Make up laten zitten tijdens slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

Re: Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:58

Ik haal het elke avond af! Ook al kom ik terug van het stappen in de ochtend, eerst moet me make-up eraf!
Heb alleen mascara,oogschaduw en oogpotlood maar het eerste wat ik doe als ik wakker ben is in me ogen wrijven en vind dat zo vervelend al heb ik me make-up nog op.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:20

Zwitsal schreef:
ik ben ook VEEL te lui om het er af te halen..
nu gebruik ik ook bijna nooit makeup dus dat scheelt..
ik haal gewoon sochtends de (eventuele) zwarte randjes van mn mascara weg en verder doe ik er niets aan.

echt foundation gebruik ik niet (geen vloeibare/creme foundation in ieder geval).. gebruik als ik makeup draag wel een 'poeder' (van bourjois) die is echt heerlijk 'licht'. die zie je tenminste ook niet zitten en het is ook geen 'plakkaat' zoals al die vloeibare foundations.
als ik dat poeder gebruik gebruik ik dat meer als 'basis'. mijn mascara (waterproof inderdaad , lekker hardnekkig) vlekt dan snachts ook bijna niet. soms hoef ik sochtends zelfs geen gevlekte zwarte randjes weg te halen omdat het door dat poeder gewoon niet vlekt/afgeeft. echt ideaal.

minder ideaal voor je huid maar ach ik gebruik minder dan 1 keer per week makeup dus ik denk (Hoop) dat het nog wel meevalt.

Dat is niet per sé zo hoor.. ik heb finishing foundation wat geen echte dekkende font de tint is maar meer mengt onder je huidskleur (hele dunne creme)
Je huidskleur blijft zo ongeveer dezelfde, maar oneffenheden vallen een pak minder op :)

Juliaa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:43

Ik haal mijn mascara & evt oogpotlood altijd keurig eraf voordat ik ga slapen :)

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:32

Ik haal het er ook altijd voor het slapen gaan af.
Maar soms komt het wel eens voor dat ik op bed ben gaan liggen en in slaap ben gevallen. :P En soms soms heb ik echt even geen zin om het te doen maar dan heb ik alleen mascara gebruikt. :P

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:58

Ik haal al mijn makeup eraf 's avonds..
Ook mascara, ik kan dat echt niet laten zitten, wel is gedaan na een avond stappen ofzo, of als ik zo bek af thuis kom en gewoon mezelf direct in bed laat vallen..
Maar dan wil je niet weten hoe het eruit ziet de volgende ochtend :') heb nog wel is last van tranende ogen als ik slaap, en dan staan mijn wimpers de vreemdste kant op als ik wakker word hahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:02

_San87_ schreef:
Als je voor waterproof mascara de olieschijfjes van de etos gebruikt, gaat het prima. Daarna goed wassen met reiniginsgel of zo. Probleem opgelost.

Voor mij werkt dit prima.

Ik krijg echt enorm zere ogen door die olieschijfjes.

Dus ik gebruik geen waterproof mascara en haal die er gewoon af met van dat spul er voor en met water.. Enige nadeel is wel dat als je training hebt en het regent hard, je mascara echt overal zit. :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:14

Ik haal mijn make-up er eigenlijk altijd af, ik doe dat altijd als ik onder de douche sta ' s avonds en gebruik dan van die reinigings gel :j
Alleen...HEEL soms als ik echt te lui ben ( en ik heb bijvoorbeeld keer 's morgens gedouched ) dan laat ik het wel eens zitten, zoals vannacht bijvoorbeeld.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:16

Ik haal het er eigelijk altijd af, behalve als ik bij mensen blijf slapen :) 9 van de 10x omdat ik geen reinigingsdoekjes mee heb (A) Gebruik alleen mascara en eyeliner, dus qua ademen van de huid zal het wel goed zitten, alleen kom je als een panda je bed uit :=

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:18

ik heb altijd gewoon alleen mascara op dat laat ik 's nachts zitten en haal het er s'ochtends af. als je foundation op doet of andere dingen op je huid zou ik hebt wel afhalen beter voor je poriën.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:28

Liek_ schreef:
Ik haal mijn make up er altijd af met een goede reiniging, je moet immers toch ook je nachtverzorging op doen??

Ik snap trouwens echt niet dat mensen met water reinigen! Daar krijg je vet en vuildeeltjes etc echt niet mee weg! Je aanrecht maak je toch ook niet schoon met alleen water ;) Water droogt je huid ook nog eens gigantisch uit. Het is ook nog eens zonde om daarna cremes of make up op te doen, want die kunnen zo nooit goed hun werk doen! En ondertussen maar klagen dat merk X niet werkt en merk Y niet goed blijft zitten ;)

Als je niet goed reinigt kunnen al die deeltjes voor veel problemen zorgen, van vroegtijdige huidveroudering tot puistjes en wat je vaak ziet: een hele grauwe teint!

Als je make-up of crèmes gebruikt is reinigen met water echt not done! Dan laat je alles gewoon zitten.
Maar zonder make-up of crèmes kan je je gezicht makkelijk met water reinigen. Onze grootouders deden dat toch ook? En hebben die nou zo'n gigantisch slechte huid?
Je huid is best in staat om zichzelf in balans te houden.

Ontopic: Het is absoluut noodzakelijk om je huid grondig te reinigen als je make-up draagt. En dan niet van: 'Ik reinig het elke morgend, maar in de avond niet.' 's Nachts herstelt je huid zich net en als je dan nog make-up draagt kan je huid zich niet herstellen (je huid kan dan niet ademen). Daar krijg je rimpeltjes en puistjes van. Masacara en eyeliner zorgen dan weer voor oogrimpeltjes en puistjes rond de ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:44

Ja, die hebben zéker een slechte huid! Bovendien is de verontreiniging niet te vergelijken met die van jaaaaaren geleden! Juist het vuil wat je niet ziet zitten heeft een enorme impact op je huid. Dus ja, je huid is inderdaad best in staat om zichzelf in balans te houden, maar kan dat simpelweg niet door A de vervuiling en B het water zelf, wat ook al enorm uitdroogt!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:47

Mascara haal ik er sowieso elke dag af, ik wrijf altijd erg veel in mn ogen 's avonds, en dat is niet echt fijn met mascara op!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:48

Ik haalde nooit m'n make-up eraf (lees: ik gebruik mascara en hier en daar beetje concealer), maar het is echt funest, niet alleen voor je huid maar mascara is echt een wimperkiller. Sinds ik merkte hoeveel m'n wimpers ervan uit vielen ben ik acuut m'n make-up eraf gaan halen. Ik heb nu een vast reinigingsritueel: 's avonds make-up eraf en met water wassen, dan een lekkere crème, 's ochtends (behalve het eerste) hetzelfde. Ik merk dat m'n huid er veel gezonder van is geworden en m'n wimpers vallen ook veel minder uit.

duchanguis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:58

Ik maak me al op vanaf mijn 12e, werkelijk nooit een dag overgeslagen.
Ik ga niet naar buiten voordat ik me heb opgemaakt en niemand, behalve mijn partner krijgt mij dan te zien.
Ik gebruik geen creme'tjes, alleen oogmackup, alles waterproof.
Ben nu 50+ en ik kan heel eerlijk zeggen dat ik het er nooit voor het slapen gaan er heb afgehaald.
De volgende ochtend douchen en het is er wel af.
Valt me ook altijd op dat de volgende ochtend alles er al vrijwel af is, dus ik verschoon vaak met kussensloop, daar zal het wel aan blijven zitten.
Waarom? Gewoon gemakzucht en het is een gewoonte geworden.
Slecht voor de huid/ogen?
Geen idee, zal vast wel, al heb ik geen slechte huid en geen oogproblemen hier aan overgehouden, integendeel.
Dus dat hele slechte zal wel mee vallen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:59

Ligt eraan, als het heel laat is & ik geen zin meer heb dan laat ik mijn mascara zitten..

Ik reinig/was altijd wel mijn gezicht voor het slapen gaan!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:15

Volgens mij is het toch niet zo goed voor je huid als je het erop laat zitten :Z

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:59

Liek_ schreef:
Ja, die hebben zéker een slechte huid! Bovendien is de verontreiniging niet te vergelijken met die van jaaaaaren geleden! Juist het vuil wat je niet ziet zitten heeft een enorme impact op je huid. Dus ja, je huid is inderdaad best in staat om zichzelf in balans te houden, maar kan dat simpelweg niet door A de vervuiling en B het water zelf, wat ook al enorm uitdroogt!

Als je dagelijks je huid reinigt met lauw water, vind ik dit absoluut goed.
Trouwens over dat die mensen een slechte huid hebben. Mijn oma van 75 heeft een egale huid en (buiten een beetje bij de ogen) geen rimpels.
Elke avond reinigde ze met water.

