Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:01

Amanda schreef:
Trigynon is een driefasepil. Dat werkt bij mij niet beter en zo te lezen bij meer mensen niet :)
De nuvaring zit ik ook aan te denken.
Maar krijg je daar niet dezelfde klachten van? Het blijven hormonen...

Tryginon kon ik ook niet mee om maar er zijn meer 3 fase pillen. ;) Het is geen wonderpil, et als bij de gewone pil kan het zoeken zijn. En ik zeg ook niet dat het bij iedereen helpt, enkel dat het kan helpen.
Met tri-minulet bv heb ik geen klachten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:13

Amanda schreef:
Trigynon is een driefasepil. Dat werkt bij mij niet beter en zo te lezen bij meer mensen niet :)
De nuvaring zit ik ook aan te denken.
Maar krijg je daar niet dezelfde klachten van? Het blijven hormonen...

Met trigynon had ik erg veel last van depressieve buien. Ik ben overgestapt op de nuvaring (vooral omdat je dan kan doorringen ivm pms) en dat bevalt me veel beter. In mijn geval is het ook veiliger want ik vergat weleens een pilletje. Je krijgt veel minder hormomen binnen met de nuvaring dan met de gewone pil.

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:22

Erg herkenbaar dit.. Ik ben zelf inmiddels over naar de Implanon en moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Ik baalde er al een tijdje van dat ik steeds zo chagerijnig was, nooit over nagedacht dat het door de pil kon komen. Ik ben om die reden ook niet overgestapt naar de Implanon, dat was meer omdat ik toch merkte dat ik de pil te vaak vergat etc.. Langs de huisarts gegaan en die adviseerde de Implanon hij gaf ook aan dat 'stemmingswisselingen' daar veel minder van werden. Toen de Implanon er een weekje inzat kreeg ik allerlei opmerkingen van 'wat ben jij vrolijk ineens' etc hahah. Daarbij is mn menstruatie een heel stuk minder geworden, mooie en vooral handige bijkomstigheid. Lig niet meer eens per maand een dag in bed voordat ik ongesteld moet worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:27

Ayasha schreef:
En voor mensen die toch aan de pil willen blijven maar slecht reageren op een gewone pil, die moeten het eens proberen met een drie fase pil. :) Heeft voor mij echt wonderen gedaan... De gewone pil moest mijn lichaam ook niet. :) Niet dat ik iemand wil pushen om de pil te nemen he, maar gewoon voor mensen die zo iets hebben van "ik voel me bij deze niet lekker maar ik wil ook niet stoppen" kan het misschien een "middenweg" zijn. :)

Ik heb door de jaren heen zo'n beetje elke pil in freaking existence gehad :') Zelfs de minipil maakte me stront en strontziek. Hormoonspiraaltjes en koperspiraaltjes waren ook vreselijk, koperspiraaltje dan wel om andere redenen. Prikpil was klote, dus dat implantaatgeval ga ik niet eens meer proberen.

Ik ben gewoon een vrouw die elk jaar met kind aan de boobs hoort te zitten geloof ik :') "FOKKEN KRENG!", zei God toen ik werd geboren. :j

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:38

phormicola schreef:
"FOKKEN KRENG!", zei God toen ik werd geboren. :j

_O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:41

_Liselot schreef:
phormicola schreef:
"FOKKEN KRENG!", zei God toen ik werd geboren. :j

_O-

:)) Gods wil geschiede is helaas voor Hem nog niet aan de orde }>

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:48

Ik zet even een stipje.
Heb de Diane sinds een halfjaar. Sinds vier mnd ben ik ook erg moe en lusteloos. Mijn huisarts zegt dat dit komt omdat ik zo druk ben met mijn opleiding.. Ik denk zelf al heel lang dat het ook door de hormonen komt. Heb mijn bloed al laten testen en dat is het niet. Nu ga ik toch weer heel erg aan de pil twijfelen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:57

Ik heb alleen maar ongemak ondervonden,depressief,vreet buien,hoofdpijn.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:48

:)* Ik ben altijd veel gezelliger in mijn stopweek.. Bizar eigenlijk :+ Maar goed.. ik vind het wel een beetje een hoog risico om te stoppen :o (diane werkt tegen acne, de meeste andere pillen stimuleren dat juist.. durf ik nog niet aan)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:16

Ik heb het overigens al wel tegen mijn toekomstige man gezegd: Als we beiden geen kinderen willen ( en dat willen we dus inderdaad allebei niet om meerdere redenen ) dan ga jij naar de dokter en laat je de boel even lekker afbinden! :D

Anders krijg je een super depri, sjago vrouwtje aan je zijde met al die hormoontjes! :)) Maar hij is bang voor de "schaar"! _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:56

Roelke_ schreef:
sunshine schreef:
Ik "moet" nu een maand stoppen met de pil, na een maand mag ik terug komen bij de huisarts en dan gaan we verder kijken.
Ik wil graag de nuvaring gaan proberen.

