Mijn traumatische gebeurtenis die mijn leven bepaald.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Mijn traumatische gebeurtenis die mijn leven bepaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:57

Goed zo! Probeer weer goed te slapen!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:09

de eerste stap van verwerken is erover praten, dit doe je nu! waanzinnig goed dus! wees trots op jezelf....

Verder zou ik echt zoeken voor proffecionele hulp want je gaat dit niet alleen redden, en zelfs met een waanzinnig fam lid of vriend ga je het niet redden al helpt het natuurlijk wel... dit is idd iets wat erg op je leven invloed heeft en hoe langer t duurt hoe moeilijker het word omdat je angsten je gevoel enc een gewoonte is (je weet he ;) iets aanleren is snel gebeurt bij t paard, maar leer t een oud paard maar eens af)
Wij mensen zijn niet veel anders eigenlijk....

verder kan het enorm helpen om aangifte te doen, of dit nu met maatschappelijk werk/psychiator-therapeut of familie/vrienden is.
Tevens moet je niet denken dat het jou fout is (want dit doe je wel...al is het onbewust, je gaat vaak denken wat JIJ fout hebt gedaan..) tevens zeg je namelijk dat het DOOR JOU GROTE MOND (terwijl je gewoon de waarheid vertelde toen hij je 100 hints niet snapte) het begon!!!
mn oma is note benen verkracht door 1 van dr beste vrienden die dr na het uitgaan naar huis bracht. hoe dan ook kan je dit vaak ook niet alleen...

dus idd zoals vaker gezegt, ga proffecionele hulp zoeken meis!!!

sterkte

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 07:15

Ik voel me inderdaad erg schuldig.
Ik vraag em vaak af: wat heb ik verkeerd gedaan?
waarom ik? ik had toch niets uitdagend aan?( geen rokje, geen uitgesneden bloesje) ik ben niet eens mooi? alle anderen wel die bij me waren.. Had ik sterker moeten zijn? had ik meer moeten optreden? al die vragen maken me zoo gek!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:24

Die vragen heb ik ook gehad.

En met goede profesionele hulp leer je antwoorden vinden of leer je dat JIJ die vragen helemaal niet hoeft te stellen.

De meeste vragen zijn "waarom"-vragen.

Jij kan dat antwoord niet eens weten. En hoe moeilijk het ook is, JIJ moet verder!

Nu, jaren later, besef ik dat ik eigenlijk niet lelijk was, maar een knappe meid (beetje lang hier en daar, rechte tanden hadden voorkeur gehad en die rare tenen hadden ook iets anders mogen staan ;) )

Maar voordat ik dat kon geloven en ervaren???? Dat heeft mij heel veel kracht en energie gekost.
En ik denk dat de anderen dat ook wel hebben. Of daar nog moeite mee hebben.

Maar echt waar meis, als je zo door blijft zetten als nu, ga jij ook inzien dat je de waaromvraag nooit kan beantwoorden en ga jij ook zien dat het leven toch zeker de moeite waard is.

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 07:34

Ja..
ik ben niet mooi, maar dan nog.
Blij dat anderen hier er bovenop zijn geraakt. ;)

Zooist schreef:
Die vragen heb ik ook gehad.

En met goede profesionele hulp leer je antwoorden vinden of leer je dat JIJ die vragen helemaal niet hoeft te stellen.

De meeste vragen zijn "waarom"-vragen.

Jij kan dat antwoord niet eens weten. En hoe moeilijk het ook is, JIJ moet verder!

Nu, jaren later, besef ik dat ik eigenlijk niet lelijk was, maar een knappe meid (beetje lang hier en daar, rechte tanden hadden voorkeur gehad en die rare tenen hadden ook iets anders mogen staan ;) )

Maar voordat ik dat kon geloven en ervaren???? Dat heeft mij heel veel kracht en energie gekost.
En ik denk dat de anderen dat ook wel hebben. Of daar nog moeite mee hebben.

Maar echt waar meis, als je zo door blijft zetten als nu, ga jij ook inzien dat je de waaromvraag nooit kan beantwoorden en ga jij ook zien dat het leven toch zeker de moeite waard is.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:56

Probeer door te gaan, ik heb in die tijd veel gewerkt, dat hielp wel bij mij, 3 baantjes.. Weet hoe moeilijk het is, bij mij is het daarna ook uitgegaan met me vriend die me achteraf ook alleen voor andere dingen had de laatste tijd. Had een relatie van 2 jaar.

