Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:46

Hoe oud is je vriend eigenlijk?
Jij bent 18 toch als ik het goed heb?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:46

ik heb al tegen hem gezegt dat het beter is om mischien te stoppen, omdat we er allebei zo ander over denken, maar dat was volgens hem geen oplossing, omdat andere dan zouden denken wat voor banketstaaf die is dat die me dan laat stikke..

Mischien ligt het aan mij, maar ik heb gevoel dat die echt alleen maar met zichzelf bezig is..

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Oh.. dat is niet echt een reactie waar je op zit te wachten. Natuurlijk moet je ook rekening houden met wat hij wil, maar hij moet niet zo raar reageren, daar schiet je niks mee op. Ik denk ook dat hij geschrokken is. Geef hem de tijd aan het idee te wennen, dan trekt hij misschien nog wel bij!
Succes!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:47

Mijn vriend is bijna 21 en ik ben 19 (over paar maandjes 20)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Kies voor jezelf. Zijn uitspraken komen bij mij over als chantage

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:48

Lastig hoor, jammer dat je vriendje je niet steunt. Maar misschien heeft hij grote twijfels over de mogelijkheden die jullie het kindje te bieden hebben? Het is inderdaad geen speelgoed.
Hoe ziet je situatie er uit? Hoe woon je, heb je werk? Welke support kan je verwachten als je het kindje laat komen?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:49

hittepit_12 schreef:
Dat je vriend het niet leuk vind kan ik begrijpen,maar die uitspraken van hem niet.
Vertel het anders eerst ook aan je ouders wie weet kunnen zij je steunen.
En doe vooral wat je gevoel je ingeeft.

Dit vind ik een goede tip! Je kan wel steun gebruiken nu! Ik hoop echt dat die bij draaid. Maar ook denk ik dat je vriend helemaal in de war is. Ik praat zijn uitspraken niet goed, want die vind ik niet kunnen. Maar begrijp wel dat hij niet weet wat die nou eigenlijk hiermee moet en hoe hij hierop moet reageren!

Maar doe wat je gevoel zegt! Maar geen beslissingen door anderen! Je gaat het wel redden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:49

Oke, daar was ik even benieuwd naar^^
Ik krijg in ieder geval het idee dat hij nu meer aan zichzelf denkt..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:51

Ik snap ook wel dat die schrikt, maar van sommige uitspraken denk ik wel hoe kun je dat zeggen..

Zomaar thuis vertellen gaat helaas niet, ik woon alleen met me vader( me moeder woond in buiteland en geen contact meer mee) Ik en me vader hebben geen goeie band, hebben al vaak bij phygoloog gezeten maar die vond het na een tijd zinloos omdat me vader niet meer werkte.

Ik en me vader kunnen dus absoluut niet praten (wel over paarden, maar daar blijft het bij). Ik denk dat ik eerst maar met vriendinnen ga praten en later evutueel een familielid.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:52

Ik werk en zit niet meer op school of een opleiding. Hij studeerd en moet nog twee jaar, en werkt 1 dag in de week.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

luffwinny schreef:
Ik snap ook wel dat die schrikt, maar van sommige uitspraken denk ik wel hoe kun je dat zeggen..

Zomaar thuis vertellen gaat helaas niet, ik woon alleen met me vader( me moeder woond in buiteland en geen contact meer mee) Ik en me vader hebben geen goeie band, hebben al vaak bij phygoloog gezeten maar die vond het na een tijd zinloos omdat me vader niet meer werkte.

Ik en me vader kunnen dus absoluut niet praten (wel over paarden, maar daar blijft het bij). Ik denk dat ik eerst maar met vriendinnen ga praten en later evutueel een familielid.

Begrijpelijk :(:)

Lastig pakket zit je zo in! Sterkte!

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

Hey lieve meid.

Wat een rotsituatie zeg. En het zal wel veel herhaald worden, maar als jij het niet weg wilt laten halen, moet je dat niet doen!
Vind het heel vervelend voor je hoe die reageert, maar laat het even bezinken, wie weet draait ie nog wel bij.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:55

Jeetje :(:)

Ik denk dat je beter gewoon eerst dingen moet gaan bespreken met je vriend.
het is een hele happening wat er nu gebeurd, zowel voor jou als je vriend..
Dingen zeggen als misschien moeten we er dan maar mee stoppen, zijn toch dingen die helemaal niet aan de orde hoeven te zijn.
Ga alles even rustig op een rijtje zetten.. samen met je vriend.
Redden jullie het financieel, hoe staat ondanks de slechtere praatband jou vader en zijn ouders erin?
Dat soort dingen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:55

Meid, een tip... spullen pakken en wegwezen!
En NOOIT meer omkijken!!

