Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem1994

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 05:12

Bedankt :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 07:03

:(:) Heel herkenbaar.
Je hebt jaren een geheim goed verstopt bij je gedragen. Nu je het verteld hebt, stroomt het naar buiten en kan je het niet meer verborgen houden. Alsof de stop van de fles is: de geest is los en laat zich niet meer vangen. Hoe graag je dat ook zou willen.

En dat voelt eng, heel eng. Want alle emoties komen vrij. :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:57

Idd, ik merk nu pas wat het met me doet.. pas nu ik het verteld heb krijg ik het er écht moeilijk mee ;(
Niet dat ik het hiervoor niet moeilijk mee had, maar nu is het anders...

Maar genoeg depri gedoe van mijn kant.. ik moet gewoon positief blijfen en doorgaan! :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:23

Meis, een collega van mij zei ooit tegen een patiënt:
Je mag iedere dag een dip hebben, maar zorg ervoor dat je iedere dag weer uit die dip komt!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:13

kop op meid!!!
dit gaat stoppen echt. maar als jij er nks aan doet kan hij door gaan en idd meer slachtoffers maken.
het is gewoon super dat je dit hebt verteld en we helpen je erdoorheen hoor!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 16:03

beide heel erg bedankt :)

Ik ben zo blij met jullie berichten :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:28

Anoniem1994 schreef:
Idd, ik merk nu pas wat het met me doet.. pas nu ik het verteld heb krijg ik het er écht moeilijk mee ;(
Niet dat ik het hiervoor niet moeilijk mee had, maar nu is het anders...

Maar genoeg depri gedoe van mijn kant.. ik moet gewoon positief blijfen en doorgaan! :)

Dit is heel vaak zo. Het gaat ook niet zomaar over. Je zal ervoor moeten gaan.

Ga eerst maar eens de test doen en probeer voor jezelf alles op een rijtje te zetten en ga dan pas over op eventuele andere stappen.

Je kan ook contact opnemen met slachtofferhulp, hier hoeft verder ook niemand iets van te weten.

Ik heb toen een hele liefe dame gehad waar ik regelmatig contact mee heb gehaden die me verder ook gesteund heeft bij de rechtzaak.

Het verhaal vertellen bij de politie was ook niet gemakkelijk (mijn zus had als eerste aangifte gedaan dus de politie stond bij mij op de stoep).
Ook met de politie was er een goed contact en kon ik altijd terecht met vragen.

Ook hier staat de pb open voor eventuele vragen

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:27

Bedankt voor je bericht :)

Ik ga eerst proberen weer rustig te worden idd, ben een en al stress,..
en daarna ga ik verder met alles :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:40

Wat vreselijk wat je allemaal mee gemaakt hebt en nu nog mee moet maken.
zoiets wens je toch niemand toe!!
Kan je niet voortaan als je thuis bent alle deuren direct op slot doen zodat hij in iedergeval niet naar binnen kan komen?

Heel veel sterkte toegewenst!!!

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:15

jeeetje meis wat een verhaal zeg.
ik vind het zo onwijs dapper van je dat je het zo aanpakt!
kan me voorstellen dat je nu echt een ''baksteen'' gevoel in je maag hebt.
weet niet of je je eigen (vz) paardje hebt, anders mag je als je je hoofd een keer leeg wil maken (en je woont niet te ver weg ;) ) zo even langs komen en een rondje bos scheuren/hobbelen op m'n knollie.

nou ik wens je onwijs veel sterkte met alles en blijf zo stevig in je schoenen staan, het komt vast allemaal goed!
good luck girl!
veel liefs vanachter mijn pc! :+

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:32

wat een verschrikkelijk verhaal!

ik wens je heel veel sterkte en succes, als je iemand nodig hebt om mee te praten kan dat natuurlijk altijd al denk ik dat heel bokt dat wel graag voor je zou doen!
ga gewoon zo stapje voor stapje door en hopelijk ben je er dan over een tijdje helemaal vanaf!
een dikke cyberknuffel :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:34

Wat goed dat je zoveel initiatief neemt wat betreft hulp en de SOA test. Heel knap ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:20

Wat een verhaal, ben er echt helemaal stil van.......... Hoop dat je de moed kan verzamelen aangifte te doen, want dit moet echt stoppen, het liefst nog per vandaag!