Ik ben eroverheen, in het dagelijks leven dan alleen, helaas. Is bij mij 1,5 jaar geleden. Durf niks meer..
Maar we komen er wel!

Zet hem op! +:)+
Voor meer informatie kan je me altijd pmen.. Zet ik liever niet op internet

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 08:18

_Sammy_ schreef:
Probeer door te gaan, ik heb in die tijd veel gewerkt, dat hielp wel bij mij, 3 baantjes.. Weet hoe moeilijk het is, bij mij is het daarna ook uitgegaan met me vriend die me achteraf ook alleen voor andere dingen had de laatste tijd. Had een relatie van 2 jaar.

Ik ben eroverheen, in het dagelijks leven dan alleen, helaas. Is bij mij 1,5 jaar geleden. Durf niks meer..
Maar we komen er wel!

Zet hem op! +:)+
Voor meer informatie kan je me altijd pmen.. Zet ik liever niet op internet

dank je.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:55

Ach meid, wat erg!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je moet zeker aangifte doen tegen die klootzak.
En misschien maakt je het jezelf ook makkelijk om professionele hulp te zoeken.

Heel veel sterkte!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:54

LiNdA1986 schreef:
Ach meid, wat erg!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar je moet zeker aangifte doen tegen die klootzak.

Heel veel sterkte!

TS heeft professionele hulp: psych en goed contact met haar mentor dus dat doet ze heel goed.

Wij kunnen van de zijlijn makkelijk praten met 'doe aangifte' maar daar moet je op een of andere manier klaar voor zijn, dat doe je niet zomaar even in een opwelling écht niet.

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 13:10

Dank je Marleen!
het is moeilijk om mezelf daar ook van te overtuigen.
heb net mijn coordinator gemaild.

marleen_88 schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ach meid, wat erg!

Heel veel sterkte!

TS heeft professionele hulp: psych en goed contact met haar mentor dus dat doet ze heel goed.

Wij kunnen van de zijlijn makkelijk praten met 'doe aangifte' maar daar moet je op een of andere manier klaar voor zijn, dat doe je niet zomaar even in een opwelling écht niet.

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 15:31

Het loopt nu best goed. heb juist een heel uitgebreide douche genomen met de muziek heel luid! deed me goed.:)
Heb ook naar mijn mentor gemaild.
Dadelijk naar paardje en naar de ton van de verjaardag van de staleigenaar.
En vandaag voor het eerst terug paardje rijden..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:35

Goed zo! je bent goed bezig!

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:19

Dank jee!
Dit is thans maar iets kleins hoor.:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:48

Kijk, dit klinkt al een stuk beter dan de vorige berichten!

Blijf zo positief meid! En natuurlijk veel plezier

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:46

Hoi meis,

Ben blij dat je vandaag weer wat vrolijker klinkt.

Veel plezier vanavond!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:28

Jeetje wat naar ;(

Ik ga het toch maar zeggen ook al heb je het al zovaak te horen gekregen op t forum..
Zoek alsjeblieft hulp, en wacht niet af..

Een jaar geleden raakte ik langzaam in een dip..
Al die tijd heb ik het niemand verteld terwijl het echt niet goed ging.
Ongeveer anderhalve maand geleden is het misgegaan toen mijn relatie na 3 jaar uitging.
Ik zal eerlijk zijn, ik wilde niet meer (nu soms ook niet meer) en wilde er een einde aan maken.
Heb toen het zo misging toch maar hulp gezocht.

In een jaar tijd ben ik heel erg veranderd.
Van een redelijk stil maar vrolijk meisje ben ik veranderd in iemand die doodongelukkig is, niet meer kan lachen en kan veranderen in een soort van 'duivel'.

De gesprekken die ik tot nu toe heb gehad helpen nog niet echt.
Maarja heb er nog maar een paar gehad, heb wel iets meer hoop dan eerst.
Vaak denk ik dat het te laat is, dat het niet meer goed komt en dat ik altijd zo zal blijven.
Maar dat is een stuk minder geworden door die gesprekken.

Mocht je willen praten mag je een pb sturen.

Heel veel sterkte in ieder geval!

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 20:59

Dank je Lieszje en de rest natuurlijk ook.
Ben net terug, pf! maagpijn.
Denk van de spanningen.
Hopelijk is het snel voorbij.

Voel me voor de rest wel goed.En kijk uit naar een nieuwe dag, een nieuwe start!! :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:43

Fijn dat je je nog steeds goed voelt, en ja de maagpijn is vast van de spanning, ga lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag.

