Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:16

1 op mn scheenbeen : op de basisschool gevallen met mn hippe stepje...
1 tussen me grote teen en die teen dr naast : met een riek in me voet geprikt
1 of eigenlijk 30 kleintjes op mn heup bot : zwaar scooter ongeluk
een paar kleine op mn linker hand : zelfde ongeluk als hierboven.
een paar kleintjes op mn boven been: ook dat ongeluk
1 klein rondje op mn rechter onderarm: boos meisje in de kroeg met peuk :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:20

Ik heb een heleboel littekens.
De meest kenmerkende zijn:

- Een verticaal streepje in het midden van mijn bovenlip. M'n lip scheurde toen ik tegen de handrem van mijn broers racefiets aanliep.
- Op mijn linkerknie. Toen ik in Oekraïne in een auto zat waarvan de hendel om het raam mee open te doen afgebroken was en zich in mijn knie porde.
- Een lelijk, bobbelig litteken rechts op mijn buik, net boven mijn heup. Van uitslag die ik vroeger heb gehad.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:22

ff tellen hoor haha

2 grote op de rechterkant van me onderrug, hondenaanval, 8 dagen in ziekenhuis
1 linkerarm boven aan de achterkant, chirurgenlitteken om een litteken van de honden te laten verwijderen
1 op onderarm, zelfde honden
rechter ringvinger, ook honden
2 grote op mijn linkerknie aan de achterkant, ook honden
6 op me rechterbeen aan de achterkant, soort gaten, ook honden
1 op me rechterbil! haha ook honden

1 op me rechterknie aan de voorkant, vrij recent van me paard gekukeld
1 op me rechterduim, vissenkom gebroken, glas in me duim!
1 op de onderkant van me kin, gevallen toen ik klein was met skaten.

dat waren ze denk ik wel! :D

kaatje89

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:34

1 op m'n teen, aan geopereerd toen ik mn teen gebroken had en scheef is aangegroeid.
1 op m'n borst, had een fibroadenoom, weg laten halen.
Verder zitten er veel kleine op m'n handen, door katten gekrabt ed, heb een gevoelige huid dus zowat alles blijft gewoon zichtbaar :=

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:40

Goh, valt me op dat iedereen zo veel littekens heeft ! Ik heb een paar kleintjes, maar ik moet zeggen dat de meesten bij mij in de jaren weer zodanig zijn weg getrokken dat je ze niet of nauwelijks meer ziet... Maar deze heb ik nog wel :
- Op mijn linker slaap, een klein ''putje'' van het enige waterpokje dat ik als kind gehad heb en open krabde.
- Op de knokkels van mijn rechter hand, van toen ik als kind gevallen ben. Is bijna niet meer zichtbaar.
- Ik geloof dat er ook nog eentje op mijn knie zit van een val vroeger, weet niet zeker of die nog zichtbaar is...
- Verder veel kleine littekentjes van pukkeltjes en kleine wondjes enzo....
Meer heb ik niet voor zo ver ik nu kan bedenken, en geen van alle zijn groot of heel erg zichtbaar gelukkig !

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:44

1 op mijn rechteronderbeen/enkel: souveniertje van de pony van een oude vriendin van me zo'n 14 jaar geleden. na een flinke bokpartij met mijn gymp in de stijgbeugel blijven hangen. gevolg een gebroken been en onder het mes, gerepareed met drie schroeven.
nooit meer met gympen gereden overigens ;-)

op mijn rechterhand/ wijsvinger ook een aandenken aan het paard van een vriendin van mij, sprong naast de trailer met laden waardoor ik met mijn hand in een stuk ijzer kwam ( halstertouw was door dus had mazzel) geleerd nooit los te laten :-)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:45

1 op mijn kin op de lagere school van de trapleuning afglijden en de evenwicht niet meer kunnen houden
Heb er toen iets van 12 hechtingen in gehad

1 op mijn boven been door een beet van een hond

1 aan de binnen kant van mijn been
In het donker verstoppertje spelen en daardoor prikkeldraad niet gezien

1 op mijn arm door iets uit de hete oven te halen

1 op mijn rug door rug operatie, hebben ze een rugwervel vast gezet nadat die verschoven was
Heb ik gekregen van de hooizolder afspringen toen er te weinig los hooi onder lag

En de laatste op mijn onderbuik nadat ze mijn baarmoeder en eierstokken hebben verwijderd
Omdat ik heel erge last van endometriose had

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:45

snikky jeetje was dat 1 hond die je aanviel!

littekens van een auto ongeluk,waarvan 1 op mijn voorhoofd en op mijn ooglid(waardoor een stukje wimpers weg is)
en een huidstransplantatie stukje net onder het begin van mijn wenkbrauw,dat stukje komt uit mijn achterhoofd dus daar zit ook een litteken.
dan zit er op mijn rug een litteken van een operatie.
op mijn been heb ik een litteken van de punt van een mes...heel slim opgelopen toen ik geen schaar bij de hand had en van mijn lange spijkerbroek een kort broek wou maken,terwijl ik de broek aan had...
op mijn arm een streek van het uitschieten van een schaar...
en dan nog een aantal niet benoemens waardige littekentjes van valpartijen...

