En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosta

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:02

Wat een verhaal en dat ze hem zo weer naar huis sturen. Ik hoop dat je wat wijzer van de ha wordt. Sterkte.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:04

jeetje wat een gedoe..
ik hoop dat t allemaal goed gaat komen!
en dat de huisarts meer kan vertellen .
succes

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:04

Wat ontzettend heftig!
En net als hoe iedereen reageerd..

- BELACHELIJK dat je moet wachten tot het 'nog een keer' gebeurd voor ze verder gaan onderzoeken!
Het is echt niet dat dit normaal is!

Heel veel sterkte ermee! Ik kan me voorstellen dat je ook nog erg geschrokken bent..
het is niet niks..

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:07

TS wat een verschrikkelijk iets lijkt me dat om mee te maken.
Moet er echt niet aan denken dat zoiets kan gebeuren. Ben zelf ook moeder van 2 kids, zou compleet ingestort zijn op dat moment...
Ben het met de rest eens dat het ronduit belachelijk is dat ze hem naar huis hebben gestuurd zonder verdere onderzoeken. Ik hoop dat dat alsnog wordt uitgezocht. Heel veel sterkte en beterschap voor je zoon!
Laatst bijgewerkt door Bianca__ op 28-01-10 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:08

Jee, wat zul je inderdaad geschrokken zijn zeg! Hoop van harte dat het helemaal goed komt.

Maar, ik heb gewoon geen woorden voor het feit dat ze hem zo naar huis hebben gestuurd. Echt te bizar voor woorden!!! Kan hier echt met mijn pet niet bij... Je zou toch denken dat ze met hersenletsel juist geen risico's willen nemen, en het blijkt dus dat ze dat wel doen. Ik vind het ronduit schandalig. Ze hadden je zoon op zijn minst de nacht ter observatie kunnen houden.

Ik zou het er echt niet bij laten zitten hoor. Ik wil je heel veel sterkte wensen met je zoon.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:13

Jee wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat hij het eng vond om weer te gaan slapen, en jij ook. Gelukkig is hij goed de nacht doorgekomen. Ik hoop wel dat er nog verder onderzoek gedaan wordt, want dit kan je zo toch niet laten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 11:17

Heb me zoon net gesproken en hij voelt zich nog helemaal niet goed.Heeft heel slecht geslapen vanacht,werd om de 2uur wakker.In het ziekenhuis hebben ze mij helemaal nix verteld,het enige wat ze zeiden was dat ze nix konden vinden in het bloed.
En dat het hartfilmpje goed was.Daar kon ik het mee doen,en dat als het nog een keer gebeurt dat ik dan maar een afspraak moest maken met de neuroloog.M.a.w.hij moet eerst nog maar een keer in coma raken voor ze verder kijken.
Ik ben geen arts,maar als iemand na een heftige hoofdpijn in coma raakt enkele uren,dat er toch iets in de hersenen moet zijn gebeurt?Het woord coma heb ik niet gehoord in het ziekenhuis,maar als er geen enkel reflex is zegt mij dat genoeg.
Iemand in coma geeft geen enkel reflex af.Mijn zoon was ook helemaal "verlamd",helemaal slap.Pakte je zijn arm op,viel die met een plof neer.Als je in de monikskap spier flink knijpt geeft iemand die bewusteloos is een krimp in het gezicht,iemand in coma niet.Zijn hartslag was in het ziekenhuis 100 slagen per minuut.Ze zouden hem ook in eerste instantie naar de kinder afd. brengen met bed,want daar was nog een plekje vrij.Waarschijnlijk was die plek ook weer bezet en werd zijn bed naar een behandel kamer gereden,daar kon hij liggen.Kijk ik snap heus wel vol is vol,maar om dan maar iemand zonder verder onderzoek naar huis te sturen?gaat wel erg ver vind ik.
Er was duidelijk [voor mij] iets mis gegaan in de hersenen.
Zodra ik meer weet v.d. H.A. horen jullie het ook.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:21

