Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quilfa

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:42

hier nog eentje! :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:42

Menino ja dat heb ik idd ook :j Maar dan begin ik meestal ook niet meer aan het leren.. Dan heb ik altijd zo iets van ja, dan moest ik maar eerder beginnen :+

offtopic: [LN] Waar is Mama? :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:24

Niet stil vallen :oo

Thuis een paar vriendinnen met problemen, ik trek me dit echt heel erg aan.. Herkenbaar?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:39

hallo,

Ik ook hier...
Ik heb zelf het vermoeden dat ik ADHD heb, door drukte op het moment in me leven hen ik nog geen kans gehad om het vast te laten stellen maar binnen kort laat ik het nakijken.
Wat ik vooral bij mezelf zie is dat ik heel erg bezig ben met plannen, avonds lig in in bed nog lang wakker met het denken over wat ik de volgende dag allemaal moet doen en in welke volgorde, midden in de nacht ben ik vaak wakker en kan niet slapen.
Als ik door de een of andere reden me niet aan de planning kan houden raak ik van slag.

Ik ben nogal eens over entousiast, en er wordt dan ook regelmatig door me ouders gezegt dat ik eens even rustig moet gaan zitten.
Ik praat veel en heel snel, en meestal over veel onder werpen tegenlijk zodat het voor de buitenwereld niet altijd te volgen is.
Ik ben vaak spullen kwijt als sleutels en portomonee en formulieren rekeningen enz.
Ik heb veel moeite me buiten gesprekken te houden die me intresseren, ik kan hier wel al beter mee om gaan.
Verder ben ik er erg goed in heel veel dingen op 1 dag te doen.

Ik werk overingens in de zorg, en op wonderbaarlijke wijze ben ik dan een en al rust, kan in eens luisteren naar anderen.

Wie herkend deze dingen.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:51

koetjeboe: zou er zeker even tijd voor maken.. :j een zorg minder waar je hoeft over na te denken :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:06

Ik heb niet helemaal bijgelezen, maar mag ik hier eventjes melden dat mijn grote zwarte trotst zojuist is bevallen van een prachtig zwart hengstenveulentje .... :):) :D :D *glunder....
Op haar verjaardag nog wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:07

koetjeboe schreef:
hallo,

Ik ook hier...
Ik heb zelf het vermoeden dat ik ADHD heb, door drukte op het moment in me leven hen ik nog geen kans gehad om het vast te laten stellen maar binnen kort laat ik het nakijken.
Wat ik vooral bij mezelf zie is dat ik heel erg bezig ben met plannen, avonds lig in in bed nog lang wakker met het denken over wat ik de volgende dag allemaal moet doen en in welke volgorde, midden in de nacht ben ik vaak wakker en kan niet slapen.
Als ik door de een of andere reden me niet aan de planning kan houden raak ik van slag.

Ik ben nogal eens over entousiast, en er wordt dan ook regelmatig door me ouders gezegt dat ik eens even rustig moet gaan zitten.
Ik praat veel en heel snel, en meestal over veel onder werpen tegenlijk zodat het voor de buitenwereld niet altijd te volgen is.
Ik ben vaak spullen kwijt als sleutels en portomonee en formulieren rekeningen enz.
Ik heb veel moeite me buiten gesprekken te houden die me intresseren, ik kan hier wel al beter mee om gaan.
Verder ben ik er erg goed in heel veel dingen op 1 dag te doen.

Ik werk overingens in de zorg, en op wonderbaarlijke wijze ben ik dan een en al rust, kan in eens luisteren naar anderen.

Wie herkend deze dingen.

Nou dat klinkt akelig herkenbaar, en akelig ADHD ! Zeker laten testen, heb je er ook echt last van zelf ?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:51

@menino: Aaaaaaah wat super! :D echt onwijs leuk, ja ik heb ook niet helemaal meer bijgelezen, haha.. heel erg druk met klussen, werken, klussen, en ohja slapen hoort er ook bij! heb het helemaal gehad ;) heb je al foto's ?!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:55

nog een lotgenoot :P

Ik had vroeger de "H" heel erg :j ik was een beweeglijk rotkind haha, maar die H ben ik inmiddels kwijt, ben nu alleen nog druk en chaotisch in mijn hoofd, dus ADD :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 22:10

@lifaya: leuk dat je je bij ons stuiterballetjes voegt ;) altijd fijn! :D al vergeten we geloof ik af en toe even dat we een topic hebben geopend, hè meiden? ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:12

haha mijn hoofd is altijd onrustig, kan me erg moeilijk focusssen :P zit aan de medicanet :D het onrustige merk je ook wel in hoe ik praat enzo, maar ik kan wel rustig stilzitten :+ dat weer wel, maar van binnen... :+

Dat is ook voor mij een reden vaker alleen naar de bioscoop te gaan, minder prikkels en minder snel afgeleid :P werkt vooral goed bij langdradige films :+

