Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
melsh schreef:zonnebloem18 schreef:Oogcontact is idd ook zo'n ding ik vind dat echt heel moeilijk, moet mezelf er echt toe zetten iemand aan te kijken en dan hou ik het ook maar een paar seconden vol.
Zoek altijd iets anders om naar te kijken een kopje thee, mijn handen, een papiertje alles om iemand maar niet aan te hoeven kijken.
Laatst was ik ergens aan het werk (post bezorgen) en daar waren wat kinderen 8 tot 10 jaar wat aan het klieren.
Ze begonnen achter me aan te lopen en lawaai te maken enz., ik voelde me echt meteen weer dat meisje op school en toen ik klaar was met de straat ben ik naar huis gefietst en heb ik echt even zitten janken.
Ik doe het stuk nu alleen nog maar onder schooltijd en nu het vakantie is voel ik me daar echt niet prettig, ik laat me gewoon op mijn kop zitten door een stel kinderen.
Oogcontact is het grootste struikelblok, ja. En omdat ik mensen niet kan aankijken, denken ze altijd dat ik lieg...
hyppolyte schreef:@ ilse, heel goed!!! Ik heb inderdaad ook nog wel eens de pesters tegenover me gehad die toen dachten wel even met me aan te leggen, nou mooi niet! Ik was best wel een player op een gegeven moment. Zo was er ook een jongen die ik in de 2e wel leuk vond, maar hij wilde echt niets met mij (hij zat ook in de 5e ofzo). Die kwam ik een paar jaar later in de kroeg, hij heeft maanden achter me aan gelopen, dat voelde toch wel erg leuk. Kruipen zal je!
Misschien moeten we maar eens meeten, dan doen we een groepsessie, bokt therapie

)maar ik merk wel dat ik erg onzeker ben van mezelf, faalangsten heb,en mijd grote groepen kinderen,omdat ik toch nog altijd bang ben om een grote mond te krijgen ofzo.En als ik wel 's mensen tegenkom die me vroeger gepest hebben, krijg ik toch weer dat rotgevoel,wat naar boven komt...
juleke schreef:Ze schaamt zich er niet voor. Ik vernam van de vriendin van mijn goede vriend dat ze nog steeds niets goeds over mij te vertellen heeft. Ze noemde mij vorige week nog een 'lompe boerin' (de pester dus). (De vriendin van die vriend van mij vindt de pester overigens ook niet leuk. Tegen haar doet de pester ook vrij gemeen.)
.
) en dat soort dingen