Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yessy schreef:Whaha, ik werk zelf voor een Amerikaans bedrijf, en inderdaad: wil je aankomen, ga een tijdje naar de VS! Mijn collega's klagen er altijd over, alles waarvan ze denken dat het gezond is, is ongezond gemaakt door een sausje hier een sausje daar, fastfood hier en daar.... ze komen altijd aan, en als ze weer terug zijn in NL gaan ze allemaal hun best doen om dat er weer af te krijgen!Haha leuk is dat, als je ouders zich ermee gaan bemoeien!
Ik heb een tijdje in de VS stage gelopen, en toen was ik 7kg aangekomen.
Chernique schreef:Wat ik vandaag gegeten heb:
O: Aardbeienvla met cruesli (+- 440 kcl kcl)
T: Thee met 3 bisquitjes (120 kcl) en 2 paaseitjes (60)
L: Wit bolletje met knakworstje + mayo&ketchup (+- 450 kcl?)
T: Appel (60 kcl)
A: veeeel lasagna + sla (500 kcl?)
T: Stuk zelfgemaakte taart met aardbeien & marsepein (300?)
= 1930 kcl
Ik weet niet precies hoeveel kcl alles is, dus heb het maar ff globaal gedaan en op voedingscentrum gekeken

dressagelady schreef:Chernique schreef:Wat ik vandaag gegeten heb:
O: Aardbeienvla met cruesli (+- 440 kcl kcl)
T: Thee met 3 bisquitjes (120 kcl) en 2 paaseitjes (60)
L: Wit bolletje met knakworstje + mayo&ketchup (+- 450 kcl?)
T: Appel (60 kcl)
A: veeeel lasagna + sla (500 kcl?)
T: Stuk zelfgemaakte taart met aardbeien & marsepein (300?)
= 1930 kcl
Ik weet niet precies hoeveel kcl alles is, dus heb het maar ff globaal gedaan en op voedingscentrum gekeken
Volgens mij kom je bij lange na niet aan de 1930 kcal. Wat me vooral opvalt, waarom eet je niet meer brood? 1 bolletje per dag is écht niet veel. Ik heb een tijd een lijst gehad (van een ESkliniek) en daarvan moest je 's ochtends en smiddags al 3 boterhammen eten. (dus minstens 6 per dag). Ook kun je die appel beter vervangen door een banaan, bevat meer calorien

WillemYntJee schreef:Vrouwen moeten 2000 kcal per dag binnen krijgen volgens mij dus dat is niet genoeg. Probeer echt meer boterhammen te eten en dan wel bruine
Heb je al wat van je onderzoeken gehoord?

Mindim schreef:Het advies van dietisten verschilt ook behoorlijk. Soms moet je aankomen en moet je alles 'vol' eten, ook mayo en alles waar je maar iets van aankomt. Eten moet, ook als je geen honger hebt. Genieten van eten is er amper nog bij, want het is een enorme verplichting. Mijn zus moet bovenstaande, dus ze moet ruim en dan ook ruim over de 2000kc eten aan voedsel en daarnaast krijgt ze dagelijks ook nog 3000kc aan astronautenvoeding. Nog komt ze eigenlijk amper aan, er valt niet tegen te eten.
Maar goed, dit is wel een ander geval, dit heeft met ziekte te maken namelijk.

Neem eens soep bij je brood tussen de middag en probeer wat meer avond te eten.xNursiex schreef:Ik heb de eerste pagina´s eens doorgelezen, en ik denk dat je om aan te komen toch wat anders moet eten.
Veel suiker ect. zal waarschijnlijk niet zo helpen als je stofwisseling snel is?
Meer beleg op brood alsin kaas of vleeswaar. Tussendoor iets zwaarders dan biscuitjes en neem eens
volle melk ipv thee. Pas ermee op om jezelf ineens vol te gaan stouwen met suikers, kom je misschien wel van aan
maar is ook niet echt gezondNeem eens soep bij je brood tussen de middag en probeer wat meer avond te eten.
Als je smorgens niet veel op kunt kun je een klein ontbijtje toen en tussendoor wat groters als je het dan wel binnenhoud.

dressagelady schreef:Maar als je 's ochtends wel gewoon trek hebt, waarom pak je er dan geen brood bij? (als extra)

dressagelady schreef:Goedzo !
Ik zit volgens t voedingscentrum nu al op 2443 Kcalzou er in een stokbrood echt 1040 zitten? Ik kon het haast niet geloven haha.

jummieeeeee
Ik houd niet bij hoeveel en wat ik eet, maar dat wil ik vanaf nu wel gaan doen zodat ik weet hoeveel kcal ik binnenkrijg en wat ik aan mijn voedingspatroon kan verbeteren!