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 22:15

oh ja heel typisch is dat ja! ik kan ook heel goed stilzitten, maar ik praat heuuuuul snel ;) en onrustig en over alles tegelijk ;) moet soms wel lachen als ik mensen zie kijken van waar heeft ze het over? ;) en dan legt meestal iemand anders het uit ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:16

Hahaha inderdaad :P Ik ben verbaal ook een stuk minder ontwikkeld helaas, in vergelijking met mijn performale kant waar ik een IQ van 135 voor had :+ maar ik ben dus niet zo goed in dingen uitleggen, ik spring van de hak op de tak of weet niet meer hoe ik het moet zeggen :')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:22

ikkan me nergens op focussen behalve op me sporten dan kan ik me zo zo goed focussen dat ik alleen maar daar aan denk en mee rook echt niet hoor, ook in de klas heb iker zo moeite mee al hoor ik tijdens een toets iemand in zijn etui ben ik meteen helemaal geiriteerd en kan ik niet meer concentreren :( ik denk dan echt ik kan beter stoppen met de toets maar ja dat kan niet dus dan maar muziek in en veder gaan :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:24

adhd en pdd NOS kijk maar naar mn avatar haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:24

MALLE :P

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:27

die is leukk! haha :+ typisch en voorbeeld van mij :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:21

IK MELD ME.
Heb net ook al ergens bij dat autisten topic gereageerd, maar wilde ff kijken of er ook adhd'ers los waren.. om maar t recentste te pakken :D
Alleen mag ik nu van mezelf niet het hele topic precies doorlezen, want als ik eenmaal begin zit ik hier straks om 3 uur nog.
Paar aparte puntjes:
Ik kan heel chaotisch in me hoofd zijn, maar ook totaal leeg. Ik heb dan wel een bepaald gevoel maar kan er geen woorden of beelden bij bedenken. Heel vervelend, want dan vraagt me vriend bijv. wat er is en dan denk ik van.. eeh ja dat weet ik eigenlijk ook niet.
Ik kom ALTIJD te laat, want dan ga ik de tijd berekenen en dat duurt dan zo en zo lang.. en dan loop je al ergens vertraging op en dan schrap je dit.. en dat duurt toch altijd langer dan je dacht etc etc en dan weet je al dat je de trein gaat missen dus kan je iets rustiger aan doen voor de volgende trein. die ik dan OOK nog mis. daarom probeer ik altijd niets te doen als ik weet dat ik 'even' tijd heb, bijv als er een les eerder klaar is, want als ik niks doe, kan het me ook niet afleiden. ik heb daarom ook echt een hekel aan wachten en sluit me dan maar af.
dat laatste is ook gek, veel mensen kennen mij niet als hyperactief, maar dat komt omdat mijn sociale angststoornis dit waarschijnlijk onderdrukt. ik sluit dan een deel van mezelf af omdat ik niet als een idioot wil overkomen. maar veel mensen herkennen dit ook niet, want ik maak altijd snel vrienden en maak ook praatjes met vreemden (zolang ik maar niets met ze te maken heb).

grr en nu komen me ouders al thuis en ik ben al ruim 1,5 uur terug van me stage en moet om 6:15 al op..

m'n melatonine werkt niet zoals t hoort :P dus ik slaap niet altijd wanneer andere dat wel doen. en zonder medicatie val ik smiddags in slaap omdat mij zijn heel vermoeiend is blijkbaar en met medicatie verdeel ik m'n energie beter.

ik beloof (werkt nooit) dat ik dit topic volledig ga lezen ^^

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:39

Hahah :P
Ik kom net terug van de tandarts. Al van kleins af aan is hij mijn vaste tandarts, dus hij kent me wel aardig. Ik lag daar in de stoel en toen vroeg hij:' nou en gaat het momenteel wat beter op school? Kun je je al wat beter concentreren?" nouja, toen begon ik dus te lachen en zei: 'haha, ja nu wel :P zit net sinds een paar maanden aan de ritalin'. Hij kijkt me aan en zegt:'jahaa.! dat dacht ik altijd al! dat jij zo'n meisje zou zijn, en hoe hebben ze het beestje genoemd?'
Ik heb dus uitgelegd dat het ADD was waarop hij reageerde dat zo'n beetje heel Nederland dat had. Ik heb toen maar uitgelegd dat het me niet uitmaakte hoe het beestje heette, maar dat het wel verrekte makkelijk was op school om het te weten.

Grappig, dat ik het zelf pas sinds een klein half jaar weet & dat andere mensen toch al langer vermoedens hadden

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:14

Hallo :wave:

Ik had zelf ook al een tijdje vermoedens.. Maar mijn omgeving niet, die dachten dat het allemaal maar lui en vervelend gedrag was ipv iets waar ik niets aan kan doen

Ik had dit trouwens toegestuurd gekregen van iemand via de pb.. Erg leuk :D

Citaat:
Hoera, ik heb ADHD!
Ik heb normale mensen gezien...
en was niet onder de indruk!

