Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:05

RedPassion schreef:
_Mara_ schreef:
Uhm, liever een inlegkruisje dan idd een 'natte' onderbroek. Ik zie het probleem echt niet, heb nog nooit ergens last van gehad. ^^

Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom verkies je een inlegkruisje boven een schone onderbroek?

Uhm.. aangezien ik dan iedere keer een schone onderbroek kan gaan aandoen nadat ik naar de wc ben geweest zo ongeveer. En dat is wel 2/3/4 keer op een dag. :+ Heb last van ligt urineverlies en toch best wel van afscheiding... heb maar besloten voor een inlegkruisje (die ongeveer 2/3 keer per dag vervangen wordt) aangezien dat wat makkelijker is dan iedere keer een schone onderbroek aan. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:18

Handdoek: Na 3 keer
Lingerie:
Ondergoed: 1 dag
BH: 2 dagen
Dekbedovertrek: 1x in de week
Vaatdoek/theedoek/gastenhanddoek: 1x in de week. Tafelblad, keukentegels, aanrechtblad e.d. neem ik af met keukenrol
Stofzuigerzak: : Tot hij vol is
Bank: Tegelijkertijd met het stofzuigen, minimaal 3x in de week.
Gordijnen: Nog nooit gedaan. Misschien moet ik maar eens naar de winkel om te vragen hoe en wat :o
Afwas: Als ik iets vies gemaakt heb (met de hand)
Stofzuigen: Stofzuiger 3x in de week (minimaal)
en dweilen: Sinds ik hier woon (bijna 2 jaar) heb ik 4x gedweild. Ik heb een parketvloer en water vind deze vloer niet heel erg leuk. Hij is hoogglans, dus je ziet er alles op. Als er een vieze plek ergens zit, dweil ik alleen die plek. Ik draag standaard birckies in huis en heb geen huisdieren. Bezoek moet ook de schoenen uit :j
Badkamer: Kranen en gootsteen elke dag, gehele badkamer 1x per week
Wc: Elke dag een doekje erover en 1x per week alles
Stof afdoen: Tegelijkertijd met het stofzuigen, dus 3x per week

Ik ben nogal schoonmakerig aangelegd (thanks mom ;( ) en ik moet mijzelf inhouden om niet continue te poetsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:50

Handdoek gebruik ik 2 keer, ondergoed 1 a 2 keer per dag verschonen, bh doe ik om de dag in een handwasje, bed afhalen gebeurt eens per week, vaatdoek/theedoek 1 a 2 keer per week, stozuigerzak wordt als hij vol is vervangen, bank wordt dagelijks gezogen en 1 keer per week gaan de kussens er ook af om daaronder te zuigen, gordijnen eens per jaar, afwas gaat in de vaatwasser die dagelijks draait, stofzuigen doen we iedere dag (hond...) de benedenverdiepin, boven doen we 1 a 2 keer per week, dweilen 2 keer per week, badkamer eens per week grote beurt, rest zo nodig, wc eens per week grote beurt en zo nodig, stoffen gebeurt eens per week.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:17

keuken doeken handdoeken&thee doeken gooi ik meestal na drie dagen in de was.
Ondergoed elke dag schone aan! bh elke 2 dagen een schone,
Gewone kleren licht eraan wat ik gedaan heb meestal 1 a 2 dagen daarna in de was,
Handoeken en washandjes elke dag schone.
Stofzuigen elke dag lopen dieren in huis!
wc zo 2x in de week ff schoonmaken,
dekbed elke week in de was,
2x in de week dweilen.
stoffen ook meestal 2x in de week.
vaat doekjes gebruik ik meestal 1 a 2 dagen in de week,daarna hup de wasmand in,
Mijn rijkleding (broek) naar 2 a 3 x in de was, shirtje,trui, gelijk in de was naar het rijden.
Sokken ook naar 1 dag in de was,
gordijnen hebben we niet,rolgordijnen ff flink afstoffen,
douch 2x per maand,
kattebakken om de dag,
er is dus altijd wel iets wat er moet gebeuren in huis :+

BelgenGek

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:25

ondergoed elke dag schoon,
bh's 2 tot max 3 dgn (snachts uit)
vaatdoekje elke avond in was
handdoek & theedoek keuken 2x pw schoon
afwas doe ik 3-4x pw (om de dag)
Of bij warm weer dan vaker, spoel t wel altijd na eten om met kokend water voor het in kastje gaat om op de afwasbeurt te wachten)
stofzuigen doe ik om de dag, heb hond die alleen snachts binnen in en iedereen moet schoenen uit hier.
dan ook gelijk met poetsdoek rond,
toilet laak ik elke dag ff schoon, vind ik zo vies anders..
bedden lucht ik vaak en verschoon ik op gevoel dus met warm weer etc ietsje vaker.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:36

haha, wat een schone typjes zitten er tussen zeg! Mwah, mooi contrast dan met mij (niet dat ik dat ik er als ma flodder bij loop hoor)

