Aspartaam, levensgevaarlijk! Light-frisdranken en meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spekkiejnfu

Re: Aspartaam, levensgevaarlijk! Light-frisdranken en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:27

Ik snap je punt, dat betekent niet dat je aspartaam (omdat ik óf aspataam, óf aspartaan zie staan bij veel reacties) meteen moet bestempelen als rattengif.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:32

hallo het is geen echte ratte gif :o
zo noem ik het gewoon omdat het zware rommel is en dat ik er dood ziek van was geworden :(
ik kon niks meer van de pijn ik had angst dat ik in een rolstoel zou belanden en dit is geen grapje ofzo hoor :o
vandaar ik deze rommel zoals ratte gif bestempel voor mij :o

maar wat maakt het uit of het met een N word gescheven of een M.
of met of zonder R
iedereen weet dat het om dezelfde rommel gaat :P .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:02

Waarom is 30% minder zout brood dan duurder als er alleen maar 30% minder zout in zit? Ik heb 't wel eens gegeten. Vond 't nou niet echt anders smaken. Zal er binnekort nog eens naar kijken als ik in de winkel ben.
Natuurlijk gaan ze jou op jouw studie vertellen dat aspartaam niet kankerverwekkend is bij normaal gebruik. Als ik op mijn studie, Biomedische wetenschappen, vraag wat ze van accunpunctuur vinden, krijg ik ook te horen dat dat onzin is. Mij heeft 't iig wel geholpen.
Over dat zwarte spul wat ze over die worst smeren. Ik heb dit op tv gezien en ze noemden het rookextract. Als het ware dus gewoon vloeibare rook. En dat zit dus in mijn lichaam? Dat zou ik gewoon kunnen eten zonder er ziek van te worden uiteindelijk? Nee dankjewel.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:11

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:47

ik bak zelf mijn brood :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:23

Machonito schreef:
en van natuurlijke producten niet.
tot nu toe dan :o

En dat is dus het punt: tot nu toe niet. Het is verstandig om uberhaupt op te blijven letten en er niet zonder meer van uit te gaan dat natuurlijk goed is, en niet natuurlijk niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:20

Dat verhaal over Aspartaam doet al een paar jaar zijn rondje , wat er precies van waar is is mij nog niet duidelijk eigenlijk.

Maar veel last zal ik er niet van hebben , ik vind Aspartaam namelijk echt GOOR.
Proef het direct als die zooi ergens inzit , m'n slikreflex doet het spontaan niet meer :P

Pas ook weer , denk je dat je een pak lekkere vruchtenyoghurt hebt...neemt een hap...getver Aspartaam !!
Zoeken op het pak en ja hoor : gegarandeerd dat het erop staat.

Bij frisdranken , sapjes en andere dingen proef je het ook meteen , smaakt zo chemisch als wat , blegh.

ZO zonde , dan verheugde je je er helemaal op en bij de eerste hap / slok of zelfs nog maar binnen ruik-bereik detecteer je die rommel al , bah :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:50

Shadow0 schreef:
Machonito schreef:
en van natuurlijke producten niet.
tot nu toe dan :o

En dat is dus het punt: tot nu toe niet. Het is verstandig om uberhaupt op te blijven letten en er niet zonder meer van uit te gaan dat natuurlijk goed is, en niet natuurlijk niet.

Ja het is zeker goed op letten wat je koopt.
en opschijven als je klachten toont ook al is het een natuurproduct.
en kijken of de volgende keer weer klachten geeft.
het is lastig maar het went om dit tedoen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:53

pmarena schreef:
Dat verhaal over Aspartaam doet al een paar jaar zijn rondje , wat er precies van waar is is mij nog niet duidelijk eigenlijk.

Maar veel last zal ik er niet van hebben , ik vind Aspartaam namelijk echt GOOR.
Proef het direct als die zooi ergens inzit , m'n slikreflex doet het spontaan niet meer :P

Pas ook weer , denk je dat je een pak lekkere vruchtenyoghurt hebt...neemt een hap...getver Aspartaam !!
Zoeken op het pak en ja hoor : gegarandeerd dat het erop staat.

Bij frisdranken , sapjes en andere dingen proef je het ook meteen , smaakt zo chemisch als wat , blegh.

