Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:27

Trombose nee nooit van gehoord dat dat in de familie zit
Borstkanker trouwens wel... mijn opa heeft het 2 keer gehad de rest niet

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:28

Tara dat geldt voor iedereen, maar precies wat je zegt: voor zover je dat wil.

Anticonceptie vind ik belangrijk, biefstuk (rood vlees) vind ik lekker en ook een frietje op z'n tijd gaat er wel in. Allemaal dingen die in meer of mindere mate kankerverwekkend zijn.

Daarentegen rook ik niet en probeer ik gezond te leven met voldoende beweging, maar iedereen vindt andere dingen belangrijk :)

_Tara_

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:34

Dat is ook de pest Yessy, het is gewoon haast niet te doen, eigenlijk gewoon helemaal niet, om alle kankerverwekkende middelen te mijden. In de lucht buiten hangen al allerlei uitlaatgassen.

TS, misschien zou je je er ook nog even in kunnen verdiepen welke vormen van anticonceptie er zijn? Iedereen heeft het wel over de pil maar nuvaring en mirena zijn ook nog opties.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:34

Ik was 13 toen ik aan de pil ging. Puur omdat ik crepeerde van de pijn en behoorlijk heftig bloedde. Moest wel om het kwartier een tampon verwissellen en had vaak ook bloedproppen.

Sinds ik aan de pil ben is alles minder heftig en lekker regelmatig.
Enige minpunt wat ik aan de pil heb is dat ik wat chagerijniger en ben en minder zin heb in bepaalde dingen :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:36

_Tara_ schreef:
Dat is ook de pest Yessy, het is gewoon haast niet te doen, eigenlijk gewoon helemaal niet, om alle kankerverwekkende middelen te mijden. In de lucht buiten hangen al allerlei uitlaatgassen.

TS, misschien zou je je er ook nog even in kunnen verdiepen welke vormen van anticonceptie er zijn? Iedereen heeft het wel over de pil maar nuvaring en mirena zijn ook nog opties.

Ja dat weet ik :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:42

Waarom koop je die Aleve zelf niet?

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:44

Jeetje ik vind jou moeder echt super egoïstisch =/
ik was op mijn 14e aan de pil en dat was wel omdat ik al een half jaar een vriend had..

mijn moeders collegas verklaren haar voor gek maarja mijn moeder zegt ook liever nu aan de pil dan op haar 15e zwanger,, ik weet dat het bijj ou daar niet om gaat maar misschien moet je je moeder gewoon even schokeren en zeggen van tja de pil maakt niet dat ik wel of geen seks heb laat haar even weten dat zonder de pil seks nog wel veeeeeeeel erger is...

en ja ik vind het gewon walgelijk dat je moeder gewoon zo is van omdat ik het niet wil moet jij maar pijnlijden ..bah
Laatst bijgewerkt door XxNimezxX op 26-11-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:45

Omdat ik de deur niet uitmag :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:48

Yessy schreef:
Verder denk ik dat je je inderdaad geen voorstelling kunt maken hoe erg die pijn is. Gezien er hier meerdere mensen reageren die hetzelfde hebben meegemaakt als de TS (inclusief ikzelf) en je het echt op een bepaald moment niet meer weet waar je het zoeken moet van de pijn. Staan, zitten, liggen, over de grond rollen... niets helpt, je eet niet meer, slaapt nauwelijks nog...

en als je dan ziet dat ik sinds ik microgynon30 (dus echt geen hele zware pil) gebruikte géén pijnstillers meer nodig had...

corientjuhh schreef:
Kijk en dat heb ik dus :)

Nou het lijkt me echt niet normaal dat je niet meer kan staan, lopen, liggen, slapen en eten van de pijn en dat je haast over de grond rolt van de pijn, alleen omdat je ongesteld bent :roll:. Eerlijk gezegd lijkt die beschrijving meer op hoe ik mijn bevalling heb ervaren ;).

Soms heb ik wel wat vraagtekens bij de hoeveelheid pijn. Ik bedoel het niet vervelend, maar sommige kunnen nauwelijks pijn verdragen. Terwijl de één zegt ''ik heb wat pijn en het is vervelend'' denkt de andere dat ie dood gaat :+ . Het lijkt mij gewoon absurt dat je er echt zóveel last van hebt als je beschrijft. Dan zou ik d.m.v. een inwendig onderzoek maar eens na laten kijken of er niet iets meer aan de hand is.

Ik heb er ook last van gehad en de pil hielp wel. Nu na mijn bevalling heb ik er weer wat meer last van, vooral de eerste dag. Het is vervelend en als ik er echt last van heb dan neem ik gewoon een aleve in.

Ga er gewoon mee naar de huisarts en leg alles wat je hier besproken hebt aan hem voor.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:49

hmm das wel een lastig pakket meid, is je moeder bang dat het misschien niet alleen vanwege je menstruatie is,, toen ik mijn moeder vertelde dat ik aan de pil ging vond ze het ook niet zo tof, maar toen was ik allang bij de dokter geweest haha, het is denk wel heel belangrijk dat jij aan je moeder duidelijk maakt hoe jij je voelt en waarom jij aan de pil wilt, en misschien is het ook beter om precies aan je moeder te vragen waarom zij het niet wil. heel veel succes!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:55

XxNimezxX schreef:
en ja ik vind het gewon walgelijk dat je moeder gewoon zo is van omdat ik het niet wil moet jij maar pijnlijden ..bah

Dat is makkelijk gezegd als je niet weet wat de preciese reden is dat haar moeder niet wilt dat ze aan de pil gaat. Misschien zijn er mensen in de familie met een aandoening (waarvan de TS niets weet) waarbij pilgebruik afgeraden wordt. En pijnlijden ..... tja wat is pijn? Ik snap echt wel dat het pijn doet hoor en dat het vervelend is. Maar ik denk dat als al die pijnstillers niet helpen, de pil ook weinig verschil maakt. Ik weet niet hoeveel mg die pijnstillers zijn die je gebruikt?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:02

Tuurlijk heeft iedereen een andere pijngrens.. Maar als ze aangeeft dat ze zowat gierend van de pijn op de grond ligt, is dat voor haar een teken dat ze veel pijn heeft.. Misschien dat een ander daar nauwelijks wat van voelt. Maar daar gaat het niet om..

Ik heb ook best snel pijn.. Maar je wilt niet weten hoeveel buikpijn ik op een bepaald moment had.. Was er door de pil vanaf.. Maar nu heb ik de diagnose PDS, waardoor ik soms ook jankend wakker word van de pijn..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:05

PDS dat is toch pre .... syndroom? wat houdt het eigenlijk in

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:07

kaatje89 schreef:
Tuurlijk heeft iedereen een andere pijngrens.. Maar als ze aangeeft dat ze zowat gierend van de pijn op de grond ligt, is dat voor haar een teken dat ze veel pijn heeft.. Misschien dat een ander daar nauwelijks wat van voelt. Maar daar gaat het niet om..

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat sommige het flink aan kunnen dikken. Sommige mensen zeggen al snel dat ze dood gaan van de pijn :+ . Al wil ik hier absoluut niet mee zeggen dat dit bij de TS het geval is! Het lijkt mij niet normaal dat je van de pijn niet meer kunt eten, slapen, lopen, staan, liggen en over de grond rolt van de pijn simpelweg omdat je ongesteld bent. Als het echt zo erg is zou ik er eens snel naar laten kijken of er niet meer aan de hand is.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:08

Heb de hele dag al niks gegeten ja 1 koekje vanochtend
Wel heel veel gedronken

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:09

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:17

Prikkelbaar Darm Syndroom.. Sommige die dat hebben weten precies wat ze wel en niet kunnen eten.. Zijn voornamelijk je darmen die niet meewerken en soms slaan ze echt op hol zeg maar :P
Sommige kunnen bijv. niet tegen melkproducten, anderen niet tegen scherp of vet eten.. Bij mij kan ik de ene keer het wel eten, de andere keer niet :+ Heel lastig.. Maar daardoor zit ik ook regelmatig krom van de pijn. Zo erg dat ik idd niet meer kan lopen.. Je weet dan gewoon niet waar je het zoeken moet..

Ik had dat ook met mn ongesteldheid, had veel pijn en wist gewoon niet waar ik het zoeken moest. Je kunt niet liggen zitten staan lopen, alles doet ontzettend zeer..

Ik snap Ts dus echt hoe het voelt..

@Delphi, ik snap wat je bedoeld.. Tjah, sommigen zullen het misschien zo ervaren dat ze bijna dood gaan van de pijn.. En er zijn altijd mensen die het aandikken..
En het kan heel goed dat je gewoon niks kunt eten doordat je zoveel pijn hebt.
Het is idd verstandig om dat goed te overleggen met de HA en eventueel door naar een gyneacoloog.. Bij mij was er ook niks vreemds aan de hand, maar toch had ik zoveel pijn. De pil is voor mij een uitkomst :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:00

Ik had dat vroeger ook altijd, ik was altijd minimaal een aantal dage ziek thuis als ik ongesteld was. Ik ben met 14 jaar aan de pil gegaan, mijn moeder was eigenlijk degene die daarmee kwam, die had toen zoiets van je hebt nu een vriendje, dus moet je maar eens aan de pil (en ook vanwege die pijn natuurlijk). Ik zit aan de femodeen, microgynon had bij mij niet zoveel effect.

@delphi, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat wel eens denkt, het is altijd moeilijk in te schatten, iedereen ervaart pijn anders. Ik weet van mezelf dat mijn pijngrens wat sommige dingen betreft vrij hoog ligt, maar met andere dingen weer veel lager (mijn huid is vrij gevoelig, als je mij in m'n zij prikt doet het echt zeer). Maar ik ken het gevoel dat je rollend van de pijn in bed ligt en niet weet waar je het zoeken moet omdat je ongesteld bent.

@TS, ben je trouwens ook heel hevig ongesteld, of valt dat mee? Dat wordt namelijk ook minder als je aan de pil gaat. Ik sliep ook altijd met zo'n matje onder m'n lakens, omdat ik altijd doorlekte 's nachts en overdag was het ook lichtelijk rampzalig wat dat betreft.

Ik hoop dat je moeder toch te overtuigen is, want het is voor jou heel vervelend om daar steeds mee rond te moeten lopen, ik snap ook niet zo goed waarom ze er zo'n probleem van maakt. Constant pijnstillers erin douwen is ook verre van goed :n.
Laat je trouwens ook eens onderzoeken op vleesbomen, een vriendin van mij heeft daar ook last van en dat is ook nogal pijnlijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:20

Delphi schreef:
Yessy schreef:
Verder denk ik dat je je inderdaad geen voorstelling kunt maken hoe erg die pijn is. Gezien er hier meerdere mensen reageren die hetzelfde hebben meegemaakt als de TS (inclusief ikzelf) en je het echt op een bepaald moment niet meer weet waar je het zoeken moet van de pijn. Staan, zitten, liggen, over de grond rollen... niets helpt, je eet niet meer, slaapt nauwelijks nog...

en als je dan ziet dat ik sinds ik microgynon30 (dus echt geen hele zware pil) gebruikte géén pijnstillers meer nodig had...

corientjuhh schreef:
Kijk en dat heb ik dus :)

Nou het lijkt me echt niet normaal dat je niet meer kan staan, lopen, liggen, slapen en eten van de pijn en dat je haast over de grond rolt van de pijn, alleen omdat je ongesteld bent :roll:.

je kan er wel om rologen... maar ik heb dat zo nu en dan ook, zegmaar 7 van de 10x op de eerste dag van mijn menstruatie. Ik kan dan alleen min of meer pijnloos in foeteshouding op een stoel zitten met een warme kruik op m'n rug.
Ik ben gestopt met de pil omdat ik ik .... minder zin had in bepaalde dingen daardoor (je weet wel, fietsen) en mijn relatie ging daar bijna aan onderdoor. We werden er beiden zo onzeker en ongelukkig van en het dreef ons uit elkaar. Nou ja, dan maar af en toe creperen, maar wel gelukkig zijn. heb nu naproxen van m'n huisarts gekregen en dat helpt wel ongeveer. het is bij mij godzijdank maar 1 dag dat ik zo selcht ben, daarna is het ook resoluut over met de pijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:25

Ik heb een handdoek 's nachts omdat ik er dan ook last van hem
Overdag gewoon optijd wisselen :)
Alleen met fietsen is het heel vervelend moet totaal 2 uur op een dag fietsen een uur heen en een uur terug :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:33

ja dat is helemaal ruk, fietsen is echt niet fijn dan :n. Ik wisselde de boel overdag elke 2 uur ofzo, maar dan lekte ik nog vaak door (en ik had al superplus tampons, vaak nog met maandverbandje erbij), sinds ik de pil slik lek ik nooit meer door (heb tegenwoordig normale tampons :D).

@qimm, ik heb het wel eens vaker gehoord dat je seksdrive iets minder wordt van de pil, nou weet ik niet of dat bij mij ook het geval is, er is in ieder geval nog ruim voldoende drive over _O-!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:43

corientjuhh schreef:
Ik heb een handdoek 's nachts omdat ik er dan ook last van hem
Overdag gewoon optijd wisselen :)
Alleen met fietsen is het heel vervelend moet totaal 2 uur op een dag fietsen een uur heen en een uur terug :)

met fietsen bedoel ík héél wat anders, dat is hier op bokt synoniem voor seks :o

Ik had er in het begin ook totaal geen last van, dat sloop erin. En ik kon het nergens aan relateren. eerst dacht ik mijn studie, dat ik door de stress niet zo veel zin had, maar toen was dat voorbij en het kwam maar niet terug terwijl ik wel graag wou. Mijn lichaam deed gewoon niet meer wat ik wou en dat was echt heel vervelend. Mijn vriend dacht dat het aan hem lag, maar ik wist dat dat het niet was. Nja na lang denken bleef alleen de pil over en toen ik gestopt was kwam met enkele weken en maanden m'n libido langzaam weer terug naar prima

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:46

Qimm, daar ben ik bij mij ook wel een klein beetje bang voor, maar het kan bij mij ook meerdere oorzaken hebben, gebruik meer medicijnen die die bijwerking kan leveren..

Jammer genoeg houd ik het echt niet uit zonder de pil, en die andere medicijnen kan ik op het moment ook niet afbouwen :(

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:49

hyppolyte schreef:
ja dat is helemaal ruk, fietsen is echt niet fijn dan :n. Ik wisselde de boel overdag elke 2 uur ofzo, maar dan lekte ik nog vaak door (en ik had al superplus tampons, vaak nog met maandverbandje erbij), sinds ik de pil slik lek ik nooit meer door (heb tegenwoordig normale tampons :D).

@qimm, ik heb het wel eens vaker gehoord dat je seksdrive iets minder wordt van de pil, nou weet ik niet of dat bij mij ook het geval is, er is in ieder geval nog ruim voldoende drive over _O-!

Hihi, ze bedoelde niet dat ze door de pil geen zin meer had in fietsen, maar geen zin meer in seks. := Maar fietsen is inderdaad ook rot als je ongesteld bent..

Las hier ook ergens dat het percentage vrouwen dat bij condoomgebruik binnen één jaar zwanger is 97% is. Dat kan echt absoluut niet. Het percentage vrouwen dat zónder anticonceptie binnen een jaar zwanger is ligt nog lager, namelijk 85%. :') Lijkt me sterk dat je met condoom sneller zwanger wordt dan zonder?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:51

wij doen al 4 jaar met condoom en er nog steeds niemand zwanger :P Ik heb er wel vertrouwen in