leren kennen, ervaring opdoen in mijn werk, mooie plekjes in de wereld ontdekken, en ook gewoon volwassen worden en mijn eigen kijk op de wereld krijgen...
Kinderen krijgen is voor mijn gevoel nog lang niet aan de orde, terwijl ik straks, voor de buitenwereld, wel al gesetteld ben.

Rond eerst maar je opleiding af en doe de dingen die je leuk vindt. Het verlangen naar een kindje komt vanzelf
Je kunt er alleen geen 20 jaar meer mee wachten. Equimotion schreef:Ik vind mensen op bokt sowieso vaak piepjong enorm "gesetteld". Misschien heb ik in het echte leven een heel afwijkend referentiekader.
).SecretLIN schreef:pff ik ben nu net 27 en heb enorm het gevoel dat ik achterloop, dat het min of meer moet om kinderen te krijgen kan het gevoel heel moeilijk uitleggen en wordt er vaak verdrietig om, nu loopt mijn leven sowieso niet hoe het hoort en zit me allemaal dwars
Binckydenice schreef:Tja, beetje late reactie was het topic een beetje kwijt...
Hoe bedoelen mensen met vrijheid kwijt?
Je krijgt met een kindje er toch ook een hoop goede dingen voor terug? het is toch gewoon een keuze die je maakt om een stap verder te gaan in je realtie en toekomst,.... Ik ben benieuwd naar wat mensen bedoelen met vrijheid...
Veel van mijn vriendinnen en tevens leeftijdsgenoten hebben al kinderen
Pletje123 schreef:Mijns inziens ben je te oud als je lichaam niet meer goed vruchtbaar is. Daar zijn gemiddelden voor, maar het blijft natuurlijk per persoon verschillen.
maar ik doelde meer op het feit dat als je nu 27 bent en denkt dat je straks te oud bent, vraag ik me af wanneer is dat dan? Was gewoon een vraag
Iorrr schreef:Ester ik denk dat 'de tijd' er nooit echt is.
Ik was op mijn 20ste klaar met het HBO. Inmiddels ben ik bijna 24, heb ik een vaste baan (waar ik ook eventueel parttime mag werken), ben heel gelukkig getrouwd, heb een huis en we hebben ook de nodige spaarcentjes. Dus wat dat betreft 'kan het'. IK hoop dan ook dat ik op mijn 35 al 'grote kinderen' heb