Handdoek: Gebruik ik denk ik 4 keer ofzo
Lingerie: Iedere dag, soms 2x als ik stevig gesport heb bijvoorbeeld. Vind het goor om dan na het douchen weer dezelfde boxer of string aan te trekken. Bh was ik zo nu en dan wanneer ik vind dat het nodig is (ieuw!! haha)
Dekbedovertrek: Om de week (dus zeker 2 weken), lees dat ik daar ongeveer de enige in ben... hihi
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Vergeet ik nog wel eens, liggen ze achter de kraan en dan gooi ik ze weg. Als ik ze een paar dagen ben vergeten vind ik ze te goor om aan tepakken haha!
Stofzuigerzak: Als ie vol is.
Bank: Was de kussensloopjes zo nu en dan, verder stofzuig ik em altijd even mee.
Gordijnen: Hangen daar prima, stofzuig het stuk at tegen de vensterbank aanhangt, als ik ze viezig zou vinden zouden ze de was in mogen
Afwas: lang leve de afwasmachine! Soms staat de vaat wel eens 2 dagen op de aanracht (geen zin om in te ruimen)
En ja , het is een zooitje bij mij thuis en daar kan ik niet mee zitten. Komt er visite dan ruim ik op en anders: prima!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:05

Lingerie?
Broekjes elke dag schoon, beha kan wel een week mee vaak.

Dekbed?
Ongeveer 1x in de 2 weken.

Vaatdoek?
Iedere dag.

Afwas?
Iedere dag 2x ongeveer, nouja.. mijn moeder dan.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:18

Bonita_Bon schreef:
Bh was ik zo nu en dan wanneer ik vind dat het nodig is (ieuw!! haha)

Hahaha, same here! ;)

Verder zou het bij ons thuis ook wel wat schooner kunnen.
Lingerie: 1 of 2 keer per dag
Dekbed: te weinig, met geluk één keer in de twee weken.
Vaatdoek: ook te weinig, als hij er 'alweer een tijdje' ligt gaat 'ie de vuilnisbak in
Afwas: elke dag, afwasmachine..
Stofzuiger: als die vol zit
Handdoek: gebruik ik twee keer ongeveer

Verder komt d'r wel één keer in de week een schoonmaakster langs die de keuken, huiskamer en badkamer doet.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:57

Haha ik ben volgens mij best vies vergeleken bij jullie:

Ondergoed: elke dag schone sokken en onderbroek, BH gaat een week mee (maar 's nachts uit). Ook met dit weer, ding droogt wel op :')

Bed: 1x in de 2 weken, niet vaker, geen zin in. Maak het elke dag op en trek het recht, lijkt het ook weer schoon.

Handdoeken: 1x per week, we doen de hele week met dezelfde. het is maar water wat je eraf haalt.

Afwas: elke dag

Theedoeken/handoeken: 1x in de week

Stofzuigen: 2x per week, incl. hond. Geen zin om vaker te doen

Ramen: 1x in de 6 maanden?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:23

Ik ben een viespeuk dan denk ik..

Handdoeken: doe ik 5 dagen mee, 't is idd maar water wat je ermee afdroogt!

Ondergoed: Dagelijks schoon, bh's gaan wel wat langer mee,maar zijn 's nachts uit.. Na sporten/zweten doe ik wel weer schoon aan, dus soms 2x per dag. Sokken doe ik ook dagelijks schoon aan.

Handdoeken/theedoeken: ongeveer 1x per week.

Vaatdoekjes: Gebruik ikzelf niet echt, alleen als ik schoonmaak maar dan gaan ze ook meteen de was in. In de keuken (studentenhuis) pak ik wel eens een vaatdoekje om het aanrecht schoon te maken, maar die doe ik dan meteen daarna in de was.

Stofzuigen: Echt té weinig... Als het 1x in de maand is mag ik blij zijn... Stofzuiger staat boven in een kast en ik moet mezelf een schop onder mn kont geven om het te halen. Heb geen huisdieren hier, dus is alleen voor stof en zand oid.

Afstoffen: Ik doe niet structureel in 1x alles schoonmaken, ik maak gewoon elke keer iets schoonmaken. In totaal zal alles elke week wel een keer afgestoft worden denk ik...

