Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:22

Ik heb echt onwijze respect voor mensen die proberen te stoppen met roken of die zijn gestopt.
Mijn moeder is er ook afgekomen na een laserbehandeling, daarna nooit meer gerookt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:42

marleen_usar schreef:
Ik ken iemand en die heeft pillen van de dokter,en als je na een paar dagen er 1 opsteekt wordt je erg misselijk.Zij taalt helemaal niet meer naar.

Zoeen ken ik er ook, dat was ik namelijk zelf :+ , dat zijn de zyban pillen.alleen heeft het toendertijd bij mij geen zak geholpen.

Wietsje92

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:44

Ja ik meld me ook, dit is de 4e dag dat ik gestopt ben haha.. Ik ben nu toch ziek dus heb niet zoveel trek in een sigaret, dacht dan stop ik maar gelijk ook :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 13:53

ik heb al 8 pakjes ( á €4,90) niet gerookt! en heb dus al ongeveer 40 euro bespaard!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:58

Knap hoor dat je zomaar kunt stoppen!
Ik zeg altijd ik wil wel stoppen, maar nu nog niet.
Ik stel het de heletijd uit :+
Als je echt wil, dan lukt het!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:51

Ik ben ook weer gestopt :D sinds morgenavond om 10 voor half 9 precies 3 weken :D!
Was al eerder gestopt ivm zwangerschap maar heb dit slecht kleine 2 mnd volgehouden, wel rookte ik natuurlijk een stuk minder dan toen ik niet zwanger was maar vorige keer ben ik toch weer de fout in gegaan.

Bij mij ging het de vorige keer mis omdat ik dacht op een gezellig avondje wel een paar sigaretjes te roken maar de volgende dag was me'n verslaving weer terug. Wat ik ook deed, het enige waar ik aan dacht was aan roken. Had toen ook aardig wat stress en mijn zwangerschap ervaarde ik ook anders dan ik ooit gedacht had. Overal had ik last van en het kon me eigenlijk geen zak schelen, roken was het enige waardoor ik me een beetje goed voelde :o

Toch baalde ik al die tijd van mezelf dat ik gewoon niet doorgezet heb, ik had het immers 8 weken volgehouden. Hoe naief kun je dan zijn door te denken dat je af en toe op een feestje wel een peukie kan roken, en dat het daarbij zou blijven? Nee sommige mensen kunnen dat maar ik ben daar veelste labiel voor, ik kan dat niet.

Moet zeggen nu ben ik er weer 3 weken mee gestopt en heb echt momenten dat ik het heel moeilijk heb. Heb ook 3 weken lang geprobeerd iedereen die rookt in mijn omgeving te ontlopen, alleen je ontkomt er gewoon niet aan. Dit moet ik zelf doen, ik wil straks ook niet dat er bij mij thuis gerookt word met de kleine dus dan zijn die momenten van onder een film een peukie roken er toch al niet meer. Daarbij kost het best veel geld, ik ga straks een dag minder werken, dus ook minder verdienen. Maar het roken kost me straks zeker want als ik niet meer zwanger ben rook ik gewoon een pakje per dag, 140 euro per maand kosten! Zonde zonde zonde!
Dat is weer een dagje uit met het gezin denk ik dan maar. Nee het blijft moeilijk en roken zal denk ik altijd mijn grote liefde blijven :o maar ik ga proberen het nu echt vol te houden.

Mensen die ook gestopt zijn of gaan stoppen, succes ;)

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:57

Goed, hoor stoppen met roken!
Gewoon afspreken met jezelf dat je het nooit meer doet, al ga je op je kop staan.
Zelf ben ik er gelukkig al 4 jaar vanaf. Ook mede dankzij Alan Carr

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:03

Knap hoor en vol houden nu :)

