PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Re: PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:11

Ik ben na de eerste heel snel weer zwanger geworden, ik had pas 3 x gemenstrueerd..... Toen een miskraam en toen na een half jaar weer zwanger, heel fijn natuurlijk, maar ik wil het er ook niet op gokken dat ik weer snel zwanger ben. Condooms vind ik niks en omdat m'n cyclus niet helemaal betrouwbaar is kun je ook niet zeggen van dan doen we het gewoon 1 week niet of wel met condooms... zal je zien dat je eisprong net later is.

Echt raar om hierover na te denken hoor.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:13

Ja da's wel gek, ik heb gewoon helemaal geen eisprong van mezelf, had jij dat voor je eerste wel? Of ook niet?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:16

Ik had dat voor ik aan de pil ging wel. Na de pil soms maanden niet en dan soms 1tje wel. Vandaar mijn "hormonenangst". (en bang dat ik weeeeeer aan ga komen). Ik ben nu in de zwangerschap 0!!! kg aangekomen. En vorige zwangerschap + BV periode 18!! kg spontaan afgevallen (zonder anders te gaan eten). Je kan mij niet wijsmaken dat dit niet grotendeels aan de hormonen ligt....

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:16

Sjimmy schreef:
Sterkte voor jullie allemaal meiden, die nog zo hard in de "molen" zitten....

Ik zit weer met iets anders. Ik ben nu bijna uitgerekend (over een week) van de 2e. Wat ga ik straks doen aan anticonceptie, ik wil pertinent niks met hormonen, daarvan gaat de hele boel overhoop. Ik hoop dat na de geboorte van deze mijn cyclus net zo netjes op gang komt als na de eerste. Maar we willen nog niet linea recta een derde... Het is wel heel raar om nu over anticonceptie na te moeten denken.....

Ik ben trouwens ondersteund met afvallen en cylcus op gang krijgen met chinese kruiden. Volledig op mij afgestemd (moet je enorm veel vragen beantwoorden over dingen dat je denkt?????? ). En dat heeft bij mij destijds denk ik ook een zetje in de goede richting gegeven om weer een cyclus te krijgen.
Je kunt daarvoor terecht bij een chinese kruidentherapeut of chinese arts.
http://www.longfeng.nl/lfp/lfp-herbs.html
Eleonoor van bokt heeft mij erbij geholpen. Je zou haar kunnen PB-en alleen is die zelf nu net bevallen en weinig tot niet op internet ;)

Nou dat is ook toevallig, hier hoorde ik een collega over van de week. Die gaat er met haar dochter heen voor de allergie. Ik heb op het punt gestaan om die man te bellen...Wel positieve ervaring dus?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:19

Ja wel positieve ervaring, het heeft volgens mij zeker geholpen om (toch) af te vallen en de boel weer op gang te krijgen :) Of het écht daardoor weer op gang is gekomen geen idee, maar ik had zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:24

Ik had voor de zwangerschap ook geen eisprong. Maar ik zal de eerste niet zijn die dat ineens wél heeft na een zwangerschap. Dus ik durf het niet aan zonder anti conceptie. We willen wel een 2e later, maar nu kan dat gewoon echt nog niet.

Ik ben trouwens juist in de zwangerschap 35 kilo aangekomen en krijg ze er (ondanks de BV die ik nog steeds geef) met geen mogelijkheid af. Iig, was vrij snel wat kilo's kwijt maar de laatste 15 blijven maar zitten.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:53

Mmm ik ben ook niet echt zwaar 70 kilo bij 1.86 .....ik word gewoon om onverklaarbare reden niet zwanger.....jee 35 kilo Nathalie. Wel knap dat je er al 20 weer vanaf hebt zeg!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:00

Die gingen zo goed als vanzelf (bevalling + borstvoeding) maar blijf al maanden hangen helaas.
Ik was voor de zwangerschap ook niet zwaar, 58 kilo bij 1.72!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:20

Ik heb wel een te hoog BMI, maar ben inmiddels wel 9 kilo afgevallen. Ben 1.70m en weeg 87 kilo. Maar ik ben een stuk lichter geweest (62kg), toen had ik ook geen cyclus.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:16

Ik weeg 68 kilo bij 1.78 en ik heb ook helemaal geen cyclus.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:29

