Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:40

Elicious schreef:
Toch nog eventjes reageren ...

Hoe hard ik in het begin van mn zwangerschap riep, laat maar komen ..
zo bang ben ik nu.
De meest enge horrorverhalen heb ik gehoord. Opzich deed het me vrij weinig. Pijn zal ik toch wel hebben en idd wat hier genoemd werd, het moet er toch uit :+

Waar ik nu erg mee in mn maag zit en wat jullie misschien een beetje kunnen verduidelijken is dat de weeen enorm misselijkmakend zijn en er veel gespuugd wordt. Het lijkt wel of iedereen die nu in mijn omgeving bevalt dood ziek is tijdens de bevalling.
Ik ben al een paniekzaaier als ht om spugen gaat, maar als ik tijdens mn bevalling (wat blijkbaar volgens velen dus al heavy is) oook nog moet spugen/me enorm misselijk voel, kortom .. hardstikke beroerd ben. My goodness daar wil ik nog eventjes niet aan denken geloof ik ..........

Tja, misselijk ben ik niet geweest tijdens mijn (12uur durende) bevalling, al heb ik wel 1 keer overgegeven.
Maar dit kwam doordat ik in het ziekenhuis lag te wachten met 3,5 cm ontsluiting tot er eens een plaatsje op de verloskamers vrij zou komen en het toen 17.00u was. Ze kwamen toen langs met het avondeten (boterhammen) en ik had nog best wel honger dus ik heb er ook 2 genomen.
De vrouw van de boterhammen (ben de juiste benaming ff vergeten ;) ) zei nog: "oh, zolang je nog honger hebt hoef je nog niet te bevallen want dan heb je daar geen zin meer in".
Een half uurtje later mocht ik naar de verloskamer en hebben ze m'n vliezen gebroken waardoor de weeen steeds sterker werden. Toen werd ik wel 1 x spontaan misselijk en heb ik ook direct gespogen, ik kon nog net m'n hoofd naar links draaiend zodat ik niet op mezelf zou overgeven.

De verpleegster/verloskudige die mij in de gaten hield zei dat ik daar niks aan kon doen, maar dat ze me gewoon geen eten meer hadden mogen geven zo kort vantevoren. Want het schijnt dus zo te zijn dat als je nog kort daarvoor eet, je wel moet spugen.

Toen die boterhammen eruit waren, heb ik ook nergens meer last van gehad, tenminste niet van de misselijkheid...wel van de bevalling zelf natuurlijk die toen nog goed en wel moest beginnen ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:43

Joyckuh schreef:
Ik heb 1x moeten overgeven tijdens de weeën. Daarna was eigenlijk dat hele misselijke gevoel al wel weer over...

Ik ga tot noch toe ontspannen de bevalling tegemoed! Ik weet echt bijna niks meer van de eerste bevalling. Ik kan me met vlagen nog wat herinneren. Het gedeelte van de bevalling dat ik nog thuis was kan ik me redelijk herinneren, maar vanuit het ziekenhuis zijn het echt maar kleine stukjes. Ik heb het verslag van het ziekenhuis nagelezen om te kijken hoe het nou is gegaan. Ik ben blij dat ik het niet meer weet :D

Heb jij het verslag van het ziekenhuis kunnen lezen? Dat wil ik ook :j Heb jij die meegekregen of zelf opgevraagd, of gewoon daar mogen lezen??

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:44

Ik ben alleen misselijk geweest en heb moeten overgeven bij de bevalling van onze jongens.
Het schijnt ( werd mij verteld) dat als je misselijk bent of moet overgeven je rond de 4 cm ontsluiting zit of rond de 8 cm.
Ik heb het verslag van het ziekenhuis ook gelezen van alledrie de bevallingen.
Bij onze dochter kreeg ik het verslag mee wat de kraamhulp nodig had.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:47

ashley1 schreef:
Joyckuh schreef:
Ik heb 1x moeten overgeven tijdens de weeën. Daarna was eigenlijk dat hele misselijke gevoel al wel weer over...

Ik ga tot noch toe ontspannen de bevalling tegemoed! Ik weet echt bijna niks meer van de eerste bevalling. Ik kan me met vlagen nog wat herinneren. Het gedeelte van de bevalling dat ik nog thuis was kan ik me redelijk herinneren, maar vanuit het ziekenhuis zijn het echt maar kleine stukjes. Ik heb het verslag van het ziekenhuis nagelezen om te kijken hoe het nou is gegaan. Ik ben blij dat ik het niet meer weet :D

Heb jij het verslag van het ziekenhuis kunnen lezen? Dat wil ik ook :j Heb jij die meegekregen of zelf opgevraagd, of gewoon daar mogen lezen??