Ik ben 12 jaar geleden gestopt na 2 pakjes pd ong gerookt te hebben. Ik vond het gemakkelijker als lijnen. Als je stopt, ben je gestopt. Met lijnen komt het resultaat pas veel later. Mijn ex rookte ook gewoon door en eigenlijk heb ik daar nooit last van gehad. Vind het nu ook echt vies ruiken. Mijn ouders rookte vroeger allebei, maar ik hoop dat mijn kinderen nooit gaan roken. IK heb mijn schoonvader er aan zien overlijden en mijn eigen moeder heeft ook veel problemen ervan. Zo heeft ze nu al redelijk veel hersenbloedingen gehad omdat haar aders in haar hoofd heel slecht zijn.( vandaag of morgen scheurt er een ader op een plek die fataal zal zijn ) Met als gevolg dat ze nu dement is door de schade van de bloedingen. Nee wilde dat mijn eigen kinderen niet aandoen en ben gestopt. Ben er nog steeds gelukkig mee. Heb jaren later wel nachtmerries gehad dat ik weer was gaan roken en dat ik mezelf zo dom en erger vond dat ik dat deed. haha was blij als ik wakker was en nog gewoon clean bleek te zijn :+

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:14

Herkenbaar, ik droom soms ook dat ik aan het roken ben! Sta dan eigenlijk de volgende morgen weer verbaasd te kijken hoe je zo verslaafd aan iets kunt zijn dat je er in je slaap mee bezig bent.

Dat boek wat vele gelezen hebben, is dat ook een aanrader om te gaan lezen als je al gestopt bent? Heb wel eens gehoord dat je tijdens het lezen van dat boek juist veel moet roken. Maar aangezien ik al gestopt ben en wel erg benieuwd ben naar dat boek. Misschien geeft het me nog net even dat extra zetje om nooit meer te roken. Nu denk ik wel eens dat ik er eigenlijk niet voor 100% achter stond maar meer omdat het zoveel geld ook kost wat ik dus toch wel erg zonde vind. Ik zei laatst nog tegen iemand, als roken gratis was geweest was ik nooit gestopt :') :')
Heb wel een lijstje gemaakt voor mezelf daarin staan punten waarom ik niet meer wil/moet roken, soms lees ik deze door.

Dit staat erin:

• Roken is vies
• Roken is slecht voor mijn kind
• Van roken ga je uit je mond stinken
• Van roken krijg je kanker
• Roken kost heel veel geld
• Als ik niet meer rook bespaar ik 140 euro per maand
• Dat is 12 x 140 euro = 1680 euro per jaar!
• Mijn kleren stinken niet meer als ik niet meer rook
• Als ik niet meer rook ben ik gezonder
• Als ik niet meer rook voel ik me gezonder
• Als ik niet meer rook hoef ik niet meer elke keer naar de benzinepomp om sigaretten te kopen.
• Als ik niet meer rook worden mijn tanden nog witter
• Als ik niet meer rook word ik minder snel oud en krijg ik minder rimpels
• Je mag bijna nergens meer roken, dus waarom zou ik roken? :') :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:41

8
kehdra schreef:
ik heb al 8 pakjes ( á €4,90) niet gerookt! en heb dus al ongeveer 40 euro bespaard!

ik ben gestopt op 18 dcember 2008,nu ruim 10 maanden.
ik heb nu 9562 sigaretten NIET gerookt,en 2549,89 euro bespaart door niet te roken.
dat zijn nog een motiverende cijfers he? :D
ik rookte bijna 2 pakjes per dag,dus dan tikt het aardig door.

samm,ik stond er in het begin mee op en ging er weer mee naar bed,en ook ik droomde er snachts over,werd ik helemaal over de emmer wakker omdat ik had gedroomd gerookt te hebben,ik kon zelfs de nicorine proeven....... 8)7 hoe ver kan je heen zijn :+

ik kan ook wel 100 redenen op schrijven waarom ik niet meer wil roken,maar het aller fijnste is toch wel weer controle hebben over je eigen lichaam.....moeilijk te omschrijven voor de mensen die nog niet zo ver zijn......hou vol en dan weten jullie wat ik bedoel. ;)
succes mensen,jullie zijn erg goed bezig.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:45

