Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:06

Als je echt een dwangstoornis hebt is het ook wel wat anders dan het gewoon "gadver" vinden, natuurlijk. Maar echt niet iedereen heeft zo'n stoornis. Het lijkt me gewoon ontzettend lastig als je je constant met dat soort dingen bezig houdt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:07

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.

Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.

Yoghurts met gezonde bacteriën.... IEEEE GATVER BACTERIËN!!!

:')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:07

Iedereen die hier zo strickt denkt over hygiëne: hebben jullie nooit seks? Weet je hoe smerig dat is als je erover na gaat denken? En idd, ook nog nooit iemand gezoend? Of je paard/huisdier lekker geknuffeld of een kus gegeven? Je kleine neefje of nichtje uit school gehaald?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:08

Vjestagirl schreef:
Iedereen die hier zo strickt denkt over hygiëne: hebben jullie nooit seks? Weet je hoe smerig dat is als je erover na gaat denken? En idd, ook nog nooit iemand gezoend? Of je paard/huisdier lekker geknuffeld of een kus gegeven? Je kleine neefje of nichtje uit school gehaald?

Idd, dat dacht ik ook: hoe doen jullie dat met seks? :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:08

Janine1990 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.

Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.

Yoghurts met gezonde bacteriën.... IEEEE GATVER BACTERIËN!!!

:')

Dat dus. Dat ik me afvraag of mensen zich realiseren dat we zonder bacteriën allemaal al lang dood zouden zijn...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:09

Janine1990 schreef:
8nnemiek schreef:
Oh bah nee :+
Als we in de auto zitten en mn pa niest in zijn hand dan hoor je mij direct "IEEEE WAAG T NIET AAN T STUUR AF TE VEGEN!!" _O-

Dus je zoent ook niet met iemand?????

Niet zomaar met 'die jongen uit t café' nee :')
Bij suuuuper leuke jongens zijn mn smetvrees-achtige trekjes vast snel weg :')

Fenrir

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:10

Maar niet zomaar "met die jongen uit het café" heeft voor mij andere redenen dan smetvrees hoor... :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:11

Vjestagirl schreef:

Of juist niet, dat ze dan helemaal in de paniek schieten want hoe kunnen ze zichzelf nou in hun lichaam ontdoen van die bacteriën.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

Fiffill schreef:
Vjestagirl schreef:

Idd, dat dacht ik ook: hoe doen jullie dat met seks? :=

En huisdieren!!! Je kunt dan écht geen huisdieren in huis nemen.
Als je écht smetvrees hebt, doe je dat ook niet... Want wel smetvrees hebben en toch een huisdier nemen, bestaat niet... Dan is het pure aanstellerij en aandachttrekkerij in mijn ogen.
"Ja, ik neem wel een kat, want die is van mezelf en ik hou toezicht op hoe die zich gedraagt." Yeah right... Not in a milion years... :+

Mijn buurjongentje van 3 was hier gisteren, hardstikke verkouden en snotteren, maar het blijft een schatje. Hoewel ik dan wat minder met hem ga dollen... :P Gewoon omdat ik er niet zo van hou :=
Maar m'n buurmeisje van een maand die een reflexje heeft, oooh, dat is echt niet vies hoor.. Als je zo'n kindje in handen hebt, dan maakt het echt niets uit... :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:12

Fiffill schreef:
Maar niet zomaar "met die jongen uit het café" heeft voor mij andere redenen dan smetvrees hoor... :+

Ghihi ja dat ook :')

Maar ik drink ook bv niet aan een glas van iemand anders, vind ik ook vies. Als ik niet zeker weet welke van mij was dan pak ik een nieuwe :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:13

@ Janine1990: Wat is een reflexje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:14

8nnemiek schreef:

Goed, je hebt contact met een superleuke jongen, hij is ook erg geïnteresseerd in jou...
Wil je dan eerst alles van hem weten, wat hij heeft gedaan? En of hij zijn handen wel heeft gewassen voordat hij je hand vastpakt????
En als hij je zoent, wil je dan niet eerst weten wanneer hij voor het laatst met iemand heeft gezoend??? Of wanneer hij voor het laatst heeft gegeten en wat???

Beetje hypocriet dat een superleuke jongen ineens je smetvrees doet verdwijnen als sneeuw voor de zon...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:14

_Tara_ schreef:
@ Janine1990: Wat is een reflexje?

Spuugreflex, die filmpjes die altijd zo vies zijn... Dat kan uren na het eten wel gebeuren. Gewoon een witte substantie die ze dan uitspugen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:15

O zo. Dat vind ik ook niet vies inderdaad. Zolang er maar niks met brokjes uit komt zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:17

_Tara_ schreef:
O zo. Dat vind ik ook niet vies inderdaad. Zolang er maar niks met brokjes uit komt zetten.

