Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manonutjuh schreef:Daarbij, als je erop gaat zitten, en je valt eraf, weer op je schouder, wat gebeurt er dan??

scoxxx schreef:manonutjuh schreef:Daarbij, als je erop gaat zitten, en je valt eraf, weer op je schouder, wat gebeurt er dan??
Niet veel, immers gebroken sleutelbenen helen uit zichzelf maar aldus de laatste medische visie.
Kortom knak -gebroken, OK, het heelt vanzelf weer in het standje dat ie gebroken is.
Breekt het bot in een hoek van (bijv) 45 graden, dan heelt het bot in de hoek van 45 graden.... val je voorts er weer af en het botje komt in een hoek van 50 graden te staan, OK... dan heelt het toch in een hoek van 50 graden.
Doet alleen weer wat pijn, maar ja, zoveel pijn doet het nou ook weer niet. Beetje irritant ja... das al. (begin april heb ik ook mijn sleutelbeen gebroken na een val met het paard samen).
Verbaast me dat jullie allemaal zoveel problemen hebben overigens. Is dat puur vanwege het niet terug aanmaken bot?
Bij mij was het "oeps, gebroken, ja ziet er niet fijn uit. Over een maand weer terug"
Na een maand van allerlei armoefeningen laten zien in hoeverre er functie-uitval was: "Ok! Pijn? Nee? Nou super, kan niet beter. Tot ziens"
En eerlijk gezegd, ik heb het gebroken sleutelbeen idd enkel als irritant ervaren ja. Kon ffkes ook niet autorijden in het begin omdat ik arm niet kon optillen maar vrij snel weer alles gedaan en na 2 weken weer te paard.
Wat gaat er dan precies niet goed in het helingsproces bij jullie?
KarinvdM schreef:Ik had mijn kastje al kapot... Vanmorgen heb ik hem omgeruild voor eentje die wél werkt.
Gisteren was m'n schimmel wat stout met binnen zetten, hij sprong weg en ik kreeg daardoor een behoorlijke ruk aan m'n arm, daar is het nu even niet beter van geworden. Ik moet dus beter uitkijken en voorzichtiger zijn zolang de boel niet goed vastzit.

Fijn dat je er nu één hebt die wel werkt! Hopelijk heeft het ook effect. En inderdaad wel een beetje oppassen hoor!
, gelukkig is er bokt, tv en puzzleboekjes dus je komt je dagen de komende tijd wel door.....