Ik heb nu twee dagen Clomid achter de rug, en merk er nog niet veel van gelukkig. Slaap wel slecht, maar dat heb ik wel vaker.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:40

ik heb ook pcos en ben heel bang dat ik niet zwanger kan worden ik ben nu al 1,5 jaar van de pil af en miss 1 a 2 keer ongesteld geweest . nu tikt mijn interne klok als een soort enorme gong omdat er rond mij allemaal mensen zwanger zijn ( ik werk in de kinderopvang miss ook niet zo handig ) .
mijn vriend en ik zijn er uit op mijn 28 ste ( ben nu 26) wil ik echt beginnen met kinderen of het liefst al zwanger zijn , nu vraag ik me af is het slim meteen naar het ziekenhuis te gaan naar de gyn?
en wat gebeurt er dan? wat zijn de bijwerkingen van de pillen? ik heb ook reuma en psoriasses heeft iemand daar ook last van ? en wat zijn daar de reacties bij van de medicijnen?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:54

Over de (bijwerking van de) behandeling kan ik niets zeggen, maar toen bij bij PCOS werd vastgesteld was de eerste vraag of ik kinderen wilde. Ik wil (voorlopig) geen kinderen maar mijn gynacoloog heeft wel aangeraden om 'eerder' te beginnen, en om meteen een afspraak met haar te maken. Dus niet eerst een tijdje zelf proberen. Je weet immers al dat je zeer waarschijnlijk niet 'normaal' zwanger kunt worden, dus waarom aanrommelen? Ook als je geen behandeling start kan je gyn je wel adviseren.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:59

ja ik ben al wel bij een gyn geweest , maar we willen nu nog niet zwanger worden werd allen super shag van de pil :S dus daar maar mee gestopt.
maar ik zal binnen kort eens langs mijn huisarts gaan en dan vragen naar een verwijzing en dan advies in winnen en met mijn vriend samen gaan want die snapt het allemaal niet zo .

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:04

Tja als ik iets weet, is het dat je een zwangerschap echt niet kunt plannen.
De een is met 1 behandelronde klaar en de ander doet er alsnog jaren over.
Bijwerkingen enzo zijn ook verschillend per persoon.
Je kunt denk ik inderdaad het beste een afspraak maken bij je gynaecoloog en je vragen voorleggen.

Wij gaan voor een 2e kindje ook echt pas proberen vanaf het moment dat het echt welkom is, zeg maar. Je weet maar nooit hoe het loopt. Houd er dan gewoon rekening mee, dat het ook nog jaren kan duren. (helaas)

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:08

ja ik wil gewoon alles geregeld ( huis werk ) hebben dat als het lukt het meteen welkom is en ik niet in totale stress schiet . maar soms jeukt het om gewoon eerder te beginnen want wat als het dalijk bij mij wel jaren duurt en dan is eerder beginnen wel slimmer.

maar niemand ervaring met psoriasis en pcos ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:12

Ik heb psoriasis en onder invloed van de hormonen die ik gebruikte werd dit wel wat erger. Nu ik zwanger ben merk ik dat de plekken heel erg wisselen, als ik erg misselijk ben zijn de plekken erger en als ik minder misselijk ben worden ze minder. Dat kan echt per paar dagen verschillen!

Zalf mag je niet gebruiken, zonnebaden wordt afgeraden, dus het is gewoon een kwestie van de situatie accepteren..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:15

emmyfloris schreef:
maar niemand ervaring met psoriasis en pcos ?

Niet met psoriasis, wel met een heel slechte huid. Is ook wel erger geworden sinds ik met de pil ben gestopt, maar is nog te overzien. Vooral het eerste jaar was het erg, veel pukkels enzo. Ik merk niet heel veel invloed van de hormonen in de medicijnen op mijn huid, bij mij is het meer de verhoogde testosteron die invloed heeft.