Zou vandaag zelf naar de huisarts bellen of je vandaag nog kan komen om dit door te spreken en of zij een verwijsbrief wil schrijven.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:22

gohya, het stoom komt me er bijna van uit de oren... Niet normaal meer hoe het is gegaan in het ZH! Ik wens je onwijs veel sterkte!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:26

gohya schreef:
Het woord coma heb ik niet gehoord in het ziekenhuis,maar als er geen enkel reflex is zegt mij dat genoeg.
Iemand in coma geeft geen enkel reflex af.Mijn zoon was ook helemaal "verlamd",helemaal slap.Pakte je zijn arm op,viel die met een plof neer.Als je in de monikskap spier flink knijpt geeft iemand die bewusteloos is een krimp in het gezicht,iemand in coma niet.Zijn hartslag was in het ziekenhuis 100 slagen per minuut.Ze zouden hem ook in eerste instantie naar de kinder afd. brengen met bed,want daar was nog een plekje vrij.Waarschijnlijk was die plek ook weer bezet en werd zijn bed naar een behandel kamer gereden,daar kon hij liggen.Kijk ik snap heus wel vol is vol,maar om dan maar iemand zonder verder onderzoek naar huis te sturen?gaat wel erg ver vind ik.
Er was duidelijk [voor mij] iets mis gegaan in de hersenen.
Zodra ik meer weet v.d. H.A. horen jullie het ook.

Dat klopt niet helemaal. Ik heb zelf een vriend verloren nadat hij in coma beland was. Iemand die in coma ligt kan zeer zeker reactie geven op een pijnprikkel! Iemand die in coma ligt kan zelfs zijn ogen open doen en met armen en benen bewegen. Het ligt er erg aan hoe diep de coma is. Een hele rare vraag, maar je vertelde dat hij helemaal slap was. Liet hij ook zijn urine en stoelgang lopen?

Hoe dan ook en wat het ook is een grondig vervolgonderzoek is hier zeker op zijn plaats!!! Ik hoop dan ook snel dat je antwoorden krijgt op je vragen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:28

jeetje wat vreselijk dit...niets gevonden en zomaar naar huis gestuurd...

Ik wens je zoon en jou natuurlijk veel sterkte.

Ook ik zou bellen naar de HA, voor een spoed doorverwijzing naar een ander ziekenhuis !

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:40

jesus gohya, wat maak jij allemaal mee zeg. Ik zou ook niet rusten voor ik er het fijne van wist. Het is toch niet normaal dat hij nu met hoofdpijn zit. Het is duidelijk niet over. Mijn zoontje is ook eens even weggevallen toen hij 1 jaar was. Ik heb toen een hele dag in het ziekebhuis geweest voor testen. Helaas hebben ze toen niets gevonden en heeft hij het gelukkig nooit meer gehad. Maar hier in België is hij toen door de artsen wel erg grondig getest. Ik begrijp dus de reactie van het ZH echt niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:40

gohya schreef:
Mocht dit weer een keer gebeuren moet ik een afspraak maken bij de neuroloog.
Misschien heeft iemand dit ook mee gemaakt,of in zijn of haar omgeving.
Zou ik het graag willen horen,want ik vind eigenlijk dat ze hem iets te vroeg naar huis hebben gestuurd zonder zijn hersenen na te kijken.

Wat een verhaal heel veel sterkte voor jou en je zoon.

Echter vind ik het met 1 woord SCHANDALIG dat ze je zoon naar huis hebben gestuurd. Je raakt niet zomaar in een coma, dan moet er echt wel meer aan de hand zijn.
Mijn mening is eigenlijk dat je moet eisen om een scan. Je zoon klaagde over enorme hoofdpijn, dat kan een symptoom zijn geweest voordat hij in coma raakte.
Wat je misschien kunt doen is een ander ziekenhuis bellen om te vragen wat zij hadden gedaan. (Mijn pap is bevriend met een neuroloog. Ik kan daar altijd informatie aan vragen als je dat zou willen.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 11:52

Een hele rare vraag, maar je vertelde dat hij helemaal slap was. Liet hij ook zijn urine en stoelgang lopen?

