Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en moeten die dan het goed voorbeeld geven? )Yv_ schreef:Nou uhh.. Volgens mij is Nederland in staat van de vergrijzing, dus zijn kinderen meer dan welkom?
Yv_ schreef:Nou uhh.. Volgens mij is Nederland in staat van de vergrijzing, dus zijn kinderen meer dan welkom?

1Boefje schreef:Maar geef eens antwoord op deze vraag dan (ook veel gehoord)
Je kind moet zich aanpassen aan jou
of
jij moet je aanpassen aan je kind?
1Boefje schreef:Maar geef eens antwoord op deze vraag dan (ook veel gehoord)
Je kind moet zich aanpassen aan jou
of
jij moet je aanpassen aan je kind?

1Boefje schreef:Beter 1 kind, verwend, een leuke jeugd en arrogant dan gepest worden! Believe me, been there, done that!!!!
(en in elk geval geen 2 jong fokken als je niks te besteden hebt)
[/quote]
singasong schreef:Ik begrijp dat er mensen zijn die wel een broer(s) of zus(sen) hebben en die er geen kontakt mee hebben maar als je ze niet hebt voel je toch een 'gemis'.
Het lijkt me dat je er zelf voor kiest om wel of geen kontakt te hebben met je broer of zus om welke reden dan ook. Maar er zijn zoveel redenen om wel leuk kontakt te hebben.
Ook als er op latere leeftijd wat met je ouders gebeurd ben je als enig-kind altijd diegene die er voor 'opdraaid'.
Ik had dolgraag een zus of broer willen hebben maar helaas mocht dat niet zo zijn
Die zijn er nu eenmaal, je hebt niet alles in de hand.
zo doe ik het dus niet. terorita schreef:onze zoon komt idd niets te kort, dan doel ik niet op de materialistische kant.
wij zijn er altijd voor hem, als ie uit school komt eten we saampjes een broodje, om half 4 koppie thee.
hij heeft toen ie kleiner was niet gebivakeerd op een dag verblijf, dat is iets wat ik absoluut niet wilde!
tuurlijk heeft ie speelgoed genoeg, maar heb hem wel dondersgoed de waarde van dingen laten leren.
zo wilde hij van kleins af aan al gitaar spelen, op les ging hij, met leen gitaar, hij wilde een gitaar en heeft daar zelf voor gespaard.
en reken maar dat ie d'r zuinig op is!
sallandval schreef:Ik begrijp dat er mensen zijn die wel een broer(s) of zus(sen) hebben en die er geen kontakt mee hebben maar als je ze niet hebt voel je toch een 'gemis'.
Het lijkt me dat je er zelf voor kiest om wel of geen kontakt te hebben met je broer of zus om welke reden dan ook. Maar er zijn zoveel redenen om wel leuk kontakt te hebben.
Ook als er op latere leeftijd wat met je ouders gebeurd ben je als enig-kind altijd diegene die er voor 'opdraaid'.
Ik had dolgraag een zus of broer willen hebben maar helaas mocht dat niet zo zijn
singasong schreef:daar tegen over staat dat broer(s) of zus(sen) hebben ook niet altijd prettig is , elke situatie heeft voor en nadelenAls je om medische redenen 1 kind kunt krijgen is dat prima en een goede redenen om er niet meer te krijgen.
Maar ik kan je wel vertellen dat enig-kind zijn niet altijd prettig is.