Vjestagirl schreef:Beschimmelde kaas gooi k ook altijd weg, ik kan het niet voor elkaar krijgen om dát te eten...
beschimmeld deel eraf snijden...
kaas IS schimmel! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kynshiri schreef:Vjestagirl schreef:Beschimmelde kaas gooi k ook altijd weg, ik kan het niet voor elkaar krijgen om dát te eten...
beschimmeld deel eraf snijden...kaas IS schimmel!
Berdien schreef:Nou moet ik zeggen dat hoewel ik 'vers' voedsel wat over de datum is wel check en alleen bij twijfel weggooi. Maar aangezien ik zelf de boodschappen doe en voor het boodschappen doen altijd de koelkast en de voorraadkast check, heb ik eigenlijk nooit dingen die over de datum gaan. Kwestie van slim inkopen en niet meer kopen dan dat ik in mijn eentje ga eten![]()
Vind voedsel weggooien namelijk erg vervelend, zeker milieutechnisch gezien.
Maar.. dat neemt niet weg dat ik wel gevoelige dingen dubbelcheck voor ze naar binnen gaan

Marchador schreef:Ik heb het ook. En kan me niet voorstellen dat iemand het niet heeft.
)
.
.Thioro schreef:Ik zit ook op kamers en zeker daar eet ik alles op wat ik in huis haal. Het doet echt teveel pijn om m'n teerbeminde centjes in de vuilbak te gooien.
De melk die ik nu bvb in de koelkast heb staan check ik wel even driedubbel voor ik hem bij de koffie doe, staat al van begin vorige week open maar hij zal toch echt opmoeten of zelf uit de koelkast springen voor ik een nieuwe neem.
Oscar schreef:Lielle schreef:ik denk ook dat het een kwestie van gewenning (en soms inbeelding) is. Ik eet alles en heb nergens last van, ook niet in warme landen waar ik dus rustig op straat een kebabje pak. Degenen die ik ken die erg secuur zijn met THT data etc hebben ook om het minste of geringste maagklachten. Ik weet alleen niet zeker wat oorzaak of gevolg is
Voor mezelf kan ik het antwoord wel geven: bij mij is het inbeelding. Oftewel: aanstelleritus
Ik heb een maag als een paard, kan er alles in mikken en heb zelden ergens last van. Voor mijn gevoel komt dat omdat ik altijd zo secuur ben met eten, maar in m'n achterhoofd weet ik wel beter. Het is gewoon iets wat tussen je oren zit.
'Technisch gezien' kan het ook helemaal niet. Dat voorval met dat slaatje wat ik eerder beschreef is echt een voorbeeld van inprenting. Ik pak een hapje, spuug het vervolgens ook nog uit, en loop vervolgens de hele dag te kotsen en te panieken omdat ik dat hapje genomen heb. Tuurlijk, het was bedorven, maar van zo'n klein hapje dat je ook nog uitspuugd kun je echt niet zo ziek worden. Kortom: bij mij is het echt aanstelleritus. Ik weet het, ik vind het ook irritant, ik probeer het te veranderen, maar die tic blijft......
. Thioro schreef:Gewone melk. koffiemelk is wel lekkerder, maar ook duurder.
De gewone melk kan dus makkelijk een week (of 2) in de koelkast blijven staan maar daarna wordt die toch ook slecht.
Kofiiemelk vind ik op den duur wel aan smaak verliezen als het lang in de koelkast staat.
Elmee schreef:Totaal geen last van. Ik eet nog wel dingen die over datum zijn als het er nog goed uitziet en ruikt. Ik heb dan weer een hekel aan eten weggooien.
Unwritten schreef:Kip en varkensvlees.. daar heb ik inderdaad ook mijn twijfels over. Vaak vries ik dat in als ik gehaald heb. Dan neem ik eruit wat ik nodig heb voor de maaltijd, en de rest vries ik in
KiWiKo schreef:Whoeoe, mag ik jouw de hand schudden?? Mijn record staat nu op iets eten dat maar liefst 7 (!!) jaar over datum was! Dat was chocoladesaus van Dr. Oetker, uit zo'n flesje waar je ook aardbeiensmaak van hebt. Smaakte nog prima!hahahaha ik heb dat dus helemaal niet![]()
![]()
ik kijk naar de houdbaarheidsdatum en sommige dingen mogen daar gewoon een jaar overheen zijn, dan eet ik het nog![]()
![]()
andere dingen een paar dagen
ik heb dat in zn geheel niet
kynshiri schreef:Soms verbaast mij dit ook hoor. Ik doe 3 dagen met een spijkbroek, een week met 1 handdoek en 2 weken met beddengoed.ik zit echt met open mond sommige mensen hun verhaal te lezen! geen wonder dat er een voedselprobleem is in de wereld...
net als dat topic een tijd terug met de vraag hoe snel je je spullen in de wasmand gooit. daaruit bleek dat velen zich slechts 1x met dezelfde handdoek willen afdrogen, elke dag andere spullen aandeden om te slapen en hun beddengoed elke paar dagen minstens wasten... geen wonder dat de watervoorraden op raken!
dat verklaart dus wel waarom de ecologische voetafdruk van een gemiddele westerling ong 20x die van een afrikaan is!