. Ik loop sinds 2 weken bij een dietiste en er is al 3 kilo af! Mijn stoelgang is al een stuk beter, omdat ik gewoon veel meer vezels binnen krijg.Je hebt per dag minimaal 1600 calorieen nodig. Ik MOET het volgende eten:
6 boterhammen: dubbele boterhammen met enkel beleg dus.
2 glazen zuiveldrank (melk, optimel oid)
minimaal 200 gram groente
4 kleine aardappels (gekookt)
1 stuk vlees (niet te groot of te vet natuurlijk)
2 stuks fruit (niet meer ivm suikers)
1 plak kaas (kaas zet enorm aan! ook 30+ kaas zet aan)
1,5-2 liter dranken
Ik at eerst echt onregelmatig en zoveel lekkere dingen! Ik ben ook een echte lekkerbek, dus ik had het idee dat het voor mij ook enorm moeilijk zou zijn. Maar door de hoeveelheid die ik moet eten, heb ik veel minder snaaizin!
En het werkt echt! Deze hoeveelheid eten zijn het minimale aantal kalorieen die je binnen moet krijgen. 2x per week mag ik maximaal 500 kcal extra pakken. Maar dit doe ik eigenlijk nooit, omdat ik er gewoonweg geen behoefte aan heb.
Beleg dat gewoon toegestaan is:
- magere vleeswaren (ook ham met weinig vet)
- 20+, 30+ kaas (max. 1 plak per dag) , mozarella, huttenkase
- jam (halvajam of light jam, maar gewone jam mag ook)
- appelstroop
- marmelade
- perenstroop
- sandwichspread (oftewel kattenkots zoals ik het noem, blegh
)- keukenstroop
En wist je dat er in een Bossche bol minder kcal zitten dan in een appelflap! In een appelflap zitten bijna 400 kcal, tegenover 250 in een Bossche bol.

Lichaam verbrandt koolhydraten ipv vet, wanneer het veel koolhydraten binnenkrijgt. Wanneer je geen/weinig koolhydraten binnenkrijgt zet je de zogenaamde ketose (vetverbranding) in werking. En da's juist wat je kwijt wilt wanneer je af wilt vallen.

(ik hoop niet dat ik nu eng overkom