Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:54

Kaja schreef:
Eponastable schreef:
Je bent belachelijk laag hoor Kaja.

Omdat.....

Hier in dit topic om STEUN wordt gevraagd, niet om één of andere chick dat hier haar gedacht eens gaat zeggen over abortus, daar zijn al genoeg topics voor dus val een andere bokker lastig met je mening!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:55

stefan3 schreef:
Ik kan alleen maar hopen dat je het kindje uiteindelijk toch nog houd.
En als je toch je besluit doorzet vind ik wel dat je ook principieel genoeg moet zijn om te weten wat er gaande is en wat je eigenlijk doet, dus kijk dan ook naar de echo, zoek dan ook uit op wat voor manier je kindje geaborteerd wordt. Anders loop je weg voor de realiteit.

Verder succes met je keuze.

Misschien krijg ik nu wel bokt over me heen, maar ik zie de big deal niet echt?
Ja ze is zwanger, ja dat is vervelend, gelukkig bestaat er abortus en dat is dan toch prima?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:56

TS, met jou achtergrond, van wat je vertelt in de openings post, denk ik dat dit een stuk gecompliceerder is nog dan veel mensen hier beseffen.
Je zegt eerder last te hebben gehad van depressie. Zelf heb ik daar ook jaren last van gehad, en ik ben er, net als jij, overheen gekomen. Echter, de angst dat eht terug komt, en ook de mogelijkheid dat het terug komt, is altijd aanwezig. En dat beinvloed veel van wat je doet, en waarschijnlijk ook hoe je om gaat en bent gegaan met het zwanger zijn. Ik kan me heel goed voorstellen, dat je de mogelijkheid dat je zwanger bent voor jezelf hebt verdrongen, tot je er niet langer omheen kan. Omdat het een groot emotioneel iets is, en dat kost energie en moeite, en ik kan me goed voorstellen dat je daar tegenop ziet.

Ik denk persoonlijk dat je als je de informatie hebt gekregen over hoe ver je bent in de zwangerschap, en of abortus mogelijk is, je eerst nog goed moet nadenken wat je wil. Zet voor jezelf alles op papier, schrijf erover, en overleg met je vriend!
Daarnaast, denk ik dat het voor jou heel belangerijk is om van te voren al psygologische steun te zoeken. Je probeert je nu niet te hechten aan het kind dat je draagt, maar grote kans dat je toch een grote emotionele opdonder krijgt na de abortus, als je daar mee door gaat. Zorg daarbij voor steun, je hebt er niets aan als je er dan alsnog aan onderdoor gaat, en daarmee zou de abortus meningloos worden.

Ik snap wel dat je qua thuis situatie en emotionele situatie het niet aandurft om nu een kindje te krijgen. Kinderen, vooral babies kosten veel tijd en energie. Ondanks dat je als ouders van ze houd, is het zeker bij je eerste kindje wel vaak heel zwaar, snachts voeden, huilende baby, weinig slaap, weinig tijd voor jezelf. Hier kunnen mensen, zowel moeders als vaders, die voor de geboorte nergens last van hadden al heel veel moeite mee hebben. Laat staan als je net je leven weer op orde hebt en je nog moet wennen aan de rust en regelmaat, en aan het feit dat het ook zo kan.

Voor de andere mensen die hier reageren, vergis je niet in de invloed van depressie op iemands leven. Ik denk dat wat de TS ook doet, het heel zwaar voor haar gaat worden. En voor zowel TS, haar vriend en familie als het kindje, is het belagerijk dat TS er geestelijk niet aan onderdoor gaat. En ja, als iemand depressief is geweest, en er kans is op terugval, dan denk ik zeker dat dat een slechte situatie is om een kind in te brengen, ookal is TS al mid 20.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:58

Even een voorbeeld:

Je bent nu 10 weken zwanger

De baby gaat op een klein mensje lijken, het ‘staartstukje’ is nu verdwenen en van kruin tot stuit is je baby gemiddeld zo’n 3,5 cm lang, 3x zoveel als twee weken geleden. Jijzelf merkt dat ook want je buik wordt wat dikker. Nog niet van dat 3,5 cm kleine kindje in je buik maar omdat de groter wordende baarmoeder je maag en je darm opzij schuift (en zo plaats creëert voor jouw snel groeiende baby).

Misschien eens even op een paar site's kijken hoe je kindje er nu ongeveer uit zal zijn, misschien helpt het je met de beslissing...........

