het is maar 5mg per keer
en als het werkt dan vind ik het al goed
ik ben het beu al die pillen te slikken
en alleen maar me rot te voelen

joyce2 schreef:klinkt heftig, morfine...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Flosje446 schreef:Ik vind morfine voor een spastische darm wel heel erg drastisch. Je moet ook nog is opletten dat je niet verslaafd raakt.
Ik ben net terug van mijn eerste acupunctuur behandeling. Hij maakt gebruik van verschillende japanse acunpunctuurmethodes. Al mijn klachten komen volgens hem wel overeen met het beeld wat hij ziet. Hij is eerst bezig geweest met mijn chi. Op veel plekken had ik veel spanning op mijn spieren en als hij hier dan op drukte deed dat erg zeer. Daarna heeft hij 2x wat naaldjes geplaatst (voel je niks van). De eerste keer op mijn polsen en enkels. De 2e keer op mijn onderbenen, rug en nek. Toen zette hij ook nog een warmte lamp op mijn rug en heb ik een hele tijd gelegen. Bij de eerste ging er na een paar minuten een trilling door me heen en daarna was ik helemaal ontspannen en was de spanning van bepaalde plekken ook meteen helemaal weg. Ik heb nu 2 naaldjes in mijn rug die ik er een week in moet laten zitten. Ook raadde hij me aan om probiotica van Orthiflor te slikken. Ik heb voor een maagbacterie 3 zware AB-kuren tegelijk moeten slikken. Daarna heb ik nog een paar keer AB geslikt. Waarschijnlijk zijn hierdoor ook veel goede bacteriën weg. Ik heb maar meteen de dure kuur genomen met pro- en prebiotica. De volgende afspraak is pas weer 19 april.
Sim0ne schreef:Flosje446 schreef:Ik vind morfine voor een spastische darm wel heel erg drastisch. Je moet ook nog is opletten dat je niet verslaafd raakt.
Het lijkt er op denk ik. Ritalin is ook familie van morfine, en zo nog meer medicijnen.
Flosje446 schreef:Maar er mee leren leven vind ik niet zo makkelijk. Ik heb bijna al mijn hele leven maagproblemen en nu zo'n 4 jaar darmproblemen, en er mee leren leven lukt mij niet. De afgelopen 1,5 week gaat het echt heel erg slecht. Ik heb zelfs krampen van mijn darmen waar ik normaal gesproken bijna nooit last van heb. Ik ben continu kotsmisselijk. Vanmorgen toen ik opstond bukte ik om wat eten in het voerbakje van mijn cavia's te gooien en liep zo een deel van mijn maaginhoud mijn neus in. Nou daar word je niet vrolijk van. Helaas heb ik nu een afspraak die ik al een keer verzet had ivm ziekte, dus ik moet nu wel. Net in de trein en in de bus zitten hopen dat ik alles binnen kon houden.
Ik heb nog even een vies vraagje. Op de momenten dat ik last van maag en darmen heb is mijn ontlasting echt heel erg licht van kleur. Hebben jullie daar ook last van en weet iemand waar dit aan ligt?