Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:31

ik kom me ook even melden :)

Ben nu 37 en heb nooit kinderen gewild. Gelukkig heb ik een man die er exact hetzelfde over denkt, anders heb je inderdaad wel een stevig probleem.

Ik ben over het algemeen helemaal niet dol op kinderen. Nog minder dol op ouders :)
Bovendien vind ik de wereld al vol genoeg, zonder dat ik daar nog eens bij moet gaan produceren :D

Wat mij opvalt is dat je inderdaad als "niet normaal" wordt beschouwt als je aangeeft er geen trek in te hebben. Jaaaarenlang "wacht maar tot je biologische klokje gaat tikken" gehoord. Nooit iets horen tikken, dus :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:54

MamboBeach schreef:
jesito schreef:
Wat is er nou egoistisch aan iets bewust niet willen???
Dat zeggen ze dan alleen omdat je niet met de meute mee gaat.
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.
Ieder zijn ding zeg ik altijd maar.
En maar goed dat niet iedereen kinderen wil want er zijn al zoveel mensen.

Kinderen neem je niet, die krijg je. :) En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.

Daarom staat het tussen haakjes :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:55

BlackEyed schreef:
MamboBeach schreef:
Kinderen neem je niet, die krijg je. :) En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.

Ergens kan ik die opmerking wel begrijpen, wanneer heel jouw vriendenkring een baby krijgt dan zal het gespreksonderwerp als vanzelf baby's zijn. En dan zou ik bijvoorbeeld daar niet over mee praten, dan val je toch buiten de boot. :)

Juist ja, ik hoor niks anders dan baby's en kinderen en als je niet meekletst hoor je er niet meer bij.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:59

vanLotje schreef:

Ben nu 37 en heb nooit kinderen gewild. Gelukkig heb ik een man die er exact hetzelfde over denkt, anders heb je inderdaad wel een stevig probleem.

Ik ben over het algemeen helemaal niet dol op kinderen. Nog minder dol op ouders :)
Bovendien vind ik de wereld al vol genoeg, zonder dat ik daar nog eens bij moet gaan produceren :D

Wat mij opvalt is dat je inderdaad als "niet normaal" wordt beschouwt als je aangeeft er geen trek in te hebben. Jaaaarenlang "wacht maar tot je biologische klokje gaat tikken" gehoord. Nooit iets horen tikken, dus :D

Ook geen eierstokken horen rammelen??? :D
Nou deze flauwekul krijg ik ook steeds te horen en word er best moe van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:01

Maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel raar dat het over kinderen en baby's gaat als heel veel vrienden kinderen hebben. Als ik op de manege ben hebben we het voornamelijk over paarden. Ik heb juist een heel ander gevoel, dat mensen erover vallen als je kinderen hebt en de andere partij heeft ze niet. Als ouder zijnde heb je het gewoon over de kinderen, klaar. Dat iemand anders dat niet tof vindt die geen kinderen heeft, ja treurig maar er zijn ergere dingen dacht ik zo. :)
Ik denk dat het ook maar net is hoe je er tegen aan kijkt en tegen aan wil kijken, daar zit ook een wezenlijk verschil in.
De mensen die ik ken zonder kinderen zijn vaak hartstikke leuk met kinderen maar als ze zelf zonder willen blijven is het toch prima! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:03

jesito schreef:
BlackEyed schreef:

Ergens kan ik die opmerking wel begrijpen, wanneer heel jouw vriendenkring een baby krijgt dan zal het gespreksonderwerp als vanzelf baby's zijn. En dan zou ik bijvoorbeeld daar niet over mee praten, dan val je toch buiten de boot. :)

Juist ja, ik hoor niks anders dan baby's en kinderen en als je niet meekletst hoor je er niet meer bij.

Sorry, maar ik denk dat je dat denkt... Het is niet dat je er niet bij hoort maar je kan er op dat moment niet over mee praten. Is dat nu zo erg? Je maakt het zelf erger dan het is en dat vind ik een beetje jammer van wat ik hierzo zie of hoor...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:06

jesito schreef:
vanLotje schreef:

Oke, ik heb een vriendin die wilde met haar 23 jaar ABSOLUUT geen kinderen. Prima zei ik, jouw keus en mening. Haar vriend wilde niet en zij dus ook niet. Achteraf hoorde ik van haar schoonzus dat toen zij richting 30 ging ze toch wel erg graag een kindje wilde krijgen. Misschien is dat wat mensen wel eens meemaken en horen. Hier op Bokt ken ik ook mensen, die moesten er niet aan denken! Een paar van hen zijn zwanger en/of hebben een kindje. Waarschijnlijk kan er dus iets veranderen maar niet bij iedereen. Kan er niet over meepraten.

Ook geen eierstokken horen rammelen??? :D
Nou deze flauwekul krijg ik ook steeds te horen en word er best moe van.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:06

Ik vind het niet erg als er even over kinderen gepraat word maar ik heb daar niks mee, heel even kan me dit intreseren maar als het te lang duurt haak ik af.
Met mij valt hier dus ook niks over te bespreken dus........ val je buiten de boot.
Ook het feit als je verteld geen kinderen te willen, word je door sommige (vooral oudere) mensen aangekeken alsof je een ziekte hebt.
Iedereen moet doen wat hij/ zij wil, de een met kinderen de andere zonder.
De mensen die kinderen hebben gaan toch ook niet zeggen: goh je weet niet wat je mist lekker zonder kinderen en wat raar dat je kinderen wil, weet je zeker dat je daar geen spijt van krijgt enz.
Andersom word dit wel gedaan en dat stoort me enorm.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:07

dat je er niet meer bijhoort, dat voel ik zelf niet zo.
Wel is het zo dat (vooral verse) ouders ineens een hele grote omslag in hun leven krijgen, ineens is het kind het belangrijkste in hun leven.
En dat is ook goed zo hoor, geen moppers hier. Maar feit blijft dat je ineens in totaal verschillende werelden leeft, en dat gaat niet altijd werken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:11

jesito schreef:
Ik vind het niet erg als er even over kinderen gepraat word maar ik heb daar niks mee, heel even kan me dit intreseren maar als het te lang duurt haak ik af.
Met mij valt hier dus ook niks over te bespreken dus........ val je buiten de boot.
Ook het feit als je verteld geen kinderen te willen, word je door sommige (vooral oudere) mensen aangekeken alsof je een ziekte hebt.
Iedereen moet doen wat hij/ zij wil, de een met kinderen de andere zonder.
De mensen die kinderen hebben gaan toch ook niet zeggen: goh je weet niet wat je mist lekker zonder kinderen en wat raar dat je kinderen wil, weet je zeker dat je daar geen spijt van krijgt enz.
Andersom word dit wel gedaan en dat stoort me enorm.

Nogmaals, ik herken het echt niet dat er zo 'naar' wordt gedaan naar kinderloze mensen toe. :n
Mijn broer en schoonzus zijn ook kinderloos, nou, niets mis mee hoor! :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:12

Dat is wel zo naar mate de kids ouder worden, worden de gesprekken ook minder bij sommige.
Mijn beste vriendin heeft nu ook net haar tweede kindje en zij betrekt me heel erg bij haar twee kindjes, wat ik wel heel erg leuk vind.
Zo belde ze me laatst op dat haar eerste helemaal los had gelopen die dag voor het eerst.
Maar zij kan ook nog over andere dingen praten, gelukkig.
Zij snapt mij :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:14

vanLotje schreef:
Wel is het zo dat (vooral verse) ouders ineens een hele grote omslag in hun leven krijgen, ineens is het kind het belangrijkste in hun leven.
En dat is ook goed zo hoor, geen moppers hier. Maar feit blijft dat je ineens in totaal verschillende werelden leeft, en dat gaat niet altijd werken.

Dat is nu eenmaal zo, het is zo anders met een kindje in je leven dat je in een bepaald soort roes leeft. Het is ook heel druk dus dat is op dat moment denk ik het enige wat 'telt'. :j Daar heb je gelijk in.

Wat bedoel je met dat dat dan niet altijd werkt?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:14

Wij zijn overigens niet kinderloos maar kindervrij, kinderloos is als je kinderen wil maar niet "kunt" krijgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:16

jesito schreef:
Dat is wel zo naar mate de kids ouder worden, worden de gesprekken ook minder bij sommige.
Mijn beste vriendin heeft nu ook net haar tweede kindje en zij betrekt me heel erg bij haar twee kindjes, wat ik wel heel erg leuk vind.
Zo belde ze me laatst op dat haar eerste helemaal los had gelopen die dag voor het eerst.
Maar zij kan ook nog over andere dingen praten, gelukkig.
Zij snapt mij :D

Dat wilde ik net zeggen! :j Ik heb het ook wel eens over mijn kinderen maar volgens mij niet de hele dag door. Ik ben nog geintresseerd in zoveel andere dingen. Mijn leven houdt niet op bij mijn kinderen. :n :)
Wat fijn dat je vriendin je erbij betrekt en dat jij dat ook op prijs stelt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:17

jesito schreef:
Wij zijn overigens niet kinderloos maar kindervrij, kinderloos is als je kinderen wil maar niet "kunt" krijgen.

Is dat zo? In mijn ogen niet maar wat jij wilt! :)
Je bent toch zonder kinderen, dus kinderloos of kindervrij?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:39

MamboBeach schreef:
vanLotje schreef:

Dat is nu eenmaal zo, het is zo anders met een kindje in je leven dat je in een bepaald soort roes leeft. Het is ook heel druk dus dat is op dat moment denk ik het enige wat 'telt'. :j Daar heb je gelijk in.

Wat bedoel je met dat dat dan niet altijd werkt?

ik bedoel dat de vriendschap die je had met iemand zomaar niet meer kan werken omdat je in 2 volstrekt andere werelden leeft.
Een van mijn beste maatjes vroeger heeft nu 2 kinderen. En niet dat we elkaar niet meer leuk vinden, maar we hebben elkaar bar weinig meer te vertellen. Althans, dingen vertellen die de ander interesseren, bedoel ik.

Kinderloos/kindervrij, whatever :D
Ik zie mezelf als bewust kinderloos, da's wel iets anders dan 'ongewenst' kinderloos.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:44

Wat jammer dat je elkaar dan niets meer te vertellen hebt! Of dat je andere interesses hebt! :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:47

Meldt zich. 29 jaar, partner is 40. Gedurende de 3½ jaar durende relatie met mijn vorige vriend ben ik tot het besef gekomen dat kinderen een hele grote verantwoordelijkheid zijn. (vorige vriend had overigens zelf geen kinderen, zijn 3 broers wel) En dat ik daar niet geschikt voor ben.
MamboBeach schreef:
Nogmaals, ik herken het echt niet dat er zo 'naar' wordt gedaan naar kinderloze mensen toe. :n
Het zal waarschijnlijk niet bewust worden gedaan.
Sinds mijn zusje vertelde zwanger te zijn (april bevallen) is het kinderpraat voor en na... en dan wordt mij verweten niet gezellig te zijn als ik elders ga zitten omdat ik niet mee kan praten. En ja, dat gaat een hele avond door zo. :+
Bij mijn ex-schoonfamilie ging het met visites ook zo... ex en ik hadden geen kinders, de andere 4 stellen wel... slechts 1 van hen vroeg af en toe eens hoe het ging. De rest taalde niet naar je.

Overigens kan het ook anders gelukkig... 'stalgenootje' heeft een dochtertje van een halfjaar... en veranderd zelf van onderwerp als het over kinderen gaat.

De vrouw van mijn ex-baas keek alsof ze water zag branden toen ik zei geen kinderen te willen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:48

ja, best wel! Ligt ook aan de leeftijd van de kids hoor, 3 en 6 maanden. Tegen de tijd dat ze naar school gaan komt het misschien wel weer.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik een beetje naar "anti" neig, dus dat ik na een half uur kinder geleuter ook aardig wegzap :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:58

vanLotje schreef:
ja, best wel! Ligt ook aan de leeftijd van de kids hoor, 3 en 6 maanden. Tegen de tijd dat ze naar school gaan komt het misschien wel weer.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik een beetje naar "anti" neig, dus dat ik na een half uur kinder geleuter ook aardig wegzap :D

_O- _O- _O-

Mijn kinderen zijn echt leuk hoor! :(
Grapje! :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:41

Hi Puera, welkom :)

MamboBeach, ik twijfel er niet aan!
als je de dia's maar in de doos laat zitten :D

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:10

ik ben ook niet goed bestand tegen gepraat over kinderen, maar goed, dat zullen andere mensen wel hebben met mijn gepraat over paarden :D
ook als ik kinderen zie doet het me niets en kinderen van vrienden of kennissen doen me ook niets. Ik kan ook voor geen meter met kinderen omgaan en dat voelen ze ook. Ik weet vaak niet eens hoe ik moet reageren ofzo.
Mijn moeder past op en dat mannetje van 2,5 kruipt achter dr weg als ie mij ziet haha

en kindervrij klinkt wel mooi moet ik eerlijk zeggen :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:19

Dat wordt mij ook verweten... dat ik alleen maar over paarden kan praten. ^) Als ik weet dat iemand 't niet kan waarderen, ga ik 't ook niet over de paarden hebben...

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:31

nee dat doe ik idd ook niet, dan zoek ik een ander gemeenschappelijker onderwerp :)

ik heb ooit es fabriekswerk gedaan, aan de lopende band en dat waren herintredende vrouwen die alleen maar over hun kleinkinderen konden praten, dat is dus ook geen pretje... ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

laulapaula schreef:
ik ben ook niet goed bestand tegen gepraat over kinderen, maar goed, dat zullen andere mensen wel hebben met mijn gepraat over paarden :D
ook als ik kinderen zie doet het me niets en kinderen van vrienden of kennissen doen me ook niets. Ik kan ook voor geen meter met kinderen omgaan en dat voelen ze ook. Ik weet vaak niet eens hoe ik moet reageren ofzo.
Mijn moeder past op en dat mannetje van 2,5 kruipt achter dr weg als ie mij ziet haha

en kindervrij klinkt wel mooi moet ik eerlijk zeggen :D

Klinkt allemaal vrij herkenbaar, alleen kruipen ze bij mij niet weg, maar gaan ze juist extra aandacht trekken. :')