Ben sinds gisteren dus ook gestopt met de pil, kan dus verder natuurlijk ook nog niet zeggen of ik mezelf beter ga voelen.

Een maand is wel erg kort, om echt te merken of het verschil maakt zou ik minimaal 3 maanden stoppen. Je hormoonhuishouding is binnen een maand echt niet helemaal weer op orde, daar moet je lichaam weer helemaal aan wennen. :) ben benieuwd of je verschilt merkt :)

Ik wacht deze maand gewoon af en ga dan weer terug naar de huisarts, dan gaan we kijken of ik de nuvaring al mag gaan proberen, of dat ik nog even een extra maand zonder anticonceptie probeer.

Ik zelf ben ook zeer benieuwd of ik wat ga merken, vandaag is mijn 2de pilloze dag.

Anoniem

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:01

Ik heb dezelfde klachten, van het down voelen, en soms lichtelijke depressieve neigingen.

Vind het alleen erg lastig om een alternatief te vinden. Andere pillen durf ik niet aan, met het idee dat het gevoel niet zal verbeteren (hoe dan ook slik je toch hormonen). En ook een spiraaltje lijkt me totaal niks.

Tja. Het slikken van de pil is ook gewoon zo makkelijk tegenwoordig.. Handig voor het regelen van de menstruatie, en natuurlijk geen baby's :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:04

Ik heb jaren de Diane35 pil geslikt. Wegens een veel te hoog testosterongehalte en alle bijkomende problemen. Ik had nergens last van. Toen ben ik gestopt ivm kinderwens en ik was veel minder lusteloos en zwartgallig. Kinderwens wilde niet lukken, dus weer aan de pil. Weer het lusteloze gevoel.
Ik ben met de pil gestopt en ben zwanger geraakt.

Na de zwangerschap, met een lichtere pil begonnen, de microgenon 30. Nou dat hielp niets, ik menstrueerde gewoon door en niet alleen in de stopweken. Dus overgegaan op de microgenon 50. Dat was helemaal niets, ik werd elke maand zo ziek (2 dagen op de bank overgeven) dat ik daar mee ben gestopt. Nu heb ik nergens last meer van. Mijn menstruatie is ook korter en minder hevig.

Het enige nadeel is dat je condooms moet gebruiken. Of je partner moet zich laten steriliseren, die optie is er ook nog. Maar dan moet je wel zeker weten dat je geen kinderen meer wilt en je partner moet daar ook helemaal achter staan.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:09

Ik heb zowel microgynon, diane 35 als Yasmin geslikt, van alle drie werd ik depressief. Na mijn bevalling wilde ik een Mirena, maar mijn baarmoeder was te groot (ja écht), dus dat ging niet, en toen ben ik de Nuvaring gaan proberen, maar ook daar werd ik depri van. Dus nu maar even niets. Het is niet anders. Ben wel geïnteresseerd geraakt in die oestrogeenvrije pil, toch maar eens aan de HA vragen...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:11

Tallie1979 schreef:
Ik heb het overigens al wel tegen mijn toekomstige man gezegd: Als we beiden geen kinderen willen ( en dat willen we dus inderdaad allebei niet om meerdere redenen ) dan ga jij naar de dokter en laat je de boel even lekker afbinden! :D

Anders krijg je een super depri, sjago vrouwtje aan je zijde met al die hormoontjes! :)) Maar hij is bang voor de "schaar"! _O-

je kan ook een decoupeerzaag gebruiken :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:11

sunshine schreef:
Ik zelf ben ook zeer benieuwd of ik wat ga merken, vandaag is mijn 2de pilloze dag.