Afwas: Probeer elke avond borden en pannen af te spoelen, was de pannen dan af als ik ze weer ga gebruiken. Verder was ik 1 a 2x in de week af (werkweek, in het weekend ben k bij mn ouders)

Beddengoed: Ook te weinig... Ik kan het hier wel wassen, maar heb geen ruimte om het op te hangen... Dus dan moet ik het mee naar mn ouders thuis, en dat doe ik dus als ik ruimte over heb in mn tas. Maar komt neer op 1x per maand. (eigenlijk best vies dus in vergelijking met anderen hier...)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:50

Myrthe92 schreef:
Bonita_Bon schreef:
Bh was ik zo nu en dan wanneer ik vind dat het nodig is (ieuw!! haha)

Hahaha, same here! ;)

Verder zou het bij ons thuis ook wel wat schooner kunnen.
Lingerie: 1 of 2 keer per dag
Dekbed: te weinig, met geluk één keer in de twee weken.
Vaatdoek: ook te weinig, als hij er 'alweer een tijdje' ligt gaat 'ie de vuilnisbak in
Afwas: elke dag, afwasmachine..
Stofzuiger: als die vol zit
Handdoek: gebruik ik twee keer ongeveer

Verder komt d'r wel één keer in de week een schoonmaakster langs die de keuken, huiskamer en badkamer doet.

Nu ik eraan denk.... volgens mij is miijn huidige (favo) bh al meer dan een maand niet meer gewassen, dubbel-ieuw! Ik ga em nu in de was gooien! Haha!
Ach, paardenmensen he!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:01

Handdoek: 1 x
Lingerie: boxer/string 's ochtends en 's avonds, BH 2 dagen, dan uithangen dan nog 2 dagen, soms eerder, elke 2 weken was ik ze met de hand :) edit: ik draag een bh nooit 2 dagen achter elkaar, ivm het goed houden van het elastiek.. dus 2 x in de 1e week, 2 keer in de 2e :+
Beddengoed: elke week, soms 2x in de week
Vaatdoek: elke dag
theedoek/handdoekje: elke week
Stofzuigerzak: eh, vriendlief zijn pakkie an, als hij vol is gok ik :+
Bank: 3 x pw stofzuigen..
Afwas: gaat elke dag in de vaatwasser, vaak blijft het donderdag en vrijdag staan in de trant van 'ruimen we in het weekeinde wel op' :o
Gewone kleding, shirtjes 1x, vest 2x, broek 2x
Rijkleding; 3 a 4x ligt eraan wat ik doe, nu kan ik alleen even kijken of ze nog heel is dus dan kan het wel een week mee :)
Sokken: elke dag

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:05

Hier nog een student :D.

Handdoek: 1 per dag (dus normaal 1x gebruik, maar soms douche ik 2x per dag, dan 2x)

Lingerie: 's ochtends schoon, 's avonds schoon, bh's max 2 dagen aan

Kleding: alles 1 dag, behalve broeken, die max 3 dagen

Dekbed: 1x in de week

Vaatdoek: na gebruik gelijk in de was (die kleine gele dingen dan), anders vind ik het echt walgelijk en ik gebruik ze nooit voor vieze dingen als wc e.d., die altijd met wegwerpdoekjes. Ik gebruik ook altijd wegwerpsponsjes voor de afwas. Afwasdoek en kleine handdoek bij de kraan 1x in de 2 dagen.

Stofzuigerzak: als de stofzuiger zegt dat het moet :+

Badkamer / WC: 1 keer in de week

Bank: 1x in de week stofzuigen en 1x in de 3 maanden ongeveer in de was (of eerder als er een vlek op zit)

Afwas: daar ben ik een beetje laks in, vooral omdat ik maar alleen ben en dus niet snel "veel" heb, 1x in de 3 dagen of eerder als er iemand langs komt haha

Stofzuigen, dweilen, afstoffen: 1x in de week, soms nog een keertje tussendoor als het nodig is

Kasten van binnen schoonmaken en koelkast: ongeveer 1x in de maand of als het nodig is

Gordijnen: ehm... nooit? Hoe vaak moet dat? :z

Heb geen huisdieren, dus heel vies wordt het niet. Vind ik dan. M'n vrienden noemen me smetvrezerig, maar ik vind uiteraard dat het wel mee valt :D. Wat vinden jullie?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:09

Handdoek: Na 3 keer
Lingerie:
Ondergoed: elke dag schoon.
BH: elke 2 a 3 dagen een nieuwe :)
Dekbedovertrek: elke week.
Vaatdoek/theedoek/gastenhanddoek: Stofzuigerzak: vaatdoek en theedoek gaat mee in de 60 gr. was samen met het beddengoed dus ook elke week.
Bank: Word elke dag stofgezogen en 2x in de week afgenomen met een natte doek.
Gordijnen: Elke 3 weken wassen.
Afwas: Elke dag.
Stofzuigen: Elke dag het hele huis.
Badkamer: 2x in de week
Wc: Elke week.
Stof afdoen: Elke dag.

