Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:08

Just_yv dat klinkt nu best! gelukkig ben je nu weer bezig om het langzaam weer op te bouwen! hopelijk krijg je je krachten weer terug om het zo maar te zeggen.

Gister ochtend ben ik met vriendlief wezen sporten, we hebben 30 minuten kracht gedaan en ik heb nog steeds erg spierpijn :+
Ik heb getraint: alles van mn armen, schouders en rug.
net nog wel netjes mijn buikspieroefeningen gedaan!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:31

Oh, ik heb gisteravond kickfun op topniveau gedaan haha :') O-ver-al spierpijn!! Was echt knallen, ook veel opdrukken, situps, enz. :)) Daarna nog even op de powerplate de spieren laten relaxen, anders had ik nou helemaal niet meer kunnen lopen!!

Morgen hele dag naar/richting Emmeloord, kga met vriendlief mee kijken bij een rally :) En dan niet trainen.. Zondag weer flink met de gewichten aan de gang ;)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:43

Ik ga morgen droog trainen denk ik. Heb nog wel ergens gewichtjes liggen, volgens mij. Mag nog niet lopen met m'n knieën, ma is bang voor ontsteking

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:35

ola, hier nog een fitness freak!!!

grappig dat er veel posten zijn met opmerkingen als: ja, ik doe buikspieroefeningen omdat ik een strakke buik wil van de zomer.. Je krijgt nl geen strakkere buik van alleen buikspieroefeningen!!! Hiervoor moet je andere krachtoefeningen en cardio bij doen, dat vergeten even heel veel mensen..

Waarom ik train? idd om er beter uit te zien, omdat ik me er gigantisch goed bij voel en omdat ik verschillende knieblessures heb waar ik last van krijg als mn benen onvoldoende bespiert zijn :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 12:54

Romyv, hoe bedoel je andere krachtoefeningen? Ik doe nl wel cardio en probeer dit zoveel mogelijk te doen alleen ben ik bang dat ik deze week vrij weinig kwa cardio kan doen. hetzelfde geld voor krachttraining, zit er deze week niet vaker dan 2x in.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:04

als je een strakke buik wilt, kan je het beste daarnaast veel benen (en eventueel armen en schouders erbij) trainen. Omdat deze spieren snel ontwikkelen en spieren verbranden vet.

Rug is zowiezo belangrijk!

Wil je droogtrainen?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:22

Ik train ook voor kracht, hoewel het niet heel constant/intensief is.
Vooral omdat ik niet meer kan hardlopen, en daardoor ook veel beenkracht ben verloren. Vind dat toch belangrijk omdat ik veel moet fietsen, en de meeste fitness aparaten bieden een kans om toch mijn benen te trainen, maar niet dat deel te belasten dat het niet meer aankan.
Had mijn enkel aan binnen en buitenkant gebroken, geopereerd, en het herstel is niet helemaal goed gegaan/gekomen.

Verder vind ik een sterkte rug belangrijk, en een platte buik ook mooi. Al helemaal nu het weer zomer wordt. :)
Arm en buikspieren train ik toch voor mijn paard. Deze heeft momenten waarop ik compleet geen controle meer over haar heb, en dat heeft al vaker gevolgen voor mij gehad. Dus nu ik zelf wat meer spieren heb, kan ik haar wat beter onder controle houden. Voorheen merkte ze volgens mij niet eens dat ik erop zat. :')

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:33

Ik meld me ook!

Ik ben sinds januari lid van een sportschool geworden.
Ik ben 2 keer geopereerd aan me knie en er is tegen mij gezegd dat als ik mijn knieen goed train dat ik later veel minder last zou hebben.

Maar daarnaast sport ik ook de kilo's eraf die er de afgelopen tijd zijn bijgekomen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:36

Welkom :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:37

Romy, het is niet de bedoeling dat ik droog ga trainen. Denk nl niet dat dat past in mijn leefstijl..
wat ik wil? mijn armen zijn best gespierd maar dat zie je niet, dus ik wil daar het vet wegkrijgen zodat je de spieren een beetje kan zien. verder, mijn benen slanker maken en rug&buik bijhouden. Billen pak ik soms ook mee!

jacqii welkom, wat vervelend dat je geopereerd bent aan je knieen. Wel een goed plan om ze indd goed te trainen, of de spieren daar omheen. Dit heef tmijn fysio mij ook aangeraden toen ik last had van een knie blessure!

Vandaag en gister best intensief gegymt op school..gisteren ringgezwaaid, en allemaal rare dingen aan de ringen. Nou heb ik flinke spierpijn in mn armen, schouders en rug :+
vandaag arabier over de kast.. veel gerent en me flink uitgeslooft, en na school nog een uur paardgereden.
Morgen ga ik weer een beetje met mn armen en benen aan de slag op de sportschool, en als het er in zit na school nog hardlopen!

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:41

Ja het blijft altijd een zwakke plek! Ik alleen soms wel moeite om de motivatie te vinden om er heen te gaan maar als ik er ben is het heerlijk!