Heel veel succes met de soa-test, heel bokt leeft met je mee en is er voor je als het nodig is. Hopelijk put je daar een beetje moed en energie uit, sterkte.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:56

wat een verhaal!
ik ben ongeveer evenoud als jij, en ik zou me het echt niet kunnen voorstellen..je bent echt heel sterk meid. Ik bewonder je moed!
als je wil praten, staat zoals bij iedereen mijn pb open, sterkte meid
alles op zijn tijd..

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 22:35

Allemaal weer bedankt :)

Deuren gaan zoveel mogelijk op slot :j
Maarja ik kan natuurlijk niet de hele dag de deur opslot houden, want mijn ouders gaan dan ook dingen denken...

Ik ben trouwens een moment aan het zoeken waarop ik het beste mijn ouders het een en ander kan vertellen :)
Weet nog niet zeker of ik het al ga doen, maar mischien komt het nog wel...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:47

Anoniem1994 schreef:
Mijn buurjongen is 17.. en ik weet dat het onmogelijk lijkt, ik dacht ook altijd dat het begonnen was als 'ontdekken', maar hij heeft mij gezegd dat hij al van kleins af aan geintereseerd was in blote meisjes en dat het alleen maar erger geworden is ;(
Het is dus nooit onschuldig ontdekken geweest volgens hem..

Specials; De band met met mijn ouders is slecht.. ik heb erge gedragsproblemen, waardoor er veel ruzie is tussen ons.
Verder hebben wij niet veel contact met de familie.. er is veel ruzie geweest in de familie, waardoor het cintact verbroken is toen ik jong was.

De enige die ik redelijk goed vertrouw is de verpleegkundige, tegen haar durf ik open te zijn :)

Jolliegirl; Nee, nooit eerder melding gedaan oid..
Mijn gedrag valt heel erg op bij veel mensen, maar dat wordt hier bestempeld als 'moeilijk kind'.

Hij dwingt mij hem af te trekken, hij trekt zichzelf af waarna hij zijn handen bij mij 'in m'n broek doet', hij kleed me (met geweld) uit om te kunnen voelen en hij stopt dingen bij mij tussen m'n benen...
En meer, maar ik vindt het moeilijk en beschamend om dat te typen..

Niemand (behalfe verpleegkundige) weet het, omdat ik me heel erg schaam en ik doe alsof ik een blije 15 jarige ben, en vertellen doe ik het dus ook niet... ;(

Meissie toch wat een ellende en verdriet.........................
Zelf heb ik een incest verleden van 15 jaar,weet je voelt.
Kan de verpleegkundige niks voor je betekenen,want het is de hoogste tijd dat het misbruik stopt.
Ja kan anoniem contact opnemen met slachtofferhulp od de kindertelefoon.

Schamen is niet nodig,jij hoeft je absoluut niet te schamen!

PB staat open voor je!
Liefs en veel sterkte!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:12

ik ben zelf verpleegkundige en dacht eigenlijk dat als ik kindermishandeling of misbruik tegen zou komen in de praktijk ik dat sowieso moet melden. Ik ga er even achteraan. Heb TS hierover ook gepbt.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 00:05

Ik hoop dat dat niet verplicht is! :\

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:55

Myukii schreef:
Specials schreef:
Mijn vriend kreeg ook een brief van de week van de GGD..
Of hij zich nogmaals wilt testen op soa's omdat ze graag willen dat iedereen onder de 30 zich vaker laten testen oid..

Stond zelfs bij dat hij eerder was geweest voor een clamidia test..