Niet dat ik het graag doe, maar ons huis is oud en vooral heel erg stoffig dus ik moet wel, en als ik het laat verslonzen dan ben ik helemaal lang bezig. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:11

Handdoek: 1x
Lingerie:
Ondergoed: 1 dag of voor en na het rijden weer schoon ivm zweten :P
BH: 2 dagen of 1 dag als ik er in gezweet heb
Dekbedovertrek: 1x in de week
Vaatdoek/theedoek/gastenhanddoek: Vaatdoek 1x per dag of meerdere als ik hem neit meer schoon vind. Schoonmaakdoekjes gaan meteen na een enkele schoonmaakactie in de was. Ik gebruik ook veel keukenrol.
Stofzuigerzak: : Tot hij vol is
Bank: In elk geval 3x per week, maar vaker als we er met visite zitten of als het niet schoon lijkt.
Gordijnen: Eens in de zoveel weken, een aantal keer per jaar
Afwas: Enkele keren per dag even afwassen (glazen ed), normale afwas minimaal 1x per dag, vaker als er veel vaat is
Stofzuigen: Ligt eraan of het zomer of winter is. Vrijwel elke dag.
en dweilen: 3 a 6 keer per week snel, vooral de keuken wordt vaak gedweild
Badkamer: hele badkamer 3x per week
Wc: Elke dag een doekje erover, 3x per week alles
Stof afdoen: 2x per week

Kleren worden bij ons al heel snel gewassen. We hebben een hulp in de huishouding die al bij mijn vader kwam toen hij heel jong was. Ze is als een oma voor ons en we houden haar gewoon, omdat we het gewend zijn en het ook gezellig is. Ze houdt erg veel van wassen en neemt ook alles mee wat eigenlijk nog helemaal niet gewassen hoeft te worden. :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 30-06-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:27

_Mara_ schreef:
Uhm.. aangezien ik dan iedere keer een schone onderbroek kan gaan aandoen nadat ik naar de wc ben geweest zo ongeveer. En dat is wel 2/3/4 keer op een dag. :+ Heb last van ligt urineverlies en toch best wel van afscheiding... heb maar besloten voor een inlegkruisje (die ongeveer 2/3 keer per dag vervangen wordt) aangezien dat wat makkelijker is dan iedere keer een schone onderbroek aan. :P

2x per dag een schone onderbroek kan toch prima? Doe ik ook. 's Morgens en 's Avonds na het douchen.. Maargoed, dat moet ieder voor zich weten verder.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:01

Ik hou erg van schoon, netjes en opgeruimd.

Wij wassen iedere dag de vaat af (een hele enkele keer blijft het een avondje staan). Vaatdoek en handdoek/theedoek gaat elke dag in de was.
Een handdoek na het douchen gaat ook elke dag in de was. Net als ondergoed.
BH doe ik 2/3 dagen aan, maar na het sporten gaat hij meteen in de was (Ook al draag ik hem dus pas voor de eerste dag).

Bank zuig ik 1x in de week, de rest van het huis doe ik 2x in de week. Net als de wc.
De badkamer 1x in de week, we hebben alleen een douze (geen kabine), en een wastafel.
Beddengoed doe ik elke week, een enkele keer 1x in de 1,5 week.

Kleding gaat elke dag/om de 2 dagen, en rijkleding doe ik 2/3 dagen mee. (shirtjes wel elke dag in de was).
Huis stoffen en koelkast etc 1x per week. Wij stoffen klam (dus niet met een droge doek).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:25

Rebeccaa schreef:
_Mara_ schreef:

2x per dag een schone onderbroek kan toch prima? Doe ik ook. 's Morgens en 's Avonds na het douchen.. Maargoed, dat moet ieder voor zich weten verder.

