18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Re: 18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 09:30

Hey!

Alsnog iedereen bedankt voor de reactie's.

@ Lay, dat is opzich een vrij goede tip, afgezien van het feit dat ik in Utrecht woon, en urgentie hier nauwelijks weggegeven word. Ik zou het opzich wel kunnen proberen natuurlijk.
En tsjah die depressie is nog wel de minste van mijn problemen. De échte onbegrip zit in de psychosomatiek. Het is voor mensen die deze 'aandoening' niet hebben zo onwerkelijk om te begrijpen... ze zeggen het wel, maar je merkt op een gegeven moment echt aan de mensen van niet. Als je (weer) eens niet ergens naartoe kan komen, maar een week later wel kan paardrijden (bijvoorbeeld) maargoed..

@ Jennasilver
Probleem met mij is, is dat er een hele grote kans is dát ik het nooit helemaal achter me zal kunnen zetten. Dat is ook de reden waarom er tegen mij gezegd is dat ik waarschijnlijk nooit meer van mijn klachten af kom. Ik verdring al dingen sinds ik n jaar of 5 a 6 ben, ik wéét niet anders. En mijn psychologe denkt ook mede daardoor dat ik zoveel verdrongen heb dat het onmogenlijk is alles weer op te halen en te verwerken.

Ik heb nogsteeds niks van het UWV gehoord, but ofcourse. Als ik woensdag of vrijdag nog niks gehoord heb ga ik maar weer bellen...

En ik moet zo naar de 2e intake in het Psychosomatiek centrum. Niet echt heel veel zin in, maar wat moet, dat moet!
en dan daarna weer door naar de psycholoog. Leuk dagje joh! :P

Eerste intake was wel .... oké. Ik heb mensen leren kennen in mijn leeftijdscatagorie (18 - 25) met diverse en ook dezelfde aandoeningen. Héel apart om van andere mensen te horen dat ze weten wat het is ... :D Dus dat is iniedergeval wel fijn.

nou dat was het wel weer even voor nu :P

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 19:32

Jaa en dan nu even goed nieuws.

Vorige week maandag kreeg ik te horen dat mijn uiterking rond is :):)

Daarnaast ga ik een plan over de thuisstudie opstellen en dan gaat het UWV kijken hoe ze mij kunnen helpen.
Dus met die twee berichten ben ik erg blij :):)

nou wil ik alleen nog verhuizen naar een zelfstandige woonruimte en dan ben ik helemaal blij. Maar alles op z'n tijd.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:05

Goed zo! Hartstikke fijn, eindelijk eens weer wat goeds he? ;)
Heb je je naam veranderd trouwens?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:16

Haha ja al een tijdje.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:16

Mooie naam hoor. :) Had ik helemaal niet gezien, stom he?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:25

Nemurin schreef:
Mooie naam hoor. :) Had ik helemaal niet gezien, stom he?

Je bent niet de enige hoor, haha. En dankje, ooit zelfverzonnen voor een fantasyverhaal, mar ik vond m zo mooi dat ik m uiteindelijk zelf ben gaan gebruiken :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:09

Goed nieuws, lees ik.. Al wel weer een tijdje geleden :P

Hoe gaat het nu met je? Heb je al een woonruimte??? :)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:19

Ik lees het verhaal...... kijk naar je naam......ken ik niet.
De meern??? toch niet kelly?....
Open je profiel.......jemig kelly!!

Ik zag idd al vaker op hyves voorbij komen dat je altijd niet lekker was.....met koppijn wakker enzo.
Maar dat dit er allemaal achterzat dat wist ik niet...

Ik wens je super veel sterkte en hoop dat je er snel een beetje bovenop komt.
Het verleden vergeten is moeilijk, maar doe je best om in het heden te leven.

Liefs Renate

MondyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:24

Heel veel sterkte en hoop dat je het ooit een plaatsje zal kunnen geven :(:)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:28

Lay schreef:
Goed nieuws, lees ik.. Al wel weer een tijdje geleden :P

Hoe gaat het nu met je? Heb je al een woonruimte??? :)

Dankjewel voor de interesse! :) Nee woonruimte heb ik helaas nog steeds niet.....
Voor de rest gaat het wel redelijk. over 3 weken begint m'n nieuwe behandeling, kijk er als ik heel eerlijk ben niet echt naar uit, het begint om 09:15 en dat betekend dus gegarandeerd hoofdpijn als ik zo vroeg uit bed moet.... maargoed het moet maar. :oo

renate85 schreef:
Ik lees het verhaal...... kijk naar je naam......ken ik niet.
De meern??? toch niet kelly?....
Open je profiel.......jemig kelly!!

Ik zag idd al vaker op hyves voorbij komen dat je altijd niet lekker was.....met koppijn wakker enzo.
Maar dat dit er allemaal achterzat dat wist ik niet...

Ik wens je super veel sterkte en hoop dat je er snel een beetje bovenop komt.
Het verleden vergeten is moeilijk, maar doe je best om in het heden te leven.

Liefs Renate

Hey Renate,

Dankjewel voor je lieve berichtje.
En ja ik post het afentoe op hyves, maar ook niet altijd, anders krijg ik weer van die stomme opmerkingen.

Nogmaals bedankt voor je berichtje! en ja vergeten zal helaas niet gebeuren, maar dat is het doel ook niet.... vooral ermee leren omgaan en het een plaatsje geven is de doelstelling.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:28

Fenartoe schreef:
Heel veel sterkte en hoop dat je het ooit een plaatsje zal kunnen geven :(:)

Dankjewel! :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:12

pff wat een verhaal, wat een verhaal..
ik weet even niet zo 123 wat ik erop moet zeggen maar ik wil wel reageren..
uuh even kijken waar ik moet beginnen.. ik las het en ik herkende wel dingen.. zoals dat je moeder dronk ( altijd dronken was?) zo mijn vader ook...
ik heb daar mee vreselijke dingen mee gemaakt helaas.. en ik wensde me vader ook dood.. overgens is hij nu ook overleden door zijn ontzettend erge alchol gebruik... ik was 4/5 toen alles begon ben inmiddels 18, vroeger in therapie geweest en heeft gelukkig geholpen toen.. helaas komt alles nu weer terug en achtervolgd het me.. en ga ik nu ook bij altrecht maar dan in zeist in behandeling waar ik ook echt tegen op zie.. heb als huiswerk gekregen om van 2 onderwerpen waar ik mee te maken heb gehad van elk 3 beelden op te schrijven als huiswerk .. maar het lukt me gewoon niet.
ik vindt dat te eng / moeilijk... ook ik ben depressief verklaard .. k doe altijd heel vrolijk, alleen maar lachen maar van binnen is dat anders.. hele diepe dalen gehad maar gelukkig gaat het nu wel beter dan eerst...
sorry voor het lange verhaal... als je wilt praten of wat dan ook... ik / me pb box /msn staat altijd voor je open! :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:07

susannex schreef:
pff wat een verhaal, wat een verhaal..
ik weet even niet zo 123 wat ik erop moet zeggen maar ik wil wel reageren..
uuh even kijken waar ik moet beginnen.. ik las het en ik herkende wel dingen.. zoals dat je moeder dronk ( altijd dronken was?) zo mijn vader ook...
ik heb daar mee vreselijke dingen mee gemaakt helaas.. en ik wensde me vader ook dood.. overgens is hij nu ook overleden door zijn ontzettend erge alchol gebruik... ik was 4/5 toen alles begon ben inmiddels 18, vroeger in therapie geweest en heeft gelukkig geholpen toen.. helaas komt alles nu weer terug en achtervolgd het me.. en ga ik nu ook bij altrecht maar dan in zeist in behandeling waar ik ook echt tegen op zie.. heb als huiswerk gekregen om van 2 onderwerpen waar ik mee te maken heb gehad van elk 3 beelden op te schrijven als huiswerk .. maar het lukt me gewoon niet.
ik vindt dat te eng / moeilijk... ook ik ben depressief verklaard .. k doe altijd heel vrolijk, alleen maar lachen maar van binnen is dat anders.. hele diepe dalen gehad maar gelukkig gaat het nu wel beter dan eerst...
sorry voor het lange verhaal... als je wilt praten of wat dan ook... ik / me pb box /msn staat altijd voor je open! :)

Het Sanatorium in Zeist toevallig? Want mijn behandeling start daar over 2 weken, haha.