Je gaat een moeilijke maar ook een hele mooie tijd tegemoet, die moet je niet laten vergallen door een iemand die zo gemakkelijk praat over iets waar hij mede schuldig aan is. Enkel zijn de gevolgen voor jou en hij dreigt met zelfmoord als hij zijn zin niet krijgt!! Misselijk vind ik dat!!

Luister goed naar jezelf! Naar je eigen gevoel!
Een baby krijgen en opvoeden is moeilijk, maar het weg laten halen blijft je voor altijd achtervolgen!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:57

Doe inderdaad niks waar je zelf niet achter staat en laat je niet leiden door je vriend, je vader of wie dan ook.

Vergeet verder niet dat er genoeg mannen zijn die er in het begin niks aan vinden en ook balen dat de vrouw zwanger is. Later kunnen ze bijdraaien en zijn ze ook helemaal verliefd op het kindje.

Heel veel sterkte de komende tijd. Laat het even bezinken, ook bij je vriend. Laat hem maar eventjes... ;)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:59

Ja het is lastig om alles door te spreken als me vriend er tegen is,volgens hem is er maar een oplossing en dat is laten weghalen, maar mischien draait die loop dat tijd wel bij, er zou toch een oplossing gevonden moeten worden als die me echt niet kwijt wilt..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:01

Hij wil jou wel maar geen kind, en sjah dat word een beetje lastig als jij het kind wil houden.
Maak eerst voor je zelf uit wat jij wilt, vertel tegen hem dat hij heel goed moet nadenken wat hij wil, of met jou + kind of zonder jouw.
EN wat vrienden daar van vinden doet er niet toe.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:01

Vergeten:

Ondanks al het vervelende nu, wilde ik je wel feliciteren. Een nieuw leven, hoe prachtig is dat?!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:02

lastig zeg!
sterkte ermee!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:03

Inderdaad, van harte gefeliciteerd! :)

Ik schrik wel van wat je vriend zegt, hoor. Liever zelfmoord dan z'n eigen kindje opvoeden? :\ Ik zou hem heel duidelijk laten weten dat je besluit vaststaat. Lijkt me dat je beslissing wel erg gegrond is als je het al een keer hebt meegemaakt.
Probeer er inderdaad over te praten met anderen. Heb je geen lieve tante ofzo bij wie je terecht kan? :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:05

Heb je het er wel goed met je vriend over gehad?
Als hij echt van je houd dan moet hij jou keuze accepteren toch?!
Sowieso vind ik het belachelijk hoe hij nu doet, tenslotte hebben jullie het kindje samen gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:07

Ik heb je een pb gestuurd!

succes met alles :) en *een kleine??* gefeliciteerd met je wondertje, in je buik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-10 16:08, in het totaal 3 keer bewerkt

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:07

als eerste van harte gefeliciteerd!!

ik hoop voor je dat je vriend een beetje bijdraaid van gedachte, hij heeft er zelf tenslotte aan mee gewerkt ook al was het niet de bedoeling!
Mocht het niet lukken met hem, alleen kun je het ook prima hoor maak je daar maar geen zorgen om!

veel succes voor de komende periode en probeer er vooral van te genieten!!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:11

Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik hoop dat die inderdaad nog bijdraaid, En anders ga ik inderdaad verder zonder hem, ga niet kiezen, maar waarbij ik me goed voel.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:14

Och meisje :(:)
Laat hem je dit niet aandoen, jij hebt steun nodig, en je kindje een vader..
Weghalen moet je niet aanbeginnen,
het breekt je geestelijk en lichamelijk.
Kun je er niet over praten met vrienden/vriendinnnen
en toch wel tegen je vader zeggen, mss dat je daar ook steun van kan krijgen..
Woon je al samen? mss dat ik er over heen heb gelezen..

En gefeliciteerd met je wonder :)