Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.
Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.
Vjestagirl schreef:Iedereen die hier zo strickt denkt over hygiëne: hebben jullie nooit seks? Weet je hoe smerig dat is als je erover na gaat denken? En idd, ook nog nooit iemand gezoend? Of je paard/huisdier lekker geknuffeld of een kus gegeven? Je kleine neefje of nichtje uit school gehaald?
Janine1990 schreef:Vjestagirl schreef:Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.
Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.
Yoghurts met gezonde bacteriën.... IEEEE GATVER BACTERIËN!!!
Janine1990 schreef:8nnemiek schreef:Oh bah nee![]()
Als we in de auto zitten en mn pa niest in zijn hand dan hoor je mij direct "IEEEE WAAG T NIET AAN T STUUR AF TE VEGEN!!"
Dus je zoent ook niet met iemand?????
Vjestagirl schreef:Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.
Fiffill schreef:Vjestagirl schreef:Iedereen die hier zo strickt denkt over hygiëne: hebben jullie nooit seks? Weet je hoe smerig dat is als je erover na gaat denken? En idd, ook nog nooit iemand gezoend? Of je paard/huisdier lekker geknuffeld of een kus gegeven? Je kleine neefje of nichtje uit school gehaald?
Idd, dat dacht ik ook: hoe doen jullie dat met seks?
Gewoon omdat ik er niet zo van hou
8nnemiek schreef:Niet zomaar met 'die jongen uit t café' nee![]()
Bij suuuuper leuke jongens zijn mn smetvrees-achtige trekjes vast snel weg
Maar van mensen... 
Fiffill schreef:Met kots heb ik geen problemen, ik zit altijd doodleuk te kijken wat ik/iemand anders daarvoor heeft gegeten ("hee... zijn dat kiwipitjes?").
Drinken uit iemands glas heb ik echt geen problemen mee. Misschien even het randje afvegen als er lipgloss oid op zit.
_Tara_ schreef:He bah Fiffil
Als iemand pfeiffer heeft, dan houden we daar altijd wel rekening mee. Maar verder. Flesjes water doe ik ook gerust 2/3 weken mee.
Klaasje schreef:Charica schreef:Ai... Ik vraag me, totally off-topic...
Of je misschien ook last hebt van allergieen?
Ik heb heel extreem eczeem, zeker toen ik kind was. Tegenwoordig valt het wel mee...Maar moet er wel erg om denken (wasmiddel, wol, stof, (katten)haren, douchegel/zeep/shampoo etc)
_Tara_ schreef:Maar Janine, bedoel je dan een schoon glas van iemand anders gebruiken of een vies glas van iemand anders gebruiken?
Fiffel, ja dat dan weer welOud water is niet lekker. Heb ik laatst geprobeerd, maar nee
Ik gebruik ook wekenlang hetzelfde flesje hoor, gewoon telkens weer even omspoelen of afwassen... Janine1990 schreef:8nnemiek schreef:Niet zomaar met 'die jongen uit t café' nee![]()
Bij suuuuper leuke jongens zijn mn smetvrees-achtige trekjes vast snel weg
Goed, je hebt contact met een superleuke jongen, hij is ook erg geïnteresseerd in jou...
Wil je dan eerst alles van hem weten, wat hij heeft gedaan? En of hij zijn handen wel heeft gewassen voordat hij je hand vastpakt????
En als hij je zoent, wil je dan niet eerst weten wanneer hij voor het laatst met iemand heeft gezoend??? Of wanneer hij voor het laatst heeft gegeten en wat???
Beetje hypocriet dat een superleuke jongen ineens je smetvrees doet verdwijnen als sneeuw voor de zon...

De ene stopte de afgeknaagde kauwgum van de ander in zn mond. Dat vond ik dus vreselijk smerig, deed ik niet aan mee. Glas delen deed ik daar wel weer mee omdat ik wist dat ze allemaal netjes waren.
Een jongen die er niet goed verzorgd uit ziet, met haar uit zn neus groeien en zweetplekken onder zn armen, daar pak ik dus never no way de hand van vast