Ik kreeg hem mee!

_daf_

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:51

ik kreeg ook beide keren het verslag mee en ze werden met de nagesprekken nog 's uit en te na doorgenomen..

Voor TS, mijn bevallingen waren vreselijk en ik zal je de verhalen besparen maar geen gespuug en dat terwijl ik de hele zwangerschap boven de wc heb gehangen :)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:59

ook ik was erg bang voo mijn bevalling.. maa achteraf zou ik de bevalling zo weer doen de zwangeschap zelf was een drama voor mij. Ik heb tot 8 maanden alleen maar ovegegeven en ook alles kwam eruit ook had ik bekken instabiliteit.Rond de 30 weken keeg ik een te hoge bloeddruk 150/115 dus opname. Met 37 weken ben ik ingeleid. 40 uur later is mijn dochter te wereld gekomen.Ik heb wel een ruggepik gehad ze doen dat als je een wee hebt dus je voelt er niks van. Zelf vond ik het wel fijn die vloeistof door je rug heen.

voor de rest kan ik je als tip meegeven om het met je verloskundige te overleggen zij kan je misschien wat tips geven of je gerust stellen

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:07

Ik heb een geplande keizersnede met ruggeprik gehad, dat was voor mij de juiste keuze, ik zou het zo weer op dezelfde manier doen. De gedachte aan de eventuele risico's van de ruggeprik vond ik enger dan de prik op zich, die prik valt reuze mee.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:20

Ik "mag" inmiddels bevallen van nummer 2.... :+

En natuurlijk is het niet iets waar ik naar uit zit te kijken.
De 1e was ook niet bepaald een pretje, ja en toch zit nummer 2 er nu in.

Bevallen is iets heel wonderlijks. Het is heftig, het doet zeer, en toch maakt dat achteraf niet zo heel veel uit.
Als je aan het bevallen bent, word je mee genomen door je lijf. Op dat moment heb ik ook echt nooit nagedacht over o jee dit of dat. Bovendien word je aan alle kanten begeleid.
Ik probeer nu zo relaxed mogelijk te bevallen. Stress en angst houden de weeen en dus een goede ontsluiting tegen. Kans dat er dan gescheurd/geknipt of weet ik wat moet is in mijn ogen dan alleen maar groter.
Eruit moet het dan toch.......daarna is het herstellen en ik hoop van harte dan wat meer genieten als met de 1e..... ;)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:24

brrrr ik moet dit ook allemaal maar niet teveel lezen geloof ik .. hihi!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:26

Ghighi.. ik zeg altijd maar: Het zit er nu in... eruit moet het toch!
Daar kan je toch niks aan veranderen. Dus er over stressen heeft ook geen enkel nut. ;)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:31

PardoesJessi schreef:
Daar kan je toch niks aan veranderen. Dus er over stressen heeft ook geen enkel nut. ;)

Is ook helemaal waar .. en het ene moment kan ik echt zooo nuchter denken en neem ik mezelf voor het allemaal maar op me af te laten komen. Het andere moment zie ik alleen maar spoken :+

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:32

PardoesJessi schreef:
Ik "mag" inmiddels bevallen van nummer 2.... :+

En natuurlijk is het niet iets waar ik naar uit zit te kijken.
De 1e was ook niet bepaald een pretje, ja en toch zit nummer 2 er nu in.

Bevallen is iets heel wonderlijks. Het is heftig, het doet zeer, en toch maakt dat achteraf niet zo heel veel uit.
Als je aan het bevallen bent, word je mee genomen door je lijf. Op dat moment heb ik ook echt nooit nagedacht over o jee dit of dat. Bovendien word je aan alle kanten begeleid.
Ik probeer nu zo relaxed mogelijk te bevallen. Stress en angst houden de weeen en dus een goede ontsluiting tegen. Kans dat er dan gescheurd/geknipt of weet ik wat moet is in mijn ogen dan alleen maar groter.
Eruit moet het dan toch.......daarna is het herstellen en ik hoop van harte dan wat meer genieten als met de 1e..... ;)

hey nog een hoogzwangere! gezellig!:)

ja van mij mag het ook wel komen nu hoor!
en de eerste bevalling ging al best vlot:) ik zou zeggen baby kom maar op!
na de bevalling ben je het wel weer vergeten..

gr lin

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:34

PardoesJessi schreef:

Idd eruit moet hij toch..door alle enge verhalen op te halen maak je jezelf echt onnodig bang.

