moederschap en paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:35

Hetbommeke in Nijkerk kan het wel 1x in de week toen mocht het vanaf 4 jaar maar die van mij mochten al eerder.
Dan loop je wel naast de pony maar het is niet alleen stappen ook draf en het is een half uurtje in de week.

Ravellie voor kinderen kan het zelfs erg goed zijn mbt motorisch mijn ene dochter was heel slecht daarin en door te rijden half uur per week ging dat steeds beter.
Ze is ook een ruiter die nu super netjes op het paard zit en heel goed haar evenwicht kan houden.

Olimpicdiaz Toen ik een jaar geleden mijn paard kocht had mijn man niets met paarden hij zei ook letterlijk ik vindt het voor jou heel leuk maar verwacht van mij niet te veel.
Als ik een keer moet mesten omdat het niet anders kan prima maar meer ook niet......

Nu 1 jaar later heeft hij zijn koetsiersbewijs gehaald ziet het paard minimaal 4x per week en wil zelf een pony om marathon mee te gaan rijden :D
Geweldig hoe het kan lopen ben er zo blij mee.
Dus wie weet wordt het nog een pony erbij en dan kunnen we in het weekend met het hele gezin op pad met paard en 1 voor de kar.
Ik heb het zo super getroffen ennn kom niet aan ons opaard want dan heb je mijn man op je dak _O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:41

Jasmijn76 schreef:
[quote="hetbommeke" daarom vaak alleen mijn dochter mee, die blijft inmiddels rustig zitten, gaat soms op zoek naar de katten om die te aaien maar dat is dan ook alles. ze staat goed onder "appèl" _O- :+

klickertraining? ;)[/quote]

_O- ja en daarna een lekker botje, goed voor de tandjes :=

wph1 wil je mij misschien de naam doorgeven? mag via pb. hier is echt alles vanaf 8 en da's nog heeeeeuuuuul lang wachten voor een meisje van 5 :j

OlimpicDiaz

Re: moederschap en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:39

@ wph1, geweldig!!! Haha, dat is nog eens een omslag zeg!! Die zal ik bij de mijne niet verwachten....Toen ik hem voor het eerst ontmoette zei ik: "ik ben niet leuk, ik ben een paardenmeisje met 2 paarden, daar breng ik mijn tijd door". Toen zei hij: "O, nou als jij 2 paarden hebt, mag ik dan 2 honden?" Dat vond ik ook wel leuk eigenlijk. En nu hebben we er inderdaad 2 :).
Gelukkig gaat hij wel altijd mee als ik het vraag en poetsen, mesten en afspuiten wil hij ook nog wel doen....maar er op zitten, nee dat is het toch niet voor hem...

We hebben het er net trouwens over gehad over een campingbedje naast de bak, hij vond het wel een leuk plan, maar dan alleen overdag als de rest niet met de paarden bezig is, i.v.m de veiligheid.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:41

die van mij heeft helemaal niks met paarden. :') maar toch dit jaar al 20 jaar samen. <3

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:48

Afbeelding
mijn dochtertje en het andere kindje wat 1 dag jonger is..
We hadden net de stallen opgestrooid en geveegd.

Ik vind zo helaas geen foto van van de week waarin ze in het campingbedje bij de bak zit.
Maar in principe zou een paard al eerst over de omheining( goed hoog ) , en dan over de picknick tafel moet springen voor hij bij het campingbedje is.. :
Dus veilig zit ze er wel :j

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:56

@ Maartje, lief die foto!!

Klinkt wel oke zo met een picknicktafel ertussen.
Wat me bij mij op stal wel een veilig idee geeft is dat die van mij eigenlijk de enige KWPN-er is, de rest zijn hobbyshetjes, fjordjes en bejaarde haflingers, die zie ik ook nog niet over het hoge hek heen komen ;)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:00

Ja,dat is zeker een veilig idee,
ik heb zelf ook een fjordje dus voor die door/over de omheining is moet er echt een wonder gebeuren.
En eigenlijk ben ik zo vroeg in de ochtend vrijwel altijd de enige die dan met zijn paard in de bak bezig is..
Dus het risico is minimaal ( denk ik ;) )

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:00

Ach, die foto <3
Maar goed, dat ze geen witte broek aanhebben, haha :+

Die fout maak ik dus: mijn dochter gaat eenmaal per week naar de creche ( en argh, op de een of andere manier heeft ze dan altijd een witte broek aan :o )