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:53

knooopje schreef:
snikky jeetje was dat 1 hond die je aanviel!

nee waren er 5 haha dus dan valt het nog wel mee op zich ;)

valt me idd op dat veel mensen veel littekens hebben....veel ongelukjes blijkbaar!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:53

litteken op mn been: k ging n keer over prikkeldraad springen en t ging de hele tijd goed, maar opeens kjatssss :P

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:58

1 op mijn rechterhand,op mijn ringvinger en dat gebeurde door een schaar omdat ik uitschoot.
1 op mijn rechterhand op mijn wijsvinger.
Ik was zo slim op op een verticale spiegel te tekenen die niet helemaal afgeschuurd was,ik schreef mijn naam en was al bij de laatste letter en aitch vinger open. (en dat bloed,poeh daar schrik je toch wel even van als 11-jarige) :=

Voor de rest heb ik volgens mij niet veel littekens.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:00

Ik heb volgens mij maar één, op mijn wijsvinger.
Ik heb meer dan een jaar een splinter erin gehad en
dat was altijd een bultje totdat die naar een jaar openging
en de splinter er vanzelf uitkwam! ;)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:03

ik heb een litteken op mijn linkerwijsvinger.

wij gingen (mijn vader en ik) met de trekker de roller (voor het land) ophalen bij m'n oom die boer is...
ik moest hem dus omhooghouden en m'n vader zou hem er achteruit in rijden zeg maar.
dus ikke vasthouden, maar hij paste er dus niet tussen...
dus men vader stapt van de trekker, en schopt er een paar keer tegenaan in de hoop dat hij er dan tussenpaste.
pleurt dat ding naar beneden.... zat m'n vindger ertussen, hij was helemaal gesplet. en ar zat een enorme scheur in waar allemaal vlees en weefsel uitkwam... :S maar gelukkig was hij niet gebroken maar het deed enorm zeer !!

Groetjes Margo

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:35

al die littekens. :)
ik doe mee (gelukkig niets spectaculairs)

-kleine littekens van brandwondjes op mijn vingers (koken is niet echt veilig voor mij := )
- littekentje aan mijn pols van die keer dat er ineens een steekvlam(metje) uit het strijkijzer kwam.
- littekens op beide knieën door verschillende valpartijen

o ja nog eentje
- litteken op mijn neus van een uit de hand gelopen spelletje als kleuter (medekleuter vond er niets beters op dan in mijn neus te bijten _O- )

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:09

Ik heb er meerdere, maar o.a. één op m'n scheenbeen is de lelijkste. Ik ben vroeger tijdens een val met mijn scheenbeen langs de onderkant van een ladder geschaafd (Van die anti schuif ribbels). Er zat echt een onwijs gat in m'n been. Ter geruststelling heeft mijn vader gezegd dat de dokter er vast een pleister op zou plakken, maar eenmaal bij de dokter is het gehecht met 3 hechtingen erin. Nu inmiddels 12? jaar later zit er nog steeds een lelijk litteken, blij ben ik er niet mee nee! Maargoed, wat doe je er aan?! :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:14

1 op mijn linkerborst
1 opmijn rechterborst beide operatie's
1 op mijn linker knie door scooterongeluk.
1 op mijn pink door de kaasschaaf
1 op mijn rechterbil aan de zijkant hoe dat komt geen idee.
1 op mijn rug moedervlek laten verwijder
1 op mijn arm moedervlek weggekrabt.

en nog een hoop op mijn benen en armen door muggenbulten maar die trekken langzaam weg

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:29

Ik heb een litteken aan de binnen kant van mijn ringvinger, ik ben toen gebeten door een hond toen ik 5 jaar oud was.
Een half jaar later weer hieraan geopereerd omdat mijn vinger was krom gegroeit dus weer een litteken erbij nu aan de binnenkant van mijn pols omdat ze hier vel hebben verwijderd om in mijn vinger te zetten.
Dit litteken op mijn vinger is ook erg lelijk maar gelukkig kan ik de vinger goed gebruiken wat eigenlijk een wonder mag heten.
Op de zelfde pols heb ik een litteken van een brandwond omdat ik de plaat van de broodoven waar ik toen werkte op mijn arm liet vallen.
Op mijn linker boven arm heb ik 2 kleine littekentjes omdat de gynaecoloog die bij mij de inplanon had gezet dit onder mijn spier had gedaan en deze er niet gewoon uit gehaalt kom worden na 3 jaar.
Ik maak helaas lelijkt littekens ik kan nu na 35 jaar nog precies zien hoeveel hechtingen er in mijn pols zijn gegaan na het verwijderen van het stuk huid.
Een littekentje op mijn bovenlip na het verwijderen van een wratje.
Een op mijn andere ringvinger (de knokkel)mijn broer en ik (nog klein)mochten papier knippen ik met de kinder schaar hij met de grote je raad het al dat was geen papier maar mijn vinder die er tussen zat

