Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:00

sorry maar jij hebt het over honger lijden, dan geeft je lichaam aan dat het meer nodig heeft. :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:02

Suzanne F. schreef:
_Tara_ schreef:
@ Suzanne: Maar je kan toch niet alles wat sport is stom vinden? Daarnaast, je hoeft niet perse echt te sporten, als je in je dagelijks leven maar genoeg beweegt. Huishouden doen, trap nemen ipv de lift, bushalte eerder uitstappen, met de fiets boodschappen doen. Allemaal dingen waardoor je ook beweegt.

Ja dat doe ik ook allemaal maar dat is geen sporten. :D
Ik eet gewoon normale dingen maar in mindere mate. That's it. Mijn lichaam heeft gewoon weinig nodig blijkbaar want als ik zou eten wat ik wil eten ben ik zo 5 kilo zwaarder.

Dat is misschien geen sporten, maar dat telt zeker wel mee als bewegen. Als je iedere dag genoeg beweegt en normaal eet, zou je echt niet aan moeten komen hoor.
Eten wat je wilt, tja als ik eet wat ik wil (koekjes en ander spul) ben ik ook zo 5 kilo zwaarder. Dus wat is eten wat je wilt? 6 keer per dag eten, echt. Russel schreef toch ook een post dat ze juist dikker werd van weinig eten en dunner van meer eten. Misschien kun je haar eens wat ervaringen vragen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:17

Ik vind eten soms ook lastig hoor, omdat ik al van jongs af aan vaak misselijk ben. Vaak hangt dat ook samen met spanning, maar ik dwing mezelf juist dan om in iedergeval te ontbijten, lunchen en avondeten. Maar doordat ik dan gespannen ben val ik alsnog af, grrr...

Eten vergeten vind ik raar, ik heb ook niet vaak een "trek" of hongergevoel, maar ik weet wel als het begin van de middag is, dat ik gewoon moet eten en de ene keer zijn dit 2 bolletjes en de andere keer zijn het 2 tosti's en een bak yoghurt en als ik misselijk ben zijn het soms een paar Wasa volkoren crackers.

Ik denk dat het gewoon belangrijk is om (zelfs als je geen hap door je keel kan krijgen) te ontbijten, ook al is het maar iets kleins. Enne, geen tijd voor? Je kunt je wekker toch een kwartiertje vroeger zetten! En natuurlijk de rest van de maaltijden eten. Net als anderen al zeiden, al schep je 3x een klein beetje op, dat is niet erg, rustig eten is vaak fijner voor je maag. En neem gewoon allemaal tussendoortjes mee, koekjes of wat snoepjes en zorg dat je ze vaak ziet, zodat je er ook aan herinnerd word dat je het mee hebt.

Wat betreft het drinken, dat ken ik ook... Op mijn werk (luxe winkel) mogen we geen drinken in de winkel zelf hebben, wel achter in het magazijn, maar dus niet in de winkel zelf. Het gevolg, ik drink bijna niets, want ik heb bijna nooit een "dorst" gevoel en als ik het drinken niet zie staan, pak ik het eigenlijk ook niet. super slecht, vooral omdat ik migraine patient ben. Ik zet nu dus vlak achter de deur een grote fles of beker met drinken neer en elke keer als ik naar achter ga probeer ik een paar grote slokken te nemen...

Succes met het veranderen van je eetpatroon, want dat is niet makkelijk, maar wel noodzakelijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:04

Ariebombarie schreef:
sorry maar jij hebt het over honger lijden, dan geeft je lichaam aan dat het meer nodig heeft. :?

Ik heb geen zin om 60 kilo te wegen. Dan ben ik met mijn lengte echt mollig. Dat gebeurt er als ik zou eten wat ik echt zou willen. Eten tot ik genoeg heb en wat ik lekker vind. Ik zei al: ik kan best zonder hongergevoel hoor, dat moet ik een bord sla wegwerken en heb ik geen honger meer. Maar dat wil ik niet. Ik eet liever 1 snee brood met hagelslag dan 4 met kipfilet.
Dat is mijn keuze en ik vind niet dat je dan iemand meteen een stempel eetstoornis kan opleggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:06

Door 4 broodjes met kipfilet te eten, val je sneller af dan van die ene snee brood met hagelslag.
In brood zitten vezels en je hebt een bepaald percentage nodig voor een goede stoelgang en spijsvertering. Daardoor val je ook weer sneller af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:11

Cayenne schreef:
Door 4 broodjes met kipfilet te eten, val je sneller af dan van die ene snee brood met hagelslag.
In brood zitten vezels en je hebt een bepaald percentage nodig voor een goede stoelgang en spijsvertering. Daardoor val je ook weer sneller af.