Jeetje echt knap hoor! weet je dat ik mezelf niet eens rookloos :) kan voorstellen! Dat is toch triest, ik kan me niet eens voorstellen hoe het zou zijn om te stoppen..
Zijn jullie trouwens meer gaan eten?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:48

Ik ben ook een beetje op weg om te stoppen, ik rook soms de hele dag niet, en savonds als ik thuis ben wel. Maar waar ik enorm van baal is dat m'n stoelgang echt ONWIJS slecht is dan. Als ik een weekend thuis ben en rook, heb ik nergens last van, maar zodra ik werk en dus niet rook, kan ik echt niet naar de wc. Pas als ik thuis een peukie heb opgestoken.. en m'n buik voelt ook echt opgezet... iemand tips of iemand die weet hoe dit komt?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:49

kehdra schreef:
happy ik had precie shetzelfde.. Ook vanaf mijn 12e, bijna 2 pakjes per dag. ook niet fit voelen.
Als ik jou was zou ik het boek gaan uitlezen.

Het gaat verder nog super, zo 's avonds met een kopje thee op de bank is nog wat lastig, maar ach, niet extreem moeilijk ofzo.
Overdag ook nog bijzonder weinig zin.

Ik merk wel dat ik wat fitter aan het worden ben, ondanks dat ik ziek ben. Ziek ben ik nog wel, maar het idee dat ik meer lucht naar binnen kan zuigen met adem halen.
Mijn mond stinkt niet meer, en het huis is frisser.
[edit] nog een voordeel, ik heb het idee dat mijn huid wat meer kleur heet gekregen, nietmeer zo grauw, en mijn porien lijken wel kleiner :D
Zal vanavond even lekker scrubben, en dan morgen de spiegel instralen :D

Nicotine pilletjes e.d. zou ik niet aan beginnen, omdat je dan nog langer je nicotine monstertje aan het voeden bent.
Die van mij is aardig aan het afsterven.
Ik denk dat het zonder pillen e.d. een stuk sneller gaat, en met het boek van Allen is dat helemaal niet moeilijk, het enigste wat je moet doen is positief blijven!

Wendy Elst; klinkt inderdaad alsof jij inderdaad moet gaan stoppen! Heb je het boek al eens gelezen? Zo niet, zou ik het zeker doen. Stoppen is écht niet moeilijk.
Voor tips als je zin hebt; lees dit topic ff ;) Vraag je simpelweg af wáárom je een peuk zou willen, en wat die peuk voor je zal doen. Antwoord is altijd niks nada nakkes, er is geen reden om te roken.

Ik heb de gewoonte omgedraait naar thee drinken en fruit eten (banaan met caramelstroop! mjum).
Ik wil hier nog een simple kleine handeling op vinden, in me oor knijpen ofzo, maar daar moet ik nog even over denken, hoe ik dat bij mezelf kan inprogrameren :P

Ja ik had altijd een vermoeden maar wist het natuurlijk nooit zeker :) moet heerlijk voelen dat je weer kleur in je gezicht krijgt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:52

ja!!! heel veel meer,bijna 12 kilo aan gekomen,en ja daar baal ik wel van.MAAR IK ROOK NIET :+
ben daar nu hard mee bezig,ben begonnen met hardlopen,en moet zeggen heb daar nu echt lol in,begin echt fanatiek te worden,heb nu zoveel meer energie.

het aankomen na het stoppen heb je zelf in de hand,ik ben het roken gaan vervangen door eten,en ook had ik geen verzadigt gevoel meer na het eten.en ja daarom zoveel aangekomen.
maar zelfs dat is het mij waard geweest,die kiloos raak ik wel weer kwijt.

ik kon mezelf ook niet voorstellen als een niet roker,en werkelijk niemand in mijn omgeving had verwacht dat het zou lukken,maar ik wilde echt zo graag van het roken af........maar mijn lichaam had daar meer moeite mee. ;)
en als ik het kan dan geloof mij maar dan kan iedereen het ;)

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:52

Super dat je bent gestopt TS!