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:22

inge1968 schreef:
Ik heb een litteken aan de binnen kant van mijn ringvinger, ik ben toen gebeten door een hond toen ik 5 jaar oud was.
Een half jaar later weer hieraan geopereerd omdat mijn vinger was krom gegroeit dus weer een litteken erbij nu aan de binnenkant van mijn pols omdat ze hier vel hebben verwijderd om in mijn vinger te zetten.
Dit litteken op mijn vinger is ook erg lelijk maar gelukkig kan ik de vinger goed gebruiken wat eigenlijk een wonder mag heten.
Op de zelfde pols heb ik een litteken van een brandwond omdat ik de plaat van de broodoven waar ik toen werkte op mijn arm liet vallen.
Op mijn linker boven arm heb ik 2 kleine littekentjes omdat de gynaecoloog die bij mij de inplanon had gezet dit onder mijn spier had gedaan en deze er niet gewoon uit gehaalt kom worden na 3 jaar.
Ik maak helaas lelijkt littekens ik kan nu na 35 jaar nog precies zien hoeveel hechtingen er in mijn pols zijn gegaan na het verwijderen van het stuk huid.
Een littekentje op mijn bovenlip na het verwijderen van een wratje.
Een op mijn andere ringvinger (de knokkel)mijn broer en ik (nog klein)mochten papier knippen ik met de kinder schaar hij met de grote je raad het al dat was geen papier maar mijn vinder die er tussen zat

Jemig, dat je het na 35 jaar nog kunt zien is wel pech hebben zeg... Ben blij dat mijn huid niet zo gevoelig is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:24

Ik heb er ook behoorlijk veel.
1 op me elleboog, behoorlijk grote, maar het is nogsteeds 1 groot raadsel hoe hij daar is gekomen.
1 onder me lip, tandje door me lip.
1 op me kin, was gevallen met de fiets.
1 op me knie en zij, gevallen met paard.
een paar kleine doordat ik moedervlekken weg heb laten halen.
en ergens op me hoofd moet ook nog wel een deukje zitten van een gat in me hoofd doordat ik tegen het raampje van een caravan op ben gelopen :o

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:30

ik heb tig littekens... wat ze me vertellen??

dat ik een verschrikkelijke onmund was vroeger, en nog steeds een beetje, dat ik me als een olifantje door een porseleinkast beweeg.. gewoon lomp en onmundig dus :D

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:33

1 op mijn knie van een sliding maken op kunstgras (voetbal)
een stukje van mijn pink omdat die tussen de deur van de douche zat.
1 op mijn been van voetbal
1 op mijn enkel omdat die een keer tussen de spaken zat

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:48

1 litteken op mijn rug, vorm van een hoef.. Jep, een volle trap gehad.
1 litteken op mijn elleboog, 4 operaties na een verbrijzelde arm
2 littekens op mijn knie, operatie aan meniscus
1 litteken op mijn onderrug, laserbehandeling
1 litteken op mijn voet, in een groot stuk glas gestaan.. 4 hechtingen
1 litteken op mijn sleutelbeen. Gebroken geweest door een aanrijding, was een open botbreuk
1 litteken op mijn achterhoofd, gat in mijn hoofd.

En dan nog een boel kleine.. Beetje pechvogel

Wat ze vertellen? Dat paarden hele lieve dieren zijn, maar dat je altijd moet oppassen.. Ongelukken gebeuren als je het niet verwacht.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:51

1 op mijn pols, een mooi rondje, heeft me moeder vroeger in geknipt toen ze verband ging verwisselen :')
1 op mijn buik, geen idee waar die vandaag komt
1 op mijn knie, was een keer op een tak gevallen
1 op mijn duim, kreeg ik een keer een putdeksel op :+
en op mijn hoofd heb ik een heel raar litteken, toen wel 5 cm groot en best diep, maar er zit haar overheen dus je ziet er niks van
ook geen idee hoe ik daar aan gekomen ben..

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:55

Midden op mijn voet van het surfen in Nieuw Zeeland! 8-)

wist niet dat de surfplank zo ruw was, na twee uur surfen was er een laag vel vanaf geschaafd. Is nu een donkere cirkel :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:56

Mijn littekens vertellen me dat ik een blinde-darmoperatie heb gehad en dat ik een kind heb gekregen door middel van een keizersnede... :+