Ik blijf maar zwaarder worden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:08

2 keer in de week pizza, pata en snacks eten vind ik eigenlijk wel heel veel.. Doe anders 6 keer in de week gezond en 1 dag brood (dus soeppie en dat soort poepelegein). Veel gezonder en soms ook veel lekkerder dan constant die pizza's en patat en dergelijke. Als snack kan je fruit nemen (hoewel ik daar ook niet altijd zin in heb := ) bijvoorbeeld. Wat voor snacks eet je vooral?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:09

Ik wil net zeggen; ik heb ook altijd gehoord dat zelfs een heel licht streepje, echt een streepje is, en gewoon betekent dat je wel die hormonen in je urine hebt en dus zwanger bent.
Zou voor de zekerheid morgen ochtend nog eens testen, dan weet het iig zeker.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:11

Misschien heb ik er over heen gelezen maar slaap je de laatste wel goed? Of minder dan normaal (nja wel overduidelijk minder dan :P) . Daarvan kan je ook aankomen. En Migro30 werd ik ook zwaarder van, ik voelde me vooral ook echt zwaar zeg maar, in gewicht viel het nog mee. Ben toen overgestapt op een lichtere pil en heb nu nergens last meer van. Kan weer alles eten wat ik wil :D . Ik moest hier trouwens bij de huisarts echt over doorzeuren, want ze geven je meestal de standaardpillen mee die vergoed worden door de verzekering etc. En die zijn voor mij veel te zwaar.
Ik kan trouwens ook gerust twee keer in de week pizza eten. Ik vind je eetpatroon ook niet echt overdreven veel. Alleen 's ochtends ontbijten zou wel handig zijn ;) .

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:11

dat was de rede waarom ik vroeg welke test je had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:16

Myukii schreef:
Ja, misschien moet ik een gezond dieet opzoeken, waarin je gewoon gedwongen wordt 6x (3 maaltijden, 3 tussendoortjes) te eten. Misschien Sonja Bakkeren voor een paar weken, kijken of dat aanslaat..

Ik slik microgynon 30.. Al een paar jaar, wat mij eraan doet herinneren dat ik sowieso even naar de huisarts moet om voor een andere te vragen, gezien 'zo' lang achter elkaar dezelfde pil niet goed is..

Annetje: Wel een slechte weerstand, vaak een beetje snufferig (jaja. :P ), niet helemaal lekker, buikpijntjes, maar nooit echt écht ziek. Duizelig ook niet, behalve als ik me 's morgens verslapen heb en mijn bed uit spring. :D
Wel erg vermoeid, trouwens, misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik ga na die test gewoon even naar de dokter. :) Hopelijk met de mededeling dat het niet van een zwangerschap kan komen :=

Microgynon groeide ik van als een gek...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:18

Jullie maken me nu toch wel erg zenuwachtig hoor dames. := Ondanks dat ik eigenlijk zeker weet dat dit bijna onzichtbare streepje, geen echt streepje is, slaap ik vanavond vast net zo slecht als gisteravond.. :')

Ik vind echt niet dat ik ongezond of veel of te vet eet ofzo. Macaroni, lasagna of spaghetti is zo enorm ongezond toch niet? Ja, als je het met ham, kaas en ketchup eet, maar ook in de pastas die ik eet zitten gewoon groentjes. Aan mijn (avond)eetpatroon ga ik ook niks veranderen. Vind 1x van de 4x 'geen aardappelen en groenten', patat of pizza, echt niet teveel. En ik kan me niet voorstellen dat ik daar ineens 6 kilo van aan kom, behalve als mijn schildklier inderdaad te traag werkt.

Maargoed, het kan alsnog wel van alles zijn, gelukkig heeft mijn huisarts ervoor geleerd en hoop ik dat hij me kan vertellen wat het is..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:21

Ik heb echt precies hetzelfde! Het laatste half jaar ben ik echt flink aangekomen. Op de weegschaal ga ik al een paar jaar niet meer, dus ik weet niet hoeveel ik nu weeg, maar ik heb ineens echt een dikke vetbuik! Maar bij mij is het gewoon van het snoepen vrees ik :o Ik weet niet hoeveel aardappelen je eet, maar daar schijn je ook niet te veel van moeten te eten. Maar als ik het zo lees, eet jij gezonder dan de gemiddelde persoon (op het ontbreken van het ontbijt na dan).

onley

Re: Ik blijf maar zwaarder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:23

ik wil je niet van je roze wolk halen
ik ben tijdens het gebruik van de pil zwanger geworden.

sinds me bevalling ben ik ook weer 7 kilo aangekomen
dus ik voel me ook behoorlijk opgeblazen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:23

Verdikkie, al de 2e keer vandaag dat ik zomaar ergens anders post :(

*post had totaal geen nut in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 17-12-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:24

Succes morgen ochtend met de test..!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:24

Equidea schreef:
Moet je wedstrijd rijden om te bewijzen dat je sirieus bezig bent met dressuur?
Je kunt als recreant een geweldig gevoel voor paarden hebben, maar geen interesse/geld/tijd/etc hebben in/voor wedstrijden.
Je kunt jaren lessen volgen, zonder je te willen meten aan anderen...

Maar dan kan je niet goed rijden...?

