Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onassa schreef:Bij mij was het juist andersom.
Ik wist vroeger al dat ik wel kinderen wilde, maar had als jong meisje al heel sterk het gevoel dat het mij niet zou gebeuren.
Ben op mijn 20ste al gaan "proberen".
Mijn gevoel uit mijn prille jeugd bleek te kloppen.
Heb van allerlei pogingen gedaan maar zonder succes.
En nu.....ben ik blij dat die pogingen niet gelukt zijn.
Ik denk dat jij eerst nu ook door het verdriet heen moet en wie weet kijk je er over een paar jaar ook zo tegenaan als ik nu.
Dat hoop ik in ieder geval voor je.
Sleeper schreef:benangelique schreef:ik weet niet of het al gezegd is, maar er is een andere term voor mensen die bewust geen kinderen willen. Mensen die wel kinderen willen maar niet kunnen krijgen, noem je kinderloos. Wil je geen kinderen, ben je kinderVRIJ.
kijk anders eens op http://www.kindervrij.nl, ook rondom rechten bij ziekte van dieren tov ziekte van kinderen bij je werk bijvoorbeeld.
En hoe noem je dan iemand die geen kinderen kan krijgen die ze wel wil? Term kindervrij lijkt me dan niet erg gepast. Kindervrij, pffff wie bedenkt nou zo een term.
_sparta_ schreef:Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk.
astridelise schreef:Mijn jongste zus en haar vriend hebben ook bewust gekozen om kinderloos te blijven en ik moet eerlijk zeggen dat ik kinderen ook absoluut niet bij hun vind passen.
Zij hebben wel een hond en gaan daar een beetje debiel mee om, de hond wordt iets te menselijk behandeld en er wordt ook tegen gesproken alsof het een kind is. Ik ben benieuwd of meer mensen zonder kinderen dit herkennen.
stef schreef:sleeper: Dat staat er toch? Mensen die geen kids kúnnen krijgen zijn volgens Benangelique Kinderloos, mensen die geen kinderen wíllen zijn kindervrij.
Ik vind het maar een hoop geneuzen, we snappen allemaal wat we bedoelen met bewúst kinderloos.
Onassa schreef:_sparta_ schreef:Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk.
Dat heb ik dus ook heel sterk.
Zo heb ik een keer vreselijk ruzie gehad met mijn ex in de bioscoop.
Bij de film dancing with wolves.
Kuddes indianen werden dood geschoten, tja...geen emotie bij mij.
Tot dat het paard werd dood geschoten en de wolf werd aangeschoten, zat ik daar te janken zeg!!!!
Mijn ex helemaal pissed, "als er mensen dood geschoten worden vertrek je geen spier en nu zit je te janken als een klein kind"![]()
Uhhhh tja , thats me met mijn emoties.
Asjemenauw schreef:Ik denk dat jij eerst nu ook door het verdriet heen moet en wie weet kijk je er over een paar jaar ook zo tegenaan als ik nu.
Dat hoop ik in ieder geval voor je.
_Ella_ schreef:Persoonlijk vind ik het ieders eigen keus om wel of geen kinderen te krijgen. Gewoon zorgen dat je niet zwanger wordt.
Waar ik moeite mee heb, is het doden van een ongeboren kindje. Dat is toch iets anders dan er voor kiezen geen kinderen te krijgen imo.
_sparta_ schreef:Onassa schreef:
Dat heb ik dus ook heel sterk.
Zo heb ik een keer vreselijk ruzie gehad met mijn ex in de bioscoop.
Bij de film dancing with wolves.
Kuddes indianen werden dood geschoten, tja...geen emotie bij mij.
Tot dat het paard werd dood geschoten en de wolf werd aangeschoten, zat ik daar te janken zeg!!!!
Mijn ex helemaal pissed, "als er mensen dood geschoten worden vertrek je geen spier en nu zit je te janken als een klein kind"![]()
Uhhhh tja , thats me met mijn emoties.
Hihi, ook weer erg herkenbaar. Die hard kijken is geen probleem, maar Bambi hoef ik nu niet eens te kijken.Wel een erg leuk herkenbaar topic.
_sparta_ schreef:Hihi, ook weer erg herkenbaar. Die hard kijken is geen probleem, maar Bambi hoef ik nu niet eens te kijken.Wel een erg leuk herkenbaar topic.
_sparta_ schreef:_Ella_ schreef:Persoonlijk vind ik het ieders eigen keus om wel of geen kinderen te krijgen. Gewoon zorgen dat je niet zwanger wordt.
Waar ik moeite mee heb, is het doden van een ongeboren kindje. Dat is toch iets anders dan er voor kiezen geen kinderen te krijgen imo.
En als je dan door de pil heen toch zwanger wordt? Want ik durf echt wel toe te geven na een relatie van jaren we geen condoom er meer bij gebruiken. Je hebt dan je voorbereidingen wel getroffen om niet zwanger te worden, maar moet je dan toch dat kind maar willen?
Lielle schreef:ik stel idd voor hier niet de abortus discussie te voeren, die loopt al elders.
Tal, zo heb ik idd ook geroepen dat ik oma werd toen vorig jaar ons veulen werd geboren