Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDramaQueen schreef:ik zou dolgraag bloed willen doneren, ik kan het goed hebben en missen maar ik mag het niet, want mijn laatste tattoo was in april,(en moet nog bijgewerkt worden) ze hebben nou eenmaal de regel dat je laatste piercing langer dan een jaar geleden moet zijn, en dat is jammer, want er komt dit jaar ook nog een nieuwe piercing en volgend jaar zeker nog een tattoo, ik baal daar wel van, maar zo erg om nou geen piercings meer te nemen of tattoo's bij te laten werken nee.
DyMarvel schreef:Volgens een medewerker van sanquin die hier in huis woont, is er geen bloed te kort.
Electra63 schreef:Misschien heeft het te maken met de mate waarin je een transfusie hebt gekregen?Sabin_e schreef:Is het niet zo dat je na een bloedtransfusie (die op jezelf van toepassing is) geen bloeddonor meer mag zijn?
Mijn vriend bijvoorbeeld heeft 8 liter gekregen (en dus ook verloren). Hij mag geen donor meer worden nu.
Ik heb na mijn bloedtransfusie nog gewoon bloed gegeven.
Electra63 schreef:Ik ook, gaf al jaren, maar was toen extra gemotiveerd om te geven. Helaas mag je sinds een paar jaar geen bloed (of plasma) meer geven als je zelf na 1980 een bloedtransfusie hebt gehad. Is vanwege mogelijk risico op ziekte van Creutzfeldt-Jakob.Sabin_e schreef:Is het niet zo dat je na een bloedtransfusie (die op jezelf van toepassing is) geen bloeddonor meer mag zijn?
Mijn vriend bijvoorbeeld heeft 8 liter gekregen (en dus ook verloren). Hij mag geen donor meer worden nu.
Ik heb na mijn bloedtransfusie nog gewoon bloed gegeven.
kamsel schreef:Nee hoor, één zakje is ongeveer 275 ml, dus 1100 ml, maar da´s best veel.
Mensen die na 1 jan 1980 een bloedtransfusie hebben gehad, kunnen geen donor meer zijn (volgens Sanquin)
Daantjuhh er is een verschil tussen nódig hebben en het wel zonder kunnen maar dat wel merken in bv moe zijn. In dat laatste geval worden de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en krijgt hij ws geen transfusie.
kamsel schreef:Nee hoor, één zakje is ongeveer 275 ml, dus 1100 ml, maar da´s best veel.
Mensen die na 1 jan 1980 een bloedtransfusie hebben gehad, kunnen geen donor meer zijn (volgens Sanquin)
Daantjuhh er is een verschil tussen nódig hebben en het wel zonder kunnen maar dat wel merken in bv moe zijn. In dat laatste geval worden de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en krijgt hij ws geen transfusie.
daantjuhhh schreef:Equidea schreef:Hoezo? Ik mag geen bloed doneren op dit moment, en als het wel had gemogen dan weet ik niet zeker of ik het wel zou durven (na een aantal keer na het prikken flauw gevallen te zijn heb ik een flinke angst ontwikkelt).
Maar ik help de maatschappij dan weer op andere manieren..., ben ik dan minderwaardig aan het helpen?
Zolang je je maar inzet toch?
Nou er is een verschil tussen niet kunnen/mogen en willen.
Jij wilt het waarschijnlijk wel, maar jij mag niet.
jury schreef:Ik heb jaren bloed gegeven maar ben er mee gestopt.
Voor een handeling van 20 minuten was je vaak 1,5 uur bezig.
Wachten voor de balie, formulier invullen, weer wachten voor de balie om formulier in te leveren, wachten tot je oproep voorcontrole kreeg, voorcontrole (bloeddruk, gewicht, ijzergehalte etc), wachten tot je aan de beurt was voor werkelijke donatie, donatie, wachten tot je weer weg mocht na ene bakkie.
Ik had echt het idee dat ze op personeel aan het bezuinigen waren en de donor daar de dupe van werd.
bora schreef:jury schreef:Ik heb jaren bloed gegeven maar ben er mee gestopt.
Voor een handeling van 20 minuten was je vaak 1,5 uur bezig.
Wachten voor de balie, formulier invullen, weer wachten voor de balie om formulier in te leveren, wachten tot je oproep voorcontrole kreeg, voorcontrole (bloeddruk, gewicht, ijzergehalte etc), wachten tot je aan de beurt was voor werkelijke donatie, donatie, wachten tot je weer weg mocht na ene bakkie.
Ik had echt het idee dat ze op personeel aan het bezuinigen waren en de donor daar de dupe van werd.
Dit is toch niet het geval. Ik werk zelf bij sanquin. Maar af en toe komen er in een keer heel veel donoren binnen en dan kan het wel even voor dat je aan de beurt bent.
En zoals eerder gezegd er is geen tekort aan bloed.