Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:16

valt wel mee
het is maar 5mg per keer
en als het werkt dan vind ik het al goed
ik ben het beu al die pillen te slikken
en alleen maar me rot te voelen |(
joyce2 schreef:
klinkt heftig, morfine...

joyce2

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:18

ja dat snap ik idd wel... Wel fijn dat je nu kan merken dat het werkt!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:25

ja dat zeker
en hij mag een week op blijven zitten
dus dat is ook handig
ik wou dat ik deze plijster eerder had gekregen :D :D
joyce2 schreef:
ja dat snap ik idd wel... Wel fijn dat je nu kan merken dat het werkt!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:30

Ik zweer bij zetpillen!! :=

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:33

ja kan ook maar als je aan de dunne ben gaat een zetpil niet hoor :D :D
Petulan schreef:
Ik zweer bij zetpillen!! :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:38

eerst diarree remmers en dan de zetpil, half uurtje billen bij elkaar en dan weer naar de wc remmen omdat die dingen laxeren ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:06

haha, zetpillen heb ik nooit gebruikt :o

duspatal doet het bij mij wel aardig, maar dat opgeblazen gevoel (en al die gassen :o ) gaan er niet echt mee weg. Als daar toch eens iets werkends voor was.. (deflatine werkt hier niet echt)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:28

Morfine voor een spastische darm?
Vind ik erg vreemd....

Ik heb een aanval gehad, en lig nu bij te komen pfffff

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:30

Elke, ben je nog steeds bezig met dat ( hoe heette dat ookalweer?) dieet?
Werkt dat? Voor zowel afvallen als darmen?

En niet geheel onbelangrijk, is het eetbaar en ook vol te houden?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 05:58

Melissa; ik heb cambridge gedaan, maar heb het maar 5 dagen volgehouden, was allemaal duizelig. Darmen waren wel iets rustiger.
Achteraf is het duizelig zijn van de hyperventilatie, dus binnekort wil ik toch weer starten.. want het is wel een fijn dieet (allemaal shakes drinken), maar het is wel echt even wennen..

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:00

het is een stofje wat tegen morfine aan zit 9dat zecht de dokter zo)
het is geen pure morfine hoor
dit zou ik ook niet willen
ivy_power89 schreef:
Morfine voor een spastische darm?
Vind ik erg vreemd....

Ik heb een aanval gehad, en lig nu bij te komen pfffff

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:07

Ik vind morfine voor een spastische darm wel heel erg drastisch. Je moet ook nog is opletten dat je niet verslaafd raakt.

Ik ben net terug van mijn eerste acupunctuur behandeling. Hij maakt gebruik van verschillende japanse acunpunctuurmethodes. Al mijn klachten komen volgens hem wel overeen met het beeld wat hij ziet. Hij is eerst bezig geweest met mijn chi. Op veel plekken had ik veel spanning op mijn spieren en als hij hier dan op drukte deed dat erg zeer. Daarna heeft hij 2x wat naaldjes geplaatst (voel je niks van). De eerste keer op mijn polsen en enkels. De 2e keer op mijn onderbenen, rug en nek. Toen zette hij ook nog een warmte lamp op mijn rug en heb ik een hele tijd gelegen. Bij de eerste ging er na een paar minuten een trilling door me heen en daarna was ik helemaal ontspannen en was de spanning van bepaalde plekken ook meteen helemaal weg. Ik heb nu 2 naaldjes in mijn rug die ik er een week in moet laten zitten. Ook raadde hij me aan om probiotica van Orthiflor te slikken. Ik heb voor een maagbacterie 3 zware AB-kuren tegelijk moeten slikken. Daarna heb ik nog een paar keer AB geslikt. Waarschijnlijk zijn hierdoor ook veel goede bacteriën weg. Ik heb maar meteen de dure kuur genomen met pro- en prebiotica. De volgende afspraak is pas weer 19 april.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:12

Flosje446 schreef:
Ik vind morfine voor een spastische darm wel heel erg drastisch. Je moet ook nog is opletten dat je niet verslaafd raakt.

Het lijkt er op denk ik. Ritalin is ook familie van morfine, en zo nog meer medicijnen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:12

Flosje446 schreef:

Ik ben net terug van mijn eerste acupunctuur behandeling. Hij maakt gebruik van verschillende japanse acunpunctuurmethodes. Al mijn klachten komen volgens hem wel overeen met het beeld wat hij ziet. Hij is eerst bezig geweest met mijn chi. Op veel plekken had ik veel spanning op mijn spieren en als hij hier dan op drukte deed dat erg zeer. Daarna heeft hij 2x wat naaldjes geplaatst (voel je niks van). De eerste keer op mijn polsen en enkels. De 2e keer op mijn onderbenen, rug en nek. Toen zette hij ook nog een warmte lamp op mijn rug en heb ik een hele tijd gelegen. Bij de eerste ging er na een paar minuten een trilling door me heen en daarna was ik helemaal ontspannen en was de spanning van bepaalde plekken ook meteen helemaal weg. Ik heb nu 2 naaldjes in mijn rug die ik er een week in moet laten zitten. Ook raadde hij me aan om probiotica van Orthiflor te slikken. Ik heb voor een maagbacterie 3 zware AB-kuren tegelijk moeten slikken. Daarna heb ik nog een paar keer AB geslikt. Waarschijnlijk zijn hierdoor ook veel goede bacteriën weg. Ik heb maar meteen de dure kuur genomen met pro- en prebiotica. De volgende afspraak is pas weer 19 april.

