ladymagic schreef:maar daarna zo snel mogelijk een krot met land zoeken voor mezelf en de dieren.
Hehe herkenbaar..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yole schreef:Huertecilla schreef:Iets erg ´teleurstellends´´ ook een gebroken voet. Verrot pijnlijk en ENORM onhandig (onvoetig eigenlijk) maar je krijgt vaker geen dan wel bewijs ervan.
Schouder uit de kom en gebroken rib is ook zoiets.
Slow-life, over groetentuin, ecofarm en sprokkelbot...
lakshmi schreef:HC, wat een hartverwarmende foto's van je zoontje.
Huertecilla schreef:Als je veel zelf doet gaat er ook veel fout. Omdat je ook nog eens, zelf met twee rechter handen en practisch inzicht, een goed bedoelende amateur bent en geen profie gaat er meer fout.
Moragh schreef:Brrr, dan zijn altijd enge dingen om te bedenken!
Ik zapte een paard dagen geleden langs een docu over een man die professionele bomen zaagde, had een keer zijn hand eraf gezaagd... Hij had alleen zijn duim nog....!
Moragh schreef:En bomen zagen moet je gewoon in de winter doen: krijg je het lekker warm van! Maar het blijft een vak apart.
Francis schreef:Ik vrees alleen weer met grote vreze wat al dat smeltwater weer met m'n wei en paddock gaan doen...
Citaat:Wat is er nu lekkerder dan groenten vers van het land, of opstaan met de meest waanzinnige uitzichten en zonsopgangen en de rust en stilte van geen verkeer in de wijde omtrek.
Huertecilla schreef:ladymagic schreef:Al moet ik niet al te hard klagen, want mijn paarden staan bij een aantal gelijkgestemden en daar hebben we het heel best voor elkaar...
Dat klinkt inderdaad heel existentieel en prettig cooperatief.
Vanuit Duitsland lees ik meer over dergelijke ´paardengemeenschappen´ dan uit NL.
In Freizeit im Sattel stond/staat er vrij regelmatig wat, ook in een verkoop-/advertentiegids.
Het grootste probleem is het gebrek aan continuiteit in onze maatschappij.
Mensen met een woonhuis wonen zo´n 7 jaar op dezelfde plek en ´duurzame´ relaties duren modaal 5 jaar in NL.
Dat geeft al aan dat het gewoon erg lastig is om iets duurzaams op te zetten en helemaal met meer mensen samen.
De meeste kans heeft een stabiele relatievorm op een boerderij en met minimaal 1 partner die een externe geldstroom inbrengt.
Tja en hoe groot is de kans op een stabiele relatievorm in de westerse maatschappij??? Ok, modaal en gemiddeld zeggen niets over een individu. Zeker niet over een individu wat bewust voor kwali-tijd kiest want die is al buiten de regel dus GA ERVOOR.
Het geeft wel een realistisch kader voor dromen.
ladymagic schreef:Mooi spul die ovens, tot ze het niet meer doen. Gelukkig is het niet de kachelMaar hoe gaan jullie nu brood bakken
Citaat:Zou wel graag in het echt leven eens iemand tegen komen die hetzelfde denkt en niet al bezet is.
Huertecilla schreef:Dat is 1 manier om het te zien.
´Commune´ is pluriform net als polyamorie. De (wankele) hoeksteen van de westerse samenleving is slechts 1 van de vele relatievormen.
Er is mijns inziens geen beter noch best in. Elke bewuste keuze is even goed. Je doet mogelijk jezelf tekort als die ´keuze´ een onbewuste overname van conventie is.
ladymagic schreef:Hoe doen jullie het koken nu dan trouwens? Een paar dagen brood eten?
Citaat:Ik weet van mezelf dat ik een polyamore relatie aan kan, het is utopisch om te denken dat je maar 1x in je leven verliefd wordt en bovendien in mijn ogen absurd te beslissen dat er niet 2 liefdes naast elkaar zouden kunnen bestaan. Maar ik weet ook van mezelf dat ik graag iemand aan mijn zijde heb, letterlijk.