ZO zonde , dan verheugde je je er helemaal op en bij de eerste hap / slok of zelfs nog maar binnen ruik-bereik detecteer je die rommel al , bah :P

zit zelfs in snoep verwerkt en in kauwgom proef je dat dan ook :o

Ik kijk maar eerst wat erin zit dan pas neem ik een slok of een hap.
in de winkel kijk ik goed voor ik het koop.
maar soms heb ik het gevoel dat niet op alle producten opstaat maar het wel erin zit. :o

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:53

Dat aspartaam slecht is en gevaarlijk kan zijn dat werd mij als kind al verteld, maar gelukkig komen er nu steeds mee bewijsmaterialen naar buiten wat het met je doet.

Word tijd dat ze dit spul eens gaan verbieden!
Lange leve stevia en oerzoet.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:57

ik snap niet dat het hier een goed gekeurde product is.
terwijl het eigelijk zo slecht is.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:17

annebe schreef:
Dat aspartaam slecht is en gevaarlijk kan zijn dat werd mij als kind al verteld, maar gelukkig komen er nu steeds mee bewijsmaterialen naar buiten wat het met je doet.

Word tijd dat ze dit spul eens gaan verbieden!
Lange leve stevia en oerzoet.

Oerzoet is inderdaad ook een fijne, alleen niet in de thee, want het geeft van die stofwolken ;) Ik hou het bij rietsuiker (met mate), af en toe honing en zo nu en dan maple syrup om mijn thee een beetje op te leuken.

Overigens is er ook een kruid waar ik hoofdpijn van krijg. Welk kruid het is, daar moet ik nog achter komen, maar het zit vaak in avond thee en ook in de air kruidenmix van pickwick. Ik heb een voorkeur voor natuurlijke producten, maar ook deze zijn niet zaligmakend als je er niet tegen kan. Mijn gouden regel is om producten en stoffen waar ik klachten van krijg, zoveel mogelijk te laten staan :)

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:20

_Tara_ schreef:
Waarom is 30% minder zout brood dan duurder als er alleen maar 30% minder zout in zit? Ik heb 't wel eens gegeten. Vond 't nou niet echt anders smaken. Zal er binnekort nog eens naar kijken als ik in de winkel ben.
Natuurlijk gaan ze jou op jouw studie vertellen dat aspartaam niet kankerverwekkend is bij normaal gebruik. Als ik op mijn studie, Biomedische wetenschappen, vraag wat ze van accunpunctuur vinden, krijg ik ook te horen dat dat onzin is. Mij heeft 't iig wel geholpen.
Over dat zwarte spul wat ze over die worst smeren. Ik heb dit op tv gezien en ze noemden het rookextract. Als het ware dus gewoon vloeibare rook. En dat zit dus in mijn lichaam? Dat zou ik gewoon kunnen eten zonder er ziek van te worden uiteindelijk? Nee dankjewel.

Waarom zouden ze in godsnaam vertellen dat aspartaam niet kankerverwekkend is bij normaal gebruik omdat ik deze studie doe? :') Het gaat puur om de stoffen en wat ermee in je lichaam gebeurd. Dan zouden ze me ook niet vertellen dat je, wanneer je veel melk drinkt, prostaatkanker kan krijgen, nee sorry, dat vind ik de meest idiote reden die ik ooit heb gehoord.
Hierbij laat ik het, mits er iemand is die hier een uitgebreid onderzoek naar wilt doen welke berust op feiten, maar tot nu toe krijg ik het idee dat sommigen maar wat roepen zonder überhaupt verstand te hebben van levensmiddelenchemie.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:40

hoe denk jij dan over aspartaam??.
heb je dit ook een keer onderzocht of ga je het nu doen nu we erzo over hebben. :o

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:48

Silletje schreef:
http://journals.lww.com/jneuropath/Abst ... _to.2.aspx

Mischien interessant om eens te lezen.. Dit komt van een wetenschappelijke website.

En als je op de eerste pagina van dit topic kijkt en daar het wetenschappelijk onderzoek leest zie je dat er recenter een studie is gedaan naar de carcinogeniteit van Aspartaam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:04

Waarom zou je er je hoofd over breken?

Eet liever gewoon gezond opdat je geen ´light´ gedoe hoéft te eten/drinken. Eenvoudig gegroeide niet-transgene seizoensgroente. Beetje minder, maar beter en klaar.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:02

het zit helaas niet alleen in Light producten.
je heb ook frisdranken met suikers en zoetstoffen.