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:59

Ts.

Ik begrijp hoe moeilijk dit allemaal voor je is.

Je mag best weten dat ik tegen abortus ben, maar ik kan me voorstellen dat mensen hier ook voor kunnen zijn.

In jouw geval denk ik dat als je zelf niet stabiel bent, je dit niet alleen moet oplossen.

Ik vind het eigelijk een pijnlijke zaak dat je nog steeds niets aan je vriend hebt verteld, en je wel een afspraak op de kliniek hebt gemaakt.

Als ik ooit een test laat doen, zorg ik dat ik dat samen met mijn vriend doet. Hij heeft hem er nog zo goed in geduwd, om het grofweg te zeggen... Ik denk dat het minder hard aankomt dan dat je zegt, ja ik heb een test gedaan, een aantal dagen terug en ik ben zwanger, en ik laat een abortus plegen.

Toevallig heb ik het er vandeweek met mijn vriendje over gehad, en die heeft heel duidelijk aangegeven, stel condoom scheurd en je merkt het te laat, het komt door de pil heen, whatever, je denkt dat je zwanger kan zijn... dan wilde hij per se dat ik het hem vertelde, zodat we SAMEN een test konden doen, en ook samen sterk konden staan voor onze beslissing...

Wat ik aan jou als advies wil geven, is zeg tegen hem dat je niet zeker bent van jezelf, en dat je een test met hem wilt doen... betrek hem erbij, en ik denk dat het je allemaal beter af gaat als hij overal bij is... jij houd toch veel van hem??? en hij ook veel van jou???

Ik wil je veel sterkte wensen, want het is niet niks!!!

en ik hoop dat je iets met mijn advies doet, want ook voor hem is dit een heftige gebeurtenis. en samen sta je altijd sterker meisje, echt waar!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:59

Tuurlijk is TS niet bijdehand bezig geweest, maar zo op haar inhakken lijkt mij ook nergens voor nodig. Ze is in ieder geval eerlijk over dat ze met de pil was gestopt, ze had ook kunnen zeggen dat de pil niet goed had gewerkt.

Maar ik vind het wel erg smakeloos om weer lekker anoniem van achter je PC iemand te gaan zitten veroordelen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:00

Airborn schreef:
TS, met jou achtergrond, van wat je vertelt in de openings post, denk ik dat dit een stuk gecompliceerder is nog dan veel mensen hier beseffen.
Je zegt eerder last te hebben gehad van depressie. Zelf heb ik daar ook jaren last van gehad, en ik ben er, net als jij, overheen gekomen. Echter, de angst dat eht terug komt, en ook de mogelijkheid dat het terug komt, is altijd aanwezig. En dat beinvloed veel van wat je doet, en waarschijnlijk ook hoe je om gaat en bent gegaan met het zwanger zijn. Ik kan me heel goed voorstellen, dat je de mogelijkheid dat je zwanger bent voor jezelf hebt verdrongen, tot je er niet langer omheen kan. Omdat het een groot emotioneel iets is, en dat kost energie en moeite, en ik kan me goed voorstellen dat je daar tegenop ziet.

Ik denk persoonlijk dat je als je de informatie hebt gekregen over hoe ver je bent in de zwangerschap, en of abortus mogelijk is, je eerst nog goed moet nadenken wat je wil. Zet voor jezelf alles op papier, schrijf erover, en overleg met je vriend!
Daarnaast, denk ik dat het voor jou heel belangerijk is om van te voren al psygologische steun te zoeken. Je probeert je nu niet te hechten aan het kind dat je draagt, maar grote kans dat je toch een grote emotionele opdonder krijgt na de abortus, als je daar mee door gaat. Zorg daarbij voor steun, je hebt er niets aan als je er dan alsnog aan onderdoor gaat, en daarmee zou de abortus meningloos worden.

Ik snap wel dat je qua thuis situatie en emotionele situatie het niet aandurft om nu een kindje te krijgen. Kinderen, vooral babies kosten veel tijd en energie. Ondanks dat je als ouders van ze houd, is het zeker bij je eerste kindje wel vaak heel zwaar, snachts voeden, huilende baby, weinig slaap, weinig tijd voor jezelf. Hier kunnen mensen, zowel moeders als vaders, die voor de geboorte nergens last van hadden al heel veel moeite mee hebben. Laat staan als je net je leven weer op orde hebt en je nog moet wennen aan de rust en regelmaat, en aan het feit dat het ook zo kan.