Ik ben afgelopen december bevallen van mijn eerste en heb me de hele bevalling geen zorgen gemaakt(nou was alles ook een feestje bij mij)
Maar ik weet zeker hoe drukker jij je maakt hoe moeilijker de zwangerschap/bevalling.
Hoe vrolijker en positiever jij tegenover alles staat hoe makkelijker het allemaal gaat.
Ik heb ook alle enge verhalen gehoord maar trok mij er niks van aan....

Zo ook bij mij...weliswaar een ruggennprik bij een opgewekte bevalling(overtijd) en idd uitgescheurt,
maar echt het ging allemaal perfect bij mij en droom alweer van nog een bevalling :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:35

MiniMouse schreef:
PardoesJessi schreef:

Idd eruit moet hij toch..door alle enge verhalen op te halen maak je jezelf echt onnodig bang.

Ik ben afgelopen december bevallen van mijn eerste en heb me de hele bevalling geen zorgen gemaakt(nou was alles ook een feestje bij mij)
Maar ik weet zeker hoe drukker jij je maakt hoe moeilijker de zwangerschap/bevalling.
Hoe vrolijker en positiever jij tegenover alles staat hoe makkelijker het allemaal gaat.
Ik heb ook alle enge verhalen gehoord maar trok mij er niks van aan....
En ging er ook niet naar vragen ;)
Zo ook bij mij...weliswaar een ruggennprik bij een opgewekte bevalling(overtijd) en idd uitgescheurt,
maar echt het ging allemaal perfect bij mij en droom alweer van nog een bevalling :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:35

Mijn zus had ook hele zware bevallingen die allemaal in het ziekenhuis eindigden, maar heeft wel gezonde kinderen gekregen, en cliche oke, maar ze zegt achteraf is het dus goed gekomen!

Ik denk wel dat je bevalling beter gaat als je er wat meer onbevangen in staat, angst en stress werken alleen maar tegen waardoor het langer duurt en meer pijn doet.
Ik zou begeleiding zoeken waar jij je vertrouwd bij voelt, van te voren regelen dat je pijnbestrijding kunt krijgen als je dat zou willen etc

Ik ben nog niet zo lang zwanger (13 weken) maar al vanaf een week of 6 misselijk en moe.
Die bevalling duurt tenminste geen weken :o

Ik wil wel graag naar het ziekenhuis. Daar voel ik me beter bij dan thuis.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:38

Ik kan me voorstellen dat voor veel vrouwen bevallen eng is omdat je voor een bepaalde periode de controle over je lichaam nogal 'kwijt' raakt. Het is een kwestie van vertrouwen op je lichaam en moeder natuur en dat lijkt me ook best eng. Aan de andere kant denk ik dat een bevalling veel sneller en voorspoediger verloopt als je dit vertrouwen wel hebt en je er aan kunt over geven. Dan ben je veel meer ontspannen en voel je veel beter aan wat te doen denk ik. Misschien heeft het zin voor de bevalling eens te praten met anderen over vertrouwen hebben in je lichaam en hoe het is om 'de controle kwijt' te zijn? Succes!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:40

Ow enne die ruggenprik is echt een uitvinding hoor :D
Geen pijn van de ween, enkel direct daarna persdruk gevoeld en van de hechtingen die gezet werden ook helemaal niks mee gekregen.
Met 40 min. persen was mijn kleine man eruit!

Was altijd bang voor prikken maar na de bevalling niet meer hoor..
Met infuus 2keer en ruggenprik ben ik volledig genezen haha! :D

Je hoeft de controle niet helemaal kwijt te zijn..je moet erin mee gaan en dan komt alles goed.
Zo ging het bij mij eigenlijk wel een beetje.
Je bent nog altijd baas over eigen lichaam, kan je het echt niet meer aan is er altijd nog een ruggeprik.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:54

Elicious schreef:
brrrr ik moet dit ook allemaal maar niet teveel lezen geloof ik .. hihi!

