Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iets aanleren is snel gebeurt bij t paard, maar leer t een oud paard maar eens af)
)
Zooist schreef:Die vragen heb ik ook gehad.
En met goede profesionele hulp leer je antwoorden vinden of leer je dat JIJ die vragen helemaal niet hoeft te stellen.
De meeste vragen zijn "waarom"-vragen.
Jij kan dat antwoord niet eens weten. En hoe moeilijk het ook is, JIJ moet verder!
Nu, jaren later, besef ik dat ik eigenlijk niet lelijk was, maar een knappe meid (beetje lang hier en daar, rechte tanden hadden voorkeur gehad en die rare tenen hadden ook iets anders mogen staan)
Maar voordat ik dat kon geloven en ervaren???? Dat heeft mij heel veel kracht en energie gekost.
En ik denk dat de anderen dat ook wel hebben. Of daar nog moeite mee hebben.
Maar echt waar meis, als je zo door blijft zetten als nu, ga jij ook inzien dat je de waaromvraag nooit kan beantwoorden en ga jij ook zien dat het leven toch zeker de moeite waard is.
_Sammy_ schreef:Probeer door te gaan, ik heb in die tijd veel gewerkt, dat hielp wel bij mij, 3 baantjes.. Weet hoe moeilijk het is, bij mij is het daarna ook uitgegaan met me vriend die me achteraf ook alleen voor andere dingen had de laatste tijd. Had een relatie van 2 jaar.
Ik ben eroverheen, in het dagelijks leven dan alleen, helaas. Is bij mij 1,5 jaar geleden. Durf niks meer..
Maar we komen er wel!
Zet hem op!
Voor meer informatie kan je me altijd pmen.. Zet ik liever niet op internet
LiNdA1986 schreef:Ach meid, wat erg!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je moet zeker aangifte doen tegen die klootzak.
En misschien maakt je het jezelf ook makkelijk om professionele hulp te zoeken.
Heel veel sterkte!
marleen_88 schreef:LiNdA1986 schreef:Ach meid, wat erg!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je moet zeker aangifte doen tegen die klootzak.
En misschien maakt je het jezelf ook makkelijk om professionele hulp te zoeken.
Heel veel sterkte!
TS heeft professionele hulp: psych en goed contact met haar mentor dus dat doet ze heel goed.
Wij kunnen van de zijlijn makkelijk praten met 'doe aangifte' maar daar moet je op een of andere manier klaar voor zijn, dat doe je niet zomaar even in een opwelling écht niet.

Floridian schreef:Hey meis!
Ik heb alles ff gelezen, kan een beetje begrijpen hoe je je voelt.
Misschien helpt het om de positieve dingen te blijven herinneren (paardje, lekker blij gevoel) en die momenten naar boven te halen op het moment dat je je minder voelt?
Als ik ruzie heb met iemand (even rare vergelijking, maar ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen), dan kan ik alleen maar bozer worden over de negatieve dingen van die persoon (houding, gewoontes, uitspraken) terwijl ik dan de positieve dingen niet meer zie/herinner.
En wat is er fout aan als je je emoties laat gaan? Probeer desnoods een plek te vinden waar je lekker kunt schreeuwen, janken. Bij mij luchtte het enorm op! Het lijkt dan net of er een zwaar gevoel uit je lijf komt.
Ik vind het al toppie dat je hulp zoekt! En zoals velen het al gezegd hebben: jij hebt geen schuld! Zoek niet naar antwoorden op je waarom, maar kijk vooruit, maak plannen/stel doelen en richt je daar op.
Ik zeg nu niet dat je het weg moet stoppen, maar laat het niet je leven negatief beinvloeden.
En maak er vandaag een leuke dag van, het goede gevoel is er al!
)