:oo Ik schrik daar echt van, dat moeten ze bij mij echt niet proberen, want dan hebben ze een probleem }> Anoniem is anoniem.. Als je geen gegevens invult heb je natuurlijk sowieso nergens last van, maar alsnog vind ik het van de zotte dat als je dat wél doet, er mooi misbruik van wordt gemaakt.. Goede les voor iedereen dus: geen gegevens invullen bij de GGD. :)

die briefen hier boven gaan over een bevolkingsonderzoek. In een bepaalde regio en dan iedereen met een bepaalde leeftijd kon mee doen aan de chlamidia test. Kon je thuis gewoon doen en opsturen. Iedereen kreeg dat op gestuurd en als je mee wilde doen melde je aan op internet met adres etc. want dan kreeg je de kit thuis gestuurd. Vandaar dat ze alle gegevens hebben. Want als je naar de ggd toe gaat heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt of gehoord van andere dat ze adres gegevens nodig hadden.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:28

Ik weet niet of het ook in de beroepscode van verpleegkundigen staat (denk het haast wel) Ik ben iig 100% zeker verplicht tot melding (docent/pedagoog), zelfs wanneer er alleen nog maar vermoedens zijn van mijn kant. Misbruik valt wat dit betreft ook onder kindermishandeling

Dit staat in de beroepscode:
1. Indien het in het belang van de cliënt is, dat informatie wordt gedeeld met andere personen of instanties, zet de pedagoog zich in om deze informatie door de cliënt zelf te laten doorgeven, dan wel vraagt de pedagoog de cliënt expliciet om toestemming voor het doorgeven van bepaalde informatie aan bepaalde personen of instanties.
2. De geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijk meldrecht is. Dit is bijvoorbeeld het geval ten aanzien van kindermishandeling. De pedagoog heeft de mogelijkheid om, na een eigen afweging, zonder toestemming van de cliënt een vermoeden van kindermishandeling te melden, op basis van art 53 lid 3 van de Wet op de Jeugdzorg.

Wanneer dit ook geldt voor verpleegkundigen zal zij jou wel eerst op de hoogte moeten stellen voor ze melding mag maken.

TS, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:53

Anoniem1994 schreef:

Maarja ik kan natuurlijk niet de hele dag de deur opslot houden, want mijn ouders gaan dan ook dingen denken...

Ik ben trouwens een moment aan het zoeken waarop ik het beste mijn ouders het een en ander kan vertellen :)

Goedzo.. Je hoeft niet alles uitgebreid in detail te vertellen... als jij zegt dat er dingen bij je gebeurd zijn door iemand die niet fijn zijn, snappen ze het denk ik al wel. En dan gaan ze begrijpen waarom jij je misschien 'raar' gedraagt in hun ogen... Ik zou wel vertellen dat het je buurjongen is, maar in detail hoef je niet te gaan verder.... maar dan kunnen ze je in ieder geval helpen!!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:55

Hoe meer reacties ik lees van de TS des te triester ik ervan word...... Meisje toch je hoeft geen mooi weer te spelen tegenover de buitenwereld. Het is heel logisch dat je dat doet, om allerlei redenen, maar zo kun je toch niet leven? Jij moet ook een gelukkig kind kunnen zijn die volop van de dag geniet en zorgeloos leuke dingen doet. Dat moet je jezelf echt gunnen hoor, dat verdien jij net zoveel als iedere andere tiener. Hopelijk kun je de schaamte een beetje opzij zetten en tot een punt komen dat je het aan je ouders durft te vertellen (al is het maar in kleine stapjes). Als ze van hun dochter houden dan zullen ze heel veel begrip voor je hebben, dat weet ik zeker, je hoeft je er absoluut niet voor te schamen. :(:)

( Wat een rotjoch zeg, gadverdamme. :r )

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:48

TS, ik ben gewoon geschokt. :(:) Ik vind het zo erg voor je! Niet te geloven dat je door zoiets heen moet.

Maar ik zou graag groots respect aan je willen tonen vanwege je ontzettend sterke houding! Echt, dat kunnen niet veel mensen. Ik heb heel veel bewondering voor de manier hoe je met de situatie omgaat.

Je bent al heel goed op weg. Vergeet niet dat je heel veel waard bent.

Ik wens je echt ontzettend veel succes en sterkte!
Ik heb heel veel bewondering voor je.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:55

Anoniem1994 schreef:

Misschien dmv een brief? Heel veel sterkte in elk geval!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:59

Allemaal bedankt voor de berichten :)

Ik ben met Felipe naar de GGD geweest.. 1000maal dank dat je mee wou Felipe! +:)+