wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tantesam

Re: wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:19

Trisca, onze kleine wordt alweer 3 eind september. Ongetwijfeld staat het ergens maar ben niet het hele topic doorgegaan, hoe oud is jouw dochter? haha Ilzas, leuk geschreven. Waarom is je paardrijcarriere over de komende jaren?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:37

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 08:39

hahaha, dacht al dat er een tegenhanger zou komen! :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:51

Sterre schreef:
En wbt de sex: volgens onze zoon doen wij het nooit meer "want hij hoort ons nooit!"
:')
(Zijn kamer is direkt naast die van ons :+ .)

Hihi, je kan natuurlijk met kinderen in huis niet meer als een gillende keukenmeid te keer gaan :P
"Zeg zoon, hier heb je 20 euro om de avond ergens door te brengen en nu wegwezen!"

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:07

*Laetitia: het valt allemaal reuze mee hoor, je past je tijden gewoon aan op de momenten dat je kinderen sowieso niet thuis zijn en geloof me: die zijn er met 20 en 16 heel veel ;) !

De zoon van mijn man zijn compagnon kwam eens ´s nachts de slaapkamer van zijn ouders binnen gestormd (hij was toen een jaar of 5, nu 22 :+ ) toen zij met 18+ dingen bezig waren: "Mami mami, heb je pijn := ??!
Zij helemaal verbluft: "ehh nee... hoe kom je daar bij?
Kind: "Ik hoor de hele tijd dat je ahh.. ahh.. ahh... doet!"
_O-

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:10

laetitia schreef:
Sterre schreef:
En wbt de sex: volgens onze zoon doen wij het nooit meer "want hij hoort ons nooit!"
:')
(Zijn kamer is direkt naast die van ons :+ .)

Hihi, je kan natuurlijk met kinderen in huis niet meer als een gillende keukenmeid te keer gaan :P
"Zeg zoon, hier heb je 20 euro om de avond ergens door te brengen en nu wegwezen!"

Ik ken echtparen die om die reden soms een nachtje een hotel boeken en puberkinders alleen thuislaten....ook een optie :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:54

sammy1 schreef:
ik kan eigenlijk nog alles,
ik dacht eerst ook dat het voor mij ophield de paarden,
maar ze gaat gewoon lekker mee,

Eh..hoe doe je dat? :D Nu laat ik mijn dochtertje (11 maanden) nog wel eens in de auto slapen :o zodat ik het weiland uit kan mesten en wel 10 minuten kan rijden :P Maar als ze wakker is... Ze vindt het onwijs lachen gieren brullen om aan de pony haar oor te trekken of te hobbelen op haar rug, maar in de kinderwagen kijken naar mama die rijdt :n ja 5 minuten is het erg vermakelijk vindt ze :D maar dan is het tijd om zelf er op uit te trekken }>

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:09

stoer schreef:
sans6 schreef:
Hilárisch! Geluid is helaas niet zo goed, zit een kraak in. Maar écht, ik heb me rot gelachen, zó herkenbaar :D :j

Ik vind haar echt geniaal.. heb ook een boek van haar over zwanger zijn, lag op de eerste bladzijde al helemaal dubbel

Vind het boek van Kluun "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" nog veel leuker ;)

Mijn dochter is bijna 13 maanden nu en ik ben thuis, geef veel les en heb 7 paarden staan waarvan ik er 4 rijd en 1 aan het beleren ben. Het is rennen als ze eenmaal slaapt, maar ik red het net.

Ze slaapt trouwens dus ik ga aan de slag :P

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:55

trisca schreef:
Vind het boek van Kluun "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" nog veel leuker ;)

Mijn dochter is bijna 13 maanden nu en ik ben thuis, geef veel les en heb 7 paarden staan waarvan ik er 4 rijd en 1 aan het beleren ben. Het is rennen als ze eenmaal slaapt, maar ik red het net.

Ze slaapt trouwens dus ik ga aan de slag :P

** surft naar bol.com.....**
Hou wel van dat soort boeken...

Hier ligt er ook 1 te tukken dus ik ga ook snel stofzuigen en nog even van de zon genieten ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:02

Dat boek moet ik dan ook maar eens halen. Leuk voor op vakantie en wie weet gaat manlief hem ook lezen.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:21

Wat je niet meer kunt, aan zoveel valt een mouw te passen en gelukkig gaat de babytijd snel voorbij. Maar waar je niets aan kan doen is hoe sommigen mensen tegen je aan gaan kijken als je kinderen hebt. De meeste mensen verwachten het van mij niet, en je ziet hun idee over je veranderen zodra ze het horen. Dat is dan og niet zo erg, wat ik wel erg vind is dat bepaalde mensen (zonder kinderen), je anders behandelen, terwijl ik echt niet zo veel veranderd ben (als persoon dan he, die bikini doet het bij mij ook niet zo goed meer). Terwijl ik het echt niet zo veel over mijn kinderen heb (gewoon bijna niet, want dat is toch prive). Het gaat hier met name over vrijgezelle collega's van dezelfde leeftijd, echt vaag. Zijn er meer "jonge" moeders die dit ervaren?

Mij is letterlijk verteld dat 'we' zulke verschillende levens hebben (op mijn vraag aan collega waarom ze eigenlijk niet meer tegen mij praat). Toch gek, want met bepaalde andere singele collega's heb ik dat probleem niet.

Voor degene met nog een klein kindje en paard te rijden, kan je niet een campingbedje als box bij de stal zetten? Hebben ze toch een beetje veilige speelruimte en is beter dan de buggy. En ook makkelijk verplaatsbaar. Moet je kind er natuurlijk niet uit kunnen klimmen....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:26

@cleo: dat is wel erg raar.
Je bent toch op je werk om te werken? Wat heeft het hebben van kinderen of geen kinderen daar nu mee te maken?
Ik weet van veel collega's geeneens of ze überhaupt wel of geen kinderen hebben.

Al mijn vriendinnen hebben inmiddels een kindje en ze zijn qua persoonlijkheid echt niet veranderd.
Het enige verschil is dat ze veel minder tijd hebben om iets met mij te ondernemen en daar minder flexibel in zijn dan vroeger.
(Zo zag ik mijn beste vriendin minstens 1 keer per week en nu misschien 1x per maand hooguit).

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:53

Cleo12 schreef:
Wat je niet meer kunt, aan zoveel valt een mouw te passen en gelukkig gaat de babytijd snel voorbij. Maar waar je niets aan kan doen is hoe sommigen mensen tegen je aan gaan kijken als je kinderen hebt. De meeste mensen verwachten het van mij niet, en je ziet hun idee over je veranderen zodra ze het horen. Dat is dan og niet zo erg, wat ik wel erg vind is dat bepaalde mensen (zonder kinderen), je anders behandelen, terwijl ik echt niet zo veel veranderd ben (als persoon dan he, die bikini doet het bij mij ook niet zo goed meer). Terwijl ik het echt niet zo veel over mijn kinderen heb (gewoon bijna niet, want dat is toch prive). Het gaat hier met name over vrijgezelle collega's van dezelfde leeftijd, echt vaag. Zijn er meer "jonge" moeders die dit ervaren?

Mij is letterlijk verteld dat 'we' zulke verschillende levens hebben (op mijn vraag aan collega waarom ze eigenlijk niet meer tegen mij praat). Toch gek, want met bepaalde andere singele collega's heb ik dat probleem niet.

als je ouder wordt, wordt het omgekeerd! mijn vriend is net de 30 gepasseerd en daar begint iedereen nu stilaan raar naar te kijken omdat hij nog geen kinderen heeft en er ook niet in het kort aan zoekt te beginnen. hij is dan ook nog eens de oudste van 4 kinderen en al zijn jongere broers en zijn zus hebben al OF 2 kinderen OF de eerste onderweg... vrienden hebben stilaan ook kinderen en het lijkt plots alsof je niet meer kunt volgen omdat je niet mee kunt praten over pampers en papflesjes enz...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:01

Ilzas schreef:
Ik ben een irritante moeder. Heb geen wallen onder mijn ogen, pas al mijn kleren van voor de zwangerschap, sterker nog, ben er juist van afgevallen. Strepen heb ik ook niet. Tijdens de zwangerschap heb ik ook mijn eigen kleren aan gehouden. Heb niet eens positiekleding gekocht. Borsten zijn helaas wel erg slap geworden van het avontuur. S*x is ook geen probleem, niet tijdens de zwangerschap en erna ook niet. Desondanks vond ik zwanger zijn niet leuk en bevallen ook niet.

Kind gaat gewoon mee shoppen en pashokjes in en mee lunchen. Ben overal al met hem geweest, op mijn werk, op het werk van mijn man, op vakantie.

Alleen aan de krant lezen en Bokken kom ik weinig meer toe. Laat staan een boek lezen. Uitslapen lukt ook nog redelijk, aangezien ik mijn man goed afgericht heb.

Alleen mijn paardrijcarriere is de komende jaren wel over.

Ik maak me wel ook enorm zorgen en ineens kan ik ook niet meer dingen lezen of zien op tv over zielige kindertjes. Voorheen nooit last van gehad. (ik haatte kinderen zo ongeveer... :o ). Maar nu ga ik mee met Kiwiko:

KiWiKo schreef:
je weet pas wat houden van is, op het moment dat je je kind in de armen hebt.................

echt geloof me!!

vriend, man, liefde van je leven.............. valt allemaal zoooooo in het niet :)

Make-up gaat niet meer, zit dat kind steeds onder de foundation of lippenstift, dus daar ben ik maar mee gestopt, en oorhangers is ook niet zo'n denderend idee...

Kind heeft zijn vader's look en zijn moeders karakter. Dat had helaas beter andersom gekund... :D

wat hebben wij veel overeenkomsten!!!
hoewel er bij mij nog wel 2 a 3 kilo'tjes teveel aan zitten pas ik ook al m'n kleren weer.
ik heb wel wat striae maar niet vreselijk...
m'n borsten waren al klein, dat is niet verbeterd |(
seks, tja, ik heb geen vriend dus ik geniet met volle teugen als ik een keer iemand in m'n bed heb(altijd dezelfde hoor :D)
zwanger zijn en bevallen, ik gruwel er nog van maar ik heb het wel allemaal over me heen laten komen.
ik had besloten het kind te houden, dus MOEST ik van mezelf ook alle consequentie's dragen.
kind gaat overal mee naartoe, slaapt goed door en kan ook makkelijk uit logeren.
dat ik m'n paard heb moeten verkopen vreet nog steeds aan me, en de wil om te rijden is momenteel ook ver te zoeken.

je laatste zin over de looks en karakter, haha, same here!!
alhoewel, ik geloof niet dat ik zo driftig was als klein meisje, en qua uiterlijk gaat ze steeds meer op mij lijken.
als ze maar niet alle karakter-trekjes van d'r pa heeft ge-erft. :=

en toch, toch is dit mijn grootste geluk, mijn alles en ik zou haar voor niets ter wereld willen ruilen...maar het had zoveel makkelijker gekund rondom.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:24

Cleo: dat wat je collega zegt, zegt meer over haar dan over jou...Ik heb vrienden met kids en vrienden zonder, en paardenvrienden. Als ik met vrienden ben met kids, dan heb je het automatisch over kids en aanverwante zaken. Ben ik bij de "paardenvrienden", dan praat je automatisch over paardenzaken. Ben ik bij vrienden zonder kids, dan vind ik het heerlijk om over zaken te praten die niets met kinderen te maken hebben. Dus van alles wat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:28

Jennyxx schreef:
Eh..hoe doe je dat? :D Nu laat ik mijn dochtertje (11 maanden) nog wel eens in de auto slapen :o zodat ik het weiland uit kan mesten en wel 10 minuten kan rijden :P Maar als ze wakker is... Ze vindt het onwijs lachen gieren brullen om aan de pony haar oor te trekken of te hobbelen op haar rug, maar in de kinderwagen kijken naar mama die rijdt :n ja 5 minuten is het erg vermakelijk vindt ze :D maar dan is het tijd om zelf er op uit te trekken }>

Mijn dochter vond dat wel altijd heel leuk.
Met 3 maanden zaten we op de tribune van jumping mechelen, ze heeft van half 9 tot half 6 geen kik gegeven en met ogen op steeltjes zitten kijken, ze vond het echt heel leuk.
Ook is ze tot ze twee werd mee gegaan als ik ging lessen. Dik 2 uur heen en weer 2 uur terug met de trailer en ze zat braaf een uur in een hoekje van de bak te kijken hoe mama aan het rijden was. Nu is het over helaas, want nu wil ze zelf rijden, en wel het liefst op een paard van mij of dat van een lesklant. Maar misschien komt dat omdat haar eigen pony weg was, daar kan ze nu weer wat op gaan hobbelen.
Ik moet wel zeggen dat ze als baby bij slecht weer gewoon in de maxi cosy in de kantine lag en als ze dan eerder wakker werd, moest ze toch echt gewoon even geduld hebben tot mama klaar was. Ik vloog er echt niet gelijk naartoe ofzo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:53

Mijn zoontje gaat ook elke dag mee naar stal, vanaf z'n 3e week (daarvoor wilde mijn vriend het niet hebben, vond het te koud, ik heb er een rel tegenaan gegooid). Zorg dat ie een fles op en een schone pamp heeft en maffen met die handel :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:49

Mijn man en ik gaan samen naar stal, zodat 1 van ons ons paard rijdt en de ander op de kleine let. Ik zou haar niet graag in de maxi cosi of kinderwagen ergens neerzetten, niet iedereen let even goed op (pas zette iemand haar paard bijna met de kont in de kinderwagen, vond ik niet zo leuk) en er lopen 2 grote duitse herders rond die met hun kop de wagen in kunnen. Maar omdat man en ik allebei rijden is het zo prima te doen.

Verder heb ik alles wel gelezen, maar heb nog een beetje last van zwangerschapsdementie en heb een kort nachtje achter de rug dus niet alles is blijven hangen, alleen de uitspraak dat de babytijd zo voorbij is. Vind ik wel jammer want ik vind haar juist zoooooo schattig nu!

Wat trouwens nog wel kan met eeen kleintje: kamperen! We zitten nu op de camping en het gaat super. Ze vindt het volgens mij helemaal leuk, want ze is dol op om zich heen kijken. Vermaakt zich nu al een half uur met wakker liggen en naar het plafond van de caravan kijken. Hele gesprekken heeft ze.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:16

*gooit ook nog een duit in zakje op *

telefoneren ,en dan vooral zakelijk telefoneren :+
eindelijk na 10 minuten wacht ed heb je degene aan de lijn die je moet hebben en uiteraard zijn dat tijden overdag bij voorkeur morgens en laten dat nou net de toptijden zijn van de kids
op moment dat jij het gesprek begint en dus een hand minder in bereik hebt
plus beduidend afgeleid

geeft kind 1 aan kind 2 een onbenullige duwtje ,die al krijsend op je afkomt met een volume waar menig marktverkoper bij in niets valt om zijn gelijk te gaan halen bij mamma
ondertussen poog jij het zakelijk te houden ,mompelt een excuus van iets met kinderen
rent vervolgens met telefoon aan oor een vertrek verder ,doet de deur dicht :o om geluid enigszins te dempen want je mist al wel 10 zinnen om gesprek met half oor verder af te maken

ander oor luisterd nml naar de ondertussen ik ben boos want mamma geeft me geen aandacht gekrijs (nivo ,van brandweer sirene die je op een meter voorbijgaat)

er zijn ook nog de bekende andere varianten mogelijk
zoals ik heb honger ,dorst of wil iets te snaaien hebben ,ben moe
wat zelfde resultaat geeft met bellen

ik bel dus alleen maar als echt niet anders kan met de kinderen

mijn favoriet is de mail
waarom ,er zit geen bijgeluid bij ,ik kan open laten staan en toch mijn vraag met 10 minuten vertraging afmaken en weet dat antwoord altijd duidelijk overkomt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:14

kamperen zie ik hier nog niet gebeuren; wij hebben enkel een tentje... moet eerst een andere tent komen haha, anders heeft het kind geen slaapruimte :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:25

Zo wie zo doe ik niet aan kamperen...

Was laatst met hem weg, in een hotel, niet eens zo fancy, gewoon drie sterren, maar wel met grappige dingen zoals stroom, is toch wel lekker met flessen maken. Prie-ma te doen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:35

Sterre: ik moet bij jou gelijk aan die reclame denken...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:05

Urielle schreef:
Jennyxx schreef:

Mijn dochter vond dat wel altijd heel leuk.
Met 3 maanden zaten we op de tribune van jumping mechelen, ze heeft van half 9 tot half 6 geen kik gegeven en met ogen op steeltjes zitten kijken, ze vond het echt heel leuk.
Ook is ze tot ze twee werd mee gegaan als ik ging lessen. Dik 2 uur heen en weer 2 uur terug met de trailer en ze zat braaf een uur in een hoekje van de bak te kijken hoe mama aan het rijden was. Nu is het over helaas, want nu wil ze zelf rijden, en wel het liefst op een paard van mij of dat van een lesklant. Maar misschien komt dat omdat haar eigen pony weg was, daar kan ze nu weer wat op gaan hobbelen.
Ik moet wel zeggen dat ze als baby bij slecht weer gewoon in de maxi cosy in de kantine lag en als ze dan eerder wakker werd, moest ze toch echt gewoon even geduld hebben tot mama klaar was. Ik vloog er echt niet gelijk naartoe ofzo.

Ik hoop dat ik dit ook kan doen als ze 2 is! _/-\o_
Heb je haar ook in de box naast de bak gezet ofzo? Mijn dochter is nu 13 maanden en kan dus nog echt niet in een hoekje van de bak kijken. Ik probeer het trainen zo te plannen dat ze dan slaapt en heb de babyfoon op de bakrand :D Dat gaat nu nog prima omdat ze nog 2 keer slaapt op een dag. waar ik niet aan toe kom doe ik dan 's avonds.
Het enige is dat ik haar natuurlijk zo ook niet wen aan het wakker wachten tot ik klaar ben. Ik kom er niet onderuit dat dat straks wel moet. Hoe heb jij dat gedaan?

*smelt even nu de kleine aan het proberen is mijn bikinie bovenstukje aan te doen die op de verwarming lag te drogen* :')

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:26

sorry, kon het niet laten:

Afbeelding

zoiets was het toch?? :') _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:40

trisca schreef:
Ik hoop dat ik dit ook kan doen als ze 2 is! _/-\o_
Heb je haar ook in de box naast de bak gezet ofzo? Mijn dochter is nu 13 maanden en kan dus nog echt niet in een hoekje van de bak kijken. Ik probeer het trainen zo te plannen dat ze dan slaapt en heb de babyfoon op de bakrand :D Dat gaat nu nog prima omdat ze nog 2 keer slaapt op een dag. waar ik niet aan toe kom doe ik dan 's avonds.
Het enige is dat ik haar natuurlijk zo ook niet wen aan het wakker wachten tot ik klaar ben. Ik kom er niet onderuit dat dat straks wel moet. Hoe heb jij dat gedaan?

Ik had het geluk dat ik op een stal stond waar de kantine uitkeek op de bak, dus als baby zette ik haar in de maxi cosy op een grote tafel tegen het raam. Ik had liever een box gehad, maar die had ik niet en zou teveel plaats in hebben genomen daar. Als ze wakker werd dan keek ze dus de bak in en dan kon ze zo naar de lopende paarden kijken (en blijkbaar was dat interessant) en ik kon steeds door het raam kijken om te zien hoe het ervoor stond. De stal waar ik leste had precies het zelfde. Met lesgeven ging ze mee in de draagdoek of een terreinkinderwagen/buggy en bij regen in de auto.
Toen ze wat groter werd ging de buggy in de hoek en zette ik de hoek af, dat mocht ik eraf vallen mijn paarden niet op mijn kind konden trappen.
En nog wat ouder werd kleurtjes mee, speelgoed mee en DVD-speler op stal in de wintertijd en 's zomers fietsjes, schepjes en stoepkrijt ;) (worden je paarden ook nog eens heel mak van trouwens). Maar ik heb ook al regelmatig meegemaakt dat ze het interessanter vond om een uur in een hoekje op een krukje naar de les van mama te kijken, dan iets te gaan spelen. Er zit blijkbaar gewoon een aangeboren interesse, ik denk niet dat het met alle kindjes zo gemakkelijk gaat hoor!