aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:02

Ik meld me ook :)

Ik heb al heel erg lang van blaasontstekingen, achter elkaar door. Antibiotica gehad, kuur na kuur.

Bij mij komt het gewoon echt van de sex. Door mijn ziekte (crohn) heb ik een hele lage weerstand. En ben ik dus erg vatbaar.

Ik heb antibiotica gekregen, waarvan ik na de sex 1 pil moest nemen. En ja, al 4 maanden geen blaasontstekingen meer!!!

Helaas....heb ik mijn pillen laatst laten liggen bij vrienden die niet in de buurt wonen...dit weekend ben ik weer bij mijn vriend geweest, en onder het mom van, goed wassen, en plassen ;) toch sex gehad.

En ja hoor, nu voel ik het weer opkomen...
Het gaat ook zo snel, nu voel ik alleen nog een zeurderig gevoel en moet ik veel plassen, maar ik weet dat ik vanavond weer lig te janken van de pijn.

Odysseus

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:06

Bij mij komt het daar ook echt van :j
Gelukkig kan ik het met een D-Manose na de seks en goed wassen/plassen het voorkomen.
Bij mij gaat het ook zo snel. 's Ochtends idd alleen nog dat zeurderige gevoel, 's avonds niet meer kunnen plassen omdat het zo'n pijn doet...

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:13

Ooh, dat D-mannose klinkt goed zeg! Is dat ook in een winkel te koop? Of alleen via internet? Anders ga ik het nu meteen halen. Want ik heb geen recept meer van die antibiotica, en mijn huisarts is er niet!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:17

Via internet:
www.blaasontsteking.nl

Heb je ze binnen 3 dagen binnen. Maar ze zijn goedkoper (en makkelijker te slikken door andere capsules) bij De Tuinen. Hier bij de kruidenwinkel in het dorp (soort Tuinen) verkopen ze ze ook. Misschien bij een reformwinkeltje of een goede drogist ook wel :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:28

bij mij komt het ook daardoor vermoed ik, gekke is dat ik het met mijn vorige vriend niet had.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:29

Focussed schreef:
Verzuren heeft geen tot weinig invloed. Tenzij je echt kilo's aan vit-c slikt.

Als ik het voel opkomen pak ik meteen 2 D-Mannose en merk ik na 6 uur echt al verschil. (Na 6 uur is het volledig in m'n blaas aangekomen en heeft het de bacteriën "omhuld" waardoor ze zich niet meer kunnen hechten aan de blaaswand).

en wat zit er in 2 d-Mannose?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:31

Oke, dan ga ik snel op zoek, want dit gaat niet goed zo en 3 dagen wachten .. hmm nee ;).

Bedankt!

Ps: Bij mijn vorige vriend had ik het heeeeel zelden. Nu is het eigenlijk altijd raak!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:31

ik durf nu niet direct weer naar de dokter te rennen. maar heb gewoon het vermoeden dat ik over een uur zeg, ja nu weet ik het zeker :=

bij de betere drogist hebben ze zulk middel ook?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:34

Cranbarry pillen helpen ook heel goed, en het is beter dan antibiotica.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:35

ik moest dus van de dokter vitamine C, maar dan in een veel groter hoeveelheid dan de normale pillen in de winkel.

dat moet mijn urine dus verzieren

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:51

Vit C (zelfs enorme hoeveelheden) werkt bij mij niet zo heel goed. Beetje, maar meer niet. Cranberries werken ook een beetje. Maar D-Mannose werkt dus echt het beste.
D-Mannose komt in kleine hoeveelheden in cranberries voor. Dus als je het puur slikt krijg je er 50x zoveel van binnen, vandaar dat het zoveel beter werkt dan cranberries :j

_Lott: Ik weet het niet precies. Ik koop het dus bij De Tuinen of bij het kruidenwinkeltje in het dorp. Je zou even kunnen bellen, dan hoef je niet onnodig veel winkels af!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:52

_Lott schreef:
Focussed schreef:
Verzuren heeft geen tot weinig invloed. Tenzij je echt kilo's aan vit-c slikt.

Als ik het voel opkomen pak ik meteen 2 D-Mannose en merk ik na 6 uur echt al verschil. (Na 6 uur is het volledig in m'n blaas aangekomen en heeft het de bacteriën "omhuld" waardoor ze zich niet meer kunnen hechten aan de blaaswand).

en wat zit er in 2 d-Mannose?

D-Mannose is een natuurlijk suiker. Komt van nature voor (in hele kleine mate) in cranberries.
Wat ze doen:
De bacterie heeft een soort buitenkant van klittenband, die precies kan blijven plakken aan de blaaswand, die bestaat namelijk uit ook een soort klittenband. De D-Mannose vult als het ware de 'haren' van het klittenband van de bacterien op, dus ze kunnen niet meer blijven plakken, en spoelen dus mee met je urine uit je lichaam.

Wel van belang dat je na het gebruiken geloof ik 1 uur niks drinkt, of iig niet veel. Dan is er teveel urine op de D-Mannose en kunnen niet alle bacterien "gecoat" worden met de suiker zeg maar. Maar dat staat iig allemaal op je potje

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:55

ik ga het thuis even overleggen, maarja zal toch wel moeten

dure homeopatische middelen, heb ook al voor mijn buik wat al niet goedkoop is :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:57

Het is niet homeopatisch (en daardoor ook niet zo super duur).
Potje met 60 is bij De Tuinen 17,99. Daar kan ik ongeveer 1,5 tot 2 maanden mee doen.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:27

Ik kon net kiezen bij De Tuinen. of de poeder voor 25 euro, of de pillen voor 30 euro.