Nee "Delphi" hij liet geen urine of zijn stoelgang lopen.
Dit vroeg de arts ook al.
De enige beweging die hij gaf was zijn hoofd van links naar rechts draaien [af en toe]en een krampachtige pijn trekking geven over zijn hele lichaam en in zijn gezicht.
Ook zag je zijn oogleden bewegen,knipperen zeg maar,de ogen bleven wel gesloten al die tijd.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:56

ik vind de gang van zaken zoals het nu gegaan is in het ziekenhuis niet netjes. Zelf werk ik in de gezondheidszorg en hoor toch vaak van patiënten dat er regelmatig wat misgaat of dat er te makkelijk over gedacht wordt. Het is belangrijk om goed assertief te zijn op het moment dat je het niet vertrouwd, gewoon een grote mond open trekken. Dat is niet altijd leuk en makkelijk, maar af en toe wel nodig.
Met dingen in de hersenen ben ik niet zo goed thuis, maar vind het wel raar dat ze geen scan hebben gemaakt of hem ter observatie hebben gehouden. En zeker nu die hoofdpijn blijft houden is het denk toch wel zeker dat er iets niet helemaal goed zit.
Succes en sterkte.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:11

Snap dat je erg geschrokken bent.
Ik heb mijn moeder 9 jaar geleden ook zo laten schrikken. Kreeg mij ook niet meer wakker, HA erbij, naar het ziekenhuis. Maar toen was ik wel weer tot leven maar er was geen contact te krijgen. Was aan het hyperventileren, aan het schreeuwen om mijn moeder die naast mij stond, viel weer weg.. Ben 's avonds pas weer bijgekomen.
Ze hebben allerlei testen gedaan (voor leukemie, bloedvergiftiging, hersentumor) en er is niks uitgekomen. Ja restsporen van een virus waar ik mogelijk heftig op gereageerd heb. Ik mocht na 3 dagen na huis (vanaf het moment dat ik 'bij' was ook echt aan iedereen die mijn kamer binnen kwam gevraagd of ik naar huis mocht en uiteindelijk gedreigd dat ik zelf wel dat infuus er uit zou plukken en met de bus naar huis ging ^) ) want ik wilde gewoon rust. Was doodmoe (uit de EEG kwam ook oververmoeide hersens uit) had knallende koppijn en moest ook om de 2 uur wakker gemaakt worden om niet weer zo ver weg te kunnen zakken.

Snap dus heel goed hoe je zoon zich voelt :(:) Ik was ook bang om te gaan slapen en weer ergens anders wakker te worden. Het gevoel dat je niet weet wat er is gebeurd is echt verschrikkelijk.

Ik zou blijven aandringen op verder onderzoek, die onwetendheid levert geen rust op!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:17

Ik ben wel blij voor jullie dat de nacht goed verlopen is, maar je blijft wel met heel veel vraagtekens zitten en daar zou ik niet tegen kunnen. Je kan altijd voor een second opinion naar een andere arts stappen, daar heb je recht op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:18

gohya schreef:
Een hele rare vraag, maar je vertelde dat hij helemaal slap was. Liet hij ook zijn urine en stoelgang lopen?

Nee "Delphi" hij liet geen urine of zijn stoelgang lopen.
Dit vroeg de arts ook al.
De enige beweging die hij gaf was zijn hoofd van links naar rechts draaien [af en toe]en een krampachtige pijn trekking geven over zijn hele lichaam en in zijn gezicht.
Ook zag je zijn oogleden bewegen,knipperen zeg maar,de ogen bleven wel gesloten al die tijd.

Mijn zoon heeft ook plotseling van uit het niets epilepsie gekregen.Ik vind het toch allemaal wel verdacht zo klinken.Ga maar eens op zoek op forums dan lees je, dat ze ook in de soorten voorkomen zoals jij het beschrijft.Of aanverwante verschijnsellen.
Ik zou gewoon opnieuw een neuroloog opzoeken.