*kuch* :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:25

Myukii schreef:

:( Foutje. Volgens mij gaat er steeds iets fout bij mij :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:05

Equidea schreef:
Myukii schreef:

:( Foutje. Volgens mij gaat er steeds iets fout bij mij :o

Zwangerschapsdementie :D

Missie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:11

succes meid...ik ben benieuwd wat er uit gaat komen...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:10

Ik dacht ook gelijk aan een zwangerschap.
Een heel licht streepje is toch een streepje, ik heb heel vaak testen gedaan en als ik niet zwanger was zag ik echt helemaal niets, ook al wilde ik nog zo graag wel iets zien.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geeft een test ook het duidelijkste een streepje als je nog niet heel lang zwanger bent, na een maand of 3-4 zakt het HCG hormoon geloof ik weer dus dat zou in jou geval dan een licht streepje kunnen betekenen.

Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en morgen gelijk even bij de huisarts langs gaan.

Heel veel sterkte en succes.
Ben best wel benieuwd :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:33

Heb je nog een keer getest vanochtend?

Jou streepje klinkt als een indrooglijntje.
Een streep is een streep dat klopt, maar de streep moet wel kleur hebben op de test. Er zijn helaas testen die een grijs penne-streepje krijgen en er zijn ook testen waarbij je een voorgedrukt lijntje kunt zien. Ik denk dat jij 1 van die twee ziet.
Is het streepje heel wazig maar wel licht roze/paars/blauw (ligt er natuurlijk aan welke test je hebt :P ) dan ben je inderdaad wel zwanger.

Ulfeino dat is niet zo. Rond de 10-12 weken is het HCG het hoogst dus dan zou je zeggen je test het duidelijkst. Maar die testen van tegenwoordig zijn al zo gevoelig dat je al veel vroeger een dikke streep hebt, nog dikker als de controle lijn (ik had m donkerder en dikker als de controlestreep bij 2 dagen overtijd, maar ik ken ook genoeg vrouwen die bijv eerst een week negatief testen, of eerst een week lichte streepjes etc.. verschilt echt per persoon) Na die piek zakt het inderdaad af maar dat duurt wel even, lijkt me niet dat TS al zover is. (dan voel je ook wel wat schoppen enzo?? hier wel tenminste)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 08:41

Nathalie, is inderdaad eenlich 'nepstreepje', denk dat het het indrooglijntje was, zoals jij beschrijft. De achtergrond kleurt een beetje roze door de urine (in allebei de venstertjes), dan komt in het controlevenstertje een dikke, paarse streep en in het 'zwangerschapsvenstertje' een wittig (misschien iets lichtroze, maar dan net als de achtergrond) streepje. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een "Hoera! U bent zwanger!"-streep is. Vanmorgen weer hetzelfde verhaal dus, trouwens. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:44

Heb je nu met dezelfde testen getest?
Als ik jou was zou ik wel voor de zekerheid nog met een ander merk testen.
Hele lichte streepjes komen wel echt voor bij zwangerschappen dus ik ga niet met zekerheid zeggen dat jou test echt negatief is. Helemaal als je zegt dat hij iets lichtroze is, maakt me dat toch weer aan het twijfelen heel eerlijk gezegd!!
Ik heb nogal wat testen versleten maar neppe lijntjes blijven altijd grijs of wittig, nooit gekleurd.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:49

Ik zou inderdaad een ander merk test gaan halen. Dan weet je het denk ik bijna meer dan zeker. ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:01

Haha ze maken je hier wel bang he :P

Vertrouw ook gewoon op je eigen gevoel ;)
Die andere testen doen kan geen kwaad maar vertrouw ook gewoon op wat je zelf denkt en voelt!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:03

Nou volgens mij ben je niet zwanger hoor.

Je zegt dat macaroni, lasagna en spaghetti niet ongezond zijn. Nee het is niet ongezond, maar deze zitten vol met koolhydraten. Alleen calorieen tellen en naar het vetpercentage kijken werkt niet. Je moet ook naar de koolhyraten en suikers kijken. Topsporters eten altijd voor een wedstrijd pasta. maar als je nou pasta eet en vervolgens weinig tot niet beweegt, dan verbruik je de energie niet en dat zet zich allemaal om in extra gewicht. Daarnaast als je kant en klare sauzen gebruikt op je pasta, deze zitten vol met suikers. Een bord pasta met kant en klare saus staat gelijk aan 4 marsrepen :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:11

Brood aardappelen en pasta,s zitten er vol mee,dus grote kans dat het daar aan ligt?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:17

's middags of 's avonds de koolhydraten uit je voeding laten, dus tussen de middag een salade of 's avonds groenten en vlees, koolhydraten en suikers slaan op als vet in je lijf omdat we er gemiddeld veel te veel van eten, brood, pasta etc. etc.
1 maaltijd zonder koolhydraten is prima te doen en goed voor je figuur, blijf wel goed ontbijten .
Laatst bijgewerkt door garny95 op 18-12-09 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:18

Issy schreef:
En alvast een tip voor de toekomst, je bent nu nog onder de 20 maar na je 35 ste vliegen opeens ook de kilo's eraan :+

Na je 30e idd gaat het helemaal hard :D Ik ben in de afgelopen 7 jaar bijna 30 kilo aangekomen, en eet niet anders dan normaal en sport net zoveel. Bleef gewoon ineens hangen.
Gelukkig is het gros er nu weer vanaf na een stevig dieet en die andere 10 kilo komen volgend jaar wel.

Verder ga ik met issy mee: pasta ed zit boordevol koolhydraten. Kun je beter groente en gegrild vlees eten zonder aardappies. Pasta kan wel maar wel met mate en dan liefst volkoren. Brood idemdito.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:22

Ik heb even heel het topic door gelezen en zag dat je op zoek was naar een andere pil die wel vergoed werd.
Ik slik de microgynon 20 (omdat ik van de ''standaard'' die jij nu ook hebt enorm dik werd) en deze wordt vergoed. Mijn HA zei eerst van niet, maar na navraag bleek van wel. :)