Ach ja, ik zit er zelf niet zo mee en als ik 2 keer per dag een schone onderbroek aan ga doen mag ik wel eens even heeeeeeel wat onderbroeken gaan inslaan aangezien ik maar 1 keer in de week was ofzo. (student he) Neh, ik vind het best zo, wanneer ik klachten ga krijgen zal ik er eens over gaan nadenken maar het is tot nu toe 19 jaar goed gegaan. :P

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:39

Volgens mij is het goedkoper om in een keer 10 onderbroeken aan te schaffen dan jarenlang iedere dag 4 inlegkruisjes te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:44

Ik heb niet eens genoeg handdoeken om elke dag een schone te nemen. Doe er gerust een week / anderhalve week mee. En ik gebruik er altijd 2 (eentje voor haar + eentje voor lichaam) en mijn vriend en ik doen er ook niet moeilijk over om die van elkaar te pakken.. :n

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:46

Unwritten schreef:
Ik heb niet eens genoeg handdoeken om elke dag een schone te nemen. Doe er gerust een week / anderhalve week mee. En ik gebruik er altijd 2 (eentje voor haar + eentje voor lichaam) en mijn vriend en ik doen er ook niet moeilijk over om die van elkaar te pakken.. :n

Dat doen wij hier ook niet hoor, we hebben allebei een blauwe handdoek, en ik gebruik er inderdaad ook 2 één voor mijn haar en één voor mijn lijf, en ze zijn allemaal blauw :')

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:51

Abeltje77 schreef:
Rock schreef:
Ik denk dat sommige mensen een theedoek ook een vaatdoek noemen ;)

Oohhhjaaaa, dat is ook zo.

nouja, ik bedoel dus echt een vaatdoek. zo'n bacterie-slurpend geel stinkding :Y)
en dan heb je inderdaad nog vaatdoek en handenafdroogdoek.

Ik heb ook een gewone vaatdoek, maar leg hem elke dag in een chloorsopje. Aanrecht gaat zo elke dag helemaal schoon na het koken.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:01

Imitador schreef:
Ik wil ook nog leven hoor? En in een huis mag geleefd worden. Dan is het een keer een zooi of vies, nou en... Dat weet iedereen inmiddels van mij en ik heb zelf de hoop opgegeven om het te verbergen! Ben liever gastvrij dan dat ik mensen buiten houd omdat ik geen tijd/geen zin had...

Nou je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb dat ook zo erg gehad. Dan zei m,n vriend van...joh die en die komen een bakkie doen. Ik gelijk in de stres, want dit moet gedaan worden en dat.... We zitten ook nog midden in een verbouwing, dus als ik gezogen had kon ik het einde van de dag al weer m,n naam bij wijze van spreken schrijven.
Ik stofzuig nog wel zo veel mogelijk, maar ik had op den duur ook zoiets van......goh, ik word een slaaf van m,n huis :Y)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:15

denk dat ik een gemiddelde huismiep ben...

handoeken, zo'n 2 keer
bed verschoon ik 1 maal per week
stofzuigen elke dag...MAAAAAr heb ook 2 kids, hond en 3 katten!!..dus dan mag het wel
elke dag wordt de keuken netjes gemaakt met een vers vaatdoekje(ja die bacteriedingen, werken perfect!!!)
heb een vaatwasser dus afwassen hoeft niet
stoffen is zo gebeurd bij mij dus elke dag even voor het stofzuigen(vette vingers van de tv afhalen!)

ow en elke dag natuurlijk schone kleren he!...kom, we kunnen niet stinken....mn meiden krijgen ook elke dag schone kleren(dat is dan ook wel nodig!)

ben zeker geen slaaf van mn huis, als je een beetje inplan, doe je het tussen alles door en heb je nog zat vrije tijd over!..ik ben ook echt van het motto...het huis is er voor mij!!!..en mn kids kunnen mogen veel...halve zandbakken komen binnen of ze zijn wezen zwemmen en komen me binnen even vertellen hoe goed het ging(alles dus zeiknat)...ach, een dweiltje aan het einde van de dag en het is weer zoals het hoort!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:20

oei oei ik denk dat ik een beetje te zuiver ben dan!!

Hoevaak gebruik je een handoek? 1 keer douche 2 keer per dag
Lingerie? 2 keer per dag
Dekbed? 1 keer per week
Vaatdoek? iedere dag ( voor tafel af te vegen en fornuis) Stofzuigerzak? hebben wij niet wij hebben een stofzuiger zonder zak
Bank? iedere dag stofzuigen en met een sopje afdoen
Gordijnen? wij hebben luxaflex die iedere week in een sopje gaat
Afwas? alles wordt meteen in de vaatwasser gedaan.
stofzuigen? iedere dag (boven om de 2 dagen)
dwijlen ? iedere dag ( boven om de 2 dagen)
stoffen? iedere dag
wc ? iedere dag
badkamer? om de dag