En jeetje, wat naar dat je zulke dingen ook meegemaakt hebt.... Echt zoiets wens je niemand toe :n
Heel veel sterkte en succes! :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:37

waar precies, heb je gegevens? anders pb je ze even! ;)
en bij wie?

nee idd! ):
dankje en jij ook!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:03

Sow... heftig allemaal!
Ook ik herken (helaas) veel van je klachten. Ben zelf behoorlijk depressief geweest, heb de nodige opnames gehad ed.
Wil je gewoon even heel veel sterkte wensen. Hoop dat je behandeling straks je toch een beetje kan ondersteunen om wat te verwerken. :(:)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:03

Kan het heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet... Hoop voor je dat je er wel baat bij hebt, kan je wel gebruiken! ;)

Hoe is het met je opleidingen?

Balen dat je nog geen woonruimte hebt... Is dus niet gelukt via je psych?
Particulier huren is vast te duur??

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:18

Lay schreef:
Kan het heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet... Hoop voor je dat je er wel baat bij hebt, kan je wel gebruiken! ;)

Hoe is het met je opleidingen?

Balen dat je nog geen woonruimte hebt... Is dus niet gelukt via je psych?
Particulier huren is vast te duur??

Achja ik zie wel hoe het loopt met de behandeling.

Woonruimte... tsjah ik sta op de wachtlijst bij een flat in Zeist, maar dat kan goed nog n halfjaar duren. Dat zou wel ideaal zijn want de behandelkliniek ligt nog geen 10minuten lopen bij de flat vandaan.

Opleiding.... nog niks van het UWV gehoord dus daar weet ik nog niet zoveel over. Verwacht deze week wel een brief.

Het 'vervelende' is dat ik ook echt aan die kliniek vast zit. Dit (en een andere locatie in woerden) zijn de enige 2 klinieken in heel nederland die deze behandeling ondersteunen. Anders had ik ook wat verder weg kunnen kijken voor de woonruimte, maar dat is nu dus geen optie.

Psych kon me niet verder helpen ivm woonruimte, helaas.

Fijn dat je meedenkt, dankje :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:27

Ach, Zeist is nou niet echt slecht om in te wonen. ;) Alleen zo ontzettend jammer dat je daar nog zo lang op moet wachten.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:32

Oef, Auw!!

Net even gebeld met de woningcorporatie .... En ik ben nummer 90 en heb dus ook nog een indicatie van ongeveer een jaar gekregen... |(

en dat terwijl ik in juli 9 maanden tot een jaar te horen heb gekregen. Niet leuk dit......

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:35

Gatverdamme! Dat is echt niet fijn... :(

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:40

Nee, niet echt :oo

Ben ook behoorlijk teleurgesteld nu. Had op zeker nog wel een halfjaar gerekend, maar nóg een jaar.....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:45

:(:) Misschien zijn er nog andere flats in de buurt - Zeist stikt ervan. Bovendien zijn er in december/januari veel studenten die kappen met hun studie en besluiten hun kamer te verlaten, dan komen er ook weer een zooi flatjes leeg te staan (en ze hebben echt niet allemaal 12 vierkante meter, er zijn ook oudere studenten)... Misschien helpt dat een zooi mensen van de lijst te halen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:24

Nemurin schreef:
:(:) Misschien zijn er nog andere flats in de buurt - Zeist stikt ervan. Bovendien zijn er in december/januari veel studenten die kappen met hun studie en besluiten hun kamer te verlaten, dan komen er ook weer een zooi flatjes leeg te staan (en ze hebben echt niet allemaal 12 vierkante meter, er zijn ook oudere studenten)... Misschien helpt dat een zooi mensen van de lijst te halen.

Andere flats gaan via woningnet en daar is het al helemaal lang wachten.

en ja wat jij zegt zou goed kunnen.... maar ben er wel een beetje down door nu. ;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:55

Kan ik me wel voorstellen, maar laat het niet je hele dag verpesten. Alles komt altijd op zijn pootjes terecht, het kan soms alleen langer duren. :(:)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:42

:(:) .
Zit je niet mee meissie.
Hoop dat het snel wat beter gaat worden.
Heb hier echt niet zo veel verstand van/ in thuis dus kan je daar niet mee helpen!
Sorry!