Toch blijft het gezegde: Elk pondje gaat door het mondje toch echt van kracht. Misschien val jij af van 4 broodjes kipfilet maar ik helaas niet.
Ik heb alles al geprobeerd hoor maar het enige wat echt werkt: minder eten. Het EDH dieet. Eet de helft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:13

Ik val niet alleen van die broodjes af, maar in de combinatie met sporten. Dat is nou eenmaal nodig om een gezond en goed lijf te hebben. Het is mijn hobby ook niet, maar het werkt duidelijk wel. Wanneer je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, volgt er ook spierafbraak.

Maar goed, we gaan nogal offtopic :D
TS, hoe voel je je vandaag??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:16

Cayenne schreef:
Ik val niet alleen van die broodjes af, maar in de combinatie met sporten. Dat is nou eenmaal nodig om een gezond en goed lijf te hebben. Het is mijn hobby ook niet, maar het werkt duidelijk wel. Wanneer je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, volgt er ook spierafbraak.

Ik zorg voor genoeg eiwitten zodat er geen spierafbraak is. Verder haat ik sporten dus verder dan actief leven kom ik niet.
Ieder dieet op zijn eigen manier. Bij mij werkt dit. En nee ik hoef geen BMI van 14 te hebben hoor.

Ik blijf erbij dat TS gewoon een jonge meid is die weleens vergeet te eten. Nou ja en? Volgens mij heeft iedereen die zich niet volpropt een eetstoornis maar goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 00:19

je hoeft ook geen BMI van 14 te willen om 'n eetstoornis te hebben. Ik vind het nogal irritant hoe je reageert eigenlijk, sorry. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar zo gaat het in al die topics, dat je de situatie totaal op jezelf betrekt en dan eindigt 'maar ik heb echt geen eetstoornis hoor' (>Dus de TS ook niet wat dan weer een perfecte drogredenatie is. En daarnaast is het alsof je jezelf probeert te bewijzen oid :? ) ... Net alsof je daar zelf over kunt oordelen, en daarnaast als het waar is wat je allemaal over je eetgewoontes schrijft dan klopt het beeld dat je hebt echt niet met de werkelijkheid dus dan is er wel op z'n minst sprake van een verstoring (en laat daar nou net het woord 'stoornis' van afgeleid zijn). Volgens mij snap je dat zelf ook wel, maar wil je het ook nog eens graag van anderen horen oid.
Maargoed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:00

Als dit geen eetstoornis is wordt het er wel 1, daar moet je goed op letten.Ik moet mijn dochter ook in de gaten houden,en ik doe ook vaak zonder dat ze het merkt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:15

Ik snap opzich ook wel wat Suzanne F bedoeld :j Als ik eet wat ik wil dan ben ik zo 95 kilo met m'n 1,77m (ja, dat weet ik uit ervaring) :o
Dan eet ik drie borden avondeten en 8 sneetjes brood, dan zit ik lekker vol, helaas word ik dan ook echt blubbertje vet.
Ik loop ook weleens met honger, maar ik eet gewoon kleine beetjes zo'n 5 keer per dag. Twee sneetjes brood, als ik werk hooguit 4, avondeten en twee kleine tussendoortjes en ik val langzaam af en dat is mooi :) Ik had idd een gezond BMI, ariebombarie, zo'n 23, maar ik vond het nog net niet mooi, dus wil graag naar 21 :)
Waar ik het dan niet mee eens ben is dat er dan wordt gesteld dat TS absoluut geen eetstoornis heeft. Waar TS door heen gaat is iets heel anders dan op gewicht proberen te blijven. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:17

Maar ik vind 3 borden avondeten ook niet normaal en gezond eten. Dan vraag je er ook gewoon om, om aan te komen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:22

Mijn lichaam gaf toch echt aan dat het drie borden avondeten nodig had, anders stierf ik van de honger :oo
Dat je naar je lichaam moet luisteren is dus gewoon voor sommige mensen niet waar.
Nu is m'n maag al een jaar of 4 een stuk kleiner, maar er kan echt nog wel meer in dan dat ik wil. Als ik weer naar m'n lichaam ga luisteren ben ik zo weer 95 kilo, of erger.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:25

At je dan wel rustig, volkoren producten die ook echt vullen? Als je iedere keer steeds een beetje meer eet, word je maag steeds groter. Dat is ook wat die zoveel-mogelijk-in-een-keer-eten mensen oefenen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:25

Bij mij is trouwens ook vaak het probleem zo dat ik te grote happen neem, en dan heel moeilijk kan slikken. :+ En dan heb ik geen honger meer...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:27

Dat is heel makkelijk op te lossen toch, kleinere hapjes nemen :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:27