Bij mij is de derde ronde Clomid trouwens niet gelukt (geen ei)... Dinsdag weer een afspraak bij de gyn, dan moet ik beginnen met direct hormonen inspuiten (eerst weer Primolut denk ik, blegh)... Ben benieuwd, maar nog niet erg hoopvol.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:23

Ik heb ook een hele slechte huid, pukkeltjes en vlekjes in mijn gezicht vooral. Ik slik geen pil.
Succes bij de gyn Simone!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:31

Ik heb ook psoriasis! Alleen op mijn hoofd, mensen denken altijd dat ik veel roos heb...
Vandaag weer een klap gekregen. Mijn neef en zijn vrouw zijn zwanger van de 2e. Ik kan er gewoon niet blij om zijn... Heb toestraks ook ff heel hard gehuild, ik wil ook zo graag! Waarom zij wel en ik niet ;( , kl*tehormonen |( .
Wij zijn helaas nog steeds niet aan de behandeling begonnen, ben afgelopen maand wel 4x (!!!!!!!) "ongesteld" geweest. Morgen ga ik bellen naar het ZH dat ik de behandelingen wil starten. Hoop dat het dan een keer WEL goed kan/mag gaan...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:34

Oh wat zuur is dat dan Rinske :(:)
Ik hoop echt van harte voor je dat het de 'volgende keer' wél lukt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:43

Ik kom dit topic op de homepage tegen en ik kan na het lezen van de mogelijke klachten en de test alleen maar zeggen. Krijg nou pietjes. Ik kom uit op 16 punten en dan alleen maar omdat ik geen suikerziekte heb maar wel een suikergehalte dat snel ontregeld is naar benedenen naar boven. En ik geen kinderen wil krijgen en dus ook geen vruchtbaarheidsproblemen heb en ik heb geen acnee. De rest is ja.

Nu moet ik over 3 weken terug naar de gynecoloog voor controle van de mirena en zal hem dit eens voorleggen. Zou toch wat zijn als je vanaf je 14 e al controles heb bij huisarts en gynecoloog vanwege menstruatie problemen, overbeharing en een vastgesteld achterlijk hoog testosteron gehalte niemand ooit op het idee gekomen is dit te controleren.

Nu ga ik eens rustig doorlezen.

Edit ik lees dat iemand Clomid gebruikt. Die heb ik precies 10 dagen geslikt 10 jaar geleden om te kijken of mijn menstruatie te regelen was na 4 maanden niet ongesteld te zijn geweest zonder reden. Na die 10 dagen ben ik gestopt omdat er anders ongelukken zouden gebeuren en ik echt iemand zou hebben verwond of erger. Ik was wat reactief :+ .

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:36

Rinske schreef:
Ik heb ook psoriasis! Alleen op mijn hoofd, mensen denken altijd dat ik veel roos heb...
Vandaag weer een klap gekregen. Mijn neef en zijn vrouw zijn zwanger van de 2e. Ik kan er gewoon niet blij om zijn... Heb toestraks ook ff heel hard gehuild, ik wil ook zo graag! Waarom zij wel en ik niet ;( , kl*tehormonen |( .
Wij zijn helaas nog steeds niet aan de behandeling begonnen, ben afgelopen maand wel 4x (!!!!!!!) "ongesteld" geweest. Morgen ga ik bellen naar het ZH dat ik de behandelingen wil starten. Hoop dat het dan een keer WEL goed kan/mag gaan...

herkenbare gevoelens............... en ik kan heel lief zeggen dat ik 2 lieve kids heb nu, maar ik weet ook dat dat je momenteel niks troost....
Daarom een hele dikke knuffel.......

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:41

Ook van mij een dikke knuffel Rinske... pff.. leef zo met je mee!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:47

Hai dames,

Sterkte voor Rinske!

@Karuna: ik reageerde ook erg sterk op de Clomid, wat een rotzooi, maar ja, het is voor het goede doel denk ik maar! Maar ik ben er nu iig vanaf.

Ik ben net bij het fertiliteitsspreekuur geweest. Ik moet nu eerst Provera (voor het eerst, in plaats van Primolut) gaan slikken (7 dagen 1 tablet), dan wachten op menstruatie, dan van dag 3-10 zelf spuiten met Puregon. Dan op de 7de spuitdag echo in het ziekenhuis om te kijken hoe groot de eitjes zijn. En dan spuiten met Pregnyl om het eitje te laten springen (alleen als het eitje goed is en het er niet teveel zijn). Ben heel benieuwd, ga zo gelijk het eerste tablet Provera nemen. Ze zeggen dat Puregon altijd werkt, dus ik ben benieuwd!