Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:23

ik ga absoluut alleen voor innerlijk.
of hij nou een nerdy uiterlijk heeft of het een punker is, maakt mij niet uit.
natuurlijk kwijl ik wel even als er een knappe jongen langs komt lopen, maar dat zegt nog niks over innerlijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:25

Een beetje borsthaar vind ik ook wel hip :) Maar echte plukken haar op schouders, rug, billen en borst vind ik niet zo sexy :o

En ow ja, een platte kont is ook niet je van het :Y)

EDIT: wat me te binnen schiet: toen mijn vriendinnen en ik een jaar of 16 waren vonden we zo'n lijntje van zijn navel naar beneden héél erg kicken whaha! :P

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:28

Leuke vraag :)
Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar wel leuk om te lezen dat het divers is.

Ik vind het moeilijk te zeggen, maar ik denk toch dat ik in eerste instantie op uiterlijk val.
Ik heb een tijdje gedate met een jongen (best een knappe jongen, alleen niet mijn smaak) en ik voelde me vanaf het begin al niet
bepaald fysiek aangetrokken.. Het is er dan ook nooit van gekomen.
Toen kwam ik mijn huidige vriend tegen, en daarbij was het gelijk raak.
Maar ik denk niet dat het puur de looks zijn, maar voornamelijk de uitstraling van iemand en jullie klik.
Het innerlijk leer je pas later kennen, en dan ga je naar de "houden van - stage".

Verliefdheid is voor mij die eerste tijd, dat je kriebels krijgt als je zijn stem hoort, of in zijn mooie ogen kijkt etc.

Dus het lijkt mij lastig om verliefd te worden op het innerlijk, gezien je dat pas met verloop van tijd leert kennen.
Of je moet dus gewoon echt een jongen al heel lang kennen als vrienden, en dan ineens verliefd worden.
Gebeurt vast vaker, maar ik zou het niet kunnen. Of het is er, of het is er niet ;)

Ohja, en dan nog een overpeinzing, je valt natuurlijk in het begin ook wel op een vlotte babbel (of niet, als je van verlegen houd),
dus dat heeft dan ook weer wat te maken met "innerlijk". Dus je valt eigenlijk op een combi van alles.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:29

Ik hou niet zo van dat haar overal :x maar ik zou hem niet minder leuk vinden als hij het wel heeft. Ik bedoel, om een beetje haar ga ik echt niet iemand afwijzen :)
Lijntje naar navel is idd wel heel sexy :Y)
Ik val voor innerlijk denk ik. Behalve als ie echt superlelijk is.. Maar ja, ik vind lelijk: slecht verzorgd. bv. echt vieze nagels, stinken, grote okselplekken etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:29

Pletje123 schreef:
Een beetje borsthaar vind ik ook wel hip :) Maar echte plukken haar op schouders, rug, billen en borst vind ik niet zo sexy :o

En ow ja, een platte kont is ook niet je van het :Y)

EDIT: wat me te binnen schiet: toen mijn vriendinnen en ik een jaar of 16 waren vonden we zo'n lijntje van zijn navel naar beneden héél erg kicken whaha! :P

die noemde mn 1ste vriendje toen ik 18 was de stairway to heaven :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:33

Hahaha jaa een stairway to heaven, volgens mij noemden wij dat ook zo :D

En nog erger: onze gymleraar had een super strak lijf en een leuke kop. Toen hij op een dag in de rekstokken hing om voor te doen wat wij moesten doen, kwam er een stukje buik met zo'n stairway to heaven tevoorschijn. Drie keer raden hoe de dames uit de klas zaten te kijken haha 8-)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:34

Ik heb zo ook beide: een knappe jongen, die vlot is en me op mijn gemak doet voelen maakt meer kans, maar ik ben lang verliefd geweest op iemand die echt best grof is, niet erg mooi of vriendelijk, tot je hem echt leert kennen, daar viel ik op. Fysiek was ik zeker niet tot hem aangetrokken, tot ik hem echt leerde kennen. Nu denk ik dat het eerder een mooie jongn moet zijn }>
Maar als het iemand is die ik als vriend heb, en hij niet mooi is, en toch voor zen innerlijk val, kan best.
Je moet die chil alleen even open kraken, dan zie je dat je eerder op Liefde valt, dan op een knappe gast en zijn verliefdheid.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:38

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:40

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:41

Innerlijk :j, maar het uiterlijk wil toch ook wat hoor!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:46

Ik geloof niet in verliefdheid (en liefde al helemaal niet) op het eerste zicht. Iemand aantrekkelijk vinden, best. Maar daardoor word ik niet verliefd op hem.. Ik word enkel verliefd als ik hem beter leer kennen. Ik kan niet verliefd op iemand worden zonder dat ik het 'innerlijk' ken. Al weet ik ook niet of ik verliefd kan worden op een (voor mij) lelijk persoon. Tegelijkertijd kan ik een jongen aantrekkelijk vinden, terwijl iemand anders vind dat hij er niet uit ziet. En omgekeerd. Voor hen ben ik dan misschien enkel op het innerlijke verliefd geworden, maar voor mij was het een combinatie van beide. Ik heb wel ondervonden dat je iemand die je eerst echt niet mooi vond, mooier kan gaan vinden doordat je hem beter leert kennen. Maar verliefd ben ik er toen wel niet op geworden. Waarschijnlijk kan het wel. Maar bij mij is het toch meer een combinatie, waarin innerlijk wel doorweegt, maar uiterlijk toch ook een (weliswaar bescheiden) rol speelt.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:51

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:21

Pletje123 schreef:

En nog erger: onze gymleraar had een super strak lijf en een leuke kop. Toen hij op een dag in de rekstokken hing om voor te doen wat wij moesten doen, kwam er een stukje buik met zo'n stairway to heaven tevoorschijn. Drie keer raden hoe de dames uit de klas zaten te kijken haha 8-)

Haha ik hou ook van Borsthaar ;) Mijn ex had het. Heerlijk! Mijn huidige Hubbie niet, maar we wachten af.. Misschien komt het nog ;)

Wij noemen (nog steeds) zo'n randje haar een bospaadje.. :D :Y)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:56

Het gaat imo ook om het innerlijk, we worden allemaal oud en gerimpeld dus schoonheid aan de buitenkant kan vergankelijk zijn, tenzij je Marieke Helwegen heet....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:06

Samurai schreef:
Het gaat imo ook om het innerlijk, we worden allemaal oud en gerimpeld dus schoonheid aan de buitenkant kan vergankelijk zijn, tenzij je Marieke Helwegen heet....

Nou er is heus wel verschil tussen een mooie oude dame en een minder mooie hoor ;)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:07

Het gaat om het innerlijk, maaar er moet wel wat aantrekkelijks aan de jongen zijn :P
Me vriend nu, leerde ik bij me werk kennen, altijd al een beetje gek doen, ik vind hem echt de knapste :D en zijn innerlijk is goud !

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:08

Mloei schreef:
Pletje123 schreef:

Haha ik hou ook van Borsthaar ;) Mijn ex had het. Heerlijk! Mijn huidige Hubbie niet, maar we wachten af.. Misschien komt het nog ;)

Wij noemen (nog steeds) zo'n randje haar een bospaadje.. :D :Y)

Doe je er pokon op...
Ik hou er niet van. Mijn mannetje is glad. Vind ik veel beter :D En hij heeft zo'n lief karakter. Skattie.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:11

Liefde op het eerste gezicht heeft met het uiterlijk te maken.

Maar je kan heel lang met iemand omgaan wara je niks in ziet.
En toch ineen sverliefd worden.
Door de manier van doen van die persoon en dan is het verliefd op het innerlijk.

Uiteindelijk blijft naar mijn idee die verliefdheid/Houden van over.
Anngezien je van een mooi bord niet kan eten ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:12

Je eerste indruk is idd gebaseerd op uiterlijk. Ik ben nog nooit naar een onbekende jongen gestapt in een discotheek onder het mom: "Goh, wat een leuk karakter!"

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:14

Mijn nieuwe vriendje is absoluut het tegenwovergelstelde van waar ik normaal op val..

Normaal van ik op blonde, lange jongens (boven de 1,80) die lekker slank zijn (zeg maar, een gratepakhuis :+) en blauwe ogen

Mijn nieuwe vriendje heeft donker (bijna zwart) haar, diep bruine ogen hij heeft een beetje vetjes. Hij is absoluut niet dik hoor! Hij is lekker zacht :D Hij is 'klein'. Hij is 'maar' 1.76... Hij heeft borsthaar, iets wat ik vroeger heeeeel vies vond.

Uhm, tjah. Helemaaaaaaal niet mijn typ dus. maar ik ben echt op zijn innerlijk gevallen. Kan het niet helpen :D

Dan vraag hij aan me, wat moet zo'n mooi meisje al jou nou met een jonge als ik...? Tjah, ik weet niet :+ Hij is gewoon lief, en romanties en zacht. Hij si gewoon een schatje :D Hij maakt me blij. En waarom? Geen idee... Het is gewoon zo :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:26

Ik heb een tijdje in het dilemma gezeten van 2 leuke mannen.

1 helemaal top kwa uiterlijk en minder connectie kwa innerlijk
1 helemaal top kwa innerlijk en minder kwa uiterlijk

Heb uiteindelijk besloten voor mezelf dat ik geen dilemma meer heb... }:)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:27

boefje

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:30

Citaat:
Liefde op het eerste gezicht heeft met het uiterlijk te maken.

Maar je kan heel lang met iemand omgaan wara je niks in ziet.
En toch ineen sverliefd worden.
Door de manier van doen van die persoon en dan is het verliefd op het innerlijk.

Uiteindelijk blijft naar mijn idee die verliefdheid/Houden van over.
Anngezien je van een mooi bord niet kan eten

Amen. Zou het zelf niet beter gezegd kunnen hebben.

Mijn man is niet lelijk, maar niet echt mijn type. We zijn 2,5 jaar vrienden geweest, maar hoe langer ik hem kende, hoe leuker ik hem ging vinden, totdat de vonk ineens oversloeg (en hoe, hihi!) Ik vind hem hartstikke mooi, omdat ik weet hoe mooi hij van binnen is ;) (en hij heeft natuurlijk de liefste ogen van de hele planeet :D )

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:34

Kijk het oog wilt natuurlijk ook wat! Maar als ik kijk naar mijn vorige relatie, die kende ik al jaren en we waren enkel vrienden (werd dus ook niet echt heel warm van zijn uiterlijk, niet lelijk maar ook niet bijzonder voor mij).
Toen de vonk wel oversloeg begon ik hem ook ontzettend mooi en lekker te vinden. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je er een beetje warm van wordt want anders is het ook zo, raar...

Maar ik denk dus ook dat als je verliefd wordt dat je dan die persoon ook aantrakkelijk gaat vinden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:37

Ik werd verlieft op zijn vlotte babbel (innerlijk dus) en nu. Ik begin hem steeds mooier te vinden op zijn manier.

Mijn ex was ook absoluut niet mooi :+ maar wel lief.