Ik lust geen eens witte producten :) Dus ik at volledig gezond, ik hou ook niet van chips en snoepgoed, dus daar lag het niet aan, ik eet en at ook nooit chocola oid.
M'n beide ouders hebben dit ook, alleen m'n broertje kan eten wat ie wilt zonder een grammetje aan te komen ^)
Ik ben ook een langzame eter, m'n lichaam denkt gewoon dat het in hongersnood verkeerd, al m'n hele leven lang. M'n moeder wist niet wat ze met me aan moest als baby :))

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:28

Haha ja, daar ben ik nu al mee bezig. maar ik heb een hekel aan mensen die een uur aan tafel zitten. :') Wij zijn altijd met 10/15 min klaar met avond eten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:30

@ Phormicola: Dat is wel apart dan. Nooit laten onderzoeken door een arts ofzo?

@ Sanne: Zo snel? :oo Jeetje. Dat is ook niks... Rustig de tijd nemen om te kauwen en kleine hapjes te nemen hoor. Bij ons thuis zitten we gerust een uur aan tafel. Heb je nu ook een hekel aan ons? :P

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 09:35

Haha, ik hoor dat inderdaad wel eens van mensen dat ze zo lang aan tafel zitten. Nee.. dat kan ik niet. Ik irriteer me dan mateloos. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:44

Wij eten thuis gewoon rustig op ons gemak, dus de ene keer zijn we met een kwartier a 20 min. klaar, de andere keer zitten we gerust 3 kwartier ofzo. Maar wij zijn wel slecht, mn vriend en ik eten vaak lekker op de bank voor de tv...

Maar als er anderen blijven eten, eten we netjes aan de bar of aan tafel ;)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:37

_Sannee schreef:
_AAASCHAAA_ schreef:
Ik vind je berichten toch een beetje eng klinken. Je slaat maaltijden over en moet wel eens honger lijden om slank te blijven. Meid ik zou toch eens erover praten, eventueel met de artsen waar je komt ofzo. op deze manier begin je toch een eetstoornis. Honger lijden klopt helemaal niet, dat is niet nodig....

Dit bericht kwam niet van mij af?

oops sorry... Mijn fout, had beter moeten lezen :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:38

Menino schreef:
Ik vind het nogal irritant hoe je reageert eigenlijk, sorry. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar zo gaat het in al die topics, dat je de situatie totaal op jezelf betrekt en dan eindigt 'maar ik heb echt geen eetstoornis hoor' (>Dus de TS ook niet wat dan weer een perfecte drogredenatie is. En daarnaast is het alsof je jezelf probeert te bewijzen oid :? ) ... Net alsof je daar zelf over kunt oordelen, en daarnaast als het waar is wat je allemaal over je eetgewoontes schrijft dan klopt het beeld dat je hebt echt niet met de werkelijkheid dus dan is er wel op z'n minst sprake van een verstoring (en laat daar nou net het woord 'stoornis' van afgeleid zijn). Volgens mij snap je dat zelf ook wel, maar wil je het ook nog eens graag van anderen horen oid.
Maargoed.

Sorry? In alle topic's reageer jij irritant door maar meteen te roepen dat iemand hulp moet zoeken omdat ze een eetstoornis heeft.
Niet iedereen die niet precies vindt en zich gedraagt zoals jij dat wil is afwijkend hoor. Misschien kan jij alles eten wat je wilt maar ik niet. Daar zal ik mee moeten leren leven.

Phormicola geeft het goed aan. Afvallen is zo ingewikkeld niet als iedereen doet geloven. Sommige mensen moet helaas wel honger lijden om op gewicht te blijven. Hun lichaam vraagt om veel meer eten dan ze nodig hebben.

Maarre prima hoor, als jij denkt dat ik een stoornis heb. Ik denk dat jij er ook een hebt maar dan een andere.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:45

Er zijn nou eenmaal mensen die wat meer aan eten denken en er zijn ook mensen die wat minder met eten bezig zijn zoals de TS kennelijk dus. ZOlang je je goed voelt bij het geen wat je eet en hoeveel je eet is er niks aan de hand lijkt mij.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:52

Ik heb het ook dat ik soms gewoon vergeet te eten.
Ook vooral op school wel zeg ik tegen mezelf dat als ik gym heb ik min 1 boterham moet eten maar ontbijten doe ik verder ook nooit/zelden.

Ben altijd slanker geweest weeg nu 51 kilo en ben 1,71 lang. Ik weet dat ik meer moet eten maar dat gaat soms echt niet laatst heb ik een eierkoek op de fiets gegeten toen ik naar school ging heb er echt gewoon 20 min over gedaan.