Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar dan begin ik meestal ook niet meer aan het leren.. Dan heb ik altijd zo iets van ja, dan moest ik maar eerder beginnen

een zorg minder waar je hoeft over na te denken
*glunder....
koetjeboe schreef:hallo,
Ik ook hier...
Ik heb zelf het vermoeden dat ik ADHD heb, door drukte op het moment in me leven hen ik nog geen kans gehad om het vast te laten stellen maar binnen kort laat ik het nakijken.
Wat ik vooral bij mezelf zie is dat ik heel erg bezig ben met plannen, avonds lig in in bed nog lang wakker met het denken over wat ik de volgende dag allemaal moet doen en in welke volgorde, midden in de nacht ben ik vaak wakker en kan niet slapen.
Als ik door de een of andere reden me niet aan de planning kan houden raak ik van slag.
Ik ben nogal eens over entousiast, en er wordt dan ook regelmatig door me ouders gezegt dat ik eens even rustig moet gaan zitten.
Ik praat veel en heel snel, en meestal over veel onder werpen tegenlijk zodat het voor de buitenwereld niet altijd te volgen is.
Ik ben vaak spullen kwijt als sleutels en portomonee en formulieren rekeningen enz.
Ik heb veel moeite me buiten gesprekken te houden die me intresseren, ik kan hier wel al beter mee om gaan.
Verder ben ik er erg goed in heel veel dingen op 1 dag te doen.
Ik werk overingens in de zorg, en op wonderbaarlijke wijze ben ik dan een en al rust, kan in eens luisteren naar anderen.
Wie herkend deze dingen.
echt onwijs leuk, ja ik heb ook niet helemaal meer bijgelezen, haha.. heel erg druk met klussen, werken, klussen, en ohja slapen hoort er ook bij! heb het helemaal gehad
heb je al foto's ?! 
ik was een beweeglijk rotkind haha, maar die H ben ik inmiddels kwijt, ben nu alleen nog druk en chaotisch in mijn hoofd, dus ADD
altijd fijn!
al vergeten we geloof ik af en toe even dat we een topic hebben geopend, hè meiden?
zit aan de medicanet
het onrustige merk je ook wel in hoe ik praat enzo, maar ik kan wel rustig stilzitten
dat weer wel, maar van binnen...
werkt vooral goed bij langdradige films
en onrustig en over alles tegelijk
moet soms wel lachen als ik mensen zie kijken van waar heeft ze het over?
en dan legt meestal iemand anders het uit
Ik ben verbaal ook een stuk minder ontwikkeld helaas, in vergelijking met mijn performale kant waar ik een IQ van 135 voor had
maar ik ben dus niet zo goed in dingen uitleggen, ik spring van de hak op de tak of weet niet meer hoe ik het moet zeggen
ik denk dan echt ik kan beter stoppen met de toets maar ja dat kan niet dus dan maar muziek in en veder gaan

dus ik slaap niet altijd wanneer andere dat wel doen. en zonder medicatie val ik smiddags in slaap omdat mij zijn heel vermoeiend is blijkbaar en met medicatie verdeel ik m'n energie beter.
zit net sinds een paar maanden aan de ritalin'. Hij kijkt me aan en zegt:'jahaa.! dat dacht ik altijd al! dat jij zo'n meisje zou zijn, en hoe hebben ze het beestje genoemd?' 

Citaat:Hoera, ik heb ADHD!
Ik heb normale mensen gezien...
en was niet onder de indruk!
ADHD kan een probleem zijn, voor jezelf en voor je omgeving. Toch zijn mensen met ADHD vaak degenen die onuitwisbare, positieve indrukken achterlaten. Zij geven kleur aan een grijze dag en zorgen voor leven in de brouwerij.
Kortom: de wereld zit vol met saaie mensen, zij hebben beslist geen ADHD!
Om mezelf en jou een hart onder de riem te steken, wil ik graag onze positieve kanten benadrukken. Doe er je voordeel mee!!!
1. Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel.
2. Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen.
3. Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen.
4. Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
5. Je bent een kei in het bedenken van oplossingen.
6. Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
7. Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte.
8. Je bent verbazingwekkend scherpzinnig.
9. Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer.
10. Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens.
11. Je kunt plezier hebben als geen ander.
12. Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
13. Je bent recht door zee.
14. Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor.
15. Je bloeit op van positieve kritiek, maar doorziet huichelarij meteen.
16. Je maakt van je hart geen moordkuil.
17. Je bent ontzettend enthousiast en goed als je iets graag doet.
18. Je bent heel moeilijk voor de gek te houden.
19. Je komt voor jezelf op!
20. Je prikt onmiddellijk door uiterlijke schijn van mensen en zaken heen.
21. Je staat met beide benen op de grond.
22. Je maakt snel contact met anderen en bent daardoor een uitstekend netwerker.
23. Je voelt meteen aan wanneer er een unieke relatie tussen mensen en dingen bestaat.
24. Je kunt met alle lagen van de bevolking door een deur.
25. Je bent iemand die niet snel in een sleur terechtkomt of saai wordt.
26. Je bent origineel en hebt een groot gevoel voor humor.
27. Je bent de goed verstaander die vaak maar een half woord nodig heeft.
28. Je bent loyaal en gaat door het vuur voor mensen waarvan je houdt.
29. Niemand is meer hartstochtelijk dan jij, wanneer je gek bent van iets of op iemand.
30. Je doet iets eerder omdat je het wilt, dan omdat het moet. En wat je doet, doe je met hart en ziel!
dat doet me ook goed, aangezien ik ook echt een prut dag achter de rug heb.. mensen kinderen.. ben he-le-maal op! bah.. nog mensen met leuke verhalen vandaag?
Een docent die zich heel erg met adhd bezig houd die zegt zo: waarom ben jij ineens zo vrolijk in het begin van de les was dat helemaaal niet. Ik zeg zo ja, ik weet het niet.. Stemmingswisselingen..