Voor de andere mensen die hier reageren, vergis je niet in de invloed van depressie op iemands leven. Ik denk dat wat de TS ook doet, het heel zwaar voor haar gaat worden. En voor zowel TS, haar vriend en familie als het kindje, is het belagerijk dat TS er geestelijk niet aan onderdoor gaat. En ja, als iemand depressief is geweest, en er kans is op terugval, dan denk ik zeker dat dat een slechte situatie is om een kind in te brengen, ookal is TS al mid 20.

ik ben zelf ook jaren depri geweest van me 12e tot me 18e uit eindelijk zie licht naar een lange weg in een donker gat. ik werdt een half jaar laten zwanger(gepland) en dat heeft me alleen maar meer licht gegeven heb nooit een terug val gehad.
als je je eigen vlees en bloed ziet iets mooiers is er niet en dat geeft heel veel licht in het leven.
maar dit is mijn ervaring

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:01

TS ik zat in een bijna vergelijkbare situatie als jij 12 jaar geleden, een zwaar psychisch verleden, ik heb Borderline en een burnout, ik was 28 slikte de pil, had al 12 jaar een relatie maar twijfelde altijd nog of het wel de juiste was. En toen was ik zwanger wist het pas toen 'het' al 8 weken in mij groeide. En ik wilde het niet, ik wilde helemaal nooit kinderen echt niet, ik had eindelijk een leuke baan verdiende bakken met geld, had 2 paarden en mijn droom auto, een kind nee dat kon er echt niet bij!!!

We zijn naar de HA gegaan om te bespreken hoe het weggehaald kon worden, hij heeft ons voorgelicht maar vroeg ons ook dringend om naar huis te gaan en een week de tijd te nemen om het te overdenken. Ik was er zo beroerd van, ik wilde het niet maar vond het ook wel heel bijzonder. Na een week durfden wij samen toe te geven het toch te willen houden. De hele zwangerschap is heel dubbel geweest, moeilijk ook, maar psychisch voelde ik me zo goed in die periode, ik was stabiel en had geen last van angsten. Maar ik wilde geen kind, yak kinderen :roll:

Natuurlijk is het kind geboren na een hel van een bevalling, een meisje en vanaf de allereerste seconde is zij mijn meisje, mijn alles, en het enige vervelende was dat ik me zo schuldig voelde dat ik haarin eerst instantie niet wilde. Ze is nu 12 een top meid, wij doen alles samen zij rijdt inmiddels Z1 dressuur en je weet niet hoe trots ik op dit kind ben, en hoe blij dat zij er is.

Na 9 maanden gebeurde hetzelfde, weer zwanger...........weer slikte ik gewoon de pil, en ook dit kind mocht gewoon komen, toen was er al geen twijfel meer, en het gebeurde nog een keer 15 maanden later toen de jongste geboren was, is mijn vriend 3 weken erna gesterilliseerd want nog 1 erbij.....pfffffffff Wij zijn dolblij en zeer dankbaar voor onze 3 geweldige kinderen. En ik die kinderen niet kon uitstaan, ik ben veranderd in een moederkloek en ik vind het fantastisch.

Ts dit is MIJN verhaal dit hoeft het jouwe niet te zijn, maar denk nog eens na over je beslissiing, ga eens naar je gevoel, nu lijkt het of het jou gebeurt, alsof je er van een afstand naar kijkt. Maar vooral, volg je gevoel en dan is het goed.........................

MamboBeach

suusje26 schreef:
Ik had niet willen reageren...

Maar ik snap niet dat jullie zo kunnen oordelen over TS, sommige draven hier een beetje door, over verantwoording etc. Prima, maar TS heeft de keus al gemaakt, en neemt haar verantwoording op haar manier!!! Ik vraag me af wat jullie zelf zouden doen in haar situatie. Al zou ze het kind op de werled zetten, wat zou er dan mee gebeueren. Iemand riep, die liefde komt wel... Misschien wel, maar niet op de manier zoals het had moeten zijn! Ik ben ook een "ongelukje" en alhoewel mijn ouders heel erg van mij houden merk ik wel veel verschil tussen mij en mijn broer! Mijn broer was wel gepland en ik niet. Ik heb zoveel verwijten gehad dat ik er nog niet had mogen zijn want dan hadden ze dit gedaan, of zo gedaan... Nee, dat is fijn voor z'n kind!

