en ja hoor dan heb je een hernia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:52

soms kan je gek van jezelf worden dan...de frustratie als het dan net niet weer lukt om bvb de ramen te zemen edg... voor een perfectionist dodelijk dit... :( gelukkig maar een hulp kunnen krijgen, ik merk toch wel dat het een stuk schilt.

Arvanti_haf

Re: en ja hoor dan heb je een hernia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:35

gelukkig dat scheet een stuk. Dan kun je je er iets makkelijker bij neerleggen misschien.
Ik werd er ook stront chagrijnig van hoor!!!! het wel willen, maar niet kunnen, niet leven maar overleven...

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 09:42

Bari, fijn dat je hulp hebt :j

Arvanti_haf, Het klinkt zo wel heel ernstig, maar ergens is het wel zo.
Ik ben ook steeds heel chago, reageer soms echt heel bot.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:41

hej...k ben er maar even, vandaag een boel te doen...word vanavond weer lekker pijn dus.
ja hulp aanvaarden in huis vond ik erg moelijk maar aan de andere kant is het nu wel zo dat ik wel weer met minder pijn bij m paarden kan wezen...dus dat is beter.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:02

Bari, haha dat ken ik, ik wil nog steeds niks uit handen geven. Alleen het stofzuigen doe ik niet meer, dat doet vriendlief :D

Hopelijk hou je het een beetje vol vandaag.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:06

en ook ik loop al een jaar bij de deur met rugklachten wat nu blijkt 2 versleten tussenwervelschijven te zijn!!
Heb 2 weken geleden een spuit gehad maar die heeft nog meer pijn veroorzaakt!!!
Ik ga vragen of ze me willen opereren!!
Paardrijden gaat erg goed, alleen stal uitmesten niet...

STerkte met je rug en luister naar je lichaam!!!!!!!!

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:21

Toline, jeetje klnkt ook niet lekker.
Wat kunnen ze dan doen met een operatie?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:24

ik had op internet gezocht en daar zijn veel antwoorden over dat ze kunst tussenwervelschijven kunnen plaatsen en dan ben je van je klachten af!! Moet maandag weer naar de rugpoli en gooi het dan ff op tafel!!!

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:34

Ja daar had ik niet aan gedacht, ben benieuwd wat ze zeggen.
Klinkt wel ingewikkeld.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:31

zouw...k ben gesloopt... ;( maar goed. zometeen lekker plat liggen. zitten wil bijna niet meer vandaag.

de operatie waar toline het over heeft, dat zijn tussenwervelschijven protheses of zo heet dat....word in duitsland veel gedaan, kwam het toevallig tegen toen ik zelf wat info over hernias zoekte.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:38

Toline: welke rugpoli ga je naartoe, die in velp, die eerst in Delden zat?
Sjeempie Bari, heftig joh. Klopt, an doen ze in Dui, maar hier opzich ook wel
Daffie: Klinkt ernstig, maar zo is het eigenlijk wel. Als ik nu zie wat ik kan heb ik NU pas door hoe belabbert het toen was. Je dendert op karakter door, en je merkt eigenlijk niet hoe onhandig en pijnlijk het is, ant je MOET door. Daar kom je pas achter als het weg is.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:51

ik denk dat het nooit helemaal weg zal zijn...de beschadiging blijft er toch imo wel zitten. alleen het vergt denk ik aanpassen aan de situatie maar dat blijkt nogal moelijk te wezen, althans hier dan wel... ;) mijn vriendin had ook een hernia en is twee keer geholpen maar last houden blijft ze ook wel.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:01

okee, nou, misschien word ik nog wel een keer van kijn roze wolk afgekieperd. Maar ik ben dan net geopereerd en voel me als herboren, terwijl ik 2 hernia's had, en stenose... dus ben nog even de koning ter rijk!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:05

arvanti...mschn gaat het bij jou ook anders, ik hoop het voor je want fijn dat je van het ergste af bent...ieder mens is ook weer anders en elke hernia ook.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:08

zeker weten, ik gun het jullie ook, en blijf erin geloven, want dat deed ik ook niet meer, maar wie weet....

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:10

ja wie weet.... je hebt natuurlijk ook voor een gedeelte zelf in de handen, als je al weet dat je het hebt dan moet je jezelf ook wat aanpassen kunnen/moeten dan.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:46

Arvanti_haf ja ik ga naar Delden!! KEn je ze>???

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:45

Ik ben 2 jaar verder en super tevreden. Ben in een super kliniek geopereerd. Ik hou andere rugklachten, maar daar is mee te leven en ik heb fysio. Ik doe verder alles wel, paardrijden deed ik na herstel meteen weer. Er zijn echt wel positieve verhalen hoor. Ik denk alleen dat rugpatienten altijd klachten kunnen krijgen al dan niet op een andere plek.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 11:51

Bari, hoe gaat het nou met je?

Arvanti_haf, nog steeds op die roze wolk?? :D

Morgen eindelijk de MRI :D
Nog een week voor de uitslag, kan niet wachten.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:52

oh spannend daffie, hopelijk kunnen ze er iets op zien.
TolineS, ja, ik ben in Delden geweest, daarna hebben ze ook een kliniek in Velp geopend, en dat is voor mij dichterbij, dus daarna ging ik daar heen. Ze spoten daat bij mij steeds corticosteroide injecties, waar mijn hormonenstelsel behoorlijk de weg van kwijt was, een half jaar lang. Telkens als de pijn heel erg werd kreeg ik weer spuiten die even hielpen en dan was ik weer terug bij af. De arts heeft me geadviseerd me NOOIT te laten opereren, en als ik dat wel deed dan hoefde ik niet meer bij hem terug te komen.
Nu was de pijn in de vakantie ondragelijk, en hij ging op vakantie, en hij zei doodleuk, hier heb je medicijnen, probeer dat maar eens, en kom over 3 weken maar terug en dan zien we dan wel weer....
Ik ben dus wel klaar met die ene arts waar ik mee te doen heb gehad. Die zit nu alleen in Velp en zijn dependence in Apeldoorn. Dus jij zult hem niet hebben.
Mijn MRI is we in delden gemaakt destijds.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:57

@ daffie....thnx dat je vraagt...nou ik was compleet uitgeteld en de pijn is wel weer ietsje scherper geworden, was de hele dag op de benen, drie shows geven en heb geen krukken meegehad, staat zo dom he ;) nou ja...moet gewoon ff goed bijkomen.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:58

Hopelijk gaat het snel weer beter :j

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:44

Zo Arvanti wat een rot verhaal zeg!!! Die injectie heb ik ook gehad en nu willen ze 7 december er weer 1 doen maar dan een plekje lager inmijn rug om te kijken of dat helpt.. Het rare is idd dat de arts daar ook zegt Goh ik snap er niks van waarom het bij jou niet helpt!!!
En intussen staat de baas aan mijn andere arm te trekken... pfff...Maar hoe gaat het nu met je??

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:03

Goeieavond,

Hier dan ook maar een dame die zich zal melden met rugklachten
Ik heb 3 compleet versleten tussen wervelschijven, daarnaast heb ik 3 flinke hernias erzitten.
En ik kan zeggen ik ben klachtvrij en heb geen pijn en gebruik ook geen medicijnen nu zullie jullie denken van hm wat raar?

Ik woon in varsseveld en heb me laten onderzoeken bij prescan in duitsland aangezien ze in nederland allemaal niet zo vlot waren 4 jaar geleden.
Gelijk na de scan krijg ik te horen wat ik mankeerde en wat het behandelplan was.
Met dit plan naar onze huisarts in nederland geweest en daar kreeg ik min om meer al te horen dat dat in nederland niet haalbaar zou zijn.
Het was namelijk de bedoeling dat ze om de 14 dagen bij mij een soort van steroiden zouden inspuiten die tussen de versleten wervelschijven zouden worden ingespoten waardoor de klachten zouden moet afnemen, deze injecties heb ik ongeveer 8 a 9 keer gehad en ze doen dat heel secuur door middel van naalden plaatsen in de ct scan stoppen om te kijken of de naalden diep genoeg zitten en dan wordt de vloeistof ingespoten.

Aangezien nederland dit niet kon, contact opgenomen met duitsland wat me dat zelf zou gaan kosten aangezien ik er alles voor over zou hebben om pijnvrij te zijn.
En het koste zo rond de 500 euro na kort denken toch maar geprobeerd en ik ben nu een aantal jaren verder en het gaat super met me.TUurlijk heb ik af en toe nog wel klachten maar dan hou ik me even wat rustig en neem mezelf even in acht en het is weg.
Prescan kan niet garanderen hoe lang het werkt soms werkt deze manier maar een half jaar maar het kan ook 10 jaar duren bv voordat je de behandeling moet herhalen.
En bij ons gaat het nu al bijna 3 jaar goed en we hopen er nog flink wat jaartjes bij te krijgen.
Maar als het morgen nodig is voor een nieuwe behandeling dan ga ik gelijk.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, voor verder info mag je mij wel pben.

Groetjes Natasja