Ik heb m'n laatste sigaret gerookt op 18 november, eigenlijk door toeval. Ik werd flink ziek en wilde zelfs voor een sigaretje m'n bed niet uit komen (ik rookte alleen buiten). Ik heb toen maar besloten om gelijk een stoppoging te ondernemen en heb nog steeds geen sigaret aangeraakt! Heb af en toe wel wat moeilijke momentjes, maar het feit dat ik zoveel geld bespaar helpt me dan toch wel weer. Ik rookte sinds m'n 14e (ben nu 20) dus ik vind het toch wel een hele prestatie. Leuk om te lezen dat er zoveel anderen ook gestopt zijn.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:53

Sissi87 schreef:
Ik ben ook een beetje op weg om te stoppen, ik rook soms de hele dag niet, en savonds als ik thuis ben wel. Maar waar ik enorm van baal is dat m'n stoelgang echt ONWIJS slecht is dan. Als ik een weekend thuis ben en rook, heb ik nergens last van, maar zodra ik werk en dus niet rook, kan ik echt niet naar de wc. Pas als ik thuis een peukie heb opgestoken.. en m'n buik voelt ook echt opgezet... iemand tips of iemand die weet hoe dit komt?

heel veel water drinken,na een week is het over.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:55

ik eet nu al lijnzaad door de yoghurt, maar dat houden je darmen ook geen half jaar vol...

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:02

Vanaf morgen ga ik stoppen! Zal vanavond het laatste vieze sigaretje roken, de rest in de container pleuren en dan niet meer roken! Phoe, ben ik ook wel aan toe. 5x in de week een pakje á €5,70 = €28,50 in de week x 4 = €114,- in de maand. :oo

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:14

T3mptati0n schreef:
Vanaf morgen ga ik stoppen! Zal vanavond het laatste vieze sigaretje roken, de rest in de container pleuren en dan niet meer roken! Phoe, ben ik ook wel aan toe. 5x in de week een pakje á €5,70 = €28,50 in de week x 4 = €114,- in de maand. :oo

succes :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:50

ik rook niet :D maar mijn vader heeft gerookt. en die is nou een jaar en 2 weken gestopt! hiervoor heeft hij het een paar keer vaker geprobeert waarvan 1 keer een langere tijd. voor zover ik weet viel het wel mee met hem. hij kreeg pillen van de dokter en kreeg er echt veel minder behoefte aan. ook mijn opa en oma roken en proberen verschillende keren te stoppen. (mijn oma roept het iedere week wel.) mijn opa moet stoppen voor zijn gezondheid maar hij doet het stiekem.
die hebben er dus wel meer moeite mee helaas!

iig succes jullie! :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:00

nou ik moet mn vader nog zo ver zien te krijgen dat hij gaat stoppen :D En mn vriend ook.. Ik moet eerlijk zeggen ik vind het best knap van mezelf dat ik het volhoud, terwijl er hier 2 in huis zitten te roken. Ik vind t stinken en ik begin er niet meer aan denk ik dan, en dat helpt me goed :P Ik ga zo'n € 130 besparen, kan je toch veel andere leuke dingen van doen :)

edit: zon € 130 in de 4 weken

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:12

wat fijn he al die euro's optellen welke je bespaard hebt.
Ik heb zonet samen met mijn vriend achter de PC een film gekeken, en hij rookt gewoon door, heb hem gezegd dat hij met mij juist geen rekening moet houden, vind dat mijn verantwoordelijkheid :P
Maar ook al zat hij met zijn peuk recht voor me neus; de zin om een hijs te nemen is er écht niet!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:28

kehdra schreef:
Maar ook al zat hij met zijn peuk recht voor me neus; de zin om een hijs te nemen is er écht niet!

dat is alleen maar goed ;) hou vooral vol en als je zin krijgt neem jij gewoon je extra kopje thee ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:33

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:53

Ik heb het boek gekocht zonet van Allen Carr via marktplaats, ben benieuwd ;) Wat ik nu na het eten neem is een bak vanilleyoghurt ipv een sigaret en ook heb ik veel aan lolly's en mandarijnen :D