Ben benieuwd hoe jij er de komende dagen op reageert!
Zo te horen krijg jij wel een andere soort acupunctuur.
Die naaldjes die een week blijven zitten, vallen die er ook vanzelf uit?

Probiotica van othiflor is mij inderdaad ook aangeraden, zijn wel flinke pillen hoor :oo

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:28

Ik voel nu nog vrij weinig, misschien wat stijfheid, maar dat kan ik me ook verbeelden. Ik denk dat jij chinese acupunctuur hebt gehad (denk het wel bij chinese geneeskunde) en ik heb japanse acupunctuur gehad, daar zitten wel verschillen tussen. De naaldjes moet ik er zelf over een week uithalen.
Ik heb zakjes van Orthiflor met pre- en probiotica. Dat is beter, omdat prebiotica het juiste milieu creëert zodat de probiotica kan 'overleven'. Het was wel verschrikkelijk duur, maar het moet maar. Ik heb van dat merk ook vitaminepillen gehad, maar die kreeg ik niet door geslikt omdat ze zo groot zijn.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:42

Ik heb inderdaad chinese gehad, daar zal dan ook inderdaad het verschil tussen zitten :)
Wel eng hoor, dat je die naaldjes er zelf uit moet halen..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:47

Het zijn hele kleine naaldjes, maar ik had het gevoel dat ze redelijk diep zitten. Ik kan ze er niet zelf uit halen, want daar kom ik niet bij dus dat mag mijn moeder doen. }>

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:32

hier even een tegen berichtje het merk heet butraNS 5MG /UUR
het bevat een stofje burenorfine dat dat is een stofje dat naast de lichte morfine heeft gelegen
dat heb ik ook maar zo van de dokter gehoord en het is niet verslavend zecht hij
dus het is geen morfine het is een tegen hang er van
hoop dat ik het zo goed heb uit gelecht het is een produkt dat er op lijkt

Sim0ne schreef:
Flosje446 schreef:

Het lijkt er op denk ik. Ritalin is ook familie van morfine, en zo nog meer medicijnen.
Laatst bijgewerkt door Nagano op 29-03-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:35

Hopelijk heb je er baat bij, Flosje!
Hoor wel vaker goede dingen over acupunctuur :j
Zelf geen ervaring mee. Gebruik nu alleen homeopatische pilletjes naast m'n duspatal, en voor de rest ben k gestopt met alle pillen en therapieën. Ben echt al zeker 2000 euro lichter en nog geen stap verder ;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:40

Flosje446 schreef:
Maar er mee leren leven vind ik niet zo makkelijk. Ik heb bijna al mijn hele leven maagproblemen en nu zo'n 4 jaar darmproblemen, en er mee leren leven lukt mij niet. De afgelopen 1,5 week gaat het echt heel erg slecht. Ik heb zelfs krampen van mijn darmen waar ik normaal gesproken bijna nooit last van heb. Ik ben continu kotsmisselijk. Vanmorgen toen ik opstond bukte ik om wat eten in het voerbakje van mijn cavia's te gooien en liep zo een deel van mijn maaginhoud mijn neus in. Nou daar word je niet vrolijk van. Helaas heb ik nu een afspraak die ik al een keer verzet had ivm ziekte, dus ik moet nu wel. Net in de trein en in de bus zitten hopen dat ik alles binnen kon houden.

Ik heb nog even een vies vraagje. Op de momenten dat ik last van maag en darmen heb is mijn ontlasting echt heel erg licht van kleur. Hebben jullie daar ook last van en weet iemand waar dit aan ligt?

Ik heb vandaag toch wel behoorlijke last gehad van mijn darmen en ik ging daarnet eens kijken en ja waarempel... het is lichter van kleur..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:00

man man man wat heb ik een pijn in mn maag bleh, heb maar een poedertje voor constipatie genomen t gaat al wat beter bah.

Al 3 dagen hopelijk morgen een beetje beter :=

en dat lichte kleurtje := ja das wel herkenbaar, of erg donker

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:31

Kom ik ook weer even! :P
De laatste dagen voldoe ik weer aan het symptoom "plotse heftige buikpijn tijdens of na het eten, dat overgaat als je naar de wc bent geweest"
En idd dat lichte kleurtje herken ik ook!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:49

Hier is het ook weer helemaal niks, fijn weer, die Paasdagen -O-
Gisterenavond al veel last dat ik maar niet mee ben gaan stappen en vannacht ook veel buik en rugpijn gehad, en het is helaas nog niet over..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:28

bij mij gaat het al iets beter,man de nacht was weer hectisch veel pijntjes krampen en zuur. Gelukkig is dit alweer beter :) vanavond uit eten man nu al zin in hahaha hopelijk blijft het goed.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:28

ik doe niet meer aan die feestdagen |( |(
ze leveren steeds buikpijn op door dat lekkere eten :D