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:42

@ Marije: Als je spierpijn hebt is het inderdaad wel goed om iets te doen maar niet te veel hoor, dan kan je het overbelasten!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:49

ik kan al 3 setjes van 10x opdrukken, borst en triceps :D *trots*
Verder vandaag 300 situps, lunges 3x10 per been met elke hand 3 kg en rondje hardgelopen.

Ooja en een uur hard gewerkt op/met t peerd :)

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:52

Klinkt goed! Ik doe deze week rustig aan. Heb toetsweek dus moet leren :z

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:54

Ik heb m'n rondje ook weer gedaan vanochtend. 25 minuten crosstrainen (standje heuvel plus), daarna krachttraining (10 apparaten) en toen nog 15 minuten roeien.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 08:54

jacqii succes! dat heb ik volgende week, helaas.

petulan dat klinkt goeddd! veel gedaan dus!

vasthi 15 minuten geroeit, ik hou dat nooit langer dan 10 minuten uit :o

Het lijkt me verstandig als ik vandaag niet ga fitnessen, aangezien ik een en al spierpijn heb. ook van het rijden ;). Dus gun ik mn lichaam even 2 dagen rust.. misschien ga ik nog wel hardlopen oid maar geen belastend iets.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:14

Lekker een dagje rust geven Marije, je hebt veel gedaan de afgelopen dagen! :j

vasthi: netjes!

Jacqii: succes met je toetsen! Ik zit met hetzelfde probleem en dan komt sporten toch even op de tweede plaats he :Z
Ik denk dat ik vandaag wel even ga, krijg "sportdrang" haha (ben 3 dagen niet geweest) Hebben jullie dat ook na een aantal dagen niet sporten?

Petulan: respect :D Ik kan écht niet opdrukken :=

Mijn planning voor deze week: vanavond bodyjam als ik zin heb (incl totaal een uur fietsen om bij de sportschool en weer terug naar huis te komen :P), donderdag fitness, vrijdag fitness, zaterdag jam en deel kracht (buik pak ik dan meestal mee) en zondag moet ik werken dus dan wordt er niet gesport :n

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:16

Marije__ schreef:
Romy, het is niet de bedoeling dat ik droog ga trainen. Denk nl niet dat dat past in mijn leefstijl..
wat ik wil? mijn armen zijn best gespierd maar dat zie je niet, dus ik wil daar het vet wegkrijgen zodat je de spieren een beetje kan zien. verder, mijn benen slanker maken en rug&buik bijhouden. Billen pak ik soms ook mee!

Beetje hetzelfde als ik dus.. armen zijn gespierd, moet niet meer worden dan word het makkelijk.. benen zij strak, billen kunnen strakker :+ buikje mag ook iets vet af (heb van die love handles, vreselijk!!! Vooral omdat het ongeveer de enige plek is waar vet zit :=)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 15:34

Romyv schreef:
Marije__ schreef:

Beetje hetzelfde als ik dus.. armen zijn gespierd, moet niet meer worden dan word het makkelijk.. benen zij strak, billen kunnen strakker :+ buikje mag ook iets vet af (heb van die love handles, vreselijk!!! Vooral omdat het ongeveer de enige plek is waar vet zit :=)

Nou dan hebben we inderdaad een beetje hetzelfde! lovehandles mogen er bij mij ook af :o en mn buik mag ook strakker.
verder zijn mn armen wel gespierd maar daar zit veel vet over heen...vandaar.

Vandaag toch nog even gefitnesst, had 2 tussenuren dus kon het niet laten..
30 minuten cardio en 10 minuten lichte gewichtjes armen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:07

Stelletje sportverslaafde hier :P
Hahah nee goed bezig meiden!

Hier nog steeds rustig aan het opbouwen al gaat het wel goed want vorige week had ik 3 dagen last van bankdrukken en vandaag met hetzelfde gewicht geen centje pijn :D
Vandaag gaan we weer hardlopen en vrijdag krachttrainen en dan zaterdag en zondag rust.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:05

Corelli

Heb ik ook hoor als ik een paar dagen niet ben geweest , wil ik zo graag weer sporten.
Het geeft je daarna zo goed gevoel :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 08:39

Ik ga vanmiddag weer fitnessen!
Ik ben eergister nog geweest maardat stelde niet veel voor
dus ik heb er echt weer zin in!!

hanneke94 bankdrukken! stoer! dat lijkt me echt zo zwaar

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:46

Jeuj! Vanavond ga ik eindelijk een trainingsschema opzetten met mijn PC! :D

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:56

NOGSTEEDS niet geweest.. shame on me!
Maar jongens, zondag, zondag wordt (waarschijnlijk, je weet het nooit bij mij) de dag dat ik weer los ga in de sportschool, haha! En dan volhouden..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 18:09

Myrthe92 gewoon gaan :D wat ga je precies doen op de sportschool ?

Muurp ik ben benieuwd naar je schema! :)