Fenotype-bijsluiter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:41

Sosha schreef:
Maar nu switch je van potentiële partner ineens naar iemand waar je inmiddels een betekenisvolle band mee hebt. Ik denk dat je per dag op een druk station een heleboel potentiële partners kunt tegen komen. Maar ik heb slechts met enkele personen die ik op een gemiddelde dag tegenkom, een betekenisvolle band.

:? Volgens mij is dit een verkeerde interpretatie van het gegeven potentiële partner... Een potentiële partner is iemand waar je al een betekenisvolle band mee hebt... Wanneer beide eraan denken een langdurige relatie aan te gaan, is het idd wel zo eerlijk om sommige dingen door te praten. Het is evident dat je niet door het station loopt met een kartonnen bord om je schouders. Al zou dat wel heel helder zijn... :D

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:18

Huertecilla schreef:
Wij mensen zijn enorm optisch ingesteld en onze initiële partnerkeuze(s) wordt in hoge mate bepaald door wat we zien, door het fenotype van de genen van onze keuze.
Cosmetische chirurgie zet ons op het verkeerde been en beïnvloedt onze keuze door desinformatie.

Dit is heel fundamenteel zowel voor de eigenschappen mbt samenleven als mbt de eigenschappen die aan het nageslacht doorgegeven worden.
Het is mijns inziens belangrijker om dit te weten dan informatie over E-nummers in een potje jam en dát is iets wat toch wel wil.

Ik stel dat mensen die door cosmetische chirurgie niet meer wysiwyg zijn, dit ondubbelzinnig aan hun potentiële partner moeten laten zien/weten.

Als we praten over eigenschappen in de zin van karaktertrekken dan moet de chirurg die dat met een scalpel kan verwijderen nog geboren worden.
Ik blijf bij de eerder door mij genoemde 'onderzoeksplicht'. Als iemand waarde hecht aan een volledig doopceel, VRAAG er dan naar. It takes two to tango. :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:42

Ik ga met Incaro mee. Hoef je niemand lastig te vallen met informatie waar ze helemaal niet op zaten te wachten.

En je ook niet suf te piekeren of je misschien nog ergens een of ander detail uit je verleden had moeten vermelden. Want ja, jij vindt dan misschien een originele verpakking heel belangrijk. Iemand anders zal misschien juist weer heel andere dingen willen weten waarvan ik dan het risico loop ze niet genoemd te hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 08:26

incaro schreef:
Als iemand waarde hecht aan een volledig doopceel, VRAAG er dan naar.

Dat is wat ik net schreef ja.
Blijkbaar moet je er direct naar vragen vóór je in duurzaamheid investeert. Bindings'angst' heeft door dit punt weer een concrete grond meer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 08:29

Sosha schreef:
Iemand anders zal misschien juist weer heel andere dingen willen weten waarvan ik dan het risico loop ze niet genoemd te hebben.

Dus? Vertel je dan maar niets?
Wil jij ook liever niets van een ánder weten? Wil je zelf niet weten wat de info is op basis waarvan je wel/niet investeert in duurzaam?
Zijn we zulke bedriegers in onze relaties?

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:47

Huertecilla schreef:
incaro schreef:
Als iemand waarde hecht aan een volledig doopceel, VRAAG er dan naar.

Dat is wat ik net schreef ja.
Blijkbaar moet je er direct naar vragen vóór je in duurzaamheid investeert. Bindings'angst' heeft door dit punt weer een concrete grond meer.

Je gaat er in deze van uit dat niemand er zelf over begint. Dat getuigt in mijn optiek niet van veel vertrouwen in de mensheid.
Blijkbaar durf jij je niet te binden voor je het 'plaatje' compleet hebt? Dat zegt wellicht meer over jou dan over de andere partij in een relatie.
Ook al zou iemand zijn of haar gehele fenotype van a tot z uiteenzetten dan nog is het beeld niet compleet. Wie weet wat er al generaties lang diep in de genen verborgen ligt, maar nog niet tot uiting is gekomen en dus onbekend is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 09:01

Het is verstandig om de informatie te hebben waarop je een lange termijn commitment aangaat.
Commitment heeft daarbij twee kanten.

Chirurgische opwaardering zét je in de initiële fase al op het verkeerde been en is een glijdende schaal :)*

Dat er veel spelers zijn die hun posititie op ongefundeerde gronden willen opwaarderen is helder. Dat maakt voorzichtigheid normaal.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:19

Inderdaad: twee kanten die zich allebei moeten inspannen om een relatie tot een succes te maken.
De een vraagt eens wat, de ander antwoord, de een zegt eens wat....etc

En laten we niet vergeten: "De kwaliteit van je mislukkingen is even belangrijk als die van je successen."

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:27

Huertecilla schreef:
Sosha schreef:
Iemand anders zal misschien juist weer heel andere dingen willen weten waarvan ik dan het risico loop ze niet genoemd te hebben.

Dus? Vertel je dan maar niets?
Wil jij ook liever niets van een ánder weten? Wil je zelf niet weten wat de info is op basis waarvan je wel/niet investeert in duurzaam?
Zijn we zulke bedriegers in onze relaties?