Ja we nemen veel verse groentes en neutraal vlees dus niet voor gekruid en tja veel water drinken.

maar het is toch steeds kijken of het er niet inzit.
ook geen E621.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:47

Machonito schreef:
ik snap niet dat het hier een goed gekeurde product is.
terwijl het eigelijk zo slecht is.

Geld ;) Dat hadden ze vrij snel door. Een stof die zoet smaakt, maar geen caloriën heeft. Kun je natuurlijk flink aan verdienen.

@ Spekkie: Ons lichaam kan al die chemische belasting gewoon echt niet aan. Zijn we niet op gemaakt.

Het gaat mij niet eens om kankerverwekkend/niet kankerverwekkend. Maar gewoon dat 't iets chemisch is, gemaakt door de mens, we vervuilen onszelf en het milieu ermee.

@ Huertecilla: Je hebt helemaal gelijk. Mensen die op dieet zijn en dan hun koelkast vol light spullen... Tja ik weet 't niet.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:25

_Tara_ schreef:
@ Spekkie: Ons lichaam kan al die chemische belasting gewoon echt niet aan. Zijn we niet op gemaakt.

Het gaat mij niet eens om kankerverwekkend/niet kankerverwekkend. Maar gewoon dat 't iets chemisch is, gemaakt door de mens, we vervuilen onszelf en het milieu ermee.
.

:j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:27

Tegenwoordig krijg je volgens mij overal kanker van. Tuurlijk het is niet goed, maar je kan echt bijna niks meer eten of drinken of er zit wel iets in waar je ziek van kan worden.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:49

Het gebruik van aspartaam op zich is niet dodelijk. Het wordt pas risicovol als je bijvoorbeeld twee liter light frisdrank per dag wegdrinkt (of een vergelijkbare hoeveelheid). Dus veel aspartaam op reguliere basis. Dan nemen de risico's wel toe omdat je lichaam dat niet zo snel uit je lijf kan zuiveren.

Ik zou het wel met verf willen vergelijken :P per ongeluk wat van je potlood gekauwd, och. Maar een slok uit een blik nemen is niet zo gezond.

Dus ik drink geen light. Geef mij maar suiker. Is mijn maag tevreden, ik vind aspartaam vies smaken (cola light vervang ik met liefde voor een glas saai water) en het is allemaal al chemisch genoeg.

En het is waar dat je overal wel kanker van kan krijgen, maar dat betekent niet dat je nergens meer rekening mee hoeft te houden. :)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:13

er zijn vast mensen die zoveel drinken op een dag.

maar stel je drinkt 1 liter cola light weg en dan ook nog eens veel snoep waar het inzit en andere dingen waar het inzit.
dan krijg je lichaam zoveel binnen.
het slaat alleen maar op tot op een momend je lichaam zegt nu is het genoeg en tja dan is het telaat.
je gaat van alles makeren en je weet niet waarvan het komt.
je word ziek en loopt ziekenhuizen af.

onder tussen drinken we gewoon door want we weten niet waar door we ziek zijn geworden
tot dat je eindelijk ondekt dat het door zoetstoffen komt.
nou dan ben je ook al weer paar jaar verder.

hoe kunnen we nou zo krijgen dat dit product de handel uit gaat.
of moeten eerst nog meer mensen ziek worden.
gaan ze dan pas ernaar kijken??
hoe controleren ze dit nou of het werkelijk geen schade aanricht.
omdat ze dit overal in doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:33

Machonito schreef:
hoe kunnen we nou zo krijgen dat dit product de handel uit gaat.
of moeten eerst nog meer mensen ziek worden.

Doe mij een lol en laat het lekker. Als jij het niet wilt nemen, neem het dan vooral niet. Maar laat het. De wereld is al beperkt genoeg. Er zijn al veel te veel regels over wat allemaal niet mag en niet kan. Ik wil best het risico nemen om er ziek van te worden, en dat meen ik. Ik blijf ook in de stad wonen met alle rotzooi die er in de lucht zweeft. En ik blijf ook paardrijden ook al is het een sport waarbij bovengemiddeld veel blessures ontstaan. Laat mensen die keuze.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:40