Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:13

Ik wil ook beginnen! Ik begin vaak, doe dan teveel, barst van de spierpijn en vind er dan niks meer aan :+
Zo'n schema lijkt me een goed idee.. maar moet je er dan echt je horloge bij houden?
En hoe pakken jullie het aan met afstanden/rondjes maken? Ik kan bijvoorbeeld een rondje van bijna 3 kilometer lopen, zou dat een goed idee zijn om het schema op toe te passen? Ik denk zo dat ik maar een beginners schema moet zoeken..
Leuk topic, beetje stok achter de deur hopelijk!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:14

Ik ben een klein jaar geleden bengonnen met lopen (joggen) in clubverband.Het bekende 'start to run'. Samen met mijn mams ben ik erin gevlogen en ondertussen lopen we samen wekelijks tussen de 6-7km. Zelf loop ik nog 2x meer in de week terwijls mams gaat Zumba'en :D

In het begin was het zweten, zwoegen en afzien maar nu probeer ik tijdens mijn eigen trainingen zonder de club intervals te trainen om zo mijn conditie hogerop te krijgen en dat gaat behoorlijk goed.Op het einde van mijn clubtraining eindig ik steenvast met een stevige sprint van 100m en loop ik dan rustig uit :)
Je voelt je beter, strakker in je vel van en krijgt meer zelfvertrouwen, zeker de moeite om mee te starten dus :j

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:14

Ja hier meld nog iemand zich!! Ik roep het ook inmiddels al 2 maanden maar ben nog steeds niet begonnen. En gebruik als excuus dat ik nog geen goeie schoenen heb. :D
Maar het voornemen is er nog steeds en word binnen nu en 2 maanden uitgevoerd. Ik ben alleen op zoek naar het start to run programma voor op mijn ipod maar ik kan hem nergen vinden. Hier misschien iemand die het op zijn computer heeft staan en mij wil mailen??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:17

Tamadine schreef:
Ja ik heb wel een doel: de dam tot dam loop volgend jaar...

Heb geen idee of er nog andere runs zijn die leuk zijn om mee te doen...

Ja het lijkt inderdaad wel slim om direct goede schoenen aan te meten. Maar kan je met die ren schoenen dan ook gewoon fitnessen?

Toevallig gevraagt, want ik vond het ook allemaal overdreven om dan daar ook andere schoenen voor te kopen maar je kan er ook gewoon op fitnessen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:19

_Moonwalker_ schreef:
Ik ben een klein jaar geleden bengonnen met lopen (joggen) in clubverband.Het bekende 'start to run'. Samen met mijn mams ben ik erin gevlogen en ondertussen lopen we samen wekelijks tussen de 6-7km. Zelf loop ik nog 2x meer in de week terwijls mams gaat Zumba'en :D

In het begin was het zweten, zwoegen en afzien maar nu probeer ik tijdens mijn eigen trainingen zonder de club intervals te trainen om zo mijn conditie hogerop te krijgen en dat gaat behoorlijk goed.Op het einde van mijn clubtraining eindig ik steenvast met een stevige sprint van 100m en loop ik dan rustig uit :)
Je voelt je beter, strakker in je vel van en krijgt meer zelfvertrouwen, zeker de moeite om mee te starten dus :j

dit moet ik onthouden!! :D

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:19

HorseRunner schreef:
Ik roep het ook inmiddels al 2 maanden maar ben nog steeds niet begonnen. En gebruik als excuus dat ik nog geen goeie schoenen heb. :D

Klinkt heel bekend! :o Alleen mijn excuus is het weer.. nog erger eigenlijk!
Citaat:
Maar het voornemen is er nog steeds en word binnen nu en 2 maanden uitgevoerd. Ik ben alleen op zoek naar het start to run programma voor op mijn ipod

Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt dit eigenlijk?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:23

Leentje1 schreef:
De Marikenloop in Nijmegen is erg leuk. Dat is een loop van 5 of 10 kilometer met een groot deel door het bos waarvan een deel ook nog verhard is. Erg mooi. Het is ook erg leuk dat je met alleen maar vrouwen loopt.

ow, die ga ik opzoeken!...ben wel van plan om nu eens lekker door te zetten en om me idd eens wat beter in mn vel te zitten

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:24

Solis schreef:
HorseRunner schreef:
Ik roep het ook inmiddels al 2 maanden maar ben nog steeds niet begonnen. En gebruik als excuus dat ik nog geen goeie schoenen heb. :D

Klinkt heel bekend! :o Alleen mijn excuus is het weer.. nog erger eigenlijk!
Citaat:
Maar het voornemen is er nog steeds en word binnen nu en 2 maanden uitgevoerd. Ik ben alleen op zoek naar het start to run programma voor op mijn ipod

Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt dit eigenlijk?