Ik weet niet wat voor een saai leven jij hebt, maar na 42 jaar is er hier nog al wat te vertellen. Tussen niets en alles zit bij mij een heel groot gebied, niet in een paar avondjes "te vertellen". Wat ik belangrijk vind, vind een ander totaal onbelangrijk (ik ben dan misschien cosmetisch niet aangepast, zou mij een worst wezen als mijn partner een biljartbal als hoofd heeft, maar ook als hij er haar implantaten aan zou hebben laten brengen, interesseert mij dat niet).

Als je gerichte vragen stelt, krijg je antwoord (vooropgesteld dat ik een betekenisvolle relatie met je heb dan hè). Dus wat dat nou met bedriegen te maken heeft, is mij totaal onduidelijk.

Stellen dat iemand een bedrieger is omdat niet alles uit het verleden ter sprake is gekomen, vind ik echt onzin.

incaro

Re: Fenotype-bijsluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:36

En wederom sluit ik me bij Sosha aan.
Dank je!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 09:37

incaro schreef:
En laten we niet vergeten: "De kwaliteit van je mislukkingen is even belangrijk als die van je successen."

Zo werkt leren ook: zowel voor mensen als voor paarden, zie mijn site = positieve, succeservaring versus negatieve, niet-succeservaring. Het verschil tussen beiden is nóg krachtiger.
Dat kan je ook op nepmensen toepassen. Een praktijkgevormd patina versus een masker uit een catalogus ;) Zegt héél veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 09:44

Sosha schreef:
Ik weet niet wat voor een saai leven jij hebt, maar na 42 jaar is er hier nog al wat te vertellen.

Ik hoef geen acht bijna-dood-ervaringen uit te pluizen om aan te geven dat ze me een andere kijk op het leven hebben gegeven. Dát melden is wel belangrijk ;-)

Idem dat het niet nodig is om uit te pluizen hoé ik aan 1,5 kilo titanium-vervangsdelen gekomen ben, wel dat het invloed heeft op mijn leven en dus op dat van een partner.

Etcetera.

Eventuele nep is nóg belangrijker omdat je na de initiële fase al de winst van een stukje bedrog binnen hebt.

Díe zaken die van invloed kunnen zijn op keuzes door jouw partner mag je niet in de kast laten. Ja, je moet in je eigen belang ook vrágen naar of er iets in de kast zit, maar je moet wel van integriteit uit kunnen gaan. Als dat niet kan, als je daar in een later stadium achter komt, trekt dat het fundament onder je relatie uit.
De vraag is in hoeverre chirurgische opwaardering van de marktpositie integer is. Op zích geeft het daar voor menigeen al info over 8-)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-02-10 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:45

Chirurgische opwaardering, daar kan ik me wat bij voorstellen.

Mensen veranderen echter hun lichaam op meer manieren. Denk maar aan training in de sportschool oid. Het lichaam van een hardloper ziet er heel anders uit dan het lichaam van iemand die aan gewichtheffen doet. Sterker nog, als iemand van gewichtheffen overstapt op hardlopen zal ook het hele lichaam veranderen.
Best kans dat er dan plots een ander type vrouwen door aangetrokken wordt. Dat is niet 'nep' maar wel plots een heel ander uiterlijk.

En wat te denken van 'veroudering'? Door de jaren heen veranderd iemand ook in uiterlijk en zal dus andere mensen aantrekken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:58

Even stukje terug gelezen over 'wat mannen willen'

In mijn omgeving ken ik toch voornamelijk mannen die voor de 'naturel' benadering gaan. Die zijn niet op zoek naar een vrouw die er perfect uit ziet, haren gekleurd, mooie laag make-up op, wellicht een borstvergroting.

De mannen die ik ken zijn gewoon op zoek naar een vrouw die zichzelf is en daar mee tevreden is (!). Dat maakt nogal wat uit, of je tevreden bent met jezelf of niet en dat bepaalt ook een groot gedeelte van je uitstraling.

Als er daadwerkelijk mannen zijn die echt gaan voor het plaatje, op zoek zijn naar een fotomodel, dan zijn dat hoogstwaarschijnlijk oppervlakkige types waar je als weldenkende vrouw toch al niets mee te maken wilt hebben. Dan krijg je inderdaad dat je als vrouw wordt ingeruild voor een jonger groen blaadje als je wat ouder wordt en alles er niet meer zo strak uit ziet. Of dat je als vrouw grijpt naar cosmetische chirurgie om maar zo lang mogelijk dergelijke mannen aan je te binden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:00

Huertecilla schreef:
Díe zaken die van invloed kunnen zijn op keuzes door jouw partner mag je niet in de kast laten.

Zul je toch eerst moeten praten over wat voor keuzes jouw partner zou willen maken (lijkt me ook vrij logisch dat in een diepgaande relatie mensen praten over wat ze van elkaar verwachten en wat ze in de toekomst zouden willen) en dan nog welke aspecten die persoon belangrijk vind om te weten zodat hij/zij een weloverwogen keus kan maken.