Of eigenlijk wel :P De meeste zijn al bevallen en weer zwanger, wil toch zeggen dat het niet zo'n ramp was, die bevalling, anders was het snel gedaan met de mensheid :P

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:58

Ghighi is het met Joyce eens.....
vind het wel grappig.. en betrap mezelf daar ook op.
Dat je dan de bevalling ed vanuit een nuchter werkend verstand wil beredeneren en voorbereiden.....Maar (voor de meeste dan toch) dat gaat niet werken, want de bevalling das zo'n oer natuur kracht......Het gaat altijd anders als je je voor stelt, en in weze heb je er weinig over te zeggen..(wel over de randvoorwaarden natuurlijk)...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:01

Oh ja, ik stel me nog steeds voor dat ik gewoon heerlijk sta te douchen om de dag te beginnen en dat het kind er dan spontaan uit valt :+ Daarna ben ik meteen weer fit, want ja, douchen in de ochtend in een goed begin! En kan ik meteen alles weer zoals voor de bevalling/zwangerschap. Maar dat zal hem vast niet worden :')

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:59

Whahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Joyce!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:50

Hier ook een hoogzwangere! Ben ruim 36 weken nu, dit word onze derde en laatste! En moet ook toegeven dat ik nog steeds tegen de bevalling opzie..de eerste is me reuze meegevallen, in ziekenhuis onder gynaecoloog. Kreeg pethidine, bevalling duurde iets langer maar had wel gewoon pauze tussen de weeén door. Was goed te doen.
Tweede is thuis geboren na een weeénstorm en dat hakte erin zeg!
Hadden geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan..op dat moment vloog ik echt tegen de muren op, dat is dus ook de reden dat ik er nu weer zo tegenop zie pfff...
Mijn eerste is 3 weken te vroeg geboren en onze tweede 2 weken te vroeg, hopelijk is het snel gedaan en daarna nooit weer!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:05

semenamy schreef:
Hier ook een hoogzwangere! Ben ruim 36 weken nu, dit word onze derde en laatste! En moet ook toegeven dat ik nog steeds tegen de bevalling opzie..de eerste is me reuze meegevallen, in ziekenhuis onder gynaecoloog. Kreeg pethidine, bevalling duurde iets langer maar had wel gewoon pauze tussen de weeén door. Was goed te doen.
Tweede is thuis geboren na een weeénstorm en dat hakte erin zeg!
Hadden geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan..op dat moment vloog ik echt tegen de muren op, dat is dus ook de reden dat ik er nu weer zo tegenop zie pfff...
Mijn eerste is 3 weken te vroeg geboren en onze tweede 2 weken te vroeg, hopelijk is het snel gedaan en daarna nooit weer!

gezellig! nog een hoogzwangere bokker!

ik kreeg bij mn dochter ook pethidine en dat scheelde wel erg. ik viel meteen in slaap en werd wakker met persweeen. binnen een half uur was onze dochter geboren en ik was weer helemaal bij.:)
ik ga dit keer weer naar het ziekenhuis maar wel proberen zonder pijnstilling.:)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:14

Nou dat klinkt goed! Ik heb niet kunnen slapen met pethidine, vond dat het alleen de scherpe kantjes van de pijn eraf haalde.
Volgens mijn partner kletste ik maar wat raak alsof ik stoned was haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:33

marie83 schreef:
Ik kan me voorstellen dat voor veel vrouwen bevallen eng is omdat je voor een bepaalde periode de controle over je lichaam nogal 'kwijt' raakt. Het is een kwestie van vertrouwen op je lichaam en moeder natuur en dat lijkt me ook best eng. Aan de andere kant denk ik dat een bevalling veel sneller en voorspoediger verloopt als je dit vertrouwen wel hebt en je er aan kunt over geven. Dan ben je veel meer ontspannen en voel je veel beter aan wat te doen denk ik. Misschien heeft het zin voor de bevalling eens te praten met anderen over vertrouwen hebben in je lichaam en hoe het is om 'de controle kwijt' te zijn? Succes!

Dat vind ik dus juist het mooie eraan.
Je bevalling doe je helemaal zelf, je moet er door, hebt geen keuze, maar om dat in je eentje klaar te spelen, dat heeft toch wel een gevoel van macht en oervrouw zijn hoor. Ik heb ontdekt dat ik een hoge pijngrens heb, heb over nr 1 3,5 uur gedaan met hulp vanaf 8 cm en over nr 2 0,5 uur en helemaal alleen. Ik weet dat ik het kan en hoe minderwaardig ik mezelf ook vaak voel, die bevalling heeft een soort basiszekerheid in me gelegd. Ik ben een sterke vrouw :j
Ik ben na mijn eerste bevalling 8 maanden in de gloria geweest, ik gun iedereen hetzelfde :j