afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:22

MamboBeach schreef:
Het kan toch zijn dat TS eerst dacht dat het wel ging en dat het nu opeens heel erg pijn is gaan doen dat de pijn niet meer zo te houden is. Knap hoor dat jullie de pijn van TS voelen. En TS mag toch wel melden dat ze zwanger is...
:x

Zwangerschap heeft in mijn ogen niets te maken met de pijn in de hand. Tuurlijk mag ze dat erbij melden :j Maar toegevoegde waarde zie ik er niet van in.
Sja, ook ik heb het wel meegemaakt dat de pijn niet meer uit te houden was omdat ik te lang ben blijven doorlopen, maar ik vind dat geen reden om dan maar als advies te geven: ga maar zonder afspraak naar de SEH.
Wat ik wel zou doen is bij de huisarts langsgaan om daar alsnog te vragen om eerder terecht te kunnen als het ondragelijk is. (want dan bijt je je er echt wil in vast als je per se eerder een dokter wil zien }> )
Want er moet natuurlijk wel iemand naar kijken, maar ik zie zelf niet echt spoed erin.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:24

Vjestagirl schreef:
MamboBeach schreef:
Het kan toch zijn dat TS eerst dacht dat het wel ging en dat het nu opeens heel erg pijn is gaan doen dat de pijn niet meer zo te houden is. Knap hoor dat jullie de pijn van TS voelen. En TS mag toch wel melden dat ze zwanger is...

Dan had ze harder aan moeten dringen bij de huisarts. Als de pijn echt ondragelijk is dan maak je ze dat echt wel goed duidelijk.
En melden dat ze zwanger is kan best, maar is compleet irrelevant tot het onderwerp. Als ik een HAW topic open dan zet ik er toch ook niet in dat mijn paard misschien niet zo lekker loopt, maar dat ik wel een kat heb?

*valt lachend van bureaustoel.

Dat bedoelde ik dus...

En sjah omdat 50% van de NL bevolking om elke scheet die dwars zit bij de dokter zit is het zo druk.
En dan heb je te wachten en ook in mijn ogen is een zere hand geen spoed, vind het ook ronduit asociaal om daarmee langs te gaan terwijl je over 2 dagen afspraak hebt, of bij ehbo langs te gaan of bij seh.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:24

Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om met pijn je bevalling en kraamtijd in te gaan...
Maargoed... Ik denk dat ik raar ben... :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:25

Vjestagirl schreef:
En melden dat ze zwanger is kan best, maar is compleet irrelevant tot het onderwerp. Als ik een HAW topic open dan zet ik er toch ook niet in dat mijn paard misschien niet zo lekker loopt, maar dat ik wel een kat heb?

:') _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:25

Vjestagirl schreef:
MamboBeach schreef:

Dan had ze harder aan moeten dringen bij de huisarts. Als de pijn echt ondragelijk is dan maak je ze dat echt wel goed duidelijk.
En melden dat ze zwanger is kan best, maar is compleet irrelevant tot het onderwerp. Als ik een HAW topic open dan zet ik er toch ook niet in dat mijn paard misschien niet zo lekker loopt, maar dat ik wel een kat heb?[/quote]
Appels en peren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:26

MamboBeach schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om met pijn je bevalling en kraamtijd in te gaan...
Maargoed... Ik denk dat ik raar ben... :+

Maar ze heeft nog 2 week te gaan (en natuurlijk kan ze morgen al bevallen, daar niet van :P), dus wat zijn dan 2 dagen wachten?

1 voordeel, tijdens de bevalling voelt ze vast haar hand niet meer :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:26

Echt, wat zijn jullie een lolbroeken, ik lach me suf... :roll:
:O

Zappa

Re: afspraak huisarts pas donderdag!! niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:29

Lijkt me compleet onnodig om een opmerking te maken dat ze het bij de bevalling wel niet zal voelen , kom op zeg

Kan me voorstellen dat TS even baalt dat ze niet eerder terecht kon vooral met idd de eventuele kraamtijd in het vooruitzicht
Dan wil je andere dingen hebben om je druk over te maken
Geef de dokter wel gelijk dat het eventueel kan wachten want hij zal het ook niet meteen kunnen veranderen helaas

Ts ik wens je sterkte donderdag , ik hoop voor je dat het niet gebroken is en dat het over is voor de bevalling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:33

Tja sorry hoor, maar als je er zelf eerst een week mee rond loopt snap ik niet waarom nu de HA ineens accuut een plekje vrij moet maken.. :n Zij schatten in of het echt spoed is of niet.. Als je vertelt dat het al een week geleden is is het voor hun (logischerwijs imo) geen reden om je meteen te laten komen.. Dan kunnen die 2 dagen nog wel wachten :)

Vind sommige reacties hier wel erg kinderachtig.. Dat lijkt me niet nodig.. :n

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:33

Su_Cr_Cheese schreef:
Lijkt me compleet onnodig om een opmerking te maken dat ze het bij de bevalling wel niet zal voelen , kom op zeg

Kan me voorstellen dat TS even baalt dat ze niet eerder terecht kon vooral met idd de eventuele kraamtijd in het vooruitzicht
Dan wil je andere dingen hebben om je druk over te maken
Geef de dokter wel gelijk dat het eventueel kan wachten want hij zal het ook niet meteen kunnen veranderen helaas

Ts ik wens je sterkte donderdag , ik hoop voor je dat het niet gebroken is en dat het over is voor de bevalling

Ik ben het hier volledig mee eens..
Wat een ontzettend flauwe opmerkingen hierboven zeg, bah..
TS vraagt alleen om jullie mening voor t feit dat ze donderdag pas terecht kan, niet of jujllie willen reageren over dat ze hierbij ook 38 weken zwanger is, of ander kul. Ik snap niet dat mensen hier zo vreselijk ver op door kunnen gaan.

Sterkte voor de TS! Ook met je bevalling!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:35

@ Vjestagirl: Met vermoeden van een breuk ga ik geen 2 dagen wachten hoor.
Nu kunnen wij hier altijd wel terecht bij de HA eventueel, maar 2 dagen wachten? No way.
Ze kunnen mijn rug op.. Geen huisarts kunnen bereiken zou bij mij betekenen eerste hulp.
Ik ga niet voor niks naar een dokter.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:37

moonfish13 schreef:
Nu kunnen wij hier altijd wel terecht bij de HA eventueel, maar 2 dagen wachten? No way.
Ze kunnen mijn rug op.. Geen huisarts kunnen bereiken zou bij mij betekenen eerste hulp.

EN die breuk vermoed je pas na 7!!!! dagen?? aangezien het een week terug is houdt ik het maar even op 7.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:40

(ik bedoelde het overigens niet flauw mijn opmerking, komt alleen anders over op het internet zo te lezen :=)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:41

Iedereen schat wel eens wat fout in bv

Wie weet is de pijn pas net erg geworden
Wie weet paniekeerd TS even i.v.m de bevalling en omdat de hand toch niet over is

Neemt niet weg dat ik kan snappen dat een doktersassistente zegt als u eerder kon wachten kunt u nu ook even wachten
Maar daarbij snap ik TS ook wel

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:44

Waarom is 2 dagen wachten voor de HA niet normaal? Dat is overal normaal... Als het druk is heb je gewoon pech.

Had het kunnen begrijpen als je op je buik gevallen was, maar een beetje auw aan je hand waar je al een week mee loopt?

Bovendien, nu lijkt het dat je denkt, omdat je zwanger bent, dat je een vrijbrief en voorrang krijgt op medische hulp? Dat is gewoon een hele foute en misschien zelf egoistische denkwijze...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:45

Maar als je zelf voelt dat het geen 2 dagen moet wachten, zou ik echt voet bij stuk houden en gewoon langs de dokter gaan om alsnog een eerdere afspraak te maken (en anders even bij de nurse practitioner als die er is). Maar goed... als dat ook niet wil houd het op natuurlijk.

(als ik te lang voor mijn gevoel moet wachten op een afspraak zet ik mijn tanden erin, nu heb ik het 'geluk' dat ik voorrang krijg als ik longklachten heb. Dus ik kan wel dezelfde dag of de volgende ochtend terecht. Want mijn moeder moet vaak wel 2 dagen wachten inderdaad. Sja, grote woonwijk...en veel mensen die een dokter willen zien := )

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:48

nou, ik vind het zeer vreemd dat die huisarts (doktersassistent) jou niet laat langskomen!!

wij laten altijd mensen langskomen als het ernstig lijkt of als mensen zich erg ongerust maken over iets en al helemaal als ze ook nog een bevalling in zicht heeft..

wij zijn ook wel eens langer doorgegaan na 5 uur omdat het ontzettend druk was, maar je taak is mensen helpen en gerust stellen.
Dus ik vind dat jij gewoon diezelfde dag nog langs had mogen komen.. en anders de volgende ochtend meteen om 8 uur bij het inloop spreekuur..
jammer dat sommige mensen soms vergeten wat de functie is van hun beroep ;) wáárvoor ze opgeleid zijn ;)

Ik wens je heel veel sterkte!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:49

Bon_Bon schreef:
moonfish13 schreef:

EN die breuk vermoed je pas na 7!!!! dagen?? aangezien het een week terug is houdt ik het maar even op 7.

Haarscheur in het bot kun je snel verwarren met een kneuzing. Dus op zich niet heel gek :) Vaak valt het op omdat de pijn blijft of erger word ipv minder. Dus, de TS kan best wel een botbreukje hebben wat dat betreft.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:51

TS: hebben ze bij jullie geen spreekuur? Bij ons wel namelijk.
Dan kan je 's ochtends van 8 tot 9 uur binnen lopen, alleen dan heb je wel een kans dat het onwijs druk is en je lang moet wachten.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:55

Bon_Bon schreef:
En sjah omdat 50% van de NL bevolking om elke scheet die dwars zit bij de dokter zit is het zo druk

Yep, zo gaat dat inderdaad.
*scheet* auw, die deed zeer! Maar gauw even een afspraak maken zodat ze naar mn poepertje kunnen kijken!
En dan is er niks aan de hand. Zo gaat het elke dag.
Dus TS, ik denk dat je best nog een dagje kan wachten. Hoop uiteraard voor je dat ze er een pleister opdoen en je weer naar huis mag. Dat het niks ergers is zeg maar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:57

sunshine schreef:
TS: hebben ze bij jullie geen spreekuur? Bij ons wel namelijk.
Dan kan je 's ochtends van 8 tot 9 uur binnen lopen, alleen dan heb je wel een kans dat het onwijs druk is en je lang moet wachten.

Bij ons moet je echt een afspraak maken.
Ik zal wel overmatig bezorgd zijn, maar TS heeft al even niet gereageerd :=
Hopelijk gaat het inmiddels beter :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:58

Ik hoop dat de TS nu bij de dokter zit :j zou mooi zijn! :)

(spreekuur? dat is bij ons al heel lang afgeschaft. Zelfs het spreekuur voor de assistentes is geschrapt :=)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-12-09 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:59

Ik vermoed dat TS gewoon geschrokken is van de felle reacties hier, maar ook ik zou het fijn vinden om iets van haar te horen - al is het maar dat het een beetje beter gaat ;)

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:00

Equidea schreef:
Bovendien, nu lijkt het dat je denkt, omdat je zwanger bent, dat je een vrijbrief en voorrang krijgt op medische hulp? Dat is gewoon een hele foute en misschien zelf egoistische denkwijze...

dat heeft TS helemaal niet gezegd. dat ze denkt dat voorrang krijgt omdat ze zwanger is.

@cayenne ik kan me TS wel voorstellen als ze niet meer reageer met sommige opmerkingen en reacties die hier worden gegeven

vind sommige opmerkingen echt ongepast :n
Laatst bijgewerkt door brenda1982 op 01-12-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:00

Die felle reacties heb ik voor het gemak maar even over geslagen.
Ik las alleen de reactie van TS en nog enkele overbodige opmerkingen hier.
Hopelijk wordt het topic niet op slot gezet voor de TS kans krijgt nog een keer te reageren.