Altijd trek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:55

Vind de eetpatronen hier ook raar. Bij Lisann__ bijvoorbeeld is het echt niet vreemd dat je savonds gigantisch trek krijgt. :+ Één crackertje in de ochtend en één in de middag!! := Logisch dat je dan een vreetaanval krijgt 's avonds. :D

Alles in totaal wat jij eet zou van mij een uitgemergeld mens maken. :+ Maar waarschijnlijk eet ik dan ook asociaal veel.. O:)

123321

Re: Altijd trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:47

Ik opzich heb idd best een normaal eetpatroon maar wat er tussen mijn lunch en avondeten naar binnen gaat is niet bepaald normaal te noemen :=
Iemand tips?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:24

Haha, ik ken het ook!
Aan mijn eetpatroon moet toch eens hevig gesleutelt worden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:29

Mijn menu vandaag was:
- s'ochtends had ik geen zin in boterhammen, dus heb ik een bakje tiramisu gegeten
- om 11 uur zak zoutchips
- Kort daarna van die Aldi koekjes met chocola erin (na chips alstijd iets zoets)
- om 12 uur soep met gehaktballen,pasta,aardappel erin
- Na het eten eet ik altijd een half zakje snoep (vandaag lange jan)
- om 3 uur 2 kinderdelices
-om 6 uur een pitta durum
- kort daarna een halve pak Melikoeken
- en nu zit ik weer aan een zakje snoep, zure beertjes :D

erg he := ..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:31

Je hebt wel veel gesnoept :+

Ik eet juist veel (op mijn werk, als ik vrij ben niet), maar alles is gezond.
Fruit, rijstewafels, cup 2 soup, of baby liga's, ontbijtkoek, brood.
Meer is er niet :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:52

unicorn_kiss schreef:
Mijn menu vandaag was:
- s'ochtends had ik geen zin in boterhammen, dus heb ik een bakje tiramisu gegeten
- om 11 uur zak zoutchips
- Kort daarna van die Aldi koekjes met chocola erin (na chips alstijd iets zoets)
- om 12 uur soep met gehaktballen,pasta,aardappel erin
- Na het eten eet ik altijd een half zakje snoep (vandaag lange jan)
- om 3 uur 2 kinderdelices
-om 6 uur een pitta durum
- kort daarna een halve pak Melikoeken
- en nu zit ik weer aan een zakje snoep, zure beertjes :D

erg he := ..

_O- Ge-WEL-dig!

Ik denk idd dat de meesten hier de tiener lintworm hebben. Ikzelf eet mezelf ook al m'n hele leven een slag in de rondte. M'n moeder gooide na 1 maand al pap door m'n babymelk heen omdat ik echt ALTIJD honger had.
En nu al weer wat jaartjes (bijna 25) ben ik in de zomer lekker dun en als het koud wordt dan gaat de honger weer opspelen en eet ik me weer een slag in de rondte :+ En dan kom ik ook echt wel kilo's aan en ben ik weer biggetje. :P
Ach, het is koud, maar ik heb het wel altijd lekker warm :Y)

Merel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:51

haha jeetje wat een eten, ookal heb ik het zelfde ik zit nooit vol ik begin in de ochtend met een broodje, en vlak daarna zit ik alweer koekjes te eten ofzo, het houd maar niet op er kan altijd nog wel wat bij, alleen ik merk dat ik nu wel dikker begin te worden dus goed oppassen haha :o

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:23

Ik zie hier wel eetpatronen waarvan ik alleen maar denk: meer ontbijt en meer lunch, dan snoep je ook al minder.

Vanochtend had ik geen brood in huis. Ik had gigantische honger op mijn werk. Gelukkig net wat te eten gehaald. Bakje fruit gehaald, 400 gram fruit zit er al in. Twee pakjes koekjes en straks nog twee reuze krentenbollen en dan gaat het wel weer tot uur of twee.

Het maakt inderdaad ook uit hoe druk mijn dag is hoor. Op dagen dat ik continu in de weer ben (een gemiddele dag op een ponykamp bjivoorbeeld) eet ik eigenlijk alleen ontbijt, lunch en avondeten en heb ik daar wel genoeg aan. Maar goed, dan eet ik ook wel hele grote porties.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:49

Fenn schreef:
Ik zie hier wel eetpatronen waarvan ik alleen maar denk: meer ontbijt en meer lunch, dan snoep je ook al minder.