TS, je hebt nog een pb-tje gekregen!

Vele sterkte vanmiddag!

Ik begrijp dat je liever niet op deze wereld was geweest?

TS, ik vind het wel heel dom van je om met de pil te stoppen en wel te ...... Maargoed, je bent nu eenmaal zwanger en het is niet anders. Ik vind juist sommige reacties heel makkelijk, alsof je een pak suiker verkoopt. Denk voor jezelf goed na wat het geestelijk met je doet! Ook kan ik me inkomen in wat voor situatie jij zit en dat dat ook zeer zeker niet makkelijk is. Ik wens je veel sterkte!

spatter

cayenne volgens mij geldt die uiterste datum meer voor het kindje wat wat zou mankeren
ik meende ook dat een abortus om andere redenen meer was tot een week of 12/14
daarna moet er echt iets medisch mis zijn met het kindje

ik vermoed ook dat een abortus heel heftig zal zijn voor TS
de vraag is wat een grotere inpac op haar leven zal zijn, een zwangerschap of een abortus
daar kan alleen TS en haar omgeving over oordelen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:02

Ik vind TS juist erg sterk overkomen en dáárom denk ik dat ze een zwangerschap wel aankan. En een baby.
Ik voed mijn kinderen ook alleen op, en dat is soms heel zwaar maar juist door de liefde die je voelt lukt dat, ook als het moeilijk is.

Een kindje, ook in aanleg, zover als je nu bent is gewoon al een mensje met armpjes en beentjes. Noem mij maar sentimenteel := maar het is geen "ding" meer. Het zou vreselijk zijn als je je dat pas later realiseert.
Wat je ook kiest, heel veels terkte, het is niet aan ons om daar een oordeel over te geven, gelukkig.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:05

Citaat:
Misschien krijg ik nu wel bokt over me heen, maar ik zie de big deal niet echt?
Ja ze is zwanger, ja dat is vervelend, gelukkig bestaat er abortus en dat is dan toch prima?

Nee hoor, want ik deel je mening.
Mits het goed overwogen is zoals in dit geval.

Niet bij grietjes die denken: oh wil je het onveilig doen??? is goed, kan toch abortus laten plegen.
In dat geval niet...

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:05

Ik kan de stroom pbtjes en berichten hier niet bijhouden, maar tem nu wel, want dit topic gaat niet de kant uit waar ik het voor heb geopend.
Ik sta open voor andere meningen, maar sommige reacties gaan mij te ver.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:07

Weetje wat ik nou zou raar vind aan sommige reactie's?Er wordt keihard geroepen van wie met de benen wijd ligt loopt een risico en als je dat risco gelopen hebt moet je er voor gaan ook.
Sorry maar in mijn ogen bullshit en waarom?: omdat als ze over 2/3 jaar een topic zou openen met ik ben in een depressie terecht gekomen en ik heb mijn kind wat aangedaan.Dan roepen jullie met zijn alle hard dan had je geen kind moeten nemen.

Ts weet heel goed hoe ze in elkaar zit en weet waarom dat ze deze keuze maakt.Ze denkt aan wat voor toekomst ze het kindje kan bieden en dat is op dit moment niks.

Je ziet toch liever een kind die in een veilige en warme huissituatie zit dan 1tje die zeker niet gewenst is en een moeder heeft die niet eens weet met het leven om te gaan?
Wat als ze mede door het kind een terug val krijgt wie moet daar voor boeten??

Ik kan haar keuze dus wel snappen in dit opzicht omdat ze kijkt naar het leven van het kindje en niet denkt van ik moet dat kind houden want zo hoort het allemaal met het risico van dien.

slimmerik

Beste TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen. Kan me helemaal voorstellen dat je radeloos bent. Hoop voor jou iig dat je nog niet te laat bent. En naar de Rutgersstichting alleen gaan, zou ik niet doen.

Ik hoop dat je nog iemand uit je omgeving kunt vertrouwen die met je meegaat. Sterkte meid, je zult het heel hard nodig hebben.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus daarmee kan ik je niet helpen.

Tallie1979

LifeSucks, zoals ik al eerder zei, het is errug makkelijk om lekker anoniem vanachter je PC te gaan zitten inhakken op iemand. Eigenlijk moet je gewoon kak hebben aan die mensen en doen wat jij voor ogen hebt, op de manier die jij voor ogen hebt. Laat ze lekker in mekaar storten hier zeg! :D

Eponastable

Zo dat krijg je dus met mensen die niet kunnen lezen!
TS goed dat je temt, alle begrip voor.