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:53

Ja idd.Begrijp mezelf niet zo goed. voel me goed maar heb toch maagpijn van de spanning.. ben erg moe.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:34

De spanning komt er meestal later uit, de hele avond ben je druk bezig geweest met gezellig te doen. Nu thuis in jouw eigen omgeving komt de spanning eruit, lekker een kruik op je buik en bedje in, spreek jou morgen wel weer ;)

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 06:45

hm, lekker geslapen.Ben met een big smile opgestaan, ZALIG! voel me goed!, al is het nog maar ochtend :Y)
Hopelijk valt deze dag voor de rest ook nog goed mee, maar op dit moment, kan niet stuk! Raar he.. zonder reden, feeling good! *\o/*

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:01

Hey meis!

Ik heb alles ff gelezen, kan een beetje begrijpen hoe je je voelt.
Misschien helpt het om de positieve dingen te blijven herinneren (paardje, lekker blij gevoel) en die momenten naar boven te halen op het moment dat je je minder voelt?
Als ik ruzie heb met iemand (even rare vergelijking, maar ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen), dan kan ik alleen maar bozer worden over de negatieve dingen van die persoon (houding, gewoontes, uitspraken) terwijl ik dan de positieve dingen niet meer zie/herinner.
En wat is er fout aan als je je emoties laat gaan? Probeer desnoods een plek te vinden waar je lekker kunt schreeuwen, janken. Bij mij luchtte het enorm op! Het lijkt dan net of er een zwaar gevoel uit je lijf komt.
Ik vind het al toppie dat je hulp zoekt! En zoals velen het al gezegd hebben: jij hebt geen schuld! Zoek niet naar antwoorden op je waarom, maar kijk vooruit, maak plannen/stel doelen en richt je daar op.
Ik zeg nu niet dat je het weg moet stoppen, maar laat het niet je leven negatief beinvloeden.

En maak er vandaag een leuke dag van, het goede gevoel is er al! *\o/*

Bokt_anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 07:32

Het opschrijven most ik op het begin ook doen, maar dat ging niet goed. Ik raakte er meer en meer overstuur van en negatieve gedachten gingen dan echt de loop op. Dus ben ik ermee gestopt en denk dat dat beter is voor me om er helemaal niets van over op te schrijven? ook niet mijn gevoelens en gedachtes.
Heb totaal geen idee waarom ik mij vandaag zooo goed voel! maar hou er wel van na zo'n donkere dagen
Voel me wel schuldig. Heb voor mezelf denk ik dat ingepraat..
Soms gaan mijn emotie's echt veel te ver. Dan kan ik mezelf echt niet meer afremmen.

Floridian schreef:
Hey meis!

Ik heb alles ff gelezen, kan een beetje begrijpen hoe je je voelt.
Misschien helpt het om de positieve dingen te blijven herinneren (paardje, lekker blij gevoel) en die momenten naar boven te halen op het moment dat je je minder voelt?
Als ik ruzie heb met iemand (even rare vergelijking, maar ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen), dan kan ik alleen maar bozer worden over de negatieve dingen van die persoon (houding, gewoontes, uitspraken) terwijl ik dan de positieve dingen niet meer zie/herinner.
En wat is er fout aan als je je emoties laat gaan? Probeer desnoods een plek te vinden waar je lekker kunt schreeuwen, janken. Bij mij luchtte het enorm op! Het lijkt dan net of er een zwaar gevoel uit je lijf komt.
Ik vind het al toppie dat je hulp zoekt! En zoals velen het al gezegd hebben: jij hebt geen schuld! Zoek niet naar antwoorden op je waarom, maar kijk vooruit, maak plannen/stel doelen en richt je daar op.
Ik zeg nu niet dat je het weg moet stoppen, maar laat het niet je leven negatief beinvloeden.

En maak er vandaag een leuke dag van, het goede gevoel is er al! *\o/*

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:43

Laat ik dan gezellig meedoen met een:

GOEDEMORGEN!!!

Ik kon ookniet het verhaal schrijven, maar ik ging de positieve dingen van de dag opschrijven! Dus op een dag als vandaag:
- heel blij opgestaan.
- lekker ontbijt gemaakt...

(verder ben ik nog niet ;) )

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:58

Nou, dan volg ik weer:
- lekker uitgeslapen (tot 07.30 ipv het verplichte 06.30 uur)
- kids zijn superrrlief tegen elkaar (en dat met 1 PDD-NOSser)
- heb m'n planning voor vandaag rond, gaat allemaal lukken, de andere dingen wachten maar tot morgen.

Hou vast dat positieve gevoel!