Heb nu de poeder. Ik ben benieuwd. Hopen dat het vandaag nog iets helpt, ik krijg al rugpijn en buikpijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:28

Dan heb ik me vergist, dan was het idd 27,99 voor de pillen (niet 17,99!).

Ik heb maar voor de pillen gekozen omdat ik en poeders in water echt niks is. Ben echt een pillenslikker :j
Succes Kayuna!

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:30

Even melden, dat ik helemaal klacht vrij ben na 4 schepjes!
Ik geloof het eigenlijk niet, ik had echt een blaasontsteking, en nu niks nergens last van!

ben benieuwd hoe het morgen vroeg gaat.

Als dit echt zo goed helpt, gaat die antibiotica voor goed de deur uit.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:36

Focussed schreef:
Het is niet homeopatisch (en daardoor ook niet zo super duur).
Potje met 60 is bij De Tuinen 17,99. Daar kan ik ongeveer 1,5 tot 2 maanden mee doen.

bij de tuinen in alkmaar 29,95 voor 60 :oo

ik werd vanmiddag weer door de dokter gebeld, is nog neit weg men blaasontsteking..
er zaten bloedsporen in men urine, eiwitten en proteine uit men nieren, en veel bactieren en ontstekingscellen..
terwijl ik gister, eergister en eeregister een D manose heb gebruikt ;(

edit: zie dat je je vergist had haha :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:38

Kayuna schreef:
Even melden, dat ik helemaal klacht vrij ben na 4 schepjes!
Ik geloof het eigenlijk niet, ik had echt een blaasontsteking, en nu niks nergens last van!

ben benieuwd hoe het morgen vroeg gaat.

Als dit echt zo goed helpt, gaat die antibiotica voor goed de deur uit.

Bij mijn acute ontsteking kreeg ik niet de hele BO de deur uit. Dus heb daarvoor nog wel een AB moeten nemen. Maar daarna altijd netjes m´n D-Mannose geslikt (na de seks en 1 per dag als onderhoud) en nu al bijna 4 maand geen ontsteking meer :D

Ruth:
Heb je nog erg veel last van je BO? Je moet wel begrijpen dat de troep er uit moet, dus het is logisch als er veel in je urine zit. Als het niet opknapt na 6 dagen zou ik toch een AB halen. Ik kreeg mijn BO er ook net niet helemaal mee weg.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:39

Kayuna:
Bij mijn acute BO was het met D-Mannose trouwens zo: De hele dag geen last behalve 's ochtends. Dus 's ochtends nog wel aandrang tot plassen, maar een paar uur na D-Mannose niet meer. Hierdoor wist ik dat er nog wel iets van een ontsteking zat en heb ik toch maar een AB kuur laten voorschrijven.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:48

Focussed schreef:
Dan heb ik me vergist, dan was het idd 27,99 voor de pillen (niet 17,99!).

Ik heb maar voor de pillen gekozen omdat ik en poeders in water echt niks is. Ben echt een pillenslikker :j
Succes Kayuna!

Nah, ik slik al genoeg pillen, en dit smaakt best oké (heb viezere medicatie troep moeten drinken, ben wel wat gewend nu) je mag het gewoon op je tong gooien. Het smaakt een beetje zoet, naar van die schuimblokken die ik wel eens van de snoepkraam kocht, alleen de na smaak is een beetje bitter. Maar ik vind het niet vervelend.

Ruth91, wat vervelend dat het bij jou nog niet weg is.
Heb je ook erge klachten?

Oh, nieuwe post :P

Nog een keer @ Focussed; Hmm, maar de heftige klachten die ik vandaag had, zijn al helemaal weg.
Constant branderig gevoel, buikpijn, pijn in de onderrug.
Dat vind ik al heel wat! Met zon AB kuur duurt het bij mij toch wel 3 dagen voordat de klachten weg zijn.

Ik kijk het nog aan, ben benieuwd morgen of ik nog last krijg.
Maar ik ga dit ook zeker wel als onderhouds middel gebruiken.
Ik moet dan 3 schepjes in 1 week nemen.
Dat kan er ook nog wel bij, bij mijn dagelijkse medicatie bende :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 06:18

_O- De Dagelijkse bende bestaat hier ook uit reeds 14 pillen per dag :')
Succes met je BO +:)+ Fijn dat je iig lekker van je klachten af was gister :j !

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:17

Nou ik had dus idd net 5 dagen AB achter de rug, zaterdag laatste dag en vrijdag, zaterdag en zondag een D manose genomen, en toch was t gister nog niet weg..
De klachten zijn heel wisselend, ik moet niet meer heel nodig plassen maar had gister onwijs kast van men buik, alsof ik ongesteld moest worden voelde t, en onderrug en heel erg moe..
Dus ik wacht mijn bezoekje aan de huisarts strax wel af, die kende D manose niet trouwens! Terwijl ik bij een antroposofische huisarts zit, wou men moeder :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:09

Mijn HA had er ook nog nooit van gehoord. Die riep ook maar: Cranberries. Flapdrol :') .

Maar als je er nog zo'n last van hebt is wss een D-Mannose echt niet genoeg :n Bij acute last moet je namelijk eerst ieder uur 2 nemen, daarna afbouwen naar max. 6 per dag.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:07

ja idd, dat stond op t doosje, naja, kom net bij de AHA vandaan dus word vanmiddag weer gebeld..