Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:17

@ anne, zal wel dat die in de vrouw stond haha, ik lees de vrouw niet :P

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:25

Goh, volgens mij ben ik hier de enige die GEEN last van pijntjes/blessure heeft :D Had voorheen wel meestal kramp in mijn kuiten maar met mijn nieuwe loopschoenen was dit eigenlijk direct volledig weg!
Gister les 23 samen met mijn vriend gelopen (jaja, heb mijn vriend ook aan start to run gekregen :D) en dat ging eigenlijk heel goed. In het begin wel wennen want hij zet dubbel zoveel passen. Maar ondanks dat ons ritme verschillend is lopen we wel even snel :)

Voor diegene die opzien tegen de komende lessen:
Eigenlijk is iedere les even zwaar. Ik heb zelf niet het idee dat het op een gegeven moment 'teveel' was aangezien je natuurlijk ook steeds meer conditie opbouwt.
Dus allemaal blijven volhouden! Als ik het al kan... Had in les 1 ook moeite al met de 3 min ;)
So keep the spirit up :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:11

ik heb de lessen van start to run gevonden en ze zijn nu aan het downloaden. morgen ga ik voor de eerste keer! (of misschien vanmiddag al als ik heel fanatiek ben :D )

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:12

Succes!! :-)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:56

Zo, vandaag ging het toch een partijtje lekker! Ik heb 4.2 km gerend in 24.30 sec. (met wel wat loop momenten tussendoor!). Ik had echt flink de sokken erin, tegen mijn verwachting in. Ik heb gisteren gewerkt in de keuken van 12 - 23.30 uur, dus heel veel gestaan en voelde vanochtend dat mijn benen onwijs verzuurd waren. Maar dit rende ik er vrij gemakkelijk uit.
Ik vraag mij af of het rondje daadwerkelijk 4.2 km is, aangezien het zo makkelijk ging en ik echt niet kan indenken dat ik dat al kan!! :D Maandag gaat er iemand met de fiets achter me aan om te kijken hoe hard ik ren en hoeveel kilometer ik al kan lopen.

Maar ben vandaag echt trots op mezelf! :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:09

downloaden is voltooid en heb ze op mijn iphone gezet. zit al in de hardloopkleertjes en ik ga het zo echt doen! WHAAAAA :D :D

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:19

Mag ik me hier ook melden?

Ik wil ook graag beginnen met hardlopen.
Ik wil wat aan m'n conditie doen en de beenspieren wat aansterken.
Ik neem het me iedere keer voor maar stel het iedere keer uit.

Moet als het goed is nog ergens gympen hebben liggen.
Iemand tips hoe ik het beste kan beginnen en waar beetje op moet letten?

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:35

LiSSy schreef:
downloaden is voltooid en heb ze op mijn iphone gezet. zit al in de hardloopkleertjes en ik ga het zo echt doen! WHAAAAA :D :D

Leuk, Succes!

libra schreef:

Misschien ook een idee om met Start- to- run te beginnen?
Een programma, wat je op je Mp3 zet. Zij stippelen de minuten uit en draaien een leuk muziekje tijdens het lopen. Voor mij werkt het ideaal en het bouwd rustig op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:38

Hoi Libra! :D

Ik zie hier iets over beenspieren maar mijn beenspieren ontwikkelen zich altijd heel snel en ik vind dat helemaal niet zo mooi! :n

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:41

Is er hier ook iemand met triatlon ervaring???
Ik wil graag gaan trainen voor 1/8 traitlon, tips en ervaringen zijn welkom!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:43

zo mijn 1e les zit erop! vond het heel erg meevallen, door de muziek en doordat ze tegen je kletst gaat het heel snel.
ook kon ik het wel goed volhouden, alleen de 3 minuten aan het einde vond ik wel behoorlijk pittig :D

voel mijn benen nu wel, maar eens even lekker douchen en hopen dat ik niet te veel spierpijn heb. heb wel flink lang uitgewandeld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:45

Bianca, nog niemand over gehoord volgens mij!
Wel leuk hoor! Mijn broer deed vroeger altijd de hele triathlon, pittig hoor! :j

Vertel er eens wat over, over 1/8 triathlon. Hoeveel km doe je dan zwemmen, fietsen en lopen?

Goedzo Lissy, fijn dat het goed ging!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:51

1/8 triatlon= 500 m zwemmen, 20 km fietsen en dan 5 km hardlopen!
1/4 traitlon= 1000/1500 zwemmen, 40 km fietsen en 10 km hardlopen(olympische afstand)
de hele is de Ironman, echt loodzwaar!!! Respect voor diegene die dan aandurven ;)

Ik train echt op het hardlopen, eind mei heb ik mijn eerste wedstrijd weer sinds jaren, 10 km met een vrij heuvelachtig parcours...
Ik heb voordat ik zwanger werd een tijd lang aan survival gedaan, rennen en touwklimmen ineen!
ook heel leuk, maar zwaar!
Toen ik 2 kids had heb ik het lopen weer opgepakt, nu zo'n 2,5 maand geleden, moet zeggen het gaat echt goed!
Ben een stuk sneller geworden en ook strenger voor mezelf :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:52

ik gok op 1km zwemmen, 25 fietsen en 5 lopen ofzo?

kennisje van mij doet ook aan triathlon en heeft zelfs de ironman op hawaii gewonnen. echt super knap!

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:54

amoebje: Dankje voor de tip :)
Ik ga een kijken als ik het programa kan vinden.

MamboBeach: Daar heb ik niet zo last van.
Ik heb flinke bovenbenen maar dat is meer vet dan spieren :+

Bianca78: Pff dat klink zwaar. Maar wel leuk.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:54

Lissy: wow dat is echt knap ja! Bij de mannen of vrouwen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:55

libra: ik had veel moeite om het gewoon te vinden, maar heb het uiteindelijk als een torrent gedownload.

bianca: bij de mannen :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:35

Mirkim dat is heel snel hoor je zit op een snelheid van 10.3km/h weet je zeker dat het niet 2.4km was :') :P

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:16

Klopt klopt, misrekening, ik heb plus nog een ander rondje 31 minuten dan gedaan over 4.2 kilometer... Had verkeerd begrepen over de lengte van het parcour :D, met het is dus dat rondje + het rondje bos geweest en dat is in totaal 4.2 kilometer!! Maar goed, ben nog steeds dik tevreden, maar mijn kuiten staan nu op ontploffen na het werk, het hardlopen, het fietsen naar mijn paard toe en nog het paardrijden! :) Maar dik tevreden dus! :j

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:16

Mag ik mij hier melden als beginnende hardloper?

Ben net pas begonnen (2 wk geleden) en bouw het erg rustig op, omdat ik reuma heb kan ik niet zo intensief hardlopen als ik eigenlijk zou willen, maar ben allang blij dat ik het beetje bij beetje kan opbouwen.
het is wel doorbijten want de reuma laat aardig van zich horen sinds ik begonnen ben, maar ik hoop dat het afneemt naarmate ik wat vaker loop....

Heb sinds deze week een sport-verband aangeschaft voor mn knie die behoorlijk opspeelde na de eerste paar keer hardlopen.
Deze week met verband gelopen en dat scheeld behoorlijk, minder pijn en zwelling.

Morgen ga ik weer aan de run.........

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:18

Hi Cissie, welkom!
Hoelang/veel loop je nu? En houd je nog een bepaald schema aan?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:26

Chantal___ schreef:
Hi Cissie, welkom!
Hoelang/veel loop je nu? En houd je nog een bepaald schema aan?

Thanxs :D

Momenteel loop ik 3 keer in de week 2,5 tot 3 km hard met ong. 10 tot 12 km per uur....daar doe ik bij elkaar een minuut of 3,5/4 over.
Ik loop geen rechte stukken, maar op de sportbaan achter ons huis in de vorm van een shuttle run.
Dus iedere trede gaat je snelheid met een 0,5 km omhoog...ongeveer, daarvoor loop ik 30 min in afwisselende tempo's dus snelle wandelpas en normale wandelpas.
Na de shuttle run wandel ik 20 min uit, ook met tempowisselingen.
Na volgende week dinsdag ga ik de shuttle run terugbrengen naar 1 maal per week en de andere 2 keer wel rechte stukken lopen, omdat dit minder belastend zou zijn voor je knieen.
Shuttle run is behoorlijk verslavend omdat ik met een mp3 speler steeds een trede meer loop en dat met een lekker muziekje eronder brengt behoorlijk wat motivatie naar boven.

De shuttle run doe ik momenteel omdat ik volgende week een sporttest moet doen voor een soll.
Maar ik merk dat ik aardig verslaafd begin te raken aan het lopen, het liefste ga ik iedere dag naar de sportbaan hierachter en moet mezelf echt inhouden, omdat ik weet dat ik anders te hard van stapel loop en mn knieen de vernieling in help en dat is nou net niet de bedoeling.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:28

Ik ken het, heb zelf ook knieprobleempjes en een lichtelijke loopverslaving. Ben in de afgelopen 3 maanden al 2x overbelast geweest, beter rustig aan doen en geen last hebben ;).

Moet wel zeggen dat ik piepjestest zwaarder vind dan gewoon lopen omdat je steeds om moet draaien.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:31

@ Chantal:
Dat is zo, door het draaien onstaat er een extra belasting voor je knieen en enkels.
Momenteel is het dus zwaarder voor mij dan dat eigenlijk zou hoeven, maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen.
Heb afgelopen dinsdag voor het eerst in het bos hardgelopen op het mos , jeetje dat was een hele verademing.....dan veer je een beetje en dat liep een stukje makkelijk dan op het beton bij ons achter.

Pijn in mn knieen heb ik toch wel of ik nou 1 km loop of 3 natuurlijk maakt het wel wat uit, maar ik hoop dat ik door het rustige opbouwen het ook vol kan houden.
Het is bij mij net zoals ik op wintersport ga dan verrek ik de eerste paar dagen ook van de pijn, maar daarna gaat het vaak beter.
Laatst bijgewerkt door cissie op 14-05-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:32

Ja klopt, ik ren ook altijd op beton maar met gras eromheen en ook wat zand. Da's soms ook erg fijn om een stukje náast het pad te gaan lopen. Moet dan weer wel oppassen met kuiltjes :Y)