Mijn zoon was 15 toen hij plots vanuit het niets een aanval kreeg hij viel neer haalde rochelend adem en werd blauw rond zijn mond.Ik heb direkt 112 gebeld die hier ook direkt stonden hoewel 10 minuten uren lijken dan.Omdat ik zei dat hij blauw werd hadden ze ook een reanimatie team mee gestuurd.Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel blij was zoals ze handelden
Hij is ook een nacht op de spoed gebleven omdat ze hem daar op dat moment het makkelijkst in het oog konden houden aan allerlei kastjes.De volgende dag kregen we de uitslag epilepsie.Dat was dus duidelijk te zien op de EEG.helaas is dit een verhaal zonder einde geworden.Van de zomer heeft hij nog op Intensieve zorgen gelegen omdat hij niet uit een aanval kwam.Zijn ze hem ook weer thuis komen halen.
Ik zou er dus echt achter zitten.Die vreselijke hoofdpijnen heeft mijn zoon dus ook rond een aanval en dan een paar dagen suf zijn er na ,vreselijk moe.

Ik zeg niet dat je zoon het heeft,ik herken wel het één en ander.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:21

Heb net dit topic doorgelezen, wat een raar verhaal.

Ik wil jou en jouw zoon veel sterkte toewensen en ik hoop voor jullie dat ze alsnog gaan onderzoeken waardoor dit is gekomen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:23

Jeetje wat vreemd, raar ook dat je zo naar huis bent gestuurd.
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar zijn werkgever had je die nog gebeld?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 13:07

"Marchador" Zijn werkgever heb ik gister 2x gebelt,kreeg geen contact en heb zijn voicemail in gesproken.Vanmorge heb ik weer gebelt,weer voicemail en die weer ingesproken.Uiteindelijk belde hij me rond 11uur.Hij is nu op de hoogte over mijn zoon en hij vond het ook erg en raar allemaal.

Heb net de assistente gebelt v.d. H.A. en die komt zo langs.
Terwijl ik dit typ komt de H.A. er net aan.Hij zei:er is geen scan gemaakt omdat er neurologisch nix mis was.Alle neurologische reflexen waren er.Ik zeg:maar als er iets in de hersenen is gebeurt zouden ze dat kunnen zien op de scan.Hij kan ook een lichte TIA gehad hebben?Hij begon te lachen,nee zegt hij dat kan niet,daar is hij te jong voor.Ik zeg:nou tegenwoordig ben je ook niet meer te jong voor een hartstilstand.Toen was hij uitgel*lt.Ik ging hier niet verder meer op in,je wint het toch nooit.Ik blijf hem gewoon goed in de gaten houden en bij het minste of geringste bel ik meteen de H.A.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:10

echt dat is hij of zij te jong voor geneuzel heeft mij bijna
het leven gekost .. houd m maar goed in de gaten
persoonlijk zou k een second opnini willen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:10

Fijn dat je hem uiteindelijk te pakken hebt gekregen.

Ik vind het raar, zeker als ze niets kunnen vinden uit de reflexen of bloed ofzo, dan maak je toch een scan voor de zekerheid? Tenminste lijkt mij.
Ik ken een meisje dat een jaar of 26/ 27 is denk ik. Heeft een tijdje terug eenhartinfarct gehad. Dat is toch ook wel bijzonder op die leeftijd, maar het kan inderdaad wel zoal s je zegt.
Raar hoor, ik hoop dat ze uiteindelijk iets vinden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:14

en hoe oud was die bokster ook alweer die overleden
is aan een herseninfarct .. was een jonge moeder

zou echt second opini eisen
en misschien komt er wel niets of iets simpels uit
maar zekere voor het onzekere zou me wel iets geruststellen

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:21

Jeetje wat een verhaal pff het zou je gebeuren...
Ben zelf ook moeder van 2 kinderen maar hoop die van mij toch nooit zo te vinden ;(
Vind het idd wel raar dat er geen hersenscan is gemaakt of een neuroloog bij is geweest.
Hopen dat dit niet meer voorkomt.
Sterkte!!!