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 20:01

mijn ijslander heeft helaas nooit in de bak leren lopen,
het enige wat ze er nu kan is zo snel mogelijk naar de opening rennen om te vragen of ze eruit mag.
dus we rijden alleen maar buitenritten waar ik mijn zoontje (net twee jaar) dus niet bij kan meenemen.
en dat voorop je paardje zoals bij de haf is een leuk idee,
maar mijn vriend heeft dus helemaal geen vertrouwen in paarden, dus onze zoon mag ook niet op een paard, het is nog een wonder dat ik mag blijven rijden nu ik zwanger ben,
bij de eerste zwangerschap hebben we daar best wat discussies over gehad...
dus helaas is meenemen naar de paarden helemaal geen optie voor mij.
aan de andere kant ook wel fijn, want het is mijn hobby en mijn ontspanning, en dan wil ik ook graag ff de handjes vrij hebben.
maar dat houd dus in dat mijn vrije tijd dus of naar mijn zoontje gaat, of naar het paard.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:19

Wat deden jullie met de kids toen het nog jonge baby's waren? Meenemen (waar neerzetten?) en de babyfoon op de bakrand? Of zorgen voor oppas en zelf lekker naar het paard?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:41

wph1 schreef:
Hetbommeke in Nijkerk kan het wel 1x in de week toen mocht het vanaf 4 jaar maar die van mij mochten al eerder.
Dan loop je wel naast de pony maar het is niet alleen stappen ook draf en het is een half uurtje in de week.

-

waar is dat??? en hoe heet het :P woon zelf in almere dus dat is goed te doen ;) en die kleine van mij zou het prachtig vinden :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:45

Hier nog een moeder van twee jongens van 3 jaar (vandaag jarig) en 5.

Mijn situatie:
1 flink huis wat schoon wil worden
1 kind op basisschool
1 kind op peuterspeelzaal
2 bedrijven (waarvan ik van 1 directeur ben) en in één de gehele administratie verzorg
2 paarden aan huis

Ik rijd maar 1 paard tegenwoordig, het andere paard heb ik met pensioen gestuurd.
Het is best organiseren, maar ik heb nu 2 ochtenden in de week dat de jongens er allebei niet zijn, dan probeer ik ófwel het huis te poetsen, ofwel te rijden.
Dan heb ik standaard op donderdagavond een oppas in huis, waardoor ik kan rijden (les buitenshuis of thuis)
Ik rij vaak op de avonden of in het weekend, mijn wedstrijden plan ik eigenlijk vaak door de weeks (dat kan hier gewoon).

In de winter ligt het ene bedrijf qua werk vaak 's avonds stil, dan is mijn man thuis en kan ik weg om te gaan rijden op de vereniging.

Het is wel te doen, maar het is even organiseren en wennen aan de nieuwe situatie.
In het begin is het even uitvogelen hoe en wat, maar het gaat echt.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:47

heb de paarden aan huis. toen hij nog baby was had ik de babyfoon mee extra sterke zender aan de bakrand, heeft altijd goed gewerkt.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:49

ravellie schreef:
Ach, die foto <3
Maar goed, dat ze geen witte broek aanhebben, haha :+

Die fout maak ik dus: mijn dochter gaat eenmaal per week naar de creche ( en argh, op de een of andere manier heeft ze dan altijd een witte broek aan :o )

haha, ach ja mama kan wassen zeggen ze dan toch ;)

HippoLogic schreef:
Wat deden jullie met de kids toen het nog jonge baby's waren? Meenemen (waar neerzetten?) en de babyfoon op de bakrand? Of zorgen voor oppas en zelf lekker naar het paard?

Ze ging bij redelijk weer idd mee, en dan met de reiswieg op de kinderwagen en lekker ingepakt naast de bak :j

pieteritus schreef:
Hier nog een moeder van twee jongens van 3 jaar (vandaag jarig) en 5.

.

Gefeliciteerd!
behoorlijk drukjes bij jou, petje af hoor!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:04

HippoLogic schreef:

Mijn dochter is nu 1.5 jaar
Maar toen ze echt nog baby was, nam ik haar niet mee ( alleen in de zomer als mijn man erbij was)
Ik vond niet dat de stal zich daar echt voor leende: koud, veel tocht etc
En bovendien heb je dan toch niet echt je handen vrij
Dus over het algemeen was mijn kindje thuis bij mijn man

SuperSvala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:14

@smout: en dan huilt je baby...
en dan? vlug uitstappen afzadelen en paard aan de kant zetten?
of laat je hem/haar eerst tien minuten huilen om te wachten of hij/zij weer in slaap valt? en zoja rijd je dan zelf geconcentreerd en relaxed in die minuten?
of had je zo'n heerlijke slaper die niet snel wakker is?
die van mij sliep (en slaapt) absurd weinig dus ik kan me er geen voorstelling van maken.
zelfde vraag aan de mensen die de kids naast de bak zetten.
als het kindje steeds om je roept/vraagt/huilt, grijp je dan in en zoja hoe snel?

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:30

had we een heerlijke slaper inderdaad, zoals ik al eerder zei, in zo'n groei periode dan longeerde ik wat meer. Heb echt alles onder 1 dak, dat is wel handig. hup paard weer in de box, even kijken was binnen 1minuutje bij mij mannetje..
Maar je herkent de huiltjes ook wel hoor, ik ging niet voor elke huiltje kijken...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:23

Enya slaapt vrij goed en als ze huilt dan huilt ze, dan moet ze even geduld hebben tot mama klaar is.
Ik sta thuis ook niet bij iedere scheet aan haar bed trouwens.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 05:58

HippoLogic schreef:

floris sliep na de fles, zodat ik kon rijden, hij sliep vlot drie uur. Dan kon ik rijden als paps thuis werk had. Dan nam hij de babyfoon mee, als hij op het land bezig was kon ik niet rijden, manlief is melkveehouder. Dus had weleens geluk. Ik heb mijn haf aan huis staan, heb geen bak, maar heb bossen en de wijk om in te rijden. Nu rijdt floris soms met mij mee, straks rijden we op ilona naar opa en oma's huis een klein uurtje. Dan komt papa die kant ook op, want terug is nog net te lang. Dan rijdt hij met de auto mee terug. Hij wordt overigens dit jaar 2.
;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 07:15

Interessant topic. Want ik vraag het me dus ook af. Heb altijd eigen paarden gehad en was daar erg precies mee. Heb een zoontje van vijf maanden en ben daar, hoe verassend: erg precies mee...
Iets in mij knaagt nog wel en zie regelmatig een leuk paard voorbij komen waarvan ik denk: oeh, dat zou er 1 voor mij zijn (altijd als het niet kan natuurlijk he?). Mijn man steunt me op zich wel maar is 7 maanden per jaar weg, en tsja, dan zit ik dus. Die andere vijf maanden kan ik altijd wel heen. En van bijrijders ben ik ook niet zo gecharmeerd. Zou dan wel een hele goede moeten zijn. En het is eigenlijk een beetje tegen mijn principe om mijn kind weg te brengen en zelf te gaan paardrijden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:05

Schoot me nog iets te binnen... ik vind ook niet dat mijn zoon continu maar op stal hoeft te hangen "omdat mama zo nodig paard moet rijden". Ik heb voor hem gekozen, dus moet ik er ook voor hem zijn vind ik.

Dus dan blijven over: eigen paard en bijrijder (vind maar eens een goede). Bijrijder zijn (vind maar eens iemand die dat zo wilt) of rijden op de manege (tsja... dat ben ik helaas wel ontgroeid inmiddels...)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:11

Onze tweeling is nu 13 maanden oud. Eerst nam ik ze altijd gewoon mee. Sliepen ze in de kinderwagen langs de bak. Paard was er ook zo aan gewend, super makkelijk.

Nu ze groter zijn werkt dat niet meer, want ze slapen niet meer zo makkelijk in de kinderwagen. Nu ga ik dus meestal 's avonds laat pas. Is het ook lekker rustig op stal :D

Of al eerder om los te zetten of zo, dan gaan ze wel mee. Spelen wij lekker op een stuk gras voor de weides.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:23

Waarom vind iedereen bijrijders niet zo? Ik hoor altijd hele goede verhalen van kennissen en ben er zelf ook één.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:03

ik heb ook een bijrijder en ben er superblij mee, alleen ik ga verhuizen, dan doe ik in begin nog zonder en denk dat ik wel weer een bijrijder ga zoeken. ;)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:03

heb net gereden met floris naar opa en oma. Hier een foto met uit de wei halen.

Afbeelding