Zoals je het nu stelt, lijkt het er wat mij betreft meer op dat je over eerlijkheid binnen een relatie spreekt. Als je mij zou vragen of je er over mag liegen, dan zeg ik keihard nee (maar ja, liegen in een relatie gaat nooit werken, mijns inziens maakt het dan niet eens uit waarover).

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:23

De stelling van TS is: Ik stel dat mensen die door cosmetische chirurgie niet meer wysiwyg zijn, dit ondubbelzinnig aan hun potentiële partner moeten laten zien/weten.

Beste Peter,
Hoe wil je bereiken dat men dit (al dan niet wereldwijd) doet?

Wat Sosha ook al aankaart: het lijkt meer te gaan over vertrouwen en eerlijkheid.
Hoe vaak ben jij teleurgesteld door een potentiële partner?

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:43

incaro schreef:
De stelling van TS is: Ik stel dat mensen die door cosmetische chirurgie niet meer wysiwyg zijn, dit ondubbelzinnig aan hun potentiële partner moeten laten zien/weten.
Wat Sosha ook al aankaart: het lijkt meer te gaan over vertrouwen en eerlijkheid.

Staat ondubbelzinnig niet gelijk aan eerlijk?
Citaat:

Hehe, wat een flauwe vraag...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:55

Dus, even kort door de bocht. Als ik niet direct in het begin van een relatie mijn hele hebben en houden op tafel gooi, wat ik heb meegemaakt, zowel positieve als negatieve dingen (want dat heeft mij gevormd tot de persoon wie ik nu ben), hoe mijn karakter is, wat ik in de toekomst verwacht en wat mijn zwakheden zijn, dan ben ik nep? Dan kan ik geen vertrouwen opbouwen?

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:03

yole schreef:
incaro schreef:

Citaat:

Hehe, wat een flauwe vraag...

De stelling had even goed kunnen zijn: potentiële partners moeten eerlijk naar elkaar zijn. Alomvattend..
Wat betreft mijn vraag. Deze is oprecht en uit interesse. En al je mijn fenotype bij het stellen van mijn vraag had kunnen zien dan had je gezien dat dit zo is. Toch een nadeel van een forum, het gebrek aan fenotype.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:10

Potentiële partners moeten wel degelijk eerlijk naar elkaar zijn.

Vraag is alleen wanneer je dat gaat doen. Doe je zoiets op een eerste date? Zo gezellig tijdens het voorgerecht? "Luister, voordat wij verder gaan, blaterdiebla....erfelijke aandoeningen....blaterdiebla......operaties.......blaterdiebla"

Dat is een mooie afknapper.

Ander moment: als het echt wat lijkt te worden. Maar ja, dan zit je er waarschijnlijk al te diep in waardoor dergelijke informatie je niet meer zal weerhouden.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:13

incaro schreef:
Toch een nadeel van een forum, het gebrek aan fenotype.

Daar heb je wel gelijk in... ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:15

yole schreef:
incaro schreef:

8-)

....en eerlijke openheid is de basis onder vertrouwen en vertrouwen de basis voor duurzaam. Dat is geen kip of ei.

Het probleem bij chirurgische opwaardering van de marktpositie is dat het al begínt met bedrog. De selectie ís al gemaakt op basis van desinformatie.
Dat is fundamenteler dan het lijkt: je kiest, onbewust, op basis van wat je ziet. Wat je ziet is echter níet als het chirurgisch opgewaardeerd is. Je kiest de níet, want anders was het niet chirurgisch opgewaardeerd.
Het is een omgekeerde selectie, selectie van wat je eigelijk niet zou selecteren en dat is een doordenker...

Het chirurgisch opwaarderen om naar duurzaam te komen is een interne tegenstelling vanwege de per definitie misleide selectie en oneerlijkheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:22

Apple schreef:
Potentiële partners moeten wel degelijk eerlijk naar elkaar zijn.

Vraag is alleen wanneer je dat gaat doen. Doe je zoiets op een eerste date?
..
Ander moment: als het echt wat lijkt te worden. Maar ja, dan zit je er waarschijnlijk al te diep in waardoor dergelijke informatie je niet meer zal weerhouden.

Dat is het dilemma wat ik al een paar keer uitgelegd heb ja.
Let wel, het kader is het ts: foppen van de selectiecriteria door chirurgische opwaardering. Ik heb het dus niet over bijna-dood-ervaringen of een eventuele erfelijke aandoening. Dat is wél gelijk aan de drempel van iets potentieel serieus actuele info.

Míjn keuze voor info over het fenotype is én een niet gecamoufleerd fenotype en wél de eerste date.
Dat is zoals ik dat ervaar win-win. Het 'nadeel' dat je op jezelf beoordeeld wordt is in míjn perceptie een voordeel.
Blijkt het voor de date een overkill, dan was het niet meer dan een potentieel overnachtingsadres.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:33

'Het chirurgisch opwaarderen om naar duurzaam te komen'. Bedoel je hiermee dat een duurzame relatie het doel van de gang naar de chirurg is?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:36

Wellicht voor degene die plastische chirurgie ziet als doel om een een duurzame relatie te komen.