AnnebelleVD

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft.
Misschien blijkt dat je geen keuze hebt als het straks te "oud" is om te laten aborteren.
Maar volg in dit geval je gevoel, jouw gevoel en niet die van anderen... Sterkte.
Goed dat je temt.

eroslover

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:10

@TS: tuurlijk is het niet zo slim van je geweest om met de pil te stoppen. Toch begrijp ik jou beweegredenen om abortus te willen wel in de omstandigheden waarin jij nu zit.
Sterkte met dit alles!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:10

Ik krijg net een smsje van mijn vriend (die is de hele dag aan het werk) n.a.v mijn smsje naar hem deze ochtend met de vraag of het echt over was, omdat hij me niet gedag zei.

Hij stuurt (zo ongeveer want mag niks plaatsen wat echt letterlijk is gestuurd)
waarom denk je dat ik wilde praten gister, en dat hij me vanavond een brief schrijft.

Hoe kan ik hem nou vertellen over vandaag????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:12

Ja, heel moeilijk meid maar ik zou er toch eerlijk over zijn.
Achteraf doen maakt het alleen nog maar moeilijker. Dan heb je het in ieder gehad gehad en kun je open zijn.
Het is nou eenmaal iets waar hij absoluut recht op heeft. Het is eigenlijk not done om het te verzwijgen voor hem.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-03-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijlaarsdam

wil helemaal niemand voor de schenen schoppen.
maar wil dit toch even kwijt.
allereerst, vindt ik wat jij een foutje noemt geen foutje.
ergers heel diep in je achterhoofd moet je weten waar je mee bezig was.
het stoppen met de pil is in mijn ogen het zelfde als zonder schoenen de straat op gaan, je komt er al snel achter dat je wat vergeten bent. ( rare vergelijking, ik weet het)
en op zich is dat niet fout,want misschien kriebelde iets in je en zei je klokje dat het misschien wel tijd was voor een kindje.
(gebeurd regelmatig dat mensen in een mindere relatie denken dat een kind nemen de oplossing is helaas)

en het is jouw lijf en jouw beslissing.
maar,... weet goed wat je doet, nu denk je dat je het niet aankan, enz. maar je zult zien waar je allemaal in staat bent als je ineens moeder bent.
ik neem aan met de problemen die jij hebt je ook vast bij een psychiater of iets loopt.
vertel die eens over je zwangerschap of als je het al gedaan hebt wat zei die persoon daar dan over?
zoals jij de zwangerschap en daarna moeder worden bekijkt vindt ik niet helemaal eerlijk. want er zitten ook echt zo veel mooie kanten aan.

wil je veel sterkte wensen met dit alles en je vragen om welke beslissing je dan ook neemt hem echt goed te overwegen.
dus beiden kanten informatie zoeken enz.
gr.

Tallie1979

Jullie relatie is ook op de klippen gelopen nu? :(:)

Kijk, het is jouw lijf, als jij het eruit wilt hebben, gaat het eruit.. Maar het zou netjes zijn als je het hem wel verteld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:13

LifeSucks schreef:
Ik krijg net een smsje van mijn vriend (die is de hele dag aan het werk) n.a.v mijn smsje naar hem deze ochtend met de vraag of het echt over was, omdat hij me niet gedag zei.

Hij stuurt (zo ongeveer want mag niks plaatsen wat echt letterlijk is gestuurd)
waarom denk je dat ik wilde praten gister, en dat hij me vanavond een brief schrijft.

Hoe kan ik hem nou vertellen over vandaag????

Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt...
Als ik jou was zou ik het hem wel vertellen, ik vind dat hij daar toch ook wel recht op heeft.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:14

ts. het is jullie keuze wat jullie doen maar doe die keuze wel samen.
ik ben wel benieuwd of je vriend het ondertussen al weet en zo niet of je hem toch wel mee naar de dokter neemt of niet en laat je hem mee kiezen met de abortus of niet.
en zo ja wat als hij geen abortus wilt?

edit las pas net van het smsje.
is het niet mogelijk om hem in zijn werk pauze te spreken of dat je hem even belt en hem zegt dat je achter iets bent gekomen en dat het heel belangrijk is om het te bespreken
Laatst bijgewerkt door booster op 02-03-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt