hyperventilatie, paniek, iets medisch?Ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:25

joyce2 schreef:
Fijn he, zo'n soort van lotgenoten plek!

Boeren heb ik dan niet zoveel last van, maar wel geeuwen en vooral zuchten als ik niet lekker ben. Mn vriend merkt het gelijk, als ik zucht zegt hij: Je voelt je weer niet lekker he? Zeker weer misselijk. (op een lieve manier, niet op een zeurderige manier hoor).

Maar ik schaam me er nog steeds wel voor dat ik heel erg misselijk word als ik ongemakkelijk ben, vertel het ook eigenlijk nooit aan iemand, behalve aan mensen die heel dicht bij me staan. Over mn hartkloppingen, migraine en hyperventilatie vertel ik wel, maar die misselijkheid blijft een ding waar ik maar moeilijk aan toe kan geven en daardoor heb ik daar ook het meeste last van (denk ik). Dat is ook nog het enige waar ik "bang" voor ben, om misselijk te worden en te moeten overgeven. Aan hyperventilatie, migraine en hartkloppingen heb ik me inmiddels al overgegeven (grappige woordspeling ;)), al blijf ik het wel heel vervelend vinden als ik het heb hoor.

Inderdaad, ik heb ook nog eens een overgeeffobie, en met migraine/paniekaanvallen word je toch echt misselijk! Maakt alles 10 keer erger voor mij. Het hyperventileren, de pijn, het bonkende hart, zou het allemaal wel aankunnen als die misselijkheid er maar niet bij zat. :(

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:52

phormicola schreef:
joyce2 schreef:
Fijn he, zo'n soort van lotgenoten plek!

Boeren heb ik dan niet zoveel last van, maar wel geeuwen en vooral zuchten als ik niet lekker ben. Mn vriend merkt het gelijk, als ik zucht zegt hij: Je voelt je weer niet lekker he? Zeker weer misselijk. (op een lieve manier, niet op een zeurderige manier hoor).

Maar ik schaam me er nog steeds wel voor dat ik heel erg misselijk word als ik ongemakkelijk ben, vertel het ook eigenlijk nooit aan iemand, behalve aan mensen die heel dicht bij me staan. Over mn hartkloppingen, migraine en hyperventilatie vertel ik wel, maar die misselijkheid blijft een ding waar ik maar moeilijk aan toe kan geven en daardoor heb ik daar ook het meeste last van (denk ik). Dat is ook nog het enige waar ik "bang" voor ben, om misselijk te worden en te moeten overgeven. Aan hyperventilatie, migraine en hartkloppingen heb ik me inmiddels al overgegeven (grappige woordspeling ;)), al blijf ik het wel heel vervelend vinden als ik het heb hoor.

Inderdaad, ik heb ook nog eens een overgeeffobie, en met migraine/paniekaanvallen word je toch echt misselijk! Maakt alles 10 keer erger voor mij. Het hyperventileren, de pijn, het bonkende hart, zou het allemaal wel aankunnen als die misselijkheid er maar niet bij zat. :(

Dat heb ik inderdaad ook, een overgeeffobie dat wordt er dan niet beter op.

joyce2

Re: hyperventilatie, paniek, iets medisch?Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:39

Maar hoe kom je daar nou vanaf?! Want wat phormicola al zei, alles is wel te handelen als die misselijkheid er niet was!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:05

joyce2 schreef:
Maar hoe kom je daar nou vanaf?! Want wat phormicola al zei, alles is wel te handelen als die misselijkheid er niet was!

Ja en hoe kom je eraan ....lastig dit..

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:46

Ik heb er ook last van, met hartkloppingen en al. 1 keer heel heftig gehad! Nou ik dacht dat ik dood ging! Volgende dag toch naar de huisartsenpost gegaan, alles klonk goed... Zij vertelde mij dat je het vaak krijgt nadat er iets gebeurd, veel adrenaline, wat je niet kwijt kan, dan krijg je hartkloppingen en hyperventilatie enz..

Weet niet of het er al in staat hier, heb het niet helemaal gelezen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:00

Tsja, hoe kom je eraan... Geen flauw idee, ik heb het echt al heel lang (het misselijkheids gedoe, hyperventilatie heb ik sinds mn 18e). Ben al een keer door de medische molen gehaald toen ik nog heel jong was, in het Wilhelmina Kinderziekenhuis, kwam niets uit, conclusie: het zit tussen je oren en toen was ik denk ik een jaartje of 7 a 8. Dus k heb het eigenlijk al zo lang ik kan heugen. Een paar jaar geleden was ik er bijna helemaal vanaf, hoe dat kan weet ik niet en toen opeens kwam het weer in volle hevigheid opzetten, beetje jammer.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 06-12-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:02

Bij mij is het begonnen, toen ik plotseling een klaplong kreeg..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:20

Pfoe, dat lijkt me echt zo beangstigend! alleen bij de gedachte al krijg ik het spaans benauwd ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:09

hebben jullie ook dat het bij bepaalde plaatsen steeds terugkeerd?
Misschien iets dat tussen mn oren zit..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:35

in het vliegtuig heb ik het heel sterk, omdat ik doodsbang ben om te vliegen.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:25

hey allemaal,

Nou het topic loopt goed zie ik :) Ik heb even een noodoproepje hier. Ik jaag mezelf nog erger over de kling dan eerst. Zou ik misschien even met iemand (eventueel per msn) contact kunnen hebben met de hoop dat ik een beetje kalmeer?

alvast bedankt!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:38

Ja maar natuurlijk!!
Ik zal je even een PB sturen, je kan ook altijd bellen e.d.
Ik weet hoe kl*te het is als je bang bent in zo'n situatie!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:09

Je mag mij ook altijd aan melden als je er behoefte aan hebt. Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je iets beter voelt en dat het gesprek Mellanii je wat heeft weten te kalmeren.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:11

ik heb nu al zoveel therapie gehad en geloof echt niet dat het alleen maar tussen de oren zit. Daar doen al die ziekenhuis/huisartslui het mee af.Heel flauw! maar feit is dat niemand echt het antwoord heeft. Hoe op te lossen en hoe komt het.....Grrrr

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:58

Dank jullie wel voor de reacties(ook aan degene die me op msn toegevoegd hebben).
Ik heb joyce2 op msn gesproken en toen ging het iets beter. Loop alleen nu met een gigantisch pijn in mijn bovenrug en achterhoofd. Heb mezelf wel er van weerhouden om naar het ziekenhuis te gaan. Iemand hier een beetje medische kennis over het hart? Ik denk dat het erg helpt om met zo iemand even te praten gezien ik bij elk pijn(tje) bang ben voor mijn hart.
@JantineS: Je verwoordt mijn gedachten :P Jij zit er ook mee?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:19

Mocht er meer uit mijn onderzoeken komen dan zal ik het met jullie delen. Ik krijg een oproep voor een internist en uitgebreid bloedonderzoek. Dit heeft te maken met insuline, adreline, hormonen enz. Dus hoop dat ze iets vinden.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:17

Uhm tja je hart, ik denk dat je daarvoor echt naar een cardioloog moet om het te onderzoeken. Ik heb zelf ook chronische hyperventilatie en paniekaanvallen en daarbij had ik dat mijn hart heel erg op hol sloeg en ook overslagen. Volgens de dokter stelde ik me aan en lag het allemaal aan de paniekaanvallen en hyperventilatie. Uiteindelijk was het niet meer te houden en heb ik me laten onderzoeken in het ziekenhuis voor mijn hart. Echo gehad en een kastje mee nar huis en als mijn hart raar deed moest ik dat kastje erop houden en dan maakte het een opname. Op de echo was niks te zien. Heb het kastje 2,5 maand gehad en eindelijk had ik een aantal goede opnames. Ik werd door de cardioloog gebeld met de mededeling dat ik eraan geopereerd kon worden en dat is dus ook gebeurd afgelopen februari. De wachtlijst was 9 maanden maar ik kon binnen 2 maanden terecht (het was dus toch wel degelijk snel nodig bij mij). Het gaat nu een stuk beter maar nog steeds af en toe overslagen maar dat verwijt ik aan de hyperventilatie en paniekaanvallen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is volg je gevoel en als jij je er niet goed bij voelt, wat de dokter ook zegt, laat je dan gewoon voor de zekerheid onderzoeken maar dan ook echt goed. Want ik ben een aantal jaar daarvoor ook onderzocht op mijn hart in een ander ziekenhuis en daar konden ze toen niks vinden en stelde ik me aan volgens de cardiologen daar. Het kan ook heel goed zijn dat het door de hyperventilatie komt hoor.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:21

Ik ben een keer af gevoerd met de ambu, en toen hebben ze ook hartfilmpjes gemaakt. Daar was gelukkig niets op te zien.
Maar het is verdomd lastig want als ik bijvoorbeeld niet optijd eet, krijg ik het ook heet onder mijn voeten, ga ik verkeerd ademen, en moet ik echt even gaan zitten. En even op letten hoe ik adem. Dat was de vorige keer in de bijenkorf... Niet ideaal..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:25

Iris_Z schreef:
Ik ben een keer af gevoerd met de ambu, en toen hebben ze ook hartfilmpjes gemaakt. Daar was gelukkig niets op te zien.
Maar het is verdomd lastig want als ik bijvoorbeeld niet optijd eet, krijg ik het ook heet onder mijn voeten, ga ik verkeerd ademen, en moet ik echt even gaan zitten. En even op letten hoe ik adem. Dat was de vorige keer in de bijenkorf... Niet ideaal..

Dit heb ik voornamelijk ook met het eten, en ook met me hormonen. Vandaar dat ik verder de onderzoeken in ga. Bij mij gaat het dan alleen maar weg als ik weer wat eet.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:09

Ik heb ook altijd boterhammen en een flesje water bij .. :o

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:28

hedwig, dat herken ik!
Maar hyperventilatie heeft niks met je hart te maken!
het zijn de spieren op je borst die je voelt, dit moet je goed in je oren knopen (Is erg moeilijk)

ik had het net weer op school..
Ben ik hard aan het werk en dan komt het opeens omhoog :\

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:53

Verdorie weer zo`n aanval!

Ik stond lekker onder de douche en ik kreeg een knappend gevoel in mijn borstkas in mijn hartstreek.
Toen kwam mijn moeder gingen we even de deur uit en werd ik heel erg geagiteerd.
Nu loop ik met een heel drukband om mijn borst(bijna onderaan mijn ribbenkast,net onder je borsten zeg maar) en zere nek en armen (net een hartaanval). Ben nu dus doodsdbang dat ik een hartaanval krijg. Heb deze aanval nog niet in deze heftigheid gehad. Dit beangstigt me.

Zucht gaat dit nou nooit over?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:44

Hoe harder je er tegen vecht, hoe erger het wordt! Dat is mijn ervaring. Hoe meer ik baalde en wou dat het overging des te erger werd het.
Probeer te denken , "kom maar op" makkelijker zeggen dan gedaan ik weet het. Bij zo'n aanval lijk je nergens meer controle over te hebben.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:55

2misty2 schreef:
Mocht er meer uit mijn onderzoeken komen dan zal ik het met jullie delen. Ik krijg een oproep voor een internist en uitgebreid bloedonderzoek. Dit heeft te maken met insuline, adreline, hormonen enz. Dus hoop dat ze iets vinden.

Ik ook! Tot nu toe is er nog niets uitgekomen. Alles was normaal...Heel fijn natuurlijk, maar blijft dus doorzoeken!

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:58

oja en over dat eten, ik kan dan juist niet meer eten omdat ik zo misselijk ben de hele dag. Hebben jullie dat ook?