Je hebt gelijk over de verontreiniging, toch wordt er ons veel wijsgemaakt zodat wij al die producten kopen. En zodat we denken dat die producten nodig zijn voor allerlei dingen. Die verontreinigde deeltjes zijn inderdaad schadelijk, maar zijn wél te verwijderen met water.
Onlangs nog een filmpje geweest op rtl (dacht dat het rtl was) over de gifstoffen in cosmetica. Deze gifstoffen zijn niet alleen schadelijk, die maken ook je huid extra droog (allesins droger dan dat water doet). De dermatoloog zei dat water nog het beste en natuurlijkste reiningingsmiddel is. Maar dit geldt wel voor iemand die geen make-up draagt. Want make-up of crèmes krijg je er met gewoon water inderdaad niet af.

Ikzelf reinig mijn gezicht elke avond met lauwwarm water. 1 x per week gebruik ik een natuurlijk scrubje van lush. Als ik make-up draag gebruik ik een reiniger (ook 100 % natuurlijk). Mijn huid is niet droog, niet vet en ik heb geen puistjes.

(Ben op zoek naar het filmpje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:28

Ik verbaas mij over de wonderen die klaarblijkelijk plaatsvinden in de badkamer....Het druist tegen alle scheikundige principes in, dit moet zeker in de krant!! Hoe verwijder je vuil, wat oplosbaar is in vet, dan met water? Lauwwarm water, wat je porien niet opent noch sluit...desondanks is dit tovermiddel dus in staat om alle vervuiling te verwijderen! Graag je uitleg.....

(Overigens géén aanval naar jou, enkel een poging de domme opvattingen van 'kundigen' uit de wereld te helpen)

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:53

Liek_ schreef:
Ik verbaas mij over de wonderen die klaarblijkelijk plaatsvinden in de badkamer....Het druist tegen alle scheikundige principes in, dit moet zeker in de krant!! Hoe verwijder je vuil, wat oplosbaar is in vet, dan met water? Lauwwarm water, wat je porien niet opent noch sluit...desondanks is dit tovermiddel dus in staat om alle vervuiling te verwijderen! Graag je uitleg.....

(Overigens géén aanval naar jou, enkel een poging de domme opvattingen van 'kundigen' uit de wereld te helpen)

http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1021528624
Zie punt 3 (het gezicht) (bijna helemaal vanonder)

Ik kan niet meteen een antwoord geven op je vraag.
Ik ga er deze week even over nadenken. ;)
Laatst bijgewerkt door M_VE op 10-01-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:56

Ik haal het er altijd af voor het slapen gaan :) Ookal is het 5 uur s nachts, ik haal het er altijd even af.
Dan heb ik lekker schone ogen als ik wakker word.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:57

Ik haal het er niet altijd af (mascara meer heb ik niet op), omdat ik er dan geen zin in heb, slecht ik weet het. Meestal haal ik het wel gewoon af. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:05

M_VE schreef:
Liek_ schreef:

http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1021528624
Zie punt 3 (het gezicht) (bijna helemaal vanonder)

Ik kan niet meteen een antwoord geven op je vraag.
Ik ga er deze week even over nadenken. ;)

Daar staat enkel dat je lauw water dient te gebruiken, niet dat je lauw water als reinigingsmiddel gebruikt. Sterker nog, in punt 1 van 'hoe ontstaat het 'staat duidelijk toegegeven dat water de huid juist uitdroogt en serieuze reacties tot gevolg kan hebben, tot eczeem aan toe!

Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar een site als deze is? Is dit echt door artsen opgezet?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:07

Ik haal het er áltijd af. Ik gebruik alleen maar mascara, oogschaduw en wenkbrauwpotlood, maar als ik de mascara er niet af haal, breken mijn wimpers af. Twee keer gebeurd, verschrikkelijk! Heb al zo weinig van mijzelf. :( Dus nee, laat het echt niet zitten, zelfs als ik onverhoopt geen remover bij me heb haal ik het er af, desnoods met handzeep en lauw water.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:50

M_VE: Volgens die link doe ik dus niet veel goed, ik was mijn gezicht elke ochtend en avond met facewash e.d. en ik spoel mijn handen (die ook nog met zeep) en gezicht alleen even na met lauw water. Gebruik ook een washandje.
Heb nooit last van een droge huid trouwens..

Om even met Liek_ mee te gaan, ik krijg mijn make up er ook echt niet af met alleen water (ik gebruikt GEEN waterproof) dan blijven er hele zwarte uitgesmeerde vlekken over.. en wat resten oogschaduw. :\
Mijn mascara is van Maybelline en mijn oogschaduw van DA eigen merk.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:27

Ik reinig 's avonds áltijd mijn huid, sla ik nooit over. :)
Af en toe als ik heel moe ben laat ik wel eens mascara zitten, maar dan haal ik dat er s'ochtends wel echt goed af.
Ik snap niet dat mensen hun huid make-up 's nachts er op laten zitten, daar verpest je echt je huid mee lijkt mij. :=