Nee het weer maakt me niet zoveel uit. Ik wandel ook regelmatig (de Nijmeegse vierdaagse bijvoorbeeld) en regen dus vaak genoeg nat. Maar dat doorzetten... :o

Dan vertelt een miep wat je moet doen. En met muziek worden de verschillende tempo's aangeduid (dat is wat ik ervan begrepen heb. Of dat ook helemaal klopt..?)

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:25

ik zeg ook steeds dat ik er mee wil beginnen, maar kom er nooit aan toen :P heb het in de zomervakantie wel een paar x gedaan en nam toen mijn hond mee :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:48

Mijn doel is 10km hardlopen binnen 55 minuten, verplicht onderdeel van school... maarja, die heb ik zeer waarschijnelijk de eerste week van Januari... :(

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:20

x_Jeanine_x schreef:
Mijn doel is 10km hardlopen binnen 55 minuten, verplicht onderdeel van school... maarja, die heb ik zeer waarschijnelijk de eerste week van Januari... :(

da's wel heel vlot!....succes!! :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:24

Ik ben laatst ook begonnen! Vind het echt geweldig, het hardlopen opzich niet, maar dat vrolijke trotse gevoel daarna. Ik kon het nooit geloven dat hardlopen voor een blijmakend stofje zorgde, maar bij mij is het toch echt zo :D
Helaas kan ik voorlopig niet hardlopen, heb met skien mijn spieren zwaar beschadigd, en de fysio moet dat eerst even oplappen .. Maar lijkt me leuk om toch mee te praten :)

En Miep, zo werkt het idd, ik gebruik start to run ook :D
Best lachwekkend accent, die belg :Y)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:35

Ik heb gister gelopen.. was licht geblesseerd dus heb het wat rustiger aan gedaan. Maar het was wel zwaahaar! 4x 2minuten hardlopen en dan weer gewoon lopen. Morgen weer! Mijn doel is de Marikenloop in mei :D 5 km denk ik :D (niet te hoog inzetten hé:P)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:35

Zooo :) Ik ga vandaag beginnen met hardlopen! :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:38

Jasmijn76 schreef:
Leentje1 schreef:
De Marikenloop in Nijmegen is erg leuk. Dat is een loop van 5 of 10 kilometer met een groot deel door het bos waarvan een deel ook nog verhard is. Erg mooi. Het is ook erg leuk dat je met alleen maar vrouwen loopt.

ow, die ga ik opzoeken!...ben wel van plan om nu eens lekker door te zetten en om me idd eens wat beter in mn vel te zitten

Marikenloop is zeker heel erg leuk! Heb stage gelopen daar en het wordt op een hele leuke manier gedaan allemaal!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:46

Ik ga vanavond beginnen met hardlopen via mijn schema, moet vast nog wel lukken :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:57

Jasmijn76 schreef:
x_Jeanine_x schreef:

da's wel heel vlot!....succes!! :D

Tja... anders mag ie weer opnieuw... en heb je het niet afgesloten :) :z

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:26

Ik ga vanavond beginnen denk ik! :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:34

Sucses Simone, dat dacht ik vanmiidag ook.. tot dat ik nog voor stage bezig moest... :S

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:40

HorseRunner schreef:
Dan vertelt een miep wat je moet doen. En met muziek worden de verschillende tempo's aangeduid (dat is wat ik ervan begrepen heb. Of dat ook helemaal klopt..?)

Hmm, klinkt wel nuttig/bruikbaar!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:42

Ik zeg daarom ook; denk ik :')

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:47

Ik heb een tijdje hard gelopen en ben vorige week begonnen met één keer in de week. Dit wil ik nu ook volhouden. Ik loop ongeveer half uur/drie kwartier hard, met daarbij drie/vier keer een pauze van twee minuten (rek en strekoefeningen) Dit werkt het beste voor mij. Ik loop wel rustig (wel hard, maar rustig) en bouw dit op naarmate ik langer loop. Geen gedoe met horloges enzo :P

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:02

Ik begin nu! :P

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:38

succes!
Volgende week ga ik beginnen met mn zus ;) we hebben t deze week beetje te druk :P

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:41

Yes, yes yes, het is me gelukt!

Mijn (smokkel)schema
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
3 minuten hardlopen
1 minuut wandelen

En wat voelt het nu heerlijk! :D