duurt toch zeker wel een maand om echt verschil op te merken imo :j

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:16

Ik kon om dezelfde reden ook niet aan de pil (heb jaartje uitgeprobeerd)... Heb nog een tijdje nuvaring geprobeerd, maar vond ik niet fijn. Heb het gewoon 10 jaar met condoom gebruikt met af en toe een morning after pilletje als dat ding gescheurd was... Altijd goed gegaan! Op mijn 30e leerde ik mijn huidige vriend kennen en hij (17 jr ouder) was al 'geholpen' (na 3 dochters), dus dat was makkelijk. Inmiddels is dat ongedaan gemaakt en een half jaar later: zwanger!! :D

Ook al voel je minder, met condoom is prima te doen hoor enne je hebt ook geen last van dat prutje ín jou of in je bed!!! :o ;) Tegenwoordig zijn er toch ook 'gevoelige' condooms, is steeds reclame voor....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:17

Ariebombarie schreef:
sunshine schreef:

duurt toch zeker wel een maand om echt verschil op te merken imo :j

Dat weet ik niet, volgens mijn huisarts zou ik binnen een maand verschil gaan merken.
Maar we wachten gewoon af wat het doet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:21

Bramblerose schreef:
Ik kon om dezelfde reden ook niet aan de pil (heb jaartje uitgeprobeerd)... Heb nog een tijdje nuvaring geprobeerd, maar vond ik niet fijn. Heb het gewoon 10 jaar met condoom gebruikt met af en toe een morning after pilletje als dat ding gescheurd was... Altijd goed gegaan! Op mijn 30e leerde ik mijn huidige vriend kennen en hij (17 jr ouder) was al 'geholpen' (na 3 dochters), dus dat was makkelijk. Inmiddels is dat ongedaan gemaakt en een half jaar later: zwanger!! :D

Ook al voel je minder, met condoom is prima te doen hoor enne je hebt ook geen last van dat prutje ín jou of in je bed!!! :o ;) Tegenwoordig zijn er toch ook 'gevoelige' condooms, is steeds reclame voor....

Daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Maar vind het hoe dan ook toch een eng idee dan als dat ding scheurt :o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:25

MacavityL schreef:
Ik was aan de microgynon 30, maar merkte dat deze mijn stemming beinvloedde, dit heb ik bij de huisarts gemeld en deze heeft mij toen een oestrogeenvrije pil gegeven (Cerazette). Deze werkt super - nergens last meer van.

Zou dit dan dé oplossing kunnen zijn? Staafje lees ik teveel nare verhalen over, spiraal vind ik eng maar ik weet niet wat ik dan moet!

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:59

Hier verder geen ervaringen met de Implanon? Ik vind het echt ideaal :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:21

_Liselot schreef:
Hier verder geen ervaringen met de Implanon? Ik vind het echt ideaal :D

Hoe lang heb je hem al? :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:27

Ik ben al jarenlang fanatiek Nuva-ring gebruikster, vind het gewoon een prettig idee dat de hoeveelheid hormonen in mijn lichaam stabiel blijft gedurende de dag en niet schommelt. Ben de eerste 1.5 jaar ook vreselijk down geweest, tegen het depressieve aan, maar dat is nu al zo'n 4 jaar geleden en ik voel me nu prima. Heb het volgehouden en ben er 'overheen gegroeid', maar weet niet in hoeverre dat voor andere mensen ook zo werkt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:29

Vanillia schreef:
Ik ben al jarenlang fanatiek Nuva-ring gebruikster, vind het gewoon een prettig idee dat de hoeveelheid hormonen in mijn lichaam stabiel blijft gedurende de dag en niet schommelt. Ben de eerste 1.5 jaar ook vreselijk down geweest, tegen het depressieve aan, maar dat is nu al zo'n 4 jaar geleden en ik voel me nu prima. Heb het volgehouden en ben er 'overheen gegroeid', maar weet niet in hoeverre dat voor andere mensen ook zo werkt.

Dat vind ik wel een vervelend vooruitzicht....ik heb nu al zo'n kloteweek! :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:34

Idd heel herkenbaar. Ik heb Microgynon30 en Diane35 geslikt. Bij de overgang van Microgynon naar Diane werd ik een stuk slanker ineens. Bij het stoppen met de Diane werd ik mentaal stabieler (ik was echt Jantje lacht Jantje huilt, verschrikkelijk!) , minder vaak depressief en ik was ook 'spontaan' van mijn migraineaanvallen af. Nu alleen nog wel eens een scherpe hoofdpijn door de vermoeidheid maar die hoort blijkbaar echt bij me.