Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Re: Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:26

gewoon bellen hoor.
zeg maar gewoon dat je HA je niet sirieus neemt.
je vertrouwt het niet dus alle reden om het na telaten kijken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 08:43

Nee vertrouwen doe ik het ook zeker niet, maar wat ik dan weer vreemd vind is dat de bloeduitslagen negatief testen, de 3 testen die ik bij de HA heb gedaan zijn ook allemaal negatief. Nou oke, maar dat ik dan in een keer begin te bloeden vind ik dan heel ''eng''. Want normaal bloed je toch als het eitje zich innestelt ofzo?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:44

Klopt, maar je kan ook bloeden bij een schimmelinfectie (en daar hoef je niet altijd jeuk ed. van te krijgen)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:17

Jeetje sharoon!

Ben benieuwd :(:)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:28

sharoontje schreef:
Nee vertrouwen doe ik het ook zeker niet, maar wat ik dan weer vreemd vind is dat de bloeduitslagen negatief testen, de 3 testen die ik bij de HA heb gedaan zijn ook allemaal negatief. Nou oke, maar dat ik dan in een keer begin te bloeden vind ik dan heel ''eng''. Want normaal bloed je toch als het eitje zich innestelt ofzo?

Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met een andere HA bij jou in de buurt voor 2nd opinion. Hij kan je wellicht wel doorverwijzen naar een Gynaecoloog. Wellicht dat je zelf ook nog gynaecologen kunt bellen, maar dan zijn de wachttijden inderdaad een stukje langer. Misschien kan je verzekeringsmaatschappij er nog in bemiddelen.

Ik heb vorig jaar ook door gedramd voor een afspraak bij een gyn, omdat ik niet menstrueerde. Eenmaal daar op de stoel kreeg ik te horen dat er in m'n linker eierstok iets van een cyste zat (te klein om te verwijderen) OF een eitje wat nog van het stokje moest vallen. Ik moest uitgaan van het laatste Nu achteraf denk ik................waarom heb ik niet door gevraagd? Als je de pil slikt zou je namelijk GEEN eisprong hebben dus ook geen eitjes..............hoe kan het dan dat ik dat wel heb...............?

Ik heb absoluut geen enge ziektes, maar ondanks de pil wel een rare menstruatie cyclus...........

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:49

sharoontje schreef:

klopt.
maar lijkt het op ongesteld heid of is het gewoon bloed voor jou gevoel?
ik zou gewoon naar een adere HA bellen of naar een gynocoloog.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:56

sharoontje schreef:
Want normaal bloed je toch als het eitje zich innestelt ofzo?

Klopt ja, maar da's doorgaans een week of 2 na de bevruchting en die zou jij dan allang gehad moeten hebben :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:17

linda_arnold schreef:
Ik heb vorig jaar ook door gedramd voor een afspraak bij een gyn, omdat ik niet menstrueerde. Eenmaal daar op de stoel kreeg ik te horen dat er in m'n linker eierstok iets van een cyste zat (te klein om te verwijderen) OF een eitje wat nog van het stokje moest vallen. Ik moest uitgaan van het laatste Nu achteraf denk ik................waarom heb ik niet door gevraagd? Als je de pil slikt zou je namelijk GEEN eisprong hebben dus ook geen eitjes..............hoe kan het dan dat ik dat wel heb...............?

dat is niet waar, tenzij je nooit een stopweek inlast. Als je een stopweek hebt, menstrueer je toch gewoon? Dat is het eitje dat afgevoerd wordt. De pil zorgt ervoor dat de baarmoedermond ondoordringbaar wordt en dat je daardoor niet bevrucht kunt worden. Dat is wat ze mij altijd verteld hebben, en ik geloof dat ook wel. Daarom worden er toch ook nog veel zwanger door de pil heen, bij ziekte bijvoorbeeld, want dan kloppen de hormonen niet meer...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:20

@Kleinvosje
Nee hoor, als je ongesteld bent als je de pil slikt heeft niks met het eitje te maken, die heb je dan niet.
Daarom kun je ook doorslikken en je menstruatie uitstellen.

(bij ziekte kan zijn dat je te weinig hormonen binnen hebt gekregen van de pil, dan maak je dus wel een eitje aan, dus dan kun je zwanger worden).

ps: Ik vind het jammer dat je zo slecht op de hoogte bent..... baarmoedermond ondoordringbaar??
daar klopt niks van. De pil zorgt ervoor dat er geen eitjes rijpen. Het sperma kan gewoon je baarmoeder in.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:23

dan maar even naar de dieren arts, die gaan zo met een echo apparaat over je buik heen ;) hahaha
deden ze ook bij onze hond, ze konden bijna ook precies zijn hoeveel pups er in zaten ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:36

Brainless schreef:
@Kleinvosje
Nee hoor, als je ongesteld bent als je de pil slikt heeft niks met het eitje te maken, die heb je dan niet.

(bij ziekte kan zijn dat je te weinig hormonen binnen hebt gekregen van de pil, dan maak je dus wel een eitje aan, dus dan kun je zwanger worden).

ps: Ik vind het jammer dat je zo slecht op de hoogte bent..... baarmoedermond ondoordringbaar??
daar klopt niks van. De pil zorgt ervoor dat er geen eitjes rijpen. Het sperma kan gewoon je baarmoeder in.

Ze heeft ergens wel gelijk hoor. ;) Door de pil wordt het slijm in de baarmoedermond dikker zodat spermacellen minder makkelijk de baarmoeder kunnen bereiken ;)
De groei van de eicel wordt geremd zodat er geen eisprong plaats kan vinden, daarnaast wordt het slijm dus dikker zodat het minder goed te doordringen is en de samenstelling verandert zodat een evt. eicel zich ook niet goed kan innestelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:39

Het is wel zo dat als je pil slikt het baarmoederslijmvlies minder geschikt is voor de innesteling, maar je baarmoedermond wordt niet minder doordringbaar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:43

Jongens, het is me allemaal verteld toen ik 15 of 16 was, de helft van mijn leven geleden...

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:44

og, hopen dat er snel wat uitkomt. in zenuwen leven is ook niet wat.
heel veel sterkte !

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:50

Mijn buurvrouw heeft dit ook. Ze is al 2 maand niet ongesteld geweest. De verloskundige zag na 5 wkn wel een blaasje zitten, maar die is nu ook weg. Ze heeft een echo bij de gyn. gehad, was ook niets zichtbaar behalve een verdikte baarmoeder. Ze moet nu binnen 6 weken (eerste 3 zijn al om) ongesteld/bloeding krijgen.

Als ik jou was zou ik naar mij laten doorverwijzen naar de gyn voor een echo.
Helemaal als je zwanger wilt worden!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:05

er zijn ook genoeg verloskundigenpraktijken en echocentra die een echo willen maken. vooral die laasten maken er geen punt van, kost je alleen geld.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:30

Utrolig; Er staat nergens dat ik zwanger wil worden, ik heb gezegd dat als ik zwanger ben dat het welkom is.
Het bloed nog steeds en beetje, het is niet wat ik normaal heb als ik ongesteld ben, het is een beetje roze achtig, echt van die veegjes en af en toe is het bruin. Heel apart, maar als het morgenvroeg niet weg is, bel ik de gynaecoloog van het ziekenhuis om te vragen of ik langs kan komen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:19

bij een innestelingsbloeding is het bloed wel wat rood en niet rozig.
misschien gewoon wat afscheiding?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:42

linsim26 schreef:
bij een innestelingsbloeding is het bloed wel wat rood en niet rozig.
misschien gewoon wat afscheiding?

bloed bij een innesteling kan rood zijn maar ook rozig of bruin ;) er zijn er heel veel vrouwen die last hebben van rozige en bruine afscheiding en wat dan achteraf een innesteling blijkt te zijn.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:46

Brainless schreef:
@Kleinvosje

Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
- Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden
- Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma
- Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen

We hebben dus allemaal wel enigsinds gelijk............

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:54

Ik denk dat alle medishe dingen uit moeten worden gezocht door een arts.. en niet door mensen van bokt :) !

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:12

Liins schreef:
Ik denk dat alle medishe dingen uit moeten worden gezocht door een arts.. en niet door mensen van bokt :) !

Amen :D

Zit hier met verbazing naar sommige reacties te kijken..
Sjees sommige moeten maar gewoon dokter worden denk ik? (en sommige moeten maar gewoon niks zeggen :+ )

Meis als ik jou was, gewoon het ziekehuis bellen je kan gewoon een afspraak maken!
Ik kon binnen 1 week terecht (oke ik ging niet voor een echo maar alsnog)

Ik zou geen dag meer wachten, als je het al vana feb hebt!

Sterkte meis!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:36

ja als je zulke berichtjes plaatst dan gaan toch een hoop mensen meedenken he wat het nu kan zijn.

en inderdaad wij zijn geen dokter..misschien dan niet op bokt vragen maar aan de dokter!:)
je betaalt toch ziektekosten dus je hebt recht op goede medische hulp.

succes meid!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:48

mischien ben je schijnzwanger, heeft mijn moeder ook gehad vroeger... denk dat je er veel te veel mee "bezig"bent..

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:15

sharoontje schreef:
Utrolig; Er staat nergens dat ik zwanger wil worden, ik heb gezegd dat als ik zwanger ben dat het welkom is.
Het bloed nog steeds en beetje, het is niet wat ik normaal heb als ik ongesteld ben, het is een beetje roze achtig, echt van die veegjes en af en toe is het bruin. Heel apart, maar als het morgenvroeg niet weg is, bel ik de gynaecoloog van het ziekenhuis om te vragen of ik langs kan komen.

Toen ik dacht dat ik misschien wel zwanger kon zijn ben ik opzoek gegaan of je dan echt niet ongesteld kan worden.
dat kan echt niet. wat wel kan is dat je (oud) bloed verliest dit is echt heel minimaal en niet zoveel.
jou omschrijving voldoet daar wel aan ik zou idd even langs de gynaecoloog tegaan of misschien kan je ze
sowieso wel even telefonische spreken?