Mee eens! Mijn probleem is dat ik heel snel vol zit en een half uurtje erna alweer ongelofelijke honger heb. Ik weet niet hoe dat komt, maar handig is het niet.
Mijn middageten bestaat altijd uit een kleine portie, ookal heb ik uren daarvoor niks gegeten. Misschien eet ik te snel?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:56

Eerder vol zitten omdat je te snel eet lijkt me niet zo logisch! Het is namelijk zo dat je maag pas later een signaal afgeeft dat je vol zit dan dat je daadwerkelijk vol zit toch ? ( snap je het nog :P )
Dus als je langzaam eet zou je eerder vol zitten, weet niet of het helemaal klopt maar het klinkt wel logisch :P

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:42

Dat laatste klopt inderdaad!
Ik heb een aantal keer mijn avondeten bewust langzamer gegeten, en dan krijg je onbewust een signaal door dat je vol zit! Dan zit je na 1 bord ook echt vol :+

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:14

Hahaha, dit topic had ik wel kunnen openen :=

bij mij is het meer zo van; bij té gezonden dingen zit ik heeeel gauw vol. maar oh, ik vreet ook echt de hele dag en kom weinig tot niets aan :+ ik probeer nog altijd een manier te vinden om gezonder te eten maar helaas lukt niet :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:17

Oh hier nog een, vreselijk, al wordt het wel minder maar de vakanties zijn het ergste hoor.

Ben 14, denk nu ong. 1.80/1.85 (zo'n beetje ertussenin)

Op schooldagen eet ik:

Ochtend: Boterhammen meestal belegd met hagelslag
Tussendoor: Koekjes
Middag: Weer 2/3 belegde boterhammen met meestal vruchtenhagel
Tussendoor: Op school niets meer, maar bij thuiskomst een koek zoals stroopwafel
Avond: Vlees, Aardappelen en Groente en dan nog vanilleyoghurt als toetje
'Tussendoor' : Tsja, heel fout, chips en drop..

Opzich lijkt het me wel een goede hoeveelheid, maar het is echt de 'ongezondere' dingen die ik meepak
Laatst bijgewerkt door Liesjeloef op 19-02-10 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:18

Ik eet zo ongeveer:

1 boterham met vruchenhagel (soms 2, maar vaak amper trek s'ochtends)

tussendoor liga evergreens, sultana's, of appel of mueslikoeken :')

smiddags een heerlijke tosti :D en vaak dan trek ik dan nog wel wat uit de kast...

savonds eet ik niet zoveel van groentes enzo :\ haat ik!
maar ook savonds gaat er vanalles aan chips en chocola uit de kast hoor :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:12

sommige dagen heb ik wel veel honger, andere niet.

met ontbijt altijd koekjes met melk of koffie.. vult niet echt. :+ dan meestal om een uur of 11 nog een cornetto (soort croissant met nutella of jam erin) met cappuccino. dan om 2 uur een broodje of wat pasta en dan tussen half 9 en 10 gewoon avondeten. maar sommige dagen loop ik de hele dag te eten. :)) vooral om een uur of 5 heb ik hongerrr.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:36

Super herkenbaar :D.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:45

Ik kan ook wel de hele dag eten, maar doe dat niet! Eet gewoon 3 gezonde maaltijden en wat fruit tussendoor. Dan heb ik ook niet de neiging om de hele dag te eten.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:29

Ik heb ook altijd trek en ik heb ook zeker 10 kg overgewicht maar steeds als ik denk vandaag eet ik gewoon 3x per dag en dan eet ik savonds zo weer een zak chips leeg en dag erna denk ik het weer hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer ik eet zou eigenlijk amper weten hoe ik hier vanaf kom..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:56

Ik meld me hier ook even.
Morgen is het tijd om me even te gaan voorstellen, nu ga k nog even een lekker broodje eten! :P

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:28

pff herkenbaar
constant een hongergevoel
een cirkel waar ik moeilijk uitkom heb zo een 6 kg overgewicht
die ik er eigenlijk wel weer af wil hebben,
maar pff oo dat is zo moeilijk om van die zoete dingen af te blijven :o

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:21

Nou, ik ben niet bepaalt een bodemloze put, maar ik eet wel goed zou ik maar zeggen. Maar het echte probleem is dat ik ongeveer standaard om de twee uur trek krijg.
Gelukkig eet ik ook echt alleen als ik trek heb (tja, niet kunnen ruiken, dus val je niet snel in de verleiding :P), maar af en toe is het wel erg veel wat er dan in gaat. Ik blijf mezelf verbazen! :Y)