Extreem haaruitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fjorden007

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:14

Ik hoorde vandaag van iemand, die extreme haaruitval onlangs heeft gehad, en het bleef maar doorgaan. Bleken het een soort van parasieten in de haardeeltjes te zijn, die dat veroorzaakten!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:30

De dermatoloog vond het allemaal wel meevallen, en zei dat veel haaruitval er nou eenmaal bij hoort en dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.
Dus werderom alles uitgelegd en dat zoveel haaruitval niet normaal is.

Uiteindelijk wilde ze me weer laten bloedprikken, maar omdat ik al wat keren bloed had laten prikken vond ze dat wel goed (ja misschien heb je wel bloedarmoede.. 'ja misschien heb ik daar al een kuur voor gehad...' PFF)

Ze weigerde een kweek van mijn hoofdhuid te nemen, vond dit maar onzinnig.
Heeft nu voor een aantal maanden een shampoo voorgescheven.
En als het over 4 maanden nog niet over is mag ik weer een afspraak maken.

PFFF, ik word hier ZO moe van. Niemand lijkt het echt serieus te nemen, terwijl ik toch echt de enige ben die kan beoordelen of ik meer haaruitval heb als anders.
En dalijk zijn we weer 4 maanden verder en wordt toch weer de conclusie getrokken dat mijn haaruitval nog steeds aanwezig is, en ik ben dan weer 4 maanden lang haren kwijt.

Nouja he.. Je doet het er maar mee.. en dan maar hopen op het beste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:34

Bah, wat vervelend dat ze je niet serieus heeft genomen!
Vond ze je haar ook niet buitensporig dun oid? Liet het niet los terwijl je daar was? (handje haar vastpakken en dan niet te hard trekken.)
Misschien naar een andere dermatoloog voor een second opinion? Als je je echt zoveel zorgen maakt zou ik me niet over m'n kant laten gaan hoor! Het gaat om jouw gemoedsrust.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:40

Ik zou me de volgende keer me eens goed verdiepen wat een goede dermatoloog is op dit gebied, er is een hoop kaf onder het koren.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:36

Misschien is dit wel een blonde opmerking en is het al eens gezegt in dit topic (heb niet alles gelezen).

Maar, ben je pas geleden geopereerd of zoiets dergelijks? Ik had dat namelijk ook. Een half jaar nadat ik geopereerd was kreeg ik ineens ontzettend veel haar uitval, was gewoon echt niet normaal.. Vond het ook maar eng en dacht dat ik kaal zou worden. Naar de dokter geweest en die zei dat het door de narcose die ik toen gekregen heb kwam. Na een jaar zou het ongeveer weer terug komen. En heb toen een jaar later mijn haar redelijk kort geknipt (iets korter als mijn schouders, wat voor mij toen echt heel erg kort was) en toen kwam het langzaam maar zeker weer allemaal terug.
Ik denk dat mijn haar in een staart zo'n ongeveer 1 cm dik was bij elkaar. Heeeel weinig haar had ik dus.

Ik denk niet dat dit het is bij jou, maar wilde het toch even melden. Je weet maar nooit!

In iedergeval heel veel sterkte, het is mamelijk echt niet leuk om zoveel haar uitval te hebben en weet dus hoe jij je voelt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:38

mellen95 schreef:
Mijn zusje is kaal geworden na haar geboorte van haar dochter.
Het bleek dat haar eigen afweersysteem de haarzakjes vernietigde.
Ze heeft toen haar hoofd geschoren, en als het een mm lang was , was het net een kievitsei(allemaal vlekjes,erg grappig gezicht).
Ze heeft een poosje prozak moeten slikken, en alles is weer goedgekomen. ze heeft nu een hele mooie volle bos haar.
Dus probeer er achter te komen wat het is, en misschien is er een medicijn voor.
Ik wens je veel succes

:\
Ik ben een paar maanden terug bevallen en ben ook enórm in de rui, moet elke dag mijn borstel 'legen'.
Ik hoop niet dat ik kaal word zeg ;(

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:28

Ik weet niet of het al op genoemd is, ik heb niet alle 6 de pagina's gelezen.

Ik weet niet of je aan "de pil" zit?
Maar een vriendin van mij kreeg haaruitval door een bepaalt stofje wat in "de pil" zit. Zij is overgegaan naar een andere pil.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:00

Pentax schreef:
mellen95 schreef:
Mijn zusje is kaal geworden na haar geboorte van haar dochter.
Het bleek dat haar eigen afweersysteem de haarzakjes vernietigde.
Ze heeft toen haar hoofd geschoren, en als het een mm lang was , was het net een kievitsei(allemaal vlekjes,erg grappig gezicht).
Ze heeft een poosje prozak moeten slikken, en alles is weer goedgekomen. ze heeft nu een hele mooie volle bos haar.
Dus probeer er achter te komen wat het is, en misschien is er een medicijn voor.
Ik wens je veel succes

:\
Ik ben een paar maanden terug bevallen en ben ook enórm in de rui, moet elke dag mijn borstel 'legen'.
Ik hoop niet dat ik kaal word zeg ;(

Na de zwangerschap is haaruitval heel normaal, omdat je minder hormonen produceert uiteraard.
Haargroei en uitval heeft heel erg veel te maken met hormonen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:48

Ik meld me ook!

ik heb al jaren heel er g haaruit valt zelfde als Nymphadora , dermatoloog geweest, maar mijn haar is wel met bosjes tegelijk eruit getrokken en onderzocht. Hier kwam alleen uit dat de ene kant minder snel groeit dan de andere kant.

Ik ben bang dat het van medicijnen komt die in vroeger gebruikt hebt. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik daar 5 jaar later nog steeds niet overheen ben?!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:21

Ik heb ook al een tijd haaruitval maar bij mij komt het omdat ik ziek ben, ander verhaal. Bij jou (heb trouwens niet het hele topic doorgelezen) zou het kunnen komen door stress of heb je 2 tot 3 maanden geleden koorts gehad? Dan zie je dat ook vaak. Het kan ook een haarziekte zijn, dat had mijn buurvrouw en toen werd ze helemaal kaal. Daarna is het wel weer aangegroeid en nu heeft ze weer gewoon mooi haar maar dat zou het dus ook kunnen zijn. Wil je niet bang maken hoor, maar dan weet je wel dat dat ook een optie kan zijn. Een bacterie, virus of parasiet kan ook haaruitval veroorzaken. Het kan ook simpelweg door de herfst/winter komen maar gezien het zo extreem is, denk ik het niet. Artsen schenken er weinig aandacht aan, dat merk ik nu wel. Ik heb de ziekte van Lyme en ze bestrijden de andere symptomen wel, de haaruitval niet. Je zou kunnen proberen om een hoge dosis vitamine B te slikken. Bij sommige mensen helpt het. Vraag je kapper ook om een goede shampoo, de uitval werd er minder door, ging niet weg, maar wel minder.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:00

Ik heb ook erge haaruitval gehad en mij hadden ze geadviseert om meer groente en fruit te gaan eten met name waar veel vitamine B in zat.
Nu dat ik dat doe heb ik er weinig tot geen last meer van... In de zomer is vitamine B ook goed om de muggen bij je vandaan te houden;)