Hehehe, nee, m'n eigen kots kan ik ook niet echt opruimen :') Andermans kots (hond/kat/zusje) kan ik ook niet opruimen, ik sta er dan zelf ook bij te kotsen.. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:20

O kat en hond gaat wel :j Maar van mensen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:20

Met kots heb ik geen problemen, ik zit altijd doodleuk te kijken wat ik/iemand anders daarvoor heeft gegeten ("hee... zijn dat kiwipitjes?" :') ).

Drinken uit iemands glas heb ik echt geen problemen mee. Misschien even het randje afvegen als er lipgloss oid op zit. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:21

He bah Fiffil :P

Als iemand pfeiffer heeft, dan houden we daar altijd wel rekening mee. Maar verder. Flesjes water doe ik ook gerust 2/3 weken mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:22

Fiffill schreef:
Met kots heb ik geen problemen, ik zit altijd doodleuk te kijken wat ik/iemand anders daarvoor heeft gegeten ("hee... zijn dat kiwipitjes?" :') ).

Drinken uit iemands glas heb ik echt geen problemen mee. Misschien even het randje afvegen als er lipgloss oid op zit. :+

Nee, dat kan mij ook inderdaad weinig boeien. Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft om dat te weigeren, daarmee vind ik eigenlijk dat je aangeeft dat je vies van iemand bent. (weet niet of jullie die uitdrukking kennen)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:22

_Tara_ schreef:

Als iemand pfeiffer heeft, dan houden we daar altijd wel rekening mee. Maar verder. Flesjes water doe ik ook gerust 2/3 weken mee.

Wel met vers water hoop ik? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:23

_Tara_ schreef:

Haha nou, ik maak heel vaak nieuw flesje water open. Omdat ik weer een flesje kwijt ben, of het water uit de kraan niet lekker vind. (hou van spa rood) Maar het komt ook wel eens voor dat ik de ene dag een flesje open, half leeg drink, het flesje drie dagen later weer vind, en gewoon weer open maak om uit te drinken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:23

Maar Janine, bedoel je dan een schoon glas van iemand anders gebruiken of een vies glas van iemand anders gebruiken?

Fiffel, ja dat dan weer wel :P Oud water is niet lekker. Heb ik laatst geprobeerd, maar nee :P

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:24

Klaasje schreef:
Charica schreef:
Ai... Ik vraag me, totally off-topic...
Of je misschien ook last hebt van allergieen? :o

Ik heb heel extreem eczeem, zeker toen ik kind was. Tegenwoordig valt het wel mee...Maar moet er wel erg om denken (wasmiddel, wol, stof, (katten)haren, douchegel/zeep/shampoo etc)

Dat vroeg ik mij dus af. Mijn vriend heeft namelijk (volgens mij) ook een beetje smetvrees.
En sinds een jaar is ie overal allergisch voor?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:25

_Tara_ schreef:
Maar Janine, bedoel je dan een schoon glas van iemand anders gebruiken of een vies glas van iemand anders gebruiken?

Fiffel, ja dat dan weer wel :P Oud water is niet lekker. Heb ik laatst geprobeerd, maar nee :P

Het is ook niet echt gezond. :+ Ik gebruik ook wekenlang hetzelfde flesje hoor, gewoon telkens weer even omspoelen of afwassen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:25

Janine1990 schreef:
8nnemiek schreef:

Goed, je hebt contact met een superleuke jongen, hij is ook erg geïnteresseerd in jou...
Wil je dan eerst alles van hem weten, wat hij heeft gedaan? En of hij zijn handen wel heeft gewassen voordat hij je hand vastpakt????
En als hij je zoent, wil je dan niet eerst weten wanneer hij voor het laatst met iemand heeft gezoend??? Of wanneer hij voor het laatst heeft gegeten en wat???

Beetje hypocriet dat een superleuke jongen ineens je smetvrees doet verdwijnen als sneeuw voor de zon...

:))

Nee, daarom zei ik al, ik heb geen echte smetvrees, maar wel wat trekjes daarvan :P
Ik weet bv nog dat mn vriendinnen vroeger op de basisschool steeds kauwgum deelden :') De ene stopte de afgeknaagde kauwgum van de ander in zn mond. Dat vond ik dus vreselijk smerig, deed ik niet aan mee. Glas delen deed ik daar wel weer mee omdat ik wist dat ze allemaal netjes waren.
Maar als ik een leuke jongen tegen kom dan moet ie idd wel netjes verzorgd zijn, anders is ie sowieso al afgekeurd :') Een jongen die er niet goed verzorgd uit ziet, met haar uit zn neus groeien en zweetplekken onder zn armen, daar pak ik dus never no way de hand van vast :')