gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 23:34

Ik snap wat je bedoelt... Maar dan moet eerst mijn vertrouwen in het ggz teruggewonnen worden. Ik volgde de dgt-behandeling, maar daar ben ik tegen mijn wil uitgezet omdat ik mijn doelen niet zou behalen. Dat is ook de grootste reden dat ik hier nu zit. Ik dacht bij mezelf, als jullie me niet willen helpen dan doe ik het zelf wel. Ik had bedacht om maar weer te gaan werken, ik ben vrachtwagenchauffeur... Ik kon met een oud-collega twee keer per week op en neer naar spanje en italie, maar dan moest ik wel stoppen met mijn medicatie, stoppen bij het ggz en stoppen met mijn uitkering. Daar waren mijn ouders het niet zo mee eens en daar is ruzie uit ontstaan, met als gevolg dat ik hier nu zit.

Maar mijn vertrouwen in de hulpverlening is momenteel helemaal weg, ik ben bang dat ze me weer laten vallen zodra ik iemand vertrouw.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:42

Dat kan ik heel goed begrijpen, want helaas werkt het ook zo.
Probeer je hulpverlener te zien als iemand die ervoor betaald word om je te helpen, in plaats van diegene een belangrijke plaats in je cirkeltje toe te schrijven. Zo hoef je diegene ook niet te vertrouwen, tenminste niet zo sterk, want hij of zij word er immers gewoon voor betaald.
Je zult je toch over die angst heen moeten zetten, alleen kun je het niet, hier heb je hulp bij nodig!

Vind het zonde dat je uit de DGT bent gezet, maar wees eerlijk, heb je het daar misschien zelf ook wel een beetje naar gemaakt of was het echt onverwachts?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 23:54

het was voor mij echt onverwachts.... Het ging er over dat ik mijn doelen niet zou behalen en dat er verder gekeken moest worden richting begeleid wonen zodat ik meer begeleiding ipv behandeling zou krijgen. Oftewel ik was te complex voor de dgt. Terwijl ik juist vond dat ik op de goede weg was en het voelde als een enorme afwijzing.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:05

Jeetje, dat is inderdaad wel erg apart en ik kan me zeker voorstellen dat dat als een afwijzing voelt!
Ik begrijp de kant van de hulpverlening ook wel, als ze je te complex vonden voor de dgt, kan dit betekenen dat dit misschien meer slecht zal doen dan goed.

Ik ben het alleen niet met ze eens dat je meer begeleiding dan behandeling nodig hebt. Ik vind dat het beiden moet zijn, maar dan moet je inderdaad wel eerst een plekje hebben waar je kan wonen en waar je ook begeleiding kan krijgen. Dit hangt namelijk erg met elkaar samen, een goede behandeling is bijna niet mogelijk als je thuis je rust niet hebt.
Ik zou hier toch wat meer achteraan zitten nu je hier zit. Geef aan dat het van groot belang is dat je snel begeleid kunt gaan wonen en ook waarom.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:13

maar met je medicijnen stoppen dat lijkt me nou echt helemaal niet goed, ik slik zelf ook. ik bedoel jij hebt hulp nodig en waarom zou je moeten stoppen als je twee keer in de week mee zou gaan rijden ??.
ik snap je ouders ergens ook die willen je beschermen voor een beslissing waarvan zei zien dat het dat niet gaat worden. ik snap dat je dat liever zelf doet. maar probeer je neer te leggen bij dat gene wat ze goed met je voor hebben. tenminste dat denk ik. sterkte meid. maar ook succes.

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:13

mijn vriend is zelf afgewezen voor die behandeling, omdat hij te veel moeite had met doelen stellen.

hij wou zo graag geholpen worden, hij heeft bij die desbetreffende arts alles gegeven,zijn ziel op tafel gelegd. met de boodschap ..alsjeblieft! help mij...ik weet het echt niet meer.

en er word doodleuk gezegd nee, je bent niet duidelijk en concreet genoeg wat betrefd je doelen.

dat leverde denk ik zijn ergste woede aanval ooit op. wat ik wel heel goed kan begrijpen...

door de goede medicatie, en werk is hij nu wel heel erg verbeterd. hij kan overal goed mee omgaan gelukkig.

werk speelde wel een grote rol. hij voelde zich zo slecht omdat hij een uitkering had, dat voelde zo verkeerd en afhankelijk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 02:41

Sica: Ik heb donderdag een afspraak staan bij het RIB, ik weet alleenn niet of ik daar op zo'n korte termijn terecht kan.

Franka: Je bent niet verzekerd als je medicatie slikt en op de vrachwagen rijdt.. Daarom zou ik dan stoppen. Ik weet ergens wel dat het een foute beslissing is, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Lillybee: Dat is hard dat ze dat tegen je vriend gezegd hebben. Ik kan me goed voorstellen dat hij daar een woedeaanvaal van kreeg.... heeft hij nu nog wel behandeling?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:07

Sica schreef:
Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt geregeld is, in Zeist zit er een speciaal centrum voor mensen met borderline. Een kliniek, dus opname, waar je de hele week kunt zijn en het weekend (en eventueel de woensdag) thuis.
En een dagbehandeling, waar je vier dagen in de week van 9 tot 3 therapieën krijgt. Voor de dagbehandeling moet je wel in staat zijn ergens te wonen waar je je rust vind, en zoals ik het begrijp is dat even geen optie.

Zeist is heel goed aangeschreven! Ik heb daar zelf 5 maanden therapie gehad (niet voor borderline maar voor depressie) en het is daar heel erg professioneel. Heb ook nare ervaringen met GGZ/Altrecht maar hier waren ze zo super. Ik heb hier echt heel veel aan gehad. Het is een mooie, rustige omgeving (groot gebied met bossen en veel groen) met mooie oude panden.

Kennis van me is daar een jaar in therapie geweest voor haar borderline en ze is daar heel goed uitgekomen, in positieve zin veranderd. Zij is ook erg tevreden over de professionaliteit.

Het heet Altrecht Zeist en dan locatie Sanatorium. Daar heb je dan verschillende huizen en bijbehorende groepen.

Ik heb er naast dat ik veel geleerd heb ook een leuke (!) tijd gehad met mijn groepsgenoten. Men wat hebben we daar gelachen, kijk er nog steeds op terug als een goede tijd en investering.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:53

Zeist is wel erg ver weg voor mij, ik woon in het zuiden. Het is wel de bedoeling dat ik me aan ga melden voor de Viersprong in Halsteren, maar ik weet nog niet of ik daar goed aan doe.

Verder heb ik vandaag veel geslapen en veel nachtmerries gehad over afwijzing en dingen fout doen. Er was vandaag geen dagprogramma, dus ik ben een beetje door de dag heen gezweefd.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:57

hey bromfiets...
waarschijnlijk weet je zo niet wie ik ben maar ken jou wel door "ons" werk.
schrik nogal van je verhaal.... wist niet dat je borderline had....

wilde je echt heel veel sterkte wensen en als ik je ergens mee kon helpen zou ik het doen.....

Hoop voor je dat ze je deze keer niet laten vallen en ze je wel willen helpen.....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:57

Waarom zou je daar geen goed aan doen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:21

omdat dat nog een intensievere behandeling is dan de deeltijd en die kon ik al niet handelen....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:58

Interne behandeling is ook juist voor als je geen db aan kunt.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:29

Ten eerste wil ik je heel erg veel sterkte wensen met alles. Je zult wel niet weten wie ik ben, maar ik heb je weleens met Marianne gezien op de Meerberg. Ik was daar toen werkzaam in de stallen.

Maar misschien is het nu heel raar wat ik zeg hoor, maar is het geen idee om een soort van 'buddy' te 'nemen'?
iemand die erg veel bij je is en waar je altijd op terug kunt vallen. Eigenlijk een soort steun voor je die er altijd voor je is. die je kan helpen
met alles en waar je je hart bij kunt luchten.

Meid, ik kan alleen maar zeggen, heel heel veel sterkte! :(:)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:12

Hey brom..
Ik snap wel dat ze je uit die training hebben gezet, en dat bedoel ik niet banketstaaf hoor maar het zijn natuurlijk zware trainingen en vaak ben je wel 2 dagen van slag. Ik denk dat ze gewoon Eerst wouden dat je thuis situatie stabiel was en dat je daar steun kon krijgen zoals begeleid wonen dus.. Want als je het moeilijk hent en het gaaat mis dan kan je idd je doelen niet halen.

Over halsteren hoor ik wel heel veel goede verhalen alleen zou het idd erg intensief en streng zijn.. Maar daar zal je toch ene keer door heen en dat weet ik uit ervaring..
Meid heel veel sterkte en ik hoop dat de opnamen je wat rust gaat geven en mijn pb box staat open

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:16

maar is het niet belangrijker om te kijken watjou het best helpt. ik bedoel de medicijnen of de vrachtwagen. ik snap natuurlijk dat je baan belangrijk is. maar dit is een wel heel lastige keuze. ik bedoel kan je dit werk aan zonder medicijnen zonder dat je in een vervelende situatie kan komen zoals nu bv?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 23:47

franka: Nee dus, want ik ben met medicijnen al helemaal hysterisch geworden... Maar ik dachtt echt dat het een goede oplossing was, dat zwart/wit denken hoort wel bij borderline. Ergens helemaal voor gaan of helemaal niet...

Relien: Zo is het idd gegaan, alleen was ik het daar niet mee eens en daarom ben ik geflipt. halsteren schijnt idd goed maar streng te zijn, ik ben benieuwd of ik er uberhaupt aangenomen zal worden. donderdag heb ik een afspraak bij het RIB (Begeleid wonen) Voor een kennismaking....

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:20

Sica schreef:
Zo hoef je diegene ook niet te vertrouwen, tenminste niet zo sterk, want hij of zij word er immers gewoon voor betaald.

Ik denk dat je een hulpverlener beter kan zien als iemand die je het beste kunt vertrouwen, hij of zij word er immers gewoon voor betaald om vertrouwd te worden.
Van een buschaffeur verwacht je ook dat hij je bus bestuurd?

Ik wens de heel veel sterkte & moed toe in deze moeilijke tijd.
De hulpverleners kunnen je juist wel helpen dus neem deze hulp met bijde armen aan en je zult er alleen maar sterker uit komen.
Bij alle hulp die je nu kunt krijgen zou ik zeggen; aannemen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 03:14

Dan moet ik eerst mijn angst overwinnen, maar dat gaat vast wel goedkomen :)

en nu ben ik wakker :\

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:22

Ik heb net hobby gehad, daar mocht ik gelukkig naartoe. Ik heb een bloem uit de tuin nagetekend en aan agnes gegeven, haar moeder is gisteren overleden, dusdat was wel een opsteker voor haar.

Verder vandaag gesprek gehad bij het RIB, daar is niet zo veel uitgekomen. Ze gaan overleggen of ik wel of niet zelfstandig kan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:23

Fijn dat je iets hebt kunnen doen!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:28

Dat vind ik idd ook fijn, de dagen zijn zo leeg hier... Ik zou graag naar de paarden gaan maar dat zit er niet in tot 10 augustus.

Verder ben ik nog steeds veel aan het breien, het achterpand van mijn trui schiet ook al op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:30

Goed van je! Ik kan absoluuuut niet breien :') Ben al een half jaar bezig met een trui... ik ben nog niet van de boordsteek af :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:31

hahaha :') Ik had mijn boord in een avond af :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:43

Ik kan ook niet breien. :')

Maar mag ik vragen hoe 'vrij' je daar bent?
Mag je gewoon overal komen?