ADHD kan een probleem zijn, voor jezelf en voor je omgeving. Toch zijn mensen met ADHD vaak degenen die onuitwisbare, positieve indrukken achterlaten. Zij geven kleur aan een grijze dag en zorgen voor leven in de brouwerij.
Kortom: de wereld zit vol met saaie mensen, zij hebben beslist geen ADHD!

Om mezelf en jou een hart onder de riem te steken, wil ik graag onze positieve kanten benadrukken. Doe er je voordeel mee!!!

1. Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel.
2. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen.
3. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen.
4. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
5. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen.
6. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
7. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte.
8. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig.
9. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer.
10. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens.
11. Je kunt plezier hebben als geen ander.
12. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
13. Je bent recht door zee.
14. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor.
15. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen.
16. Je maakt van je hart geen moordkuil.
17. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet.
18. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden.
19. Je komt voor jezelf op!
20. Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen.
21. Je staat met beide benen op de grond.
22. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker.
23. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat.
24. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur.
25. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt.
26. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor.
27. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft.
28. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt.
29. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand.
30. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:33

ha roos! dat vind ik nou een leuk stukje! :D dat doet me ook goed, aangezien ik ook echt een prut dag achter de rug heb.. mensen kinderen.. ben he-le-maal op! bah.. nog mensen met leuke verhalen vandaag? ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:42

Hoe komt het..?

Ik heb vandaag een vrij normaal dagje gehad. Ik was wel weer heel erg met die stemmingswisselingen vandaag :') Een docent die zich heel erg met adhd bezig houd die zegt zo: waarom ben jij ineens zo vrolijk in het begin van de les was dat helemaaal niet. Ik zeg zo ja, ik weet het niet.. Stemmingswisselingen.. :P

Ik heb ook een economie toets gehad vandaag, die ging erg goed.. Leraar van economie sprak me vandaag op een hele andere manier aan dan dat die anders doet als ik wat verkeerd doe.. En dat was erg fijn :j

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:07

Nou weetje wat het is, ik ben nu al weken aan het klussen in mijn eigen huisje, aangezien ik binnenkort ga samenwonen. Nu werk ik ook nog en alles en het vorderd naar mijn zin niet snel genoeg, het is een enorme chaos in het huis. Dus ik raak chaotisch in mijn hoofd, en ik weet dan niet meer waar ik moet beginnen, en heb dus kortsluiting in m'n koppie. Daarbij komt ook nog eens dat ik al een half jaar geen contact meer heb met mijn ouders, en mijn moeder en zusje naar tenerife vertrekken vannacht. Ik dacht dat ik er niet zo mee zou zitten maar kennelijk dus wel.. best wel eigenlijk.

Ik ben een half jaar geleden de straat op gegooid, ik kwam 13 september thuis om half 1 s'nachts, en kwam erachter dat het slot veranderd was en al mijn spullen in een koffer op de stoep stonden, ik helemaal uit m'n dak gegaan, raam ingegooid enzovoort. Politie erbij allemaal toeters en bellen. Enfin, heb 3 nachten in een auto geslapen, een week in de zwerveropvang en nog in een blijf van mijn lijfhuis.. omdat ik 18 was en de jeugdzorg (Die mij al 2x uit huis hadden laten plaatsen) me niet meer konden helpen ivm mijn leeftijd. Nu woon ik gelukkig bij de moeder van mijn moeder (die ookal 7 jaar geen contact meer met mijn moeder heeft! en ze woont bij mijn ouders om de hoek, echt 5 huizen verder) en dat gaat wel goed, maarja zij is 81 en heeft ook het eeuwige leven niet meer. Dus ik ben blij met mijn huisje. Maar goed, mijn moeder en zusje gaan met mijn moeders beste vriendin en haar jongste dochter dus naar tenerife. Ik weet dat zij het niet breed hebben en ik heb via via gehoord dat zij van mijn spaargeld wat de familie en ikzelf jarenlang gespaard heb voor mezelf dus lekker gaan relaxen. Verder heb ik mezelf door alle ellende in de schulden gewerkt, waar zij tot mijn 21e gewoon veranwoordelijk voor zijn, maar ik heb geen energie om er wat aan te doen, denk aan de rechter, advocaten enz. Dus het steekt bij mij dat ik zonder rooie cent op straat gegooit ben en zij nu lekker naar tenerife gaan.. gelukkig helpt mijn oma waar ze kan maar het is natuurlijk belachelijk..

Dus ik heb me het dagje wel weer..
pfft.

Snappen jullie het nog? ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:12

Ja, ik snap het verhaal. Bah, wat heftig heel erg logisch waarom je zo er op reageerd het is zeker niet niets. :oo

Ik weet zo snel niet zo wat